Sivu 34/82

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.08.2009 00:35
Kirjoittaja pipsapossu
Sieltä kysymällä vastaukseksi saat että 70cc kansi, eikös isommat venttiilit meinaa korkeampaa kierrosaluetta? 50cc kannella vääntöä ja 70cc kannella kierroksia ja huippuja.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.08.2009 01:19
Kirjoittaja Kujumi
Eli tilaan sen 70cc kannen, nykyäänhän millään muulla kuin huipuilla ei ole väliä kenellekkään 8D

Mutta kumpi on parempi, alumiini- vai valurautasylinteri?

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.08.2009 01:22
Kirjoittaja BT
http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=495

Enstäs tää, menee 87--> Nokkaratas kuulemma ei käy hondasta vaan pitää olla skytärin yms?

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.08.2009 01:42
Kirjoittaja Kujumi
BT kirjoitti:http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=495

Enstäs tää, menee 87--> Nokkaratas kuulemma ei käy hondasta vaan pitää olla skytärin yms?
Sama se on tuolta moposopista tilata koska ne menee ilman turhaa säätöä kiinni, muutenkin tuolta moposopista saa ne muutkin osat mitä tilaan.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.08.2009 09:56
Kirjoittaja Wiibo
pipsapossu kirjoitti:Mitä enemmän puristuksia sitä enemmän tehoa, eli sillä 50cc kannella jossa 23/20 venat mitä myydään siellä moposopissa UUTENA saa enemmän puristuksia sen 72cc:n kanssa mutta sitten taas siinä on ne pienemmät venttiilit kuin 70cc kannella. En tiedä kummalla saat paremmat tehot.
Ja kun kerroit ettei rahasta ole kiinni niin osta se 70cc kansi ja vie koneistamolle ja käske laskea sitä, että saat niitä puristuksia lisää, tällöin on varmasti 70cc kansi tehokkaampi kuin 50cc kansi.
No ei toi nyt mikään itsestäänselvyys ole että suuremmilla puristuksilla aina enemmän tehoa... Nakutusraja tulee aina joskus vastaan, liikaa kantta madaltaessa voi palotilasta tulla niin korni että sekin alkaa vähentämään tehoja. Jä kyllä tolla 70cc kannella saa selvästi enemmän tehoa kuin vakiolla, kunhan vain on kaasari ja putki sopivan kokosia sille kannelle.

Miksi et osta suoraan jotain 125cc valmiskonetta jos ei raha ole ongelma?

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.08.2009 12:50
Kirjoittaja Kujumi
Wiibo kirjoitti:
pipsapossu kirjoitti:Mitä enemmän puristuksia sitä enemmän tehoa, eli sillä 50cc kannella jossa 23/20 venat mitä myydään siellä moposopissa UUTENA saa enemmän puristuksia sen 72cc:n kanssa mutta sitten taas siinä on ne pienemmät venttiilit kuin 70cc kannella. En tiedä kummalla saat paremmat tehot.
Ja kun kerroit ettei rahasta ole kiinni niin osta se 70cc kansi ja vie koneistamolle ja käske laskea sitä, että saat niitä puristuksia lisää, tällöin on varmasti 70cc kansi tehokkaampi kuin 50cc kansi.
No ei toi nyt mikään itsestäänselvyys ole että suuremmilla puristuksilla aina enemmän tehoa... Nakutusraja tulee aina joskus vastaan, liikaa kantta madaltaessa voi palotilasta tulla niin korni että sekin alkaa vähentämään tehoja. Jä kyllä tolla 70cc kannella saa selvästi enemmän tehoa kuin vakiolla, kunhan vain on kaasari ja putki sopivan kokosia sille kannelle.

Miksi et osta suoraan jotain 125cc valmiskonetta jos ei raha ole ongelma?
Sanotaanko vaikka että 125cc on minulle liian iso. Tuolla "raha ei ole ongelmalla" tarkotin lähinnä että en ala mitään käytettyjä ostamaan, vaan ihan uusia.

Ensimmäistä kertaa säädän näitten mopojen kanssa (melkeen), niin tietääkö kukaan minkäänlaista opasta missä olis paljon kuvia? Ihan sama onko suomeksi tai englanniksi. Tiedän jo tämän

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.08.2009 17:52
Kirjoittaja pipsapossu
Wiibo, tiesin kyllä ite ton kaiken mitä kirjotit, mutta koska arvasin ettei Kujumi rupee kanttansa laskemaan vaikka ehdottaisinki, ni en kirjottanut aiheesta sen enempää (Y)

Mutta hyvä kun nyt selvensit viellä.

E: ja Kujumi, tän foorumin oppaista kyllä löytyy sylinterin ja kannen irrotus ohjeet, eikä kasaaminen ole sen vaikeampaa.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.08.2009 21:30
Kirjoittaja kurri
Ja jos ei online lähteet riitä niin etsi käsiisi tämä kirja

Saattaapi löytyä jopa isoista kirjastoista.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.08.2009 21:48
Kirjoittaja Kujumi
pipsapossu kirjoitti:Wiibo, tiesin kyllä ite ton kaiken mitä kirjotit, mutta koska arvasin ettei Kujumi rupee kanttansa laskemaan vaikka ehdottaisinki, ni en kirjottanut aiheesta sen enempää (Y)

Mutta hyvä kun nyt selvensit viellä.

E: ja Kujumi, tän foorumin oppaista kyllä löytyy sylinterin ja kannen irrotus ohjeet, eikä kasaaminen ole sen vaikeampaa.
Kasaamiseen voi soveltaa tuota opasta tekemällä kaiken päinvastaisessa järjestyksessä.

Mutta saan kaverin auttamaan niin eiköhän tämä onnistu ihan hyvin.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 08.08.2009 03:14
Kirjoittaja Kepe
pipsapossu kirjoitti:Vanhanmallin kansi, ja 20mm lähistöltä joku kaasari, eikä tule moposportin 72cc setissä tiivisteitä mukana vaikka siinä kuvassa ne onkin! Testattu juttu, tilasin sieltä ja avasin innoissani paketin kun kuvan perusteella luulin että tulee tiivisteetkin, ja pah ei ollut tiivisteitä. Ei auttanu ku tilata erikseen. Niissä mainitaan jos tulee tiivisteet, tälleen kun tossa 81cc:ssä: HONDA MONKEY ´87- 81,2cc sylinteri, mäntäsarja ja tiivisteet. 72:ssa ei lue tota, vaikka kuvassa ne tiivisteet onkin.

ja vanhanmallin kannen ostat käytettynä jostain, uutena en tiedä saako ja jos saa niin maksaa todella paljon.
Pakko vielä sanoa tähän, että tulee. Ainakin kun itse kävin ostamassa sieltä 72cc pytyn, niin tuli tiivisteet siinä mukana.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 08.08.2009 13:49
Kirjoittaja pipsapossu
Kepe kirjoitti:
pipsapossu kirjoitti:Vanhanmallin kansi, ja 20mm lähistöltä joku kaasari, eikä tule moposportin 72cc setissä tiivisteitä mukana vaikka siinä kuvassa ne onkin! Testattu juttu, tilasin sieltä ja avasin innoissani paketin kun kuvan perusteella luulin että tulee tiivisteetkin, ja pah ei ollut tiivisteitä. Ei auttanu ku tilata erikseen. Niissä mainitaan jos tulee tiivisteet, tälleen kun tossa 81cc:ssä: HONDA MONKEY ´87- 81,2cc sylinteri, mäntäsarja ja tiivisteet. 72:ssa ei lue tota, vaikka kuvassa ne tiivisteet onkin.

ja vanhanmallin kannen ostat käytettynä jostain, uutena en tiedä saako ja jos saa niin maksaa todella paljon.
Pakko vielä sanoa tähän, että tulee. Ainakin kun itse kävin ostamassa sieltä 72cc pytyn, niin tuli tiivisteet siinä mukana.
kävit? minä tilasin, eikä tullu.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 10.08.2009 11:17
Kirjoittaja juQ
Mie tilasin nii tuli kannentiiviste ja pytyn tiiviste.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 10.08.2009 11:57
Kirjoittaja HPT
Pipsan kannattais varmaan laittaa sähköpostia moposportille asiasta?

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 10.08.2009 14:36
Kirjoittaja pipsapossu
HPT kirjoitti:Pipsan kannattais varmaan laittaa sähköpostia moposportille asiasta?
öö emt, tämä tapahtu tammikuussa ja tilasin sitten vain erikseen ne tiivisteet mutisematta 8)

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 13.08.2009 11:22
Kirjoittaja Tumpe
Mites meneekö tuo 87- sylinterisarja suoraan vm99 mankiin vai joutuuko leikkimään niillä tiivisteillä kun jostain luin vai onko helpompi ostaa joku toinen kansi?

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 17.08.2009 00:24
Kirjoittaja 1337
72cc pannuko?

Meneehän se, suositeltavaa vähän korottaa pyttyä ja syventää venantaskuja ettei varmasti nappaa venoihin kiinni.

Vm. kannen kanssa ei tarvitse tehdä mitään, mutta puristukset jäävät vähän pienemmiksi.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 22.08.2009 13:15
Kirjoittaja Grimnir
Kuinka iso kupu tuossa monkeybikerin "vm" männässä on ja paljonko tuossa "12V" mallissa on kupu?

Omassa kannessa on n. 1,4cm palotilan syvyys, "12V" mallinen oikee?

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 06.09.2009 22:04
Kirjoittaja Farheld
Mistä saa semmosta 72cc sylinteri sarjaa (tai isompaa) joka menee kinnii jinkku mankiin? Eikö Jinkuis oo vanhan mallin mäntä ja alakerta?

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.09.2009 08:10
Kirjoittaja homer94
Jinkkuun vanhanmallin sylinterisarja, kyllä :)

Uudenmallin sylinterisarjaa laittaessa uudenmallin kannen kanssa kannattaa laittaa kaksi alatiivistettä, vanhanmallin kannella suoraan kiinni. :)

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.09.2009 15:50
Kirjoittaja Farheld
homer94 kirjoitti:Jinkkuun vanhanmallin sylinterisarja, kyllä :)
Mut saako mistää vanhanmalliseen mitää virisylintereit? Tai meneekö noi uuden malliset jotenki kii?

e> tänää näköjään tullu moposopin sivuille noita pyttyjä :wink:

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.09.2009 17:57
Kirjoittaja juQ
Kaikkiallahan niitä on..

Uudenmallisenkin saa jinkkuun jos vaihtaa 87-> kampiakselin tai leikkaa pytystä jotai 2mm pois.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 07.09.2009 21:14
Kirjoittaja Wiibo
Pytyillä ei ole mitään eroa, mutta mäntä pitää olla oikeanlainen.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 09.09.2009 16:21
Kirjoittaja Skyttari
käykös nuo pinnapultit http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1697
jos laittaa skyteamin 50cc alakertaan 110cc pytyn ja muuta mitä tarvii :think:

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 09.09.2009 18:48
Kirjoittaja homer94
Katselin noita monkeybiken 110cc kittejä:
110cc kampiakselin (jos säilytät vakion niin joudut lyhentää pyttyä ja kuutiot jotain ihan muuta kuin 110), sopivan sylinterikannen jos männässä on kupu ja pidemmän nokkaketjun ja lohkojen avarrus.

Yxin iskua en tiedä, mutta ainahan voi laittaa prikkoja sylinterikannen päätykannen jälkeen jos sattuu vähän heittämään :D

115cc kitti:
Kuva

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 09.09.2009 19:02
Kirjoittaja Skyttari
No mites se on sitten että käykös tommonen tasalaki mäntä tommosen 124cc kannen kanssa?
Meinaan siis tietty kansi laskettuna niin paljon ku saa? Eipä ainakaan puristuksia hirveesti pitäis olla tolla tasapää männällä :think: