moottorin kiilotus
Re: moottorin kiilotus
Pitäisi puoliautomaatti kone kunnostaa niin kannattaisiko kiillottaa vai maalata hopealla lohkot? Lähteekö puoliautomaatin lohkot kiiltämään ihan samanlailla kun muutkin mankin koneet? Ja että millä kannattaisi aloittaa kiillottelu?
Oikeestihan lohkot on miedosti kiillotettut ja kytkin- ja magneetonkoppa on hopealla maalilla vedetty. Ja tietty kytkinkopan lätkä on kunnolla kiilloitettu. Ja pytty kuumakestomusta, kannesta tulee aidoimmannäköinen lasikuulapuhalluksella ja sitte kannen sivulätkä kiiltämään.
Mutta kyllä sen koneen samallalailla saa kiiltämään kuin muutkin mankin koneet. Rakkoja tulee käsiin ja työtunteja tulee paljon.
Mutta kyllä sen koneen samallalailla saa kiiltämään kuin muutkin mankin koneet. Rakkoja tulee käsiin ja työtunteja tulee paljon.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Oon 600 kuiva paprulla ja 600-1200 vesipapereilla hinkannu konetta ja polishit pistäny päälle mut ei kiillä ihan tarpeeks. Sais kiiltävämmäks jos hinkuttas vielä lisää 1200 paprul mut loppu motivaatio siihen
Jos nyt laittas tätä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-2423 ja tuon jälkee vielä metal polishit nii tulisko hyvä?
Jos nyt laittas tätä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-2423 ja tuon jälkee vielä metal polishit nii tulisko hyvä?
Onneks sisko jäi mopon alle ni ei tullu jälkiä tankkiin tai muualle.
Ei ilman motivaatiota saada kyllä sitä kovempaa kiiltoakaan. Hinkutus on se avain sana kiiltoon niinku tiiätki. Koneellisesti hinkkaamalla saa laiskemmatkin kaverit osansa kiiltämään. Hiomatahna ihan jees, kannattaa ainakin kokeilla.Temetias kirjoitti:Oon 600 kuiva paprulla ja 600-1200 vesipapereilla hinkannu konetta ja polishit pistäny päälle mut ei kiillä ihan tarpeeks. Sais kiiltävämmäks jos hinkuttas vielä lisää 1200 paprul mut loppu motivaatio siihen
Vaikuttaako noi kovavahat kuinka paljon lopputulokseen, että kannattaisko semmosiin tuhlaa rahaa?
Ja miten niitä käytetään?
Munulla oli joskus kun PV:n osia kiilloitin tommonen kovavaha sarja, en ainakaan huomannut sen mitenkään parantavan tuloksia. Tosin sen laatukin oli surkeaa. Varmasti saa ihan tarpeeksi hyvän kun on vaikka autosolin metalpolishia, pehmeä laikka ja kovat kierrokset (akkuporakone ei yleensä riitä kun on liian laiska, sähköporakone on ihan ok)
Jos taas haluaa ihan pelikiiltoa sitten kannattaa kokeilla hiomatahnoja ja kovavahoja.
Jos taas haluaa ihan pelikiiltoa sitten kannattaa kokeilla hiomatahnoja ja kovavahoja.
Mää oon käyttäny Simonizin kovavahaa, suojaa kiillotettuja osia hapettumiselta jotenka kiilto pysyy pitempään.jopomonne kirjoitti:Vaikuttaako noi kovavahat kuinka paljon lopputulokseen, että kannattaisko semmosiin tuhlaa rahaa?
Levität sitä kiillotetulle pinnalle ja kiillotus laikoilla tai "kärjillä" sitten myllytät pinnan. Eli tämän teet siis ihan viimeiseksi kaiken kiillotuksen jälkeen viimeisenä toimen piteenä.
Huomaa kyllä eron, kiilto pysyy pitempään kovavahan ansiosta verrattuna pelkällä metal polishella käsittelyn jälkeen.
Tuossa kiillotuksessaa niin voiko niitä ihan kaikkia naarmuja saada pois? Eri kuvakulmista kun kattoo nii joissain kuvakulmissa näkyy niitä hionta `naarmuja`. Niin saako niitä millään pois?
-
-
Tarpeeks hienoa paperia ja joku kiillotus aine esim. autosol
1500 asti hiottu. Myllytys porakoneella missä 3 erilaista laikkaa ja vahaa ja sitte vielä autosol. Niin näkyy silti.
-
Kertoo siitä että et ole hionut tarpeeksi kauan karkeilla papereilla. Sinun täytyy siis aloittaa homma alusta. Onko hiomistekniikkasi mikä?
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Kiillotan siis Skyteamin kromivanteita. Kysyin täällä kun en löytäny mitään yleistä kiillotus topickkia. Ensin ruosteet pois 800, sitte 1000, sitte 1200 ja lopuks 1500. Mutta äsken kun kävin niitä kahtomassa niin ei niitä naarmuja paljoa näkynyt. Pitää sitten toinen vanne hioa kunnolla.
-
Aijai, en menis kromivanteita hiomaan! :s Se kromi pitää joko hioa sitten kokonaan pois (todella työlästä, ellei hiekkapuhalla) tai sitten siihen pitää vaan lumppulaikalla ja metalpolishilla saada se kiilto.
Voin vain kuvitella miten kauheat niistä tulee..
Voin vain kuvitella miten kauheat niistä tulee..
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Ei ees tullu kauheat. Voin joskus laittaa kuvaa ja ei ole kauheat ollenkaan
-
en oo huomannukkaa, et biltemas on tuommosta nui halval. http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Ulk ... ine-36614/
Jincheng Monkey -07vm.
Ei voi varmana verrata autosoliin ja autosoli maksaa vain pari euroa enenmmän
-98, -96, -89, -89, -85.
Ei ole autosolista kokemusta, mutta jossain olen kuullut että autoglym olisi parempaa.
Mä taas oon kuullu et autosol on parempaa. Mulla on ollu molempia enkä huomannu eroa, niin mitäpä väliä.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Mulla on ollu vaa autosolia ja autoglymiä nii omasta mielestä autoglym anto paremman kiillon vaikka oon tehny iha samoin kummallaki kiillotus aineella, joten voisin väittää että autoglym on parempaa ku autosol, se on minu mielipie asiasta
Jumalauta oli hapettunu kiillotetut lohkot parissa viikossa pihalla, kun oli ensin ajanu kurasuolavelli teillä!
Nyt saa suurinpiirtei alottaa kiillotuksen alusta
Nyt saa suurinpiirtei alottaa kiillotuksen alusta
Pelkkä Metal Polish pitäis riittää, jopa jollakin vahalla hankaaminen saattaa auttaa.
Omat lohkot vedin Simonizilla, saa nähdä miten kestää...
Omat lohkot vedin Simonizilla, saa nähdä miten kestää...
Jos MB93 mulle tota metalpolishea suosittelit, niin sillä mää ensimmäiseksi koitin saaha hapettumia poies..
Kyllä varmasti lähtee, lumppulaikka + kunnolla kierroksia ja painetta. Kerro toki että millä tavalla sitä metla polishia olet hinkannut, jos ei kerran tehoa? Kuulostaa järjettömältä.
Ite harjottelin kiillotusta tollaseen palaan joku on rälläköity siitä mankin eturattaansuojasta. Ensin vedin jollain aika karkealla hiomapaperilla se oli joku 100-200 maalit pois, sen jälkeen 500 paperilla en oo varma oliko se jotain vesihiomapaperia mutta en mä ainakaan mitään vettä käyttänyt niin sitten se näytti jo tältä
Sen jälkeen autosolia tollasella "minihiomakoneella" missä oli semmonen kangaslaikka nii jynssäsin ja sen jälkeen se näytti jo tältä ja naarmuja tossa ei näy melkeen mitään että ihmettelen millä kaikki saa tästä kiillotuksesta niin vaikeaa?!
Ja aikaa tuohon meni ehkä 15min
Sen jälkeen autosolia tollasella "minihiomakoneella" missä oli semmonen kangaslaikka nii jynssäsin ja sen jälkeen se näytti jo tältä ja naarmuja tossa ei näy melkeen mitään että ihmettelen millä kaikki saa tästä kiillotuksesta niin vaikeaa?!
Ja aikaa tuohon meni ehkä 15min
No kyllä tossa ennen autosolia kuvassa näkyy aika pahasti naarmut, eikä se niitä poista. Vaikka hioo 2000 näkyy naarmuja kun kattelee eri kulmista.