Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 5.8.14 .

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 5.8.14 .

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Morjesta vaan tännekkin minun puolesta.
Ajattelin tänne ruveta kirjoittelemaan tuosta omasta rakkaasta mankista vähän juttua.
Sain Mankin itselleni vuonna 2000 jolloin olin 11 vuotias poijan natiainen ja näistä päivistä lähtien on manki pysynyt itsellä.
2000-2007 välisenä ajoin mankilla ainakin 35tkm mittariin, mutta sekään ei aina ollut kunnossa. Todellinen ajomäärä varmaan 45tkm mitä itse ajanut.
Mopo tuli vähän vajaa 10tkm ajettuna mulle eli tietä on nähnyt jokseenkin riittävästi ¨(55-60tkm)
Mopossa oli vireinä aina 15mm Dellorto Sha kaasarista ja ohittimesta 72cc tappivireihin mitä silloin sai, ei ollut näitä "valmiskoneita" Saatavilla silloin mun mopoaikan :?
Kovin viritys aste mikä mulla oli muistaakseni vastaava:
72cc sylinteri ylikoossa.
Puoliautomaatin kansi avarrettuna
"Sikakiree" Nokka-akseli
Ohitin
Itse tehty pakoputki
Dellorto PHBG 20mm Kaasutin
18-35 välit.
Näillä mentiin sellaista 90km/h mikä oli silloin kova saavutus mankille, kaikki palvoivat pv:tä silloin :lol:
Koneen alakerta on aukaistu kahdesti tietojeni mukaan, ekalla omistajalla kytkinlevyjen vaihdon takia ja itse jouduin ammattikoulu aikana alakerran purkamaan kun vaihteisto takkuili ja kytkin rupesi luistamaan.(Takkuilee nykyään kans, ei olisi pitänyt käytetyillä osilla korjata (N) )

Viime vuosina Manki on viettänyt hiljais eloa, mitä nyt aina silloin tällöin tullut mökillä pärräiltyä vaikka rekisterissä onkin. Vireinä maltilliset 14mm jinkun kaasutin, avarrettu vakio kansi, ohitin ja itse tehty pakoputki sekä 16-40 välitykset.
Kuvia yritän kaivella tähän lisää jostain mankin eri vaiheista, suurin osa on toisella koneella mistä meni kovalevy, enkä ole kerennyt yrittää pelastaa niitä sieltä.


No mistä sitten idea mankin päivittämiseen 140cc "tappokoneeksi" ?
Viime talvena kaveri osti minicrossin ja pyörän mukana tuli alkuperäinen 140cc Lifanin moottori jonka kunnosta ei ollut hajua.
Sain moottorin ilmaiseksi ja rupesin tutkimaan että mikäs siitä on särkynyt ja syykin löytyi suht nopiaan, kampiakseli napsahtanut poikki magneeton puolelta :shock:
Hetken aikaan selvitettyä osien hintoja ,ei siitä ollut enää paluuta, moottori kuntoon ja Mankiin paikalleen ! Hetkessä oltiin taas 15v poika joka amisviikset vipattaen mopoaan viritti :D :D
Sen jälkeen ostin 2006 vuoden skyteamin rungon jossa oli nestevaimennettu levyjarrukeula, edes vähän turvallisuutta tohon :) BTW Skyteamin runko on rekisterissä ja sen saa lunastaa itselleen 50e hintaa vastaan.
Samalla kun mopoa ruvettiin rassaamaan niin totta kai se keuli ympäri, eli samalla mopo tullaan entisöimään muuten alkuperäiseen kuntoon pois lukien moottori ja etupää. Sitten kun ikä tulee täyteen vaihtaa orkkis osat paikalleen ja museorekisteröi ;)
Orkkis sävyllä olevat maalit olen jo hommannut tuohon ja voin myös hommata niitä muillekkin tarvitsijoille 80e litrahintaan, maalit ovat 2-Komponetti liuotin maalia (raskaankaluston) Olen nääs ammatiltani automaalari :wink:

Ooracingilta on parhaillaan paketti tulossa kohti suomea jotta kone saadaan kuntoon ja mopo ajokuntoon.
MBFMOTOlta pitää hommata vielä puuttuvat tarrat tuohon ja pari muutakin nippeliä.

Pannaan kuvat loppuun:

http://i79.photobucket.com/albums/j139/ ... anki04.jpg

Vuonna 2004 alustavalot oli kova juttu ensimmäisen Fast & Furious leffan ilmestyttyä :D

http://i79.photobucket.com/albums/j139/ ... anki05.jpg
Talvi 2005

http://i79.photobucket.com/albums/j139/ ... i05kes.jpg
Kesän 2005 villitys oli karvan laitto mopetiin, kuvassa myös itse omistaja 8 vuotta nuorempana ja 20kg kevyempänä :lol:

http://i79.photobucket.com/albums/j139/ ... 05kes1.jpg
Tuplalamppuja keulaan...

http://i79.photobucket.com/albums/j139/ ... ulalla.jpg
Hopperin keula mankin omaan etupäähän sovitettuna..

http://i79.photobucket.com/albums/j139/ ... CN1618.jpg
Välillä oli Gianellikin pakoputkena...

http://i79.photobucket.com/albums/j139/ ... CN1790.jpg
Tässä näkyy myös 3cm jatkettu takahaarukka joka oli välttämätön hopperin keulan kanssa.
Samoiten tässä oli myös kiinni 72cc kokoonpano.

http://i79.photobucket.com/albums/j139/ ... IM1226.jpg
Tämä kuva vastaa aikalailla nykypäivää, tosin tuo karvapenkinpäällinen on heivattu kuuseen.


Tälläistä, lisäilen kuvia ja tietoa kuhan taas jotain tapahtuu.
Kommentit ovat tervetulleita tottakai.
Viimeksi muokannut Volvomies89, 05.08.2014 00:28. Yhteensä muokattu 18 kertaa.
Jonte
Vip-käyttäjä
Viestit: 1288
Liittynyt: 02.01.2009 19:25
Paikkakunta: Kajaani

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja Jonte »

Hyvä alotus viesti, laitahan linkit viel silleen, että näkyy kuvina, nii ois kivempi katella. (Y)

Hei sinähän oot kajaanista, eikö nii ? Ja sulla on se sininen 740 ? :mrgreen:

Tervetuloo foorumille. (C)
Viimeksi muokannut Jonte, 06.06.2012 00:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sekundaa lähdettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.
Flickr | Kuvat.fi
zebbe
Viestit: 301
Liittynyt: 22.05.2011 15:00
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja zebbe »

Komeat nou 'neonit' :D Viimeisessä kuvassa ihan kuhtuu hyvän näköinen. Mitäs sieltä OOr on tulossa? :wink:
81,-76
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Jonte kirjoitti:Hyvä alotus viesti, laitahan linkit viel silleen, että näkyy kuvina, nii ois kivempi katella. (Y)

Hei sinähän oot kajaanista, eikö nii ? Ja sulla on se sininen 740 ? :mrgreen:

Tervetuloo foorumille. (C)
Kyllä sama mies kesät ja talvet.
Olisin laittanut suoraan kuvina mutta olisi pitänyt ruveta pienentämään phucketissa kuvia kun herjasi liian isoiksi joten en jaksanut :mrgreen:
zebbe kirjoitti:Komeat nou 'neonit' :D Viimeisessä kuvassa ihan kuhtuu hyvän näköinen. Mitäs sieltä OOr on tulossa? :wink:
- 26mm kaasutin paketti
- Stefat etuhaarukkaan ja etu ja takanapoihin
- Jarrupalat eteen
- Etujarruletku
- Jarrupääsylinteri eteen
- Kytkivaijeri ja pidike 140cc koneeseen
- Nopeusmittari 0-120km/h
- Mittarinvaijeri
- Takalokasuoja
- Kampiakseli Lifan 140cc
- Tiiviste ja Stefa sarja Lifan 140cc

Kaverille tulee sitten samalla

Täyd. nestejarrukeula
Takaiskarit säädettävät 280mm
Etu ja takalokarit.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Jep, hieno alotusviesti ja mukava lukea näitä stooreja kun mopo ollut pidempäänkin mukana meiningeissä. Kyllä tästä vielä hyvä tulloo.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
tehari
Viestit: 663
Liittynyt: 17.06.2011 11:37

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja tehari »

Nyt vaikuttaa alotusviestin perusteella hyvin pitkälti siltä että kyseisen topicin perustaja ei ole mikään tumppu vaan tietää jotain näistä vehkeistä. Saletisti priimaa tulossa
Nazgege
Viestit: 580
Liittynyt: 23.09.2011 20:30
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja Nazgege »

Hyvä aloitusviesti. (Y) Ja ihan hyväähän tästä projektista taitaa tulla. :)
ihmehiippari
Viestit: 445
Liittynyt: 20.05.2011 22:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja ihmehiippari »

Jumalauta, minä muistan tämän mopon. 1. , 2. tai 3. luokalla kun kävelin kouluun siitä kävelytietä, joka menee honkkarin ohi, meni aina tiettynä päivänä samaan aikaan pinkkikarvapenkkinen manki.

Kyllä silloin kaverin kaa mopoa kuolattiin.

E: Oliko sulla irokeesi kypärässä, joka oli tehty karvakankaasta kans?
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

ihmehiippari kirjoitti:Jumalauta, minä muistan tämän mopon. 1. , 2. tai 3. luokalla kun kävelin kouluun siitä kävelytietä, joka menee honkkarin ohi, meni aina tiettynä päivänä samaan aikaan pinkkikarvapenkkinen manki.

Kyllä silloin kaverin kaa mopoa kuolattiin.

E: Oliko sulla irokeesi kypärässä, joka oli tehty karvakankaasta kans?
Joo variskankaalla kun asuin niin siitä tuli kouluun ajettua aina.
Taisipa ollakkin jossain vaiheessa irokeesikin kypärässä :D
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Kylläpä Kajaanista löytyy näitä mankisteja! Tosi hyvä aloitusviesti, ja pirullisen hyvät suunnitelmat. (C)
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Itsekin muistan kun 2000-luvun alkupuolella ja puolessavälissä tuo karva oli kovasana. Jotkut laittoivat jopa fillarinsa ihan karvan peittoon.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
K4rpp4
Viestit: 536
Liittynyt: 06.02.2012 20:10
Paikkakunta: Alastaro

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja K4rpp4 »

Hyvä alotusviesti, hyvän aikaa pyöriny toi manki sulla! (Y)
Honda Monkey: -76, -81, -97
Honda "DAX" ST70: -73
pjh
Viestit: 730
Liittynyt: 31.12.2010 16:51
Paikkakunta: kokkola

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja pjh »

Hyvä on alutusviesti juu, jatka samaa rataa (Y)
seurantaan menee!

ja kuka väittää että karvan suosio on jo lakannu? :mrgreen:
http://aijaa.com/0002510315575

E: dam, tästä tulee identtinen munmankin kanssa mutta kaikki osta on vaan 95% paremmis maaleissa ja multa uupuu vaan se 15cc :mrgreen:
Viimeksi muokannut pjh, 06.06.2012 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi
Olla
Liikaa
Voimaa
Osaamattomille
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Kiitoksia :)
Tänään töitten jälkeen puhaltelin nuo Skyteam mankin vanteet puhtaaksi ruosteesta ja lopuista kromeista, tosi laadukasta tuo kromaus kun 5 vuodessa ottaa ruosteen ja lähtee puhaltamalla pois kuin maalia puhaltaisi :roll:
Samalla vetäisin myös ruosteenestomaalit niihin.

Kuvasin myös jo aijemmin maalamani nestekeulan osat, hyvin jo pölyä keränneet pintaansa, tulisi nyt sieltä ooracingilta se paketti niin pääsisi kasaamaan keulan.
Pahoittelen kuvien laatua kun ovat kännykällä näpätty.

Kuva
Vanteet puhallettuna.
Kuva
Pohjamaalissa.
Kuva
Keulan osat.

Pitää tänään vielä käväistä vielä hallilla niin voi kuvata mankin nyky kunnon ja samalla miettiä vielä mitä osia puuttuu :think:
K4rpp4
Viestit: 536
Liittynyt: 06.02.2012 20:10
Paikkakunta: Alastaro

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja K4rpp4 »

Ihan näin offtopiccina, oot youtubes samal nimel? Taidat ajaa jokkistaki tai ainaki oot ajanu?
Honda Monkey: -76, -81, -97
Honda "DAX" ST70: -73
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

K4rpp4 kirjoitti:Ihan näin offtopiccina, oot youtubes samal nimel? Taidat ajaa jokkistaki tai ainaki oot ajanu?
en ole enkä ole jokkista koskaan ajanut :D
ihmehiippari
Viestit: 445
Liittynyt: 20.05.2011 22:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja ihmehiippari »

Missä olet töissä?
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

No niin kävimpä hallilla mutkan ja tuli sitten kuvattua mopetikin, takarengas näköjään vuotaa :?
Pakoputken teen tuolle 140cc koneelle kokonaan itse ja äänenvaimentimesta tulee purettava malliltaan, sitä aloittelin jo tekemään tuossa alku keväästä.

Kuva
Tiedetään vaihde poljin taittui kun mopo kaatui omia aikojaan, pitää oikaista.
Tästä myös näkee miksi tilasin uuden takalokasuojan :D

Kuva

Kuva
Tuo pakoputki on vain nakattu tohon kiinni yhdelläpultilla, tuli huomattua ettei riitä pituus mankin orkkiskoneelle tehdyllä putkella tolle 140cc moottorille.

Kuva
Tässä tuleva putkiston osat, etukäyrä lienee jostain crossista lähtöisin, ja ei en ole noita ruosteisia putkia itse tohon väsännyt :D
Tarkoitus olisi käyttää orkkis lämpösuojaa tuon kanssa jos vain mahdollista.
Kaverilla hitsuuta putkien liitokset Tigillä.
ihmehiippari kirjoitti:Missä olet töissä?
Maanselässä Meriläisen Korjaamolla. 65km joensuuhun päin kajaanista.
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc OoRacingin paketti tul

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Juu paketti tulla putkahti OoRacingilta, pääsee nyt sitten tuota projektia viemään eteen päin.
Ainakin positiivinen kuva jäi puljusta, tilasin meinaan 26mm Molkin kaasari satsin niin tulikin 28mm molkki :P
Ja Etuhaarukan stefoja tuli 4 kpl vaikka tilasin 2 kpl :smoke:
Noh eipä nuo haittaa minua ainakaan kun ei oltu ylimääräisiä laskuteltu.

Kuva
Pieni paketti :)

Kuva
Ja itse osat.

Kuva
Ja 28mm kaasarisetti, kait tämä on sopiva tuolle 140cc Lifanille?

Kuva
Lifanin kampura ja 0-120km/h nopeusmittari, tavoitehan on että saadaan viisari painumaan tuonne 120km/h asti :mrgreen:

Kuva
Alennuksessa oli yksi takalokasuoja puoleen hintaan ja tämän takia, nuo muutamat pienet jäljet mitkä tuossa näkyvät. Kamera vielä tuo selvemmin niitä esille, kauempaa ei edes huomaan 8)

Kuva
Ja Tutun projektiin menevät osat.
tmppa
Viestit: 621
Liittynyt: 26.11.2011 18:05
Paikkakunta: Vaulammi

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc OoRacingin paketti tul

Viesti Kirjoittaja tmppa »

Uusia osia on aina ilo katsella! Tästä tuloo melkonen hyrskytin! (Y)
Projektin vaiheet:
1. Valtava innostus.
2. Jumalaton hämminki.
3. Helvetillinen sekaannus.
4. Syyttömien rankaisu.
5. Syyllisten palkitseminen
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc OoRacingin paketti tul

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Noniin! Komiaa palikkaa ja toivottavasti tulee mittarin viimesille numeroille käyttöä.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 140cc kampuran vaihto

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Eilen illalla aloitin kampiakselin vaihdon tuohon 140cc moottoriin.
Purkaessa konetta ei juuri yllätyksiä löytynyt, mitä nyt kampiakselin kytkimen puolella oleva mutteri pyöri sormin auki, vissiin kiinan pojalla unohtunut kiristää kunnolla :mrgreen:
Muuta yllätyksiä ei koneen sisältä paljastunut.
Yllättäen kasaus ei kuitenkaan mennyt kuten elokuvissa vaan jouduin purkamaan lohkot erilleen toisistaan koska kone pyöri nahkeasti ja syy oli rikka väärässä paikassa.
Rikan paikan vaihdon jälkeen kone pyöri tosi kevyesti :P

Kuva
Tästä aloitettiin :P

Kuva
Osittain purettuna, tästä näkee hyvin katkenneen kampiakselin.

Kuva
Ja tähän asti päästiin kasauksessa eilen, tänään tarkoitus kasata loppuun ja hyvällä tuurilla savut koneesta ?

Työpaikalla maalasin tänään valmiiksi etunavan ja takarummun sekä takajarrukilven.
Kuvat vääristää väriä aika rankasti mutta on todella likellä alkuperäistä mankin sävyä kun vertasin.

Kuva
Kuva
Mopobomberi
Viestit: 449
Liittynyt: 04.07.2011 14:42
Paikkakunta: Nauvo

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 140cc kampuran vaihto

Viesti Kirjoittaja Mopobomberi »

Upeeta pintaa ja kiiltoa etu- ja takanavassa (Y)
Once a bomber, always a bomber

Mankit
jonn
Viestit: 577
Liittynyt: 22.10.2011 22:12

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 140cc kampuran vaihto

Viesti Kirjoittaja jonn »

Hienoa pintaa, mut pultit ois voinu jättää maalaamatta.
Jincheng Monkey -07vm.
Mopobomberi
Viestit: 449
Liittynyt: 04.07.2011 14:42
Paikkakunta: Nauvo

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 140cc kampuran vaihto

Viesti Kirjoittaja Mopobomberi »

Luulen että pultit ollu siellä siksi että jengoihin ei menisi maalia :roll:
Once a bomber, always a bomber

Mankit
Vastaa Viestiin