Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Jeesjees, pitääpä sitten tilailla trafilta omistushistoria tuohon omaan runkoon, jotta saa etes ne paperit itselle ja sen jälkeen mennä katsastamaan.
Ahdin määrää tahdin
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Ja tosiaan, niillä trafin papereilla saat vaan entisen omistajan osotteen yms tietoja, niillä sitä ei saa vielä omiin nimiin vaan luovari on pakko tehdä :)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Noniimpä tietenkin, ymmärsin että tarvin vain historian. Noh, eipä tuo mittään, pitää käydä tekemässä luovarit edellisen omistajan kanssa. En ole sitten varma että onko papereita muutettu sitten meidän (siis minun) nimiin? Eiköhän tuo oo parasta käyä tekemässä luovarit ja hakia ne paperit, jossei näillä eväillä onnistu papereiden saanti niin minä oon jeesus :mrgreen:
Ahdin määrää tahdin
keksu98
Viestit: 521
Liittynyt: 23.12.2012 23:13
Paikkakunta: Porvoo, HMR hoods

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja keksu98 »

jaa, kiitos avusta:)
Viimeksi muokannut keksu98, 21.02.2013 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
Merito99
Viestit: 127
Liittynyt: 25.04.2012 10:08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja Merito99 »

Elikkäs ostan huomenna tuollaisen monkeyn. 6 vuoden historian saan ja luovarit. Tänään kävin konttorilla kyselemässä runkonumerolla jonka sain ennen kaupan tekoo. Eivät löytänyt mittään tietoi koneelta ja sano että ei kannata trafilta kysellä kun heilla on samat tiedot ja sanoivat konttorilla että tuo mopo tänne ja tee 6 vuoden historia. Onnistuuko näin helposti vai pitääkö viel konttorilla tehä jotain muuta?
Honda monkey 96vm
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Onnistuu.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Riku
Viestit: 369
Liittynyt: 29.11.2009 17:53

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja Riku »

En tiiä mihin tän olis laittanut mutta paperi asioihin liittyy jollakin tavalla:) eli siis kysymys kuuluu että olisko mahdollista että jos mulla olis 2 kiinan mankin runkoa ja toiseen on paperit ja toiseen ei,ja paperillinen runko olis huonossa kunnossa ja paperiton hyvässä kunnossa.Eli voisiko runkonumeroita vaihaa keskenään?
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Voi. Hinkkaat toisesta runkonumeron helvettiin ja numeromeistillä toisen rungon numero tilalle.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Riku
Viestit: 369
Liittynyt: 29.11.2009 17:53

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja Riku »

Olisko semmosta liikettä kainuussa kuka tekee semmosia?
Vaeltaja
Vip-käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 12.01.2010 20:22
Paikkakunta: Somero

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja Vaeltaja »

No, se on laitonta, niin tuskin kukaan ainakaan aktiivisesti sellaisia palveluja markkinoi. Joku pikkupaja voi ehkä nopeesti tehdä, mutta suosittelen itse hoitamaan homman jos on pakko jonkun hoitaa.
hondako
Viestit: 84
Liittynyt: 14.08.2009 19:37
Paikkakunta: liperi

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja hondako »

Pitäs saada rungon viimeinen omistaja tietoon, niin kannaatko sitä ensimmäiseksi soittaa trafille rekisteröinnin neuvontaan vai minne?
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Konttoriltakin voivat antaa tietoja, itse kysyisin ensin sieltä ja sitten kontaktoisin Trafia.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
keksu98
Viestit: 521
Liittynyt: 23.12.2012 23:13
Paikkakunta: Porvoo, HMR hoods

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja keksu98 »

no jos se ei ole ollut rekisterissä niin tarviit 6 vuoden historiatiedot
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
keksu98
Viestit: 521
Liittynyt: 23.12.2012 23:13
Paikkakunta: Porvoo, HMR hoods

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja keksu98 »

nyt linttakelien vuoksi tuli kuume pistää monkey kilpiin, mutta ekaks pitää ne paperit hankkia. Kävin katsastuskonttorilla kysymässä asiasta, mutta täti se selitti kauheeta hepreaa, josta en oikeestaan tajunut paljoakaan. Eka selvitin perustiedot, eli sähköpostia brandtille runkonumerolla, ja vastauksena tuli sitten vm1984 ja väritys. Seuraavaks soitin trafille ja kysyin että pystyvätkö kattoo jos löytyy rekisterissä merkittyä omistajaa, ja rekisteri oli tyhjä. Eli seuraavaks selvitin 6v historiat+luovarit niistä+tein jonkun paperin missä löytyy kaikki perustiedot. Nääkö riittää papereiden saantiin?
E: kävin konttorilla sitten ja totesivat että mulla on kaikki tarvettavat tiedot ja paperit papereiden hankkimiseen. No kyselin sitten vähän hintoja, niin ensikatsastus mitä joutuu tehdä sitten mopolle jos ei ole rekisterissä maksaa meilläpäin sen satasen + sitten kilvet jne eli n.130e tulis maksamaan :D + sitten katsastuskuntoon laitto. No runkon heitän ullakolle ja tarvittavat paperit kansioon jos sitä joskus katsastais tulevaisuudessa. Yks hondan runko lisää sitten ''pelastettu'' :D
Viimeksi muokannut keksu98, 29.10.2013 00:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja T0by »

Katsastuskonttorille saa ajaa jos katsastusaika varattu.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
mondeli
Viestit: 13
Liittynyt: 01.10.2013 21:11

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja mondeli »

en tiedä yhtään näistä paperi hommista :d
mankissa on paperit mutta ne on hukattu . ostin mankin toisena omistajana ja entinen omistaja on ostanut mopon uutena moposportilta (skyteam) en ole varma vuosimallista :roll:
niin itse kysymykseen miten saan uudet paperit mopoon ja kilpiin sen sitten ? joku kokenut voisi ehkä tietää (Y)
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja kurri »

mitäs jos lukisit vaikka tämän sivun? ylälaidassa vaikuttaisi hyvinkin samalta tilanteelta.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
eepee99
Viestit: 16
Liittynyt: 10.08.2014 21:36

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja eepee99 »

Elikkäs, mulla on honlei manki vuosimallia 2006 jossa oli uutena 72cc pytty? ja ostin sen rekisteröimättömänä ja ilman papereita eli mulla on vain tiedossa runkonumero.Tein myyäjn kanssa luovarit/omistushistoria systeemin ja vein katsastus konttorille, siellä sitten katsastus mies sanoi ettei ole E-hyväksytyt lamput ja katsastus hylättiin ja hän sanoi että täytyisi olla lisää dokumenttia täst moposta ja tarvis sellasen lappusen kun vaatimustenmukaisuustodistus(COC) ja valmistajan kilpi eli joltain maahantuojalta/Kaupalta kuka tätä honleita myy pitäs semmoset.Onko kukaan tietonen Honlein maahantuojasta tai kaupasta missä tätä on myyty, ei vittis heittää rukkasia tiskii ku menny niin paljo rahaa tohon paskaan. :oops: :oops: :| :|


auttakaa !
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Papereiden hankkiminen paperittomaan mopoon

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

Öö en kyllä tossa osaa auttaa mutta eti jostain joku halpa kilvelline runko? ellei toi onnistu.
Vastaa Viestiin