Tuplakaasarit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
eezu
Viestit: 9
Liittynyt: 16.03.2007 19:26
Paikkakunta: somalia

Viesti Kirjoittaja eezu »

iha nätit noi tuplakaasarit, tois viel tehoo tuplasti ni sit olis bueno :)
keulii nii vitusti
rattus
Viestit: 10
Liittynyt: 20.01.2006 02:38

Viesti Kirjoittaja rattus »

Kaikkihan tietävät tämän: Pitkä kurkku = vääntää vaan ei kierrä, lyhyt kurkku = kiertää vaan ei väännä... (No ei nyt ihan noin, mutta antaa suuntaa)... Iso kaasari: pelaa hienosti yläkierroksilla... Pieni kaasari: pelaa hienosti alakierroksilla... Mites jos laittais kaks kaasaria, ison ja pienen... erimittaset imukaulat ja eripituiset vaijerit... Saiskos paremmin kiihtyvän vehkeen (tietty riippuu kuskista) ?
Z50J
Uhtuan Parooni
Viestit: 274
Liittynyt: 20.09.2005 22:32
Paikkakunta: Lahti/Hollola

Viesti Kirjoittaja Uhtuan Parooni »

Eikös tuossa mene virtaukset aivan päin persettä :o
Forum rules (säännöstö)
Tuolla olisi kuvia mankista (vanhoja, talvi rojekti menossa) :
http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 09/cat/500
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

rattus kirjoitti:Kaikkihan tietävät tämän: Pitkä kurkku = vääntää vaan ei kierrä, lyhyt kurkku = kiertää vaan ei väännä... (No ei nyt ihan noin, mutta antaa suuntaa)... Iso kaasari: pelaa hienosti yläkierroksilla... Pieni kaasari: pelaa hienosti alakierroksilla... Mites jos laittais kaks kaasaria, ison ja pienen... erimittaset imukaulat ja eripituiset vaijerit... Saiskos paremmin kiihtyvän vehkeen (tietty riippuu kuskista) ?
Ööö, ei. Niiden virtaus lasketaan yhteen, ja sillon ne vastaa yhtä isoa kaasaria. Parooni, ei kai ne virtaukset vituiks mene mut typerältä kuulostaa laittaa 2 eri kokosta, ei siinä ole mitään järkeä ja säätämisestä tulee aivan tolkutonta :D
rattus
Viestit: 10
Liittynyt: 20.01.2006 02:38

Viesti Kirjoittaja rattus »

Eikös tuo säätäminen ole muutenkin aivan tolkutonta ;) Välillä ainaski... Yhden kerran oon saanu yhden Monkeyn pelaamaan kuin kello... melkein, tyhjäkäyntiä ei ollu sillonkaan... Ja kaikki kokeilut Dellorto PHBG:llä... Ennen rajoitti budjetti, nykyään aika... :)
Z50J
Smoogeli
Viestit: 172
Liittynyt: 16.05.2007 21:38
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Smoogeli »

rattus kirjoitti:Kaikkihan tietävät tämän: Pitkä kurkku = vääntää vaan ei kierrä, lyhyt kurkku = kiertää vaan ei väännä... (No ei nyt ihan noin, mutta antaa suuntaa)... Iso kaasari: pelaa hienosti yläkierroksilla... Pieni kaasari: pelaa hienosti alakierroksilla... Mites jos laittais kaks kaasaria, ison ja pienen... erimittaset imukaulat ja eripituiset vaijerit... Saiskos paremmin kiihtyvän vehkeen (tietty riippuu kuskista) ?
Olishan toi kieltämättä kyl aika ovela viritys :D Jos sais sen toisen kaasuttimen tavallaan kuin pois päältä, niin kaitpa se säätäminenkin sit onnistuis, et ei olis molemmat käytös niinku yhtä aikaa :D Pienemmällä ajelis silloin kun pitäis säästellä gasoliiniä ja isommalla silloin kun pitäis ottaa viivoja.. :wink:
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Mutta kun se ei vain toimi noin, miettikääpäs nyt loppuun asti. Ei tossa teoriassa ole mitään järkeä :D Sama ku yrittäisit laittaa ison ja pienen eturattaan samaan aikaan että kulkee ja kiihtyy, eli ongelma ratkeaa yhdellä sopivan kokosella ;)
Smoogeli
Viestit: 172
Liittynyt: 16.05.2007 21:38
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Smoogeli »

Ei kun mää tarkotinkin et ottais toisen ain pois käytöstä ku käyttäis sitä toista :) Ettei käyttäis kumpaakin yhtä aikaa :)
kettumajava
Viestit: 8
Liittynyt: 18.05.2007 21:05
Paikkakunta: kälviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kettumajava »

ehh ite kokeilin 90cc skyteamin koneeseen kaks 35mm mikunin tuplia :P oli aika härskin näköne :)
Eemil-
Viestit: 88
Liittynyt: 02.08.2007 00:42
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Eemil- »

Olishan toi ihan siisti jos olis tuplakaasarit mutta mites meinaat saada ne säätöihin voi oll aika hankala homma :shock: :?
kkjezze
Viestit: 263
Liittynyt: 23.04.2007 19:11
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kkjezze »

kettumajava kirjoitti:ehh ite kokeilin 90cc skyteamin koneeseen kaks 35mm mikunin tuplia :P oli aika härskin näköne :)
Jaa miten sellasen toteutit? :roll:
Riemulla on rajaa kun kiinalaisella ajaa.
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

varmaan vaan kokeillu laittaa ne vierekkäin koneen päälle :D
^^pomppis^^
Viestit: 45
Liittynyt: 13.08.2007 21:49
Paikkakunta: Halkia

Viesti Kirjoittaja ^^pomppis^^ »

ahmaa kirjoitti:
Juuzmo kirjoitti:Tuskin toimii ihan noin yksinkertaseksi, että se toine kaasari toimii "boost" tyyliin. Ihan mielenkiintone varmasti tulee jos joku saa tälläsen aikaan :)
Siitä oli videotakin. Hyvin se ainakin kulki :D
Nii, onkos niitä vireoita?
ahmaa
Viestit: 101
Liittynyt: 20.10.2006 12:45
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja ahmaa »

^^pomppis^^ kirjoitti:Nii, onkos niitä vireoita?
En usko että enää on. Mee kattoo motot.net ja mopojen tekniikka alueelle. Ja sieltä Proviritys-alue ja koita kysyä jos joillakin olis tallessa.
waltt
Viestit: 214
Liittynyt: 22.05.2006 16:18
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja waltt »

Mulla saattaa olla... Uppailen jos löytyy... BTW Mihin kannattaa uppailla?

Tuplis
Viimeksi muokannut waltt, 14.08.2007 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^henri^
Viestit: 115
Liittynyt: 14.04.2007 20:40

Viesti Kirjoittaja ^henri^ »

Youtube? Rapidshare? Eikös mototissa ollu joku Swift joka värkkäs tuplia peeveeseen?
^mikko^
Viestit: 29
Liittynyt: 03.12.2007 20:21

Re: Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja ^mikko^ »

Ite tykkään ainaki siitä jos on iso kaasari niin käsi kaasuvara on isompi ku esim jossa mankin vakio 9mm keihinissä :wink:
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Re: Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Usko pois, että se kaasuvara ei ole enään hauska kun on 30mm kaasari :D Saa välillä irrottaa otetta kahvasta et voi pyörittää auki asti.
Kaasua!
Viestit: 270
Liittynyt: 30.12.2006 17:44
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja Kaasua! »

kieltämättä 24mm kaasarilla on jo aika pitkä toi kaasuvara. Auttaisko tommonen ns. pikakaasu mitään?
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! ;)
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

auttaa kuulemma paljon ja parempi ajaa (Y)
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Re: Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Ei mulla oo pitkä kaasuvara, vaikka on 24mm kaasari :o Mistähän johtuu :roll:
Eemil-
Viestit: 88
Liittynyt: 02.08.2007 00:42
Paikkakunta: Rauma

Re: Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja Eemil- »

Mulla on 26mm ja pikakaasukahva, on muuten kivempi ajella kun ei ole ranne kokoajan solmussa :wink:
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

eikös joku pv:n kaasuvaijeri ollu 2 haaranen, näin olen kuullut jostain?
145.3cc, 28mm mikuni yms...
tma90
Viestit: 3
Liittynyt: 02.12.2007 18:40

Re: Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja tma90 »

Toinen menee öljypumpulle?
//Jeba
Viestit: 17
Liittynyt: 29.11.2007 19:28
Paikkakunta: Nurmes

Re: Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja //Jeba »

Kyllä tuorevoitelulle menee toinen ja toinen kaasarille.

EDIT: Savenmaalla ois näköjään valmiit tuplat!
http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... ode=kaa790
Imusarja pitäs vaan väsätä.
Honda PV
Vastaa Viestiin