Re: Virityssylinterit
Lähetetty: 07.08.2009 00:35
Sieltä kysymällä vastaukseksi saat että 70cc kansi, eikös isommat venttiilit meinaa korkeampaa kierrosaluetta? 50cc kannella vääntöä ja 70cc kannella kierroksia ja huippuja.
Sama se on tuolta moposopista tilata koska ne menee ilman turhaa säätöä kiinni, muutenkin tuolta moposopista saa ne muutkin osat mitä tilaan.BT kirjoitti:http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=495
Enstäs tää, menee 87--> Nokkaratas kuulemma ei käy hondasta vaan pitää olla skytärin yms?
No ei toi nyt mikään itsestäänselvyys ole että suuremmilla puristuksilla aina enemmän tehoa... Nakutusraja tulee aina joskus vastaan, liikaa kantta madaltaessa voi palotilasta tulla niin korni että sekin alkaa vähentämään tehoja. Jä kyllä tolla 70cc kannella saa selvästi enemmän tehoa kuin vakiolla, kunhan vain on kaasari ja putki sopivan kokosia sille kannelle.pipsapossu kirjoitti:Mitä enemmän puristuksia sitä enemmän tehoa, eli sillä 50cc kannella jossa 23/20 venat mitä myydään siellä moposopissa UUTENA saa enemmän puristuksia sen 72cc:n kanssa mutta sitten taas siinä on ne pienemmät venttiilit kuin 70cc kannella. En tiedä kummalla saat paremmat tehot.
Ja kun kerroit ettei rahasta ole kiinni niin osta se 70cc kansi ja vie koneistamolle ja käske laskea sitä, että saat niitä puristuksia lisää, tällöin on varmasti 70cc kansi tehokkaampi kuin 50cc kansi.
Sanotaanko vaikka että 125cc on minulle liian iso. Tuolla "raha ei ole ongelmalla" tarkotin lähinnä että en ala mitään käytettyjä ostamaan, vaan ihan uusia.Wiibo kirjoitti:No ei toi nyt mikään itsestäänselvyys ole että suuremmilla puristuksilla aina enemmän tehoa... Nakutusraja tulee aina joskus vastaan, liikaa kantta madaltaessa voi palotilasta tulla niin korni että sekin alkaa vähentämään tehoja. Jä kyllä tolla 70cc kannella saa selvästi enemmän tehoa kuin vakiolla, kunhan vain on kaasari ja putki sopivan kokosia sille kannelle.pipsapossu kirjoitti:Mitä enemmän puristuksia sitä enemmän tehoa, eli sillä 50cc kannella jossa 23/20 venat mitä myydään siellä moposopissa UUTENA saa enemmän puristuksia sen 72cc:n kanssa mutta sitten taas siinä on ne pienemmät venttiilit kuin 70cc kannella. En tiedä kummalla saat paremmat tehot.
Ja kun kerroit ettei rahasta ole kiinni niin osta se 70cc kansi ja vie koneistamolle ja käske laskea sitä, että saat niitä puristuksia lisää, tällöin on varmasti 70cc kansi tehokkaampi kuin 50cc kansi.
Miksi et osta suoraan jotain 125cc valmiskonetta jos ei raha ole ongelma?
Kasaamiseen voi soveltaa tuota opasta tekemällä kaiken päinvastaisessa järjestyksessä.pipsapossu kirjoitti:Wiibo, tiesin kyllä ite ton kaiken mitä kirjotit, mutta koska arvasin ettei Kujumi rupee kanttansa laskemaan vaikka ehdottaisinki, ni en kirjottanut aiheesta sen enempää
Mutta hyvä kun nyt selvensit viellä.
E: ja Kujumi, tän foorumin oppaista kyllä löytyy sylinterin ja kannen irrotus ohjeet, eikä kasaaminen ole sen vaikeampaa.
Pakko vielä sanoa tähän, että tulee. Ainakin kun itse kävin ostamassa sieltä 72cc pytyn, niin tuli tiivisteet siinä mukana.pipsapossu kirjoitti:Vanhanmallin kansi, ja 20mm lähistöltä joku kaasari, eikä tule moposportin 72cc setissä tiivisteitä mukana vaikka siinä kuvassa ne onkin! Testattu juttu, tilasin sieltä ja avasin innoissani paketin kun kuvan perusteella luulin että tulee tiivisteetkin, ja pah ei ollut tiivisteitä. Ei auttanu ku tilata erikseen. Niissä mainitaan jos tulee tiivisteet, tälleen kun tossa 81cc:ssä: HONDA MONKEY ´87- 81,2cc sylinteri, mäntäsarja ja tiivisteet. 72:ssa ei lue tota, vaikka kuvassa ne tiivisteet onkin.
ja vanhanmallin kannen ostat käytettynä jostain, uutena en tiedä saako ja jos saa niin maksaa todella paljon.
kävit? minä tilasin, eikä tullu.Kepe kirjoitti:Pakko vielä sanoa tähän, että tulee. Ainakin kun itse kävin ostamassa sieltä 72cc pytyn, niin tuli tiivisteet siinä mukana.pipsapossu kirjoitti:Vanhanmallin kansi, ja 20mm lähistöltä joku kaasari, eikä tule moposportin 72cc setissä tiivisteitä mukana vaikka siinä kuvassa ne onkin! Testattu juttu, tilasin sieltä ja avasin innoissani paketin kun kuvan perusteella luulin että tulee tiivisteetkin, ja pah ei ollut tiivisteitä. Ei auttanu ku tilata erikseen. Niissä mainitaan jos tulee tiivisteet, tälleen kun tossa 81cc:ssä: HONDA MONKEY ´87- 81,2cc sylinteri, mäntäsarja ja tiivisteet. 72:ssa ei lue tota, vaikka kuvassa ne tiivisteet onkin.
ja vanhanmallin kannen ostat käytettynä jostain, uutena en tiedä saako ja jos saa niin maksaa todella paljon.
öö emt, tämä tapahtu tammikuussa ja tilasin sitten vain erikseen ne tiivisteet mutisemattaHPT kirjoitti:Pipsan kannattais varmaan laittaa sähköpostia moposportille asiasta?
Mut saako mistää vanhanmalliseen mitää virisylintereit? Tai meneekö noi uuden malliset jotenki kii?homer94 kirjoitti:Jinkkuun vanhanmallin sylinterisarja, kyllä
