Takapään holkista / jarrukilvestä tavaraa pois niin että rengas tulee keskelle, paljonko on eroa verrattuna uudempaan jousiperään?
Irtokuulia saa laakeri ja polkupyöräkaupoista, hetki sitten näin jossakin fillarikaupassa 100kpl kuulia noin 7e/pussi.
Itellä hieman samaa projektia suunnitteilla, jäykkäperän uustuotanto-osat aika edullisia ulkomailla verrattuna suomeen.
Vähän ot mutta tossa mun -80 mankissa on irtokuulia niin saako semmosesta polkupyöräkaupasta myös semmosen pidikkeen niille kuulille niinkuin uudemmissa mankeissa? Ei viittis 20e maksaa semmosista :/
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
rocket kirjoitti:Takapään holkista / jarrukilvestä tavaraa pois niin että rengas tulee keskelle, paljonko on eroa verrattuna uudempaan jousiperään?
Irtokuulia saa laakeri ja polkupyöräkaupoista, hetki sitten näin jossakin fillarikaupassa 100kpl kuulia noin 7e/pussi.
Itellä hieman samaa projektia suunnitteilla, jäykkäperän uustuotanto-osat aika edullisia ulkomailla verrattuna suomeen.
täytyy mitata seuraavaksi
onkohan noita takakeskiöitä eri leveyksiä vai pelkästään eroja jarrukilvessä, jarrurumpua vissiin on olemassa erikokoisia halkaisijaltaan
joo kuulat taitaa olla samat suzuki pv:n etupäänkuulien kanssa joita kyllä löytyy hyvin, mutta mistä laakerikoolit yms voisi löytää
ulkomailta kyllä näyttäisi löytyvän melkein kaikki osat mitä vaan haluaa on vaan noita sekalaisia osia itsellä jotka mielellään koittaisi sovitella paikalleen
En ole laakereita hetkeen katellu mutta varmaan niitäkin saa, pelkkien irtokuulien hinta 0,25-0,50e/kpl.
Mutta saahan ne kuulat sinne paikalleen vaseliinin avulla eikä sillä loppupeleissä merkitystä ole onko ne siihä rinkulassa kiinni vai irtonaisena.
Erot taitaa olla honda ja kiinalainen ja jarrukilvissä, keskiöt / kilvet eivät sovi ristiin ja kilven ulkomuoto erilaiset.
Sitten on vanhemmat honda mallit, ne taitaa olla erilaiset.
Mittaa se jäykkäperän takahaarukan sisäleveys pyöränpultin kohdalta niin mittaan tuon jousimallin haarukan, nähdään mittaero.
Jousiperässä tuo mitta noin 170mm.
noin 160mm eli olisi sen 10mm kapeampi
onkohan noita kapeampia keskiöitä kellään aika paljon saisi kaventaa ja silti joutuu jättämään holkit pois välistä
vannelautasethan taitaa olla kaikissa samat pois lukien traktorivanteet jne..
kyllä se 145mm leveä keskiö pitäisi tähän sopia sittenkin.. eli jarrukilpi vaan vaihtoon tai siitä tavaraa pois
jonne88 kirjoitti:noin 160mm eli olisi sen 10mm kapeampi
onkohan noita kapeampia keskiöitä kellään aika paljon saisi kaventaa ja silti joutuu jättämään holkit pois välistä
vannelautasethan taitaa olla kaikissa samat pois lukien traktorivanteet jne..
kyllä se 145mm leveä keskiö pitäisi tähän sopia sittenkin.. eli jarrukilpi vaan vaihtoon tai siitä tavaraa pois
Tavaraa pitää ottaa pois kummaltakin puolelta jotta rengas pysyy keskellä eli 5mm jarrukilvestä ja 5mm holkista rattaan puolelta, ei paha.
Luin tuota linkiä ja mitä nyt kuvia katselin niin jompikumpi on pidempi eli pitääkö uuden keulan emäputkea lyhentää ja kierrettä jatkaa?
Kierre taitaa olla jotain M25 kokoa.
On tuo enklanti niin ruosteessa että kaikki pitää googlen kääntäjällä lukea.
Onko proju edistynyt?
Ite laitoin osatilauksen englantiin ja japaniin, paljon jäi pikkuosaa tilaamatta mutta tilataan sitten kun niiden aika on, ihmeellisen hiljaista on suomen osamarkkinoilla, kaikkea on myynnissä mutta myyjät ei myy.
Uutta osaa tilattu suomen liikkeistä ja sähköt bokseineen kiinasta.
rocket kirjoitti:Onko proju edistynyt?
Ite laitoin osatilauksen englantiin ja japaniin, paljon jäi pikkuosaa tilaamatta mutta tilataan sitten kun niiden aika on, ihmeellisen hiljaista on suomen osamarkkinoilla, kaikkea on myynnissä mutta myyjät ei myy.
Uutta osaa tilattu suomen liikkeistä ja sähköt bokseineen kiinasta.
sen verran että totesin jäykkäperän keulan kierreosan olevan 10mm ainakin pidempi - jos enemmänkin kuin esim. K3 ja uudemmat
eli ei onnistu kasata jäykkäperään uudemman keulaa, kierreosan pituus loppuu kesken ei mahdu koolit ja kiristinmutterit paikalleen
entäs onkohan iskunvaimentimet yms keulan muut osat samanlaiset kaikissa malleissa
löytyisiköhän mistään jäykkäperän pelkkää keulan runkoa jostain esim. uustuotanto?
Kyllähän sitä keulan kierrettä pystyy jatkamaan lisää kierrepakalla ja sitten lyhentää putken sopivaksi.
Jäykkäperän runkoja saa uustuotantoa mutta etupäitä en ole nähnyt myynnissä, tosin joidenkin kiinalaisten (ainakin honley) etupää on suojakumeineen ja alumiiniholkkeineen vastaava kuin vanhemmissa mankeissa joten vois olla sama, mulla olis honleyn keula, siinä tuon kierreputken kokonaispituus on noin 163mm ja kierre on M22*1, kierrettä sais jatkettua noin 10mm jonka jälkeen tuo putki kasvaa 24mm halkasijaan.
En ole katsonut saako tuota kierrepakkaa jostakin.
Jos ei muuten onnistu niin sitten vaihdat tuon kierreputken vanhasta uuteen.