Sivu 2/3

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 23.06.2013 21:54
Kirjoittaja tuttifrutti
se oli sillo kiinni :roll:
etkö muistakku shellillä oli vielä kaikki kiinni

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 06.07.2013 01:05
Kirjoittaja Samperi
Mites tuo steffa jumittaa sillain että menee sisälle ja sitku on iha melkee sisällä niin sit jurraa,ei mee mihinkää vaikka kuinka hakkaa,suurin osa sisällä,mut sit ei liiku..? Kyseessä seinääajettu keula susuki steffalla.,Kertokaas apuja/vinkkejä, (hakattu on hylsyllä mutta ei)

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 06.07.2013 23:46
Kirjoittaja tuttifrutti
.

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 20.07.2013 20:11
Kirjoittaja tuttifrutti
sori :mrgreen:

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 03.09.2013 17:03
Kirjoittaja Väkäpenu
Nostellaas :D Vaihdoin jinkkuun skytarin keulan, johon on laitettu jinkun ala t-pala. Jos kiristää liikaa, ei klappaa mutta helvetin kiree. Jos kiristää liian vähän, niin klappaa aivan helvetisti mutta on ajettava. Samoilla laakereillakin laitoin kiinni :think:

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 18.09.2013 22:41
Kirjoittaja keetsy
Jos sulla tosiaan on oikeat laakerit ja oikeat pesät rungossa niin johan on. Itsellä kun oli noista laakereista kiinne ja helketin ärsyttäväähän tuo oli...

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 18.09.2013 22:47
Kirjoittaja JCQ
Mulla oli kesällä tuossa omassa keulassa sama ongelma.

Oli ylemmän laakerikoolin vastakappale väärän kokoinen eikä kiristynyt laakereita vasten niinkuin piti, juuri tuollainen oli eli kiristäessä eli ei klapannut mutta tiukka, jos löysäsi niin heti klappas.

Vaihdoin toisen ja sitten pelas. :)

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 20.09.2013 08:46
Kirjoittaja Käsiosa
Moro!

Jinkkumankissa alkoi ooracingin levykeula klappaamaan. Osaako kukaan tarkasti sanoa että mitkä laakerit tuonne kelpaavat? Eli meneekö jinkun alkup. vai vaatiiko jotain muuta ?

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 16.11.2013 22:46
Kirjoittaja keksu98
Samperi kirjoitti:Mites tuo steffa jumittaa sillain että menee sisälle ja sitku on iha melkee sisällä niin sit jurraa,ei mee mihinkää vaikka kuinka hakkaa,suurin osa sisällä,mut sit ei liiku..? Kyseessä seinääajettu keula susuki steffalla.,Kertokaas apuja/vinkkejä, (hakattu on hylsyllä mutta ei)
?

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 19.11.2013 23:08
Kirjoittaja Samperi
Joo,Hätänen viesti oli. Olin jyrsiny sen kumin siittä,mutta se metallirinkula stefasta vielä siellä,Joten ei mennyt :roll:

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 24.11.2013 03:37
Kirjoittaja Eigero
Justiinsa vaihoin stefat ja tuli huomattua, että toisen pumpun pohjassa oleva kuusiokolo pyörii lopussa tyhjää :think: Wat do? Kyseessä siis skyteam monkey -10 normikeula.

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 24.11.2013 10:56
Kirjoittaja T0by
Vaatii pulttipyssyä. Eipä siinä oikeen muuta vaihtoehtoa ole koska täryyttävä liike saa sen kiristettyä/avattua.

E. Itsellä ainakin käynyt niin, että se pultti jämähtäny sinne keulan sisällä olevaan putkeen tms. kiinni, sen takia se putki pyörii kiristäessä ja sen takia ei lähteny irti/ kiristynyt millään muulla kun pulttarilla.

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 24.11.2013 16:16
Kirjoittaja JCQ
Kyllä mä sain sen pultin ihan kuusiokoloavaimella kirittyä Romusain keulasta...?

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 12.03.2014 12:43
Kirjoittaja Niksuit97
pistetäänkö seinäään ajettuun keulaan samalla lailla sitä öljyä kuin tuohon ohjeitten keulaan?

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 12.03.2014 12:47
Kirjoittaja juuzohq7
Kyllä.

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 21.03.2014 20:22
Kirjoittaja monsimies
Mistä saan skyteamin ei seinäänajettuun keulaan ne sisemmät stefat?!
Koko: ulkokehä 40mm ja sisäreikä 30mm.
Tuntuu että ei löydy mistään.. :roll:

Kiitos jo etukäteen!

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 21.03.2014 20:27
Kirjoittaja Jombe
Saanko tarkennuksen mitä tarkoitat sisemmällä stefalla? Omassa seinäänajetussa ei ainakaan ollut kuin yhdet stefat ja pölysuojatkin oli heitetty menemään. Omassa Skyteamin seinäänajetussa keulassa stefat oli PV:n vakiostefat kokoa 26x37x10,5. Jos sulla paksummat keulaputket niin siihenkin saa stefat muistaakseni ihan mbfmotolta.

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 22.03.2014 12:08
Kirjoittaja monsimies
No siellä pölysuojien alla oli stefat. Ostin paikallisesta liikkeesä stefat ja mutta nehän oli pölysuojat, ainakin päältäpäin. Siellä liikkeessä myyjä sanoi että pölysuojilta nää näyttää mutta sieltä mistä se oli tilannu ne niin väittivät stefoiksi, löin paikalleen ne ja ei ole ainakaan vielä vuotanut, tiiä sitten nuista..

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 21.06.2014 22:21
Kirjoittaja miikka23
Paljonkos jinkun vakioetupumppuihin pitäisi laittaa öljyä? Kiitos jo etukäteen :D

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 21.06.2014 22:43
Kirjoittaja Mango
Molempiin pumppuihin kuulemma vähän päälle 1 dl.

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 29.06.2014 17:41
Kirjoittaja eikka
Tietäiskö kukaa mitä hiluja sinne keulan napaan tulee sisään ja minkä kokosii ne on??? (Sori jos ei kuulu tähä topicciin)

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 11.07.2014 13:44
Kirjoittaja lyoneist
Nyt kun tuo virallinen ohje on kadonnut, niin voiko joku kertoa, että kummin päin ne jouset tulee sinne keulan sisälle?

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 11.02.2015 21:48
Kirjoittaja Eldors
Olisi kaksi kysymystä.

Ensinnäkin paljokon mankin "seinään ajettuun keulaan" menee öljyä per pumppu? Tai mikä on oikea tapa laittaa se määrä. Keula siis semmone missä on etuakselin kiinnike pumpu takapuolella.

Toinen kysymys kumminko päin keulan sisälle tulee ne pitkät jouset? Tiheämpi osuus jousesta ylöspäin?

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 23.02.2015 17:38
Kirjoittaja jarez
Eldors kirjoitti:Olisi kaksi kysymystä.

Ensinnäkin paljokon mankin "seinään ajettuun keulaan" menee öljyä per pumppu? Tai mikä on oikea tapa laittaa se määrä. Keula siis semmone missä on etuakselin kiinnike pumpu takapuolella.

Toinen kysymys kumminko päin keulan sisälle tulee ne pitkät jouset? Tiheämpi osuus jousesta ylöspäin?
Omassa "ei seinäänajetussa" keulassa esijännitysholkki ulosotettuna öljypinta näky työntömitalla 25mm ennen iskarin yläpäätä (iskari pohjassa).

Laitoin omassa keulassa muut sisuskalut sisään ilman esijännitysholkkia. Senjälkeen lisäilin öljyä rauhassa ja käytin iskaria ääriasennoissa parikertaa. Kun iskari oli pohjassa ja isoimmat ilmakuplat tullu veke lisäilin öljyä senverran että sen sai pinnan tuohon samaan 25mm korkeuteen ja sitten iskari rauhassa kokonaan "auki" ja sitten esijännitysholkki sisään + yläkorkki kiinni.

Omani kasasin sillälailla, että tiheä pääty jousesta on pohjalla ja tuo harvempi ylhäällä. Ehkä innostun kokeilemaan tota toisen jousen kääntökikkaa kun alan paksumpien öljyjen kanssa tossa keväällä leikkimään uudestaan.

Muistakaa satunaisesti tarkistaa myös iskarin alapään lukituspultin kireys!! Omassa käytetyssä keulassa oli tuo mutteri löystynyt hieman

Keulahuoltoa (stefojen vaihtoa) ekaakertaa tekeville, kannatta se alapään lukitus avata kunnollisella kuusiokolo hylsyavaimella "kräkätä / napauttaa" auki nopealla liikkeellä tai sitten pienellä pulttipyssyllä varovasti löystää kun iskari on vielä ala & ylä - t palasta tiukasti mopossa kiinni.

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Lähetetty: 18.03.2015 21:57
Kirjoittaja jarez
Tänään vaihdoin veljen skytarin "seinäänajetun" keualn öljyt ja tohon aikasempaan infoon liittyen öljyä menee per pumppu noin 0,5 dl. Täyttövaiheessa jousi sisällä iskarin täysin auki öljypinta asettu jousen kanssa aika samoihin. Sitten esijännitysholkki sisään ja laitoin 8mm kupumputterin esijäykkyyttä lisäämään ja keulasta tuli sopivasti jäykempi.

Jousien asento oli progresiivisesta ideasta tuttu, eli tiheempi pääty jousesta iskarin alapäähän ja harvempi yläkorkkia / esijännitysholkkia vasten.

Vanhoja öljyjä huuhtoessa meni öljyä yheensä noin 2dl.

Eli vanne irti, ylä t palan pultti auki, sitten alempi ja iskari syliin.

Kuva

Kuva

Ruuvipenkki kiinnityksessä alumiinilevyt pehmentämässä ja kiinnitetty ala t kappaleen kiinnityskohdasta. Yläkorkin saa myös auki jos jättää pumpun osittain kiinni alemmasta t palasta, niin tota ruuvipenkkikikkaa ei välttämättä tarvitse. Kasatessa eka ylemmän t palan pultti ja sitten alemman t palan pultti kireelle.

Kuva

Ulostullut öljymäärä per pumppu.

Kuva

Tuoreet versus vanhat (8v vanhat)..

Kuva

8mm kupumutteri esijännitystä lisäämään (Y)

Kuva

Satulahuolto

Kuva

Palat herkistelty ja liukutapeille annettu kuparitahnaa sipasu.

Kuva

Remontti iloa muillekkin (C) Muistakaa kasatessa tarkistaa alapään lukituspultin (6mm kuusiokolo) kireys myös. Omassa oli hieman päässyt ajanmyötä löystymään.