Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
jos meet sitä hitsaa nii kierteet ei saata tykätä siitä jos oikeen lämpii.koita silleen että ajat koneen ensin lämpimäks ja sitte kunnon pihdeillä vääntämään.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Kokeiles ottaa lukkopihdeillä venankorkin ihan niistä reunoista kiinni ja vääntää.herrayontimo kirjoitti:Menin möhläämään toisen korkin siit kannesta:( ja on muute nii kireel ja pyöristynyt ett mahdoton saada irti Pitääkö siihen hitsata alumiini hitsill joku lenkki kii joll sais auki? onks mitään mikä voi palaa? kannessa.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Siis ei todellakaan lämpimäksi, koska silloin korkit laajenevat ja ne laajenevat enemmän kuin kansi eivätkä lähde ainakaan silloin irtithe manki kirjoitti:jos meet sitä hitsaa nii kierteet ei saata tykätä siitä jos oikeen lämpii.koita silleen että ajat koneen ensin lämpimäks ja sitte kunnon pihdeillä vääntämään.
No eivät kyllä ole. Kierteillä ne on. Elikkäs kiristä kaksi pulttia vastakkain niihin kierteisiin ja sitten pyörittele auki.joobe kirjoitti:Tarkotat siis takakeskiössä olevia pultteja? ne on pooreilla, eli koitappa vetää ja tunkemalla mössöjä. En ole aivan varma tästä toimenpiteestä.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Siis voi hitsi..oon joku 2 päivää jo koittanu saada kytkinkopnan se vaikeimassa paikassa (vasemalla keskellä) olevaa pulttia irti...olen kokeiillut vastakierretappia..mutta ei tehoa..(hitsikonetta ei löydy)....Neuvoja?
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
poraa pois se kanta että lähtee koppa pois ja sit vaan lukkopihteillä kokonaan pois
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
juu tota aattelin..noh koitan huome..kiitos kuiteski..lokitekki kirjoitti:poraa pois se kanta että lähtee koppa pois ja sit vaan lukkopihteillä kokonaan pois
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
mutte ei helvetti..se on semmosessa paikassa ett ei pysty sahaa:( ellei sit haluu sahaa sitä koppaa :S
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
No poraa se kanta pois?
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Nyt ei ollu puhe ollenkaan mistään sahaamisesta, vaan sen kannan poraamisesta pois.Leipä kirjoitti:mutte ei helvetti..se on semmosessa paikassa ett ei pysty sahaa:( ellei sit haluu sahaa sitä koppaa :S
Jollakin metallinporaus terällä poraat sen pois että koppa lähtee irti ja sit lukkopihteillä pois se varsi osa. Sitte nvaan uutta tilalle.
Ahdin määrää tahdin
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Nonni nyt sain sen irti..oli kyl pirun vaikee..mutt miten ne kaikki tapit menee ku mull oli ne väärin..siis siin keskel..siin on yks pieni jousi, semmone metallipala mikä menee sopivasti jousen ympäri, sitt semmone outo juttu misä on yks aukko ja toises pääs pienmpi aukko siin sivus...ett missä järjestyksessä nää laitetaan ett se toimii..ku se oli vissi menny mult vähä ohi...
"Ei kolmatta tuplaviestiä enään! -Tomi"
"Ei kolmatta tuplaviestiä enään! -Tomi"
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
jos jollaki on semmonen ruoska manki ku mulla niin jos menee imukaulan kierre paskaksi..
poraa reiän kanteen että se tulee sinne mihin se ruuviki ottaa ja hitsaa sitte siihen kunnon pallon et ei pääse ruuvi nousee pois sieltä
poraa reiän kanteen että se tulee sinne mihin se ruuviki ottaa ja hitsaa sitte siihen kunnon pallon et ei pääse ruuvi nousee pois sieltä
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Voitko selventää? Sori en oikeen älynny...No eivät kyllä ole. Kierteillä ne on. Elikkäs kiristä kaksi pulttia vastakkain niihin kierteisiin ja sitten pyörittele auki.
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
tarkottaa et kaks mutteria sinne että ei mene kierteet paskaksi ku jos vaan lukkopihteillä vääntää..
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 05.01.2008 22:20
- Paikkakunta: turku
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Kuinkas saa katkenneen pultin kannesta. sitä ei näy juuri ollenkaan:/.
Onko mitään kikkoja?
Edellinen omistaja vähän punnannut sitä kii:D
Onko mitään kikkoja?
Edellinen omistaja vähän punnannut sitä kii:D
JeB Jeb!
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Poraa se pois sielt, ja viet koneistamolle et tehkääpä uudet kierteen tähä
Ahdin määrää tahdin
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Mitenhän sais sen nokkaketjun kiristäjä pultin auki
Vähän nöylääntyny ja hitol tiukal. ...
Pitäsköhän SE sahata siitä irti vai mit
Vähän nöylääntyny ja hitol tiukal. ...
Pitäsköhän SE sahata siitä irti vai mit
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Hitsaat siihen toisen pultin tai sitte lukkopihdeillä koitat.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 05.01.2008 22:20
- Paikkakunta: turku
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Joo itse ainakin sain mutterin hyvin auki ku vedin rautasahalla siihen aika syvän viivan ja sitte sellaasell hienolla ruuvarilla mihin lyödään siihen päähän ja se aukaasee sen toivon mukaan:D(Saa olla aika paksu ''viilto'')
JeB Jeb!
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
vielä helpommalla / halvemmalla pääsee, kun vie sen heti koneistamolle ja sanoo et ottakaa tää pois. Ei tarvitse edes uusia kierteitä.Holappis kirjoitti:Poraa se pois sielt, ja viet koneistamolle et tehkääpä uudet kierteen tähä
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Venan alempi korkki, ihan pyöree. lukkopihdit ei toimi. neuvoja?
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Ite sain saman irti sillälailla että siitä venttiilinkorkin reunasta pihteillä väänsin.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Kiitoskiitos, tämä onnistui, olinpa tyhmä kun en keksiny
.
.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
nouh..taas tuli vastaan yks, imukaulan pultti (se mikä on kannessa) niin se on ihan pyöree..niin mitenköhän sen sais helpoiten vekee?
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
sellane ihan hyvä kikka mikä toimii tuon tapasiin juttuihin: hitsaa mutterin siihen pultin pääähän kiinni sillee että hitsaa siitä mutterin keskeltä sitte sopiva avain siihen mutteriin ja pyörittää irtiLeipä kirjoitti:nouh..taas tuli vastaan yks, imukaulan pultti (se mikä on kannessa) niin se on ihan pyöree..niin mitenköhän sen sais helpoiten vekee?
"Ei niitä panoja kuitenkaan kannata lisätä tekniikan kustannuksella..."
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Jos ei hitsilaitteita ole, niin laita kaks mutteria päällekkäin, kiristä toisiinsa ja alemmasta väännät auki. En tiedä tajusitko, mutta sitten ei pyöri mutterit ylöspäin kun ne kiristää toisiinsa.Leipä kirjoitti:nouh..taas tuli vastaan yks, imukaulan pultti (se mikä on kannessa) niin se on ihan pyöree..niin mitenköhän sen sais helpoiten vekee?