Sivu 30/87
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 22.05.2009 13:59
Kirjoittaja panyz
Ostin tänää runkoo punasta maalii ,ja ohennetta makso aika paljo 40 e
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 22.05.2009 20:35
Kirjoittaja EskoMörkö
panyz kirjoitti:Ostin tänää runkoo punasta maalii ,ja ohennetta makso aika paljo 40 e
Minkä laatusta? Eikös tollaseen maaliin tuu kovetinkin mukaan kun ohennekin tulee? Eli 2k-maalia? Sen hintasta ainakin....
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 22.05.2009 22:14
Kirjoittaja panyz
Se oli jotain tikkurilan maalii joka sopii ruiskulle, ja muille. Se purkki makso jotain 22E ja sävytys jotain 8e. Ohennin makso sitte sen 10E
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 22.05.2009 22:46
Kirjoittaja ukkoperkele
Tobezki kirjoitti:Joo ne on kyllä ihan koriste esineisiin, joihin ei kosketa. En tiedä sitten pysyisikö kiilto, jos lakan laittaisi päälle?
Ei kestä, maalasin jonkun muoviosan "kromi" spreillä ja kun vedin akryylilakan päälle se vähäinenkin kiilto hävis. Siis ei tuo nyt muutenkaan ole lähellekkään mitään kromia vaan hopeaa.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 23.05.2009 02:48
Kirjoittaja Tobezki
Joo on sitä nyt ihan turha verrata kromiin...

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 25.05.2009 19:51
Kirjoittaja panyz
terve.Millä spray maalilla moottori kannattas maalata? Oisko kuuman kesto musta 600astetta kestävä hyvä.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 25.05.2009 19:53
Kirjoittaja Hnda86
Minä kyselin tuossa aiemmin kannen maalausta niin kuulemma ruisku kestää hyvin, mutta luonnistuu se kuumankestollakin.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 26.05.2009 13:33
Kirjoittaja Tobezki
Kyllä mastonin mustakin kestää aika pitkälle, matta varsinkin...
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 26.05.2009 22:19
Kirjoittaja ukkoperkele
Würthin Mattamusta-sprei on paljon parempaa ainetta! tosin kalliimpaa
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 28.05.2009 22:11
Kirjoittaja Moikkeli
En jaksa selata nyt koko topikkia, (eli voi olla kysytty jo) mutta kysysin että millä vois/kannattaa kypärän maalata?
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 28.05.2009 22:14
Kirjoittaja kurri
Riippuu kypärästä.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 28.05.2009 22:33
Kirjoittaja zuhari1
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 30.05.2009 13:36
Kirjoittaja panyz
moro.Millä värillä maalaan vanteet,niinku matta musta vai kiiltävä

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 01.06.2009 01:19
Kirjoittaja Tobezki
No haluatko matta- vai kiiltävän pinnan? Maku asia sano musti, kun pallejansa nuoli, mut jos tankki ym. on kiiltävällä, niin vanteet kans. Vai haluatko mielipiteitä vai mitä meinaat?
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 01.06.2009 12:53
Kirjoittaja panyz
No ku kaveri sano että kiiltävä menis huonoks jos osuu joku kivi tai tammönen.Mutta matta ois taas aika ruma.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 01.06.2009 13:02
Kirjoittaja anapoolis
Maalaa tai maalauta ruiskulla osat. Tulee kestävä pinta, joka kestää paremmin kiveniskuja kun mitkään sprayt.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 01.06.2009 14:41
Kirjoittaja panyz
Joo oon hiekkapuhalluttamassa ja maalauttamassa mustaks , otan sitte sen kiiltävän.Ja voisko joku sanoo paljonko maalii riittää 2 (kokonaiseen) vanteeseen.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 01.06.2009 18:09
Kirjoittaja KuuSiTo
Mitä kaikkea tarttis tehä jotta vois maalata sylinterin/kannen uudestaan? Ja mimmosilla maaleilla? Hopea/musta väritys niinkuin ennenkin.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 01.06.2009 18:15
Kirjoittaja EskoMörkö
Panyz: Kun vedät hiekkapuhalluksen päälle ruiskulla pohjat ja maalin,lakkaa ei edes välttämättä tartte,niin maalamolta saattaas maalit maksaa 40-50€,jotain 2 dl molempia. Mut sit jos tosiaan maalautat niin kyl se hintoihinsa tulee
Miks et pulverimaalauta kiiltävän mustaks? Saattas maksaa vaan jonkun 30€ sis. hiekkapuhallus
Kuusito: Saattas olla hiekkapuhallus hyväks taikka jossakin myrkyssä liottaminen ennen kun alkaa maaleja veteleen. Maaleista en sit tie mitkä kestäis parhaiten.
Mistä muuten saa laadukkaita kuumankestomaaleja ruiskulle. Jos putken maalais joskus jollakin "kunnon" kuumankestolla.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 01.06.2009 21:31
Kirjoittaja panyz
EskoMörkö Täällä ei oikee oo mitää maaluas liikettä . Hiekkapuhallutan kaverilla ja maalutan kaverilla. Ja ostan kaupasta maalit(ruisku)
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 01.06.2009 23:20
Kirjoittaja kurri
EskoMörkö kirjoitti:
Mistä muuten saa laadukkaita kuumankestomaaleja ruiskulle. Jos putken maalais joskus jollakin "kunnon" kuumankestolla.
Tikkurilan termalia voi vetää ruiskulla. Pysy mulla ainakin kevarin alkukäyrässä niin kauan kunnes hiekkasuihku eturenkaasta kulutti pois. (ei pysyny spreit)
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... .363.shtml
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 07.06.2009 23:33
Kirjoittaja EskoMörkö
Täytyis viedä joskus oma efektivärillä maalattu runko paikkamaalaukseen,joten mitenköhän lähelle maalamolla maalaaja saa maalattua tuolla runkon värillä. Ettei tulis pahaa sävyeroa.
Taitaa olla lähemmäs mahdotonta.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 14.06.2009 11:40
Kirjoittaja Ozir
Jos haluaa spraylla maalata niin mastonin maalit on kyllä parhaita
Mastonin lakka kestää myös bensaa...
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 14.06.2009 11:52
Kirjoittaja ukkoperkele
Akryyli-sprayt on parhaita. Ne on automaalia verrattuna johonkin tavallisiin 3e kilikaleihin.
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Lähetetty: 14.06.2009 14:20
Kirjoittaja Hnda86
Jos maalaa kannen ruiskulla niin tarviiko pohjamaalia ja lakkaa?