87cc lukkoa pliiz
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: Jiiseekee esittää: Kierrätystä ja kilvitystä| Proju alka
Seuraillaan mitä jännää tästä tulee
Millo tuut kampuraa kahtomaan?
Millo tuut kampuraa kahtomaan?
Monkey ikä koko ikä.
-
- Viestit: 445
- Liittynyt: 20.05.2011 22:14
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Jiiseekeen kilvitysproju| Jotain päivitystä
Hiipparin pyynnöstä siis.
Elikkäs tänään hain tiivari- ja stefasarjan, tarkoituksena niputtaa kone. Hiplarihan tietysti kutsui itsensä paikalle, joten siirrymme tästä siihen, kun hän kokoaa alakertaa ja allekirjoittanut sekä radon (<3) jauhavat paskaa vieressä välillä esittäen auttavansa tai tekevänsä jotain.
Alkuunsahan vaihteisto vittuili meikäläisen suorittaman kasauskerran jälkeen. Hiipparihan purki sen alun kymmenen kertaa, ja vikahan löytyi lopulta.
Ai mitäkö? Minä tottakai viisaana ja mankin alakertaa tuntematta olin iskenyt kytkimen outside-prikan toisen vaihdeakselin väliin. Huomaa että ainut alakerta mitä tullut ropattua on paskavatkaimen, en edes räjäytyskuvan kera saanut oikeaoppisesti kasattua manan alakertaa....
Noooh alakerta on siis kasassa uusien tiivisteiden ja stefojen kera. Kamera ei sattunut mukaan koska ei ollut aikeitakaan päivittää topikkia. Setuppina siis:
- Jinkun lohkot ja kampura, kampura tosin vm eli täytyy hankkia oikea mäntä...
- Romusain loota ja kytkin
- vakiopytty tulossa, um-kansi pitäisi metsästää
- 270% parempi öljypumppu, eli yksinkertaisesti Romusai-laadulla mennään
- Jinkun staattori
Pahoittelen tästä turhasta päivityksestä, seuraavat kuvat saapuvat topikkiin jahka koko kone kasassa ja sähköt kasattu. Homemade myi viimeisen puuttuvan sähköosan, eli CDI:n joten siirryn sähköpuolelle jahka impulssikäämi rantautuu korpimaille.
Saapi haukkua ja mollata, nauratti itseäkin tuo alakerran kasaus...
Elikkäs tänään hain tiivari- ja stefasarjan, tarkoituksena niputtaa kone. Hiplarihan tietysti kutsui itsensä paikalle, joten siirrymme tästä siihen, kun hän kokoaa alakertaa ja allekirjoittanut sekä radon (<3) jauhavat paskaa vieressä välillä esittäen auttavansa tai tekevänsä jotain.
Alkuunsahan vaihteisto vittuili meikäläisen suorittaman kasauskerran jälkeen. Hiipparihan purki sen alun kymmenen kertaa, ja vikahan löytyi lopulta.
Ai mitäkö? Minä tottakai viisaana ja mankin alakertaa tuntematta olin iskenyt kytkimen outside-prikan toisen vaihdeakselin väliin. Huomaa että ainut alakerta mitä tullut ropattua on paskavatkaimen, en edes räjäytyskuvan kera saanut oikeaoppisesti kasattua manan alakertaa....
Noooh alakerta on siis kasassa uusien tiivisteiden ja stefojen kera. Kamera ei sattunut mukaan koska ei ollut aikeitakaan päivittää topikkia. Setuppina siis:
- Jinkun lohkot ja kampura, kampura tosin vm eli täytyy hankkia oikea mäntä...
- Romusain loota ja kytkin
- vakiopytty tulossa, um-kansi pitäisi metsästää
- 270% parempi öljypumppu, eli yksinkertaisesti Romusai-laadulla mennään
- Jinkun staattori
Pahoittelen tästä turhasta päivityksestä, seuraavat kuvat saapuvat topikkiin jahka koko kone kasassa ja sähköt kasattu. Homemade myi viimeisen puuttuvan sähköosan, eli CDI:n joten siirryn sähköpuolelle jahka impulssikäämi rantautuu korpimaille.
Saapi haukkua ja mollata, nauratti itseäkin tuo alakerran kasaus...
Re: JCQ:n kilvitysproju| PERKELE
Keskiviikkona 12 päivän odottelun jälkeen kusti polki postilaatikkoon sen odotetun osan, staattorin. Red Circlesiltä tuli ja 15e maksoi. Eilen kasasin koneen kokonaan ja tänään sitten menin laittamaan sen runkoon ja kytkemään sähköt, kaverilta sain CDI:n vastakappaleen niin ei joutunut vetämään piuhoja patentisti.
Jooh. Koneena nyt siis SamiL:ltä impulssikäämin ja vaihdepolkimen perässä tullut kone kun tuo ensin rempattu vuotaa ölppää. Staattori ei meinannut ensin mennä, pohjalevy otti johonkin kiinni ja tästä onkimato ircissä joskus ohjeistikin eli ottaa kiinni öljypumpun rattaaseen. Hinkkasin pohjalevystä tavaraa, sitten laitoin paikoilleen niin hajotti sen ison öljyrenkaan vain kiristäessä. Joka tapauksessa sen kuitenkin kiinnitin niin saa edes selvyyden tuleeko kipinää vai ei...
Joku mulle maalasi piruja seinille siitä että valopuola ottaisi kiinni vauhtipyörään, paskanmarjat, hyvin pyörii. Laadukkaalta staattorilta halvaksi vaikutti, pari epämääräistä tinausta mutta johdot luokkaa paksut myös impulssikäämin osalta. Elikkäs tänään kone kiinni, piuhaa kiinni johtoihin ja polkemaan. Ei tullut kipinää.
Vain siksi että tottakai virtalukko ei off-asennossa salli kipinää. Meinasihan tuota jo soijaa iskeä, sitten pyöräytin avainta ja polkaisin uudelleen.
Ja kyllä perkele tulee kipinä. Liikaa stressattu ja valitettu ja odotettu mutta sieltä se vaan tuli. Vetelin sitten kaikki piuhat nippuun, vaihdoin liittimiä ja siistin pikkuisen sähköjä samalla. Ihan kivat niistä tuli. Koeviikko puskee päälle vielä seuraavat viisi päivää, ensi perjantaina varmaan kasaan koko laitoksen loppuun ja sen jälkeen voi jo täysin realistisesti harkita katsastusta joka onkin siirtynyt aika perkeelesti näiden ongelmien takia.
Tärkeä kuva piuhoista sievemmässä nipussa.
Ja toinen kuva, jotenkin pöljä omasta mielestä kun penkin ja rungon välissä tuollainen rako, valo siihen katsastuksen jälkeen...?
Jotain risua edes.
Jooh. Koneena nyt siis SamiL:ltä impulssikäämin ja vaihdepolkimen perässä tullut kone kun tuo ensin rempattu vuotaa ölppää. Staattori ei meinannut ensin mennä, pohjalevy otti johonkin kiinni ja tästä onkimato ircissä joskus ohjeistikin eli ottaa kiinni öljypumpun rattaaseen. Hinkkasin pohjalevystä tavaraa, sitten laitoin paikoilleen niin hajotti sen ison öljyrenkaan vain kiristäessä. Joka tapauksessa sen kuitenkin kiinnitin niin saa edes selvyyden tuleeko kipinää vai ei...
Joku mulle maalasi piruja seinille siitä että valopuola ottaisi kiinni vauhtipyörään, paskanmarjat, hyvin pyörii. Laadukkaalta staattorilta halvaksi vaikutti, pari epämääräistä tinausta mutta johdot luokkaa paksut myös impulssikäämin osalta. Elikkäs tänään kone kiinni, piuhaa kiinni johtoihin ja polkemaan. Ei tullut kipinää.
Vain siksi että tottakai virtalukko ei off-asennossa salli kipinää. Meinasihan tuota jo soijaa iskeä, sitten pyöräytin avainta ja polkaisin uudelleen.
Ja kyllä perkele tulee kipinä. Liikaa stressattu ja valitettu ja odotettu mutta sieltä se vaan tuli. Vetelin sitten kaikki piuhat nippuun, vaihdoin liittimiä ja siistin pikkuisen sähköjä samalla. Ihan kivat niistä tuli. Koeviikko puskee päälle vielä seuraavat viisi päivää, ensi perjantaina varmaan kasaan koko laitoksen loppuun ja sen jälkeen voi jo täysin realistisesti harkita katsastusta joka onkin siirtynyt aika perkeelesti näiden ongelmien takia.
Tärkeä kuva piuhoista sievemmässä nipussa.
Ja toinen kuva, jotenkin pöljä omasta mielestä kun penkin ja rungon välissä tuollainen rako, valo siihen katsastuksen jälkeen...?
Jotain risua edes.
Re: JCQ:n kilvitysproju|Oho
Mulle käynyt samat että unohtanut virtalukon olemassaolon
Ihan asiallisen näkönen vehjes ottaen huomioon että kasattu vain katsastusta varten.
Ihan asiallisen näkönen vehjes ottaen huomioon että kasattu vain katsastusta varten.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: JCQ:n kilvitysproju|Hmm
Säätöjä etsitty nyt pari päivää, käyntiin lähtee helposti mutta ei käy ollenkaan ilman ryyppyä. Vähänkin ryyppyä niin kyllä käy. Kaasuvaijerin ja kiksin vaihdoin, kun ne kaverilta sain, pevun vaijeri oli liian lyhkäinen.. Nyt vastaa kaasuunkin sentään. Kaasua antaessa vain booaa, ryyppykin pohjassa, ajamaan pystyy sen mitä tyhjäkäynnillä voi kun ajamaan lähtiessä booaa.
Ilmanputsari vakio ja hyvin kiinni, neula rikkaimalla, kansi-imukaulaliitos tiivistetty, seosruuvia käännelty ja tk-ruuvia myös... Voisi tietty olla imuvuotoa kaulan ja kaasarin välissäkin. Voiko bensapinta olla päin vittua? Kaasarina siis 9mm keihin.
Ideoita otetaan vastaan.
Ilmanputsari vakio ja hyvin kiinni, neula rikkaimalla, kansi-imukaulaliitos tiivistetty, seosruuvia käännelty ja tk-ruuvia myös... Voisi tietty olla imuvuotoa kaulan ja kaasarin välissäkin. Voiko bensapinta olla päin vittua? Kaasarina siis 9mm keihin.
Ideoita otetaan vastaan.
Re: JCQ:n kilvitysproju|Hmm
Käykö kenties laihalla? Liian pieni pääsuutin?
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: JCQ:n kilvitysproju|Hmm
No laihalla käynti on tiedossa mutta syy ei, mutta kuitenkin vakiokeke ja täysin vakio vehje, luulisi kyllä vakiosuuttimella toimivan..
Putsattukin vastaikään eli ei pitäisi olla paskaa sisällä.
Putsattukin vastaikään eli ei pitäisi olla paskaa sisällä.
Re: JCQ:n kilvitysproju|Hmm
Jos suuttimia saatavilla, niin kokeile varuiks se isompi. Näitä kun säädellään päästönormien yms. paskan takia hitusen laihemmalle kun tarvis, mutta ihme jos ei ollenkaan käy.JCQ kirjoitti:No laihalla käynti on tiedossa mutta syy ei, mutta kuitenkin vakiokeke ja täysin vakio vehje, luulisi kyllä vakiosuuttimella toimivan..
Putsattukin vastaikään eli ei pitäisi olla paskaa sisällä.
Kyllä sä sen kuntoon saat.
Twin Cam.
Re: JCQ:n kilvitysproju|Hmm
Nyt on mun pakko ihmetellä mitä tuo lause meinaa. Siis tuo kaasari on ihan aidosta Hondasta, tutun mankista, Hiippari siltä tuon kaasarin osti ja lainasi mulle. Epäilen ettei 90-luvulla juuri pätenyt nykypäivän päästönormit. Vai mitä siis tarkoitit?
Ja toivotaan että saisi toimimaan, toisin kuin ex-Pevetti tämä lähtee käyntiin mikä helpottaa säätöä kummasti. siitä siis uusittiin koko sähköpuoli ja sitä rataa mutta käyntiin ei vain lähtenyt ja sitä rataa ja vittuunnuin, siksi myin.
Mutta kertokaas jos joku osaa sanoa tuosta bensapinnasta. Suuttimenkin voin tietty vaihtaa, eipä siinä mitään häviä..
Ja toivotaan että saisi toimimaan, toisin kuin ex-Pevetti tämä lähtee käyntiin mikä helpottaa säätöä kummasti. siitä siis uusittiin koko sähköpuoli ja sitä rataa mutta käyntiin ei vain lähtenyt ja sitä rataa ja vittuunnuin, siksi myin.
Mutta kertokaas jos joku osaa sanoa tuosta bensapinnasta. Suuttimenkin voin tietty vaihtaa, eipä siinä mitään häviä..
Re: JCQ:n kilvitysproju|Hmm
Jaa jos kerta Hondalaisesta kyse, niin sitten ei päde. Mun moka. Onko alakertakin Hondaa? Mg-kopasta päättelin että on Jinkun kone jossa myös Keihini ja ne on ainakin laihalla jo tehtaalta.
Twin Cam.
Re: JCQ:n kilvitysproju|Hmm
Kone on totaali sekasikiö, sekoitelma Jinkun ja Skytarin osia, mg-koppa on nyt vain siinä että edes jokin sitä suojaisi.
Re: JCQ:n kilvitysproju|Hmm
Säätöjen löytämisen yrittäminen jatkuu... Säädin venat tuossa samalla, otin kaasarinkin irti, putsailin suutinputken ja suuttimen vaikkeivat kakassa olleetkaan. Mittailin kaasarin kurkun ettei vain olisi porailtu, vakiokoossa onneksi.. Puhaltelin joka aukon ja putken kaasarista että varmasti ei ole tukoksia missään.
Sitten pisti silmään pieni putkilo suutinputken vieressä (tyhjäkäyntisuuttimen putkeksi varmistui ircissä Kokkolan kauneimman toimesta). Ohutta neulaa kokeilin, ei läpi mennyt, kuparilangan säikeellä kokeilin, ei mennyt läpi..
Elikkäs se taitaa olla aivan saatanan tukossa. On se saatana kun luulee koko kaasarin putsanneen jo joskus eli silloin kun sen Hiipparilta hain, tyhmästä päästä kärsii koko jätkä. Myyn jumalauta mopot pois kun ei näin yksinkertaisia juttujakaan kuin kaasarin putsaus osaa tehdä hyvin. Paineilma olisi joo kova sana mutta kompuraa ei ole. Eiköhän se pienellä rassaamisella aukene tukoksista.
Tänään en siihen enempää perehtynyt. Huomenna jatkuu Kainuun Kehvoimpien tallilla projekti Keihin.
Sitten pisti silmään pieni putkilo suutinputken vieressä (tyhjäkäyntisuuttimen putkeksi varmistui ircissä Kokkolan kauneimman toimesta). Ohutta neulaa kokeilin, ei läpi mennyt, kuparilangan säikeellä kokeilin, ei mennyt läpi..
Elikkäs se taitaa olla aivan saatanan tukossa. On se saatana kun luulee koko kaasarin putsanneen jo joskus eli silloin kun sen Hiipparilta hain, tyhmästä päästä kärsii koko jätkä. Myyn jumalauta mopot pois kun ei näin yksinkertaisia juttujakaan kuin kaasarin putsaus osaa tehdä hyvin. Paineilma olisi joo kova sana mutta kompuraa ei ole. Eiköhän se pienellä rassaamisella aukene tukoksista.
Tänään en siihen enempää perehtynyt. Huomenna jatkuu Kainuun Kehvoimpien tallilla projekti Keihin.
Re: JCQ:n kilvitysproju| Kädettömyys 5/5
itsellä ainakin aukesi tuo tyhjäkäyntisuutin kinkkiskootterista, kun bensan ja kuparilangan kanssa rassasin sitä jonkin aikaa.
Re: JCQ:n kilvitysproju
Valoja yritelty tässä katsella toimimaan... Käy nyt jotenkuten, koneen lämmityksen jälkeen ryyppyä vain vähän päälle niin käy jo hyvin tyhjäkäyntiä ja pystyy ajelemaankin. Aika saatanan laiska se on, ei tosin yllätys vakiomankista. Keulii kakkosella jos ottaa pitoja.
Valot ei palaneet, diodimittauksella varmistin että valokäämi on ehjä.. Virtaa tuli valoille asti, tämänkin totesin samalla tavalla. Mittasinpa sitten paljonko staattorilta hönkii oikein valotehoa, ja täyskaasulla pamautti mittariin hurjia yhden-kahden voltin lukuja... Veikkasinpa alkuunsa että valokäämi on paskana. Uusi staattori. Aloin jo kaivelemaan valopuolia esiin mutta yksikään ei mene suoraan tuohon pohjalevyyn.
Mielijohteesta kävin äsken vaihtamassa vauhtipyörän, samanlainen kuin aiempi siis tilalle... Ja mitä helvettiä?? Pärähti osakaasulla jo kymmentä volttia valoille. On se joskus pienestä kiinni, yllätyin kyllä. Jostain syystä pätki hieman sytytystä mikä johtunee siitä että liikautin vähän johtosarjaa eli joku liitin saattoi irrota osittain. Seuraavaks sitten jänäriä kiinni ja tutkimaan mitä valot tykkää.
Eletään toivossa.
Valot ei palaneet, diodimittauksella varmistin että valokäämi on ehjä.. Virtaa tuli valoille asti, tämänkin totesin samalla tavalla. Mittasinpa sitten paljonko staattorilta hönkii oikein valotehoa, ja täyskaasulla pamautti mittariin hurjia yhden-kahden voltin lukuja... Veikkasinpa alkuunsa että valokäämi on paskana. Uusi staattori. Aloin jo kaivelemaan valopuolia esiin mutta yksikään ei mene suoraan tuohon pohjalevyyn.
Mielijohteesta kävin äsken vaihtamassa vauhtipyörän, samanlainen kuin aiempi siis tilalle... Ja mitä helvettiä?? Pärähti osakaasulla jo kymmentä volttia valoille. On se joskus pienestä kiinni, yllätyin kyllä. Jostain syystä pätki hieman sytytystä mikä johtunee siitä että liikautin vähän johtosarjaa eli joku liitin saattoi irrota osittain. Seuraavaks sitten jänäriä kiinni ja tutkimaan mitä valot tykkää.
Eletään toivossa.
Re: JCQ:n kilvitysproju
Kyllä perkele. Ne toimii. Pitkään sai mittailla ja liittimiä irrotella ja laitella eri kohtiin ennenkuin alkoi sitä virtaa tulemaan jänäriltäkin läpi eikä pelkästään suoraan valopuolalta.
Sigmalle magneetti, keulan kiristys, etujarruvaijeri kiinni, Hiipparilta tyyppikilpi lainaan ja tukijalkaan palautusjousi. Näillä eväin mennään niin ehkäpä se on kohta kilvissä.
Jatkuu jatkuu.
E: Kyllä, etuvalolle menevä johto roikkuu kun jätin sen epähuomiossa liian pitkäksi.
Sigmalle magneetti, keulan kiristys, etujarruvaijeri kiinni, Hiipparilta tyyppikilpi lainaan ja tukijalkaan palautusjousi. Näillä eväin mennään niin ehkäpä se on kohta kilvissä.
Jatkuu jatkuu.
E: Kyllä, etuvalolle menevä johto roikkuu kun jätin sen epähuomiossa liian pitkäksi.
Re: JCQ:n kilvitysproju ja valoa pimeään
Tuoha on oikeestaa iha hieno toi maski, vaikka yleesä maskit ei mankii sovikkaa.
- Volvo S40 2.0T -03 -
EX Honda Monkey Z50J -92
EX Honda Monkey puolari
EX Honda Monkey Z50J -92
EX Honda Monkey puolari
Re: JCQ:n kilvitysproju ja valoa pimeään
Omaan mankiin pitäs tehä historianselvennys että sais kilpiin, nii pitääkö entisten omistajien olla yli 18 että käykö 14v:n allekirjotus vai pitääkö olla hänen vanhemman tai jonkun aikuisen?
PS iha hieni manki:p
PS iha hieni manki:p
Re: JCQ:n kilvitysproju ja valoa pimeään
Mielestäni pitää olla yli 18v, mutta varmaksi en sano. Jottei mee ihan offiksi, niin ihan siisti manki toivottavasti saat katsastettua!
Jos kaikki ei mene niin kuin suunnitellut niin tehdään sit ens kerralla paremmin!
Re: JCQ:n kilvitysproju ja valoa pimeään
hienoksi tätä ei kyllä voi kutsua vielä, mutta mukava low-budjet projekti:D
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
Re: JCQ:n kilvitysproju ja valoa pimeään
No eihän tää ookkun katastuskunnossa.
Re: JCQ:n kilvitysproju ja valoa pimeään
Eihän alle 15-vuotias voi edes olla mopon omistaja papereissa...? Tai näin olen käsittänyt. Jos luovarin tahdot niin siltä edelliseltä omistajalta joka historiatietojen avulla löytyy, niin häneltä allekirjoitus. Kuka se sitten onkaan.Azko97 kirjoitti:Omaan mankiin pitäs tehä historianselvennys että sais kilpiin, nii pitääkö entisten omistajien olla yli 18 että käykö 14v:n allekirjotus vai pitääkö olla hänen vanhemman tai jonkun aikuisen?
PS iha hieni manki:p
Jatkot katsastus/rekisteröintitopikkiin.
Kaukana siististä mutta kiitosta vain. Tosiaan siis katsastuskuntohan tuo on. Muuttuu kyllä jahka kilvissä, alusta menee vaihtoon ja viriä tulee.. Keväällä sitten uutta maalia joka paikkaan.
Keulan kiristin eilen taas kun kumiprikka antautui.. Uutta tilalle ja mutteri kireälle, eipähän klappaa. Sigman magneetin liimasin tosin tuskin niin kestävästi mutta eiköhän tuo pysy katsastustoimituksen ajan kiinni. Ukon pyöränosien joukosta kaivelin jo jotkut heijastimet sivuille ja kilikellon. Huomenna tuskin kerkeän mitään tekemään mutta perjantaina ja viikonloppuna pitäisi olla valmis, puuttuu vain etujarruvaijerin kiinnitys ja tukijalan jousi.. Hiippari lupasi duunata mulle tyyppikilvenkin kun niitä ei uutena mistään saa.
Osaakos joku kertoa, tarvitseeko äänimerkin olla sähköinen? Käsittääkseni vanhemmissa mopoissa riittää kilikello tai käsitorvi, mutta en ole varma tämän kanssa.
Re: JCQ:n kilvitysproju ja valoa pimeään
Noniin, Kemppi selvensikin asiaa, kiitokset siitä. Pyöränkello siis tänään kiinni jos flunssalta joutaa.
Re: JCQ:n kilvitysproju ja valoa pimeään
Dodiin, manki on nyt aikalailla pelottavasti valmiina. Viimeiset osat saatu keräiltyä ja ruhjake kasaan.
Tuollaiset heijastimet siis tuli keulaan @polkupyörä. Rumat on, kyllä, mutta kelpaavat katsastustoimitukseen. Tukijalan jousi.
Tänään shoppailin sitten Puuilossa. Mukaan tarttui uusi aluslevy keulaan (se kun klappaa taas, tällä kertaa ihan metallinen prikka mutterin alle), kilikello, bensaletkua, ruton kallis bensahana, sokkapihdit koneen purkuun/kasaukseen (siitä alempana), vähän liittimiä ja 2mm poranteriä jotta voin sorvata lohkon öljylähdön sopivaksi Samukan öljypumpulle.
Sittenpä tuohon koneeseen. Pitkään on ollut aikeissa kasata satakyrpä lopputalven rientoihin, sen otin tuossa perjantaina projektiksi. Aihio on siis se mosa joka ensimmäisenä kasattiin tähän projuun, mutta joka kärsi yökastelusta ja valutti ölpät pihalle. Hyvä lähtökohta koska stefat ja tiivisteet ovat tuoreet eikä kone ole ollut edes käynnissä kasauksen jälkeen.
Lohkothan aukeni helposti.
Selvisipä syykin miksi kone ensin valutti öljyä, tiivistesarja oli näemmä viallinen lohkojen tiivisteen osalta. Eli tuollainen pikku kaistale joka ei ollenkaan peittänyt tiivistepintoja.
Eli tuossa koneessahan oli jo valmiiksi Romusain vaihteisto, kytkin ja öljypumppu. Eli ei kummempaa kuin kampuran vaihto satakympin omaan ja öljylähdön poraus isompaan kun sitä ei ensi kasauksella älytty tehdä. Meinasin ensin kampuraksi tuota huonompaa joka oli siitä poltetusta Samukasta jonka dyykkailin kesällä. Toinen petari vaan oli päättänyt jumahtaa kiinni, kaivelin sitten sängyn alta joskus masazilta ostetun klapittoman kampuran. Se kiinni ja homma hoituu, kunnes
1) unohtui porata se öljylähtö
2) lohkoja joutuu avartamaan puoli milliä joka suuntaan vaikka luulin muuta.
Tuohon asti ehdin päästä viikonloppuna..
Pitää joutessaan purkaa tuo uudestaan ja tehdä edellämainitut.
Eilen kävin testaamassa saisinko Jinkeä mahtumaan sillä pitemmällä imukaulalla, kyllähän se onnistui mutta samalla huomasin että toinen imupuolen kierre oli antautunut... No helicoil perään ja toivotaan parasta.
Manki näyttää tältä.
Kohta suuntaan laittamaan tyyppikilvet. Homemade lupasi tuoda vielä tänään etujarrun levittäjätapin vivun lainaksi, pevun vastaavat ei olleetkaan sopivat. Siinä onkin ne viimeiset asiat mitä puuttuu. Lupaan että tässä oli viimeinen päivitys ennen katsastusta.
Keskiviikkona muuten tulee täyteen vuosi Jinkun pöllimisestä.
Palaillaan kilpien kera.
Tuollaiset heijastimet siis tuli keulaan @polkupyörä. Rumat on, kyllä, mutta kelpaavat katsastustoimitukseen. Tukijalan jousi.
Tänään shoppailin sitten Puuilossa. Mukaan tarttui uusi aluslevy keulaan (se kun klappaa taas, tällä kertaa ihan metallinen prikka mutterin alle), kilikello, bensaletkua, ruton kallis bensahana, sokkapihdit koneen purkuun/kasaukseen (siitä alempana), vähän liittimiä ja 2mm poranteriä jotta voin sorvata lohkon öljylähdön sopivaksi Samukan öljypumpulle.
Sittenpä tuohon koneeseen. Pitkään on ollut aikeissa kasata satakyrpä lopputalven rientoihin, sen otin tuossa perjantaina projektiksi. Aihio on siis se mosa joka ensimmäisenä kasattiin tähän projuun, mutta joka kärsi yökastelusta ja valutti ölpät pihalle. Hyvä lähtökohta koska stefat ja tiivisteet ovat tuoreet eikä kone ole ollut edes käynnissä kasauksen jälkeen.
Lohkothan aukeni helposti.
Selvisipä syykin miksi kone ensin valutti öljyä, tiivistesarja oli näemmä viallinen lohkojen tiivisteen osalta. Eli tuollainen pikku kaistale joka ei ollenkaan peittänyt tiivistepintoja.
Eli tuossa koneessahan oli jo valmiiksi Romusain vaihteisto, kytkin ja öljypumppu. Eli ei kummempaa kuin kampuran vaihto satakympin omaan ja öljylähdön poraus isompaan kun sitä ei ensi kasauksella älytty tehdä. Meinasin ensin kampuraksi tuota huonompaa joka oli siitä poltetusta Samukasta jonka dyykkailin kesällä. Toinen petari vaan oli päättänyt jumahtaa kiinni, kaivelin sitten sängyn alta joskus masazilta ostetun klapittoman kampuran. Se kiinni ja homma hoituu, kunnes
1) unohtui porata se öljylähtö
2) lohkoja joutuu avartamaan puoli milliä joka suuntaan vaikka luulin muuta.
Tuohon asti ehdin päästä viikonloppuna..
Pitää joutessaan purkaa tuo uudestaan ja tehdä edellämainitut.
Eilen kävin testaamassa saisinko Jinkeä mahtumaan sillä pitemmällä imukaulalla, kyllähän se onnistui mutta samalla huomasin että toinen imupuolen kierre oli antautunut... No helicoil perään ja toivotaan parasta.
Manki näyttää tältä.
Kohta suuntaan laittamaan tyyppikilvet. Homemade lupasi tuoda vielä tänään etujarrun levittäjätapin vivun lainaksi, pevun vastaavat ei olleetkaan sopivat. Siinä onkin ne viimeiset asiat mitä puuttuu. Lupaan että tässä oli viimeinen päivitys ennen katsastusta.
Keskiviikkona muuten tulee täyteen vuosi Jinkun pöllimisestä.
Palaillaan kilpien kera.
Re: JCQ:n kilvitysproju valmis katsastukseen
Ei tuo niin pahalta näytä kun voisi olettaa minimibudjetilla katsastuskuosiin rakennetun mankin näyttävän. Ja osta se helicoil, kannattaa
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!