Sivu 3/14

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 18.09.2018 00:18
Kirjoittaja moped
Ei hajua, mutta alkaa kyllä ärsyttää tuon tehottomuus.
Ei tee hyvää skyteamin brändille päästää noin keskeneräinen tuote ulos. :(

Kone Glansilta Saa tuplasti(voi olla että on jäänyt kaasarimallin tiedot sivulle) tehokkaamman isompirenkaisen halvemmalla
https://www.kone-glans.fi/mopot-ja-skoo ... o-zh50efi/

edit:
Uskoisin että ensi tai seuraavana vuonna tästä skyteamin mankista tulee tehokkaampi versio. Sellaisen osilla saa viimeistään lisättyä tehoa.
Saatan saada kopion tuosta kayo softasta lähiaikoina.
Lisäksi kiinasta on tulossa mulle auto-obd dongle jota koitan modata ja kytkeä tähän jossakin vaiheessa

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 22.09.2018 13:41
Kirjoittaja AoSSi123
Toimiko se liitin ?
Tietääkö joku miten ton rajottimen sais pois ?

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 23.09.2018 22:56
Kirjoittaja moped
En ole vielä kokeillut.
Tämä video näyttää kiinnostavalta:
https://youtu.be/tp3D5Gtn_WY
Joku tuommoinen softa ois kiva kännykkään.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 24.09.2018 20:27
Kirjoittaja mopopoika555
onkos porukalla jo konsteja miten saada toi efi manki tehokkaammaksi?
putken haluaisin vaihtaa avarampaan äänien takia,niin jos laitan tuon lamba anturin uuteen putkeen kiinni niin osaako se säätä seokset haistelemalla? ettei käy laihalla kun avarampi putki? :think:

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 24.09.2018 20:56
Kirjoittaja mopopoika555
Mitkä välit olis hyvät tuohon ruisku mankiin? sillai että menis mäet vähän paremmin yms enemmän vääntöä? huippu nopeuden ei tarvitse nousta!

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 24.09.2018 21:24
Kirjoittaja Pelperimatias
Taitaa olla ainoa keino saada tehoja vaihtaa isompi pyrty. Onko tietoa näkyykö 72 cm3 päällepäin, että se on vaihdetti?

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 24.09.2018 22:01
Kirjoittaja mopopoika555
mutta ruisku on säädetty 50cclle niin ei se toimi kunnolla.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 25.09.2018 16:18
Kirjoittaja SamPPaT
mopopoika555 kirjoitti:Mitkä välit olis hyvät tuohon ruisku mankiin? sillai että menis mäet vähän paremmin yms enemmän vääntöä? huippu nopeuden ei tarvitse nousta!
Enemmän vääntöähän ei välejä muuttamalla saa, mutta vaihtamalla kevyemmät välit voidaan moottorin teho hyödyntää paremmin. Eli pienempää eturatasta ja suurempaa takaratasta, kokeilemalla selviää mikä on itselle paras.
Pelperimatias kirjoitti:Taitaa olla ainoa keino saada tehoja vaihtaa isompi pyrty. Onko tietoa näkyykö 72 cm3 päällepäin, että se on vaihdetti?
mopopoika555 kirjoitti:mutta ruisku on säädetty 50cclle niin ei se toimi kunnolla.
Toinen keino on huijata ECUa luulemaan että kone käy laihalla jollain konstilla. Tällöin voidaan hyödyntää avarampia putkia yms. 72cc ja 50cc:n ei polttoaineen tarpeessa ole suurta eroa, joten uskon että Ecu pystyy säätämään seokset myös 72cc:lle. Ja olihan aiemmin spekulointia että piikkimankissa olisi sama ruisku, eli ongelmaa tuskin on.

Ja kolmas keino on vaihtaa Ecun tilalle megasquirt tai vastaava, jolloin voidaan ottaa kaikki hyöty ruiskusta ja muista vireistä.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 25.09.2018 17:02
Kirjoittaja AoSSi123
Kukaan saanu viel jotai liitintä sinne ecuun ?

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 25.09.2018 18:30
Kirjoittaja ariilari
Tuolta kokonaan uusi ruiskusetti koneen koon mukaan nii jopas kulkee:
https://www.aliexpress.com/item/microsq ... autifyAB=0

Vaatii kyllä asiaan perehtymistä jos asialla ekaa kertaa. Mulla harrasteautossa jälkiasennus moottorinohjaus sekventiaalisena ja kyllä siinä selvittämistä oli ennenkuin koneen tulille sai.

Luulisi kyllä että alkuperäiseeenkiin pääsee käsiksi kun siihen perehtyy.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 26.09.2018 09:05
Kirjoittaja moped
Tässä mopossa on joku debuggausmoodi muuttuneelle ilmansaannille.
Kaasupohjaan -> virta päälle(ei vielä käynnistystä) 1-3 sekunninpäästä kaasu nollaan -> polkaisu käyntiin -> nostaa hiljaa kaasua kunnes vikavalo syttyy -> pitää kaasun paikallaan kunnes vikavalo sammuu -> nostaa taas hiljaa kaasua kunnes vikavalo syttyy ja sit pitää kierrokset kunnes vikavalo sammuu. tekee samaa kunnes on täysikaasulla ja sit hitaasti alaspäin kaasua ja kattoo syttyykö vikavalo.
Mä en saanut kunnolla tehtyä tuota kun kun matalilla kierroksilla vikavalo ei sammu. Ehkä tyhjäkäynti on liian matala tai korkea.
Debugmoodissa ajaessa paukkuu pakoputkessa.

Tehdasresetti on kaasu täysille virta päälle(ei käynnistetä kai) odotetaan 10 sekuntia kaasu nollaan ja sit virta hetken päästä kiinni.

Käyttö omalla vastuulla. Älkää polttako katteja ja lambdojanne
Tässä on valmistajan antamat kalibrointiohjeet:
https://www.dropbox.com/s/gj1s5ntajtm2o ... 1.pdf?dl=1
https://www.dropbox.com/s/qmliowtulj2j5 ... 2.pdf?dl=1

Maahantuojan mukaan loppuvuodesta on tulossa viritysjuttuja tähän ruiskumankiin

Ruiskusuuttimilla on eri osanumerot:
50cc: 33920-15A10
125cc: 33920-16H00
Päällysletkuliitinkorkilla on sama numero: 33921-16H00

Imukauloilla on eri numero:
50cc: 11011-15AD1
125cc: 11011-15AD0

Ecuilla on eri osanumero:
50cc: 33910-15A10
125cc: 33910-16H00

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 26.09.2018 10:21
Kirjoittaja caddylac
SamPPaT kirjoitti:
mopopoika555 kirjoitti:Mitkä välit olis hyvät tuohon ruisku mankiin? sillai että menis mäet vähän paremmin yms enemmän vääntöä? huippu nopeuden ei tarvitse nousta!
Enemmän vääntöähän ei välejä muuttamalla saa, mutta vaihtamalla kevyemmät välit voidaan moottorin teho hyödyntää paremmin. Eli pienempää eturatasta ja suurempaa takaratasta, kokeilemalla selviää mikä on itselle paras.
Pelperimatias kirjoitti:Taitaa olla ainoa keino saada tehoja vaihtaa isompi pyrty. Onko tietoa näkyykö 72 cm3 päällepäin, että se on vaihdetti?
mopopoika555 kirjoitti:mutta ruisku on säädetty 50cclle niin ei se toimi kunnolla.
Toinen keino on huijata ECUa luulemaan että kone käy laihalla jollain konstilla. Tällöin voidaan hyödyntää avarampia putkia yms. 72cc ja 50cc:n ei polttoaineen tarpeessa ole suurta eroa, joten uskon että Ecu pystyy säätämään seokset myös 72cc:lle. Ja olihan aiemmin spekulointia että piikkimankissa olisi sama ruisku, eli ongelmaa tuskin on.

Ja kolmas keino on vaihtaa Ecun tilalle megasquirt tai vastaava, jolloin voidaan ottaa kaikki hyöty ruiskusta ja muista vireistä.

Eikös ecua huijata koneen käymistä laihalla ajatellen jollain tavalla lambda anturiin liittyen. jonkunlainen säätövastus/potikka lambda anturin ja ecuboksin välissä joka liitettynä kaasuvipuun joten säätyisi kierrosten mukana kuten map anturi kaasuläpän rungossa.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 26.09.2018 14:08
Kirjoittaja ariilari
Hyvä että tähänkin alkaa tietoa löytymään :wink:

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 26.09.2018 16:32
Kirjoittaja mopopoika555
moped kirjoitti:Tässä mopossa on joku debuggausmoodi muuttuneelle ilmansaannille.
Kaasupohjaan -> virta päälle(ei vielä käynnistystä) 1-3 sekunninpäästä kaasu nollaan -> polkaisu käyntiin -> nostaa hiljaa kaasua kunnes vikavalo syttyy -> pitää kaasun paikallaan kunnes vikavalo sammuu -> nostaa taas hiljaa kaasua kunnes vikavalo syttyy ja sit pitää kierrokset kunnes vikavalo sammuu. tekee samaa kunnes on täysikaasulla ja sit hitaasti alaspäin kaasua ja kattoo syttyykö vikavalo.
Mä en saanut kunnolla tehtyä tuota kun kun matalilla kierroksilla vikavalo ei sammu. Ehkä tyhjäkäynti on liian matala tai korkea.
Debugmoodissa ajaessa paukkuu pakoputkessa.

Tehdasresetti on kaasu täysille virta päälle(ei käynnistetä kai) odotetaan 10 sekuntia kaasu nollaan ja sit virta hetken päästä kiinni.

Käyttö omalla vastuulla. Älkää polttako katteja ja lambdojanne
Tässä on valmistajan antamat kalibrointiohjeet:
https://www.dropbox.com/s/gj1s5ntajtm2o ... 1.pdf?dl=1
https://www.dropbox.com/s/qmliowtulj2j5 ... 2.pdf?dl=1

Maahantuojan mukaan loppuvuodesta on tulossa viritysjuttuja tähän ruiskumankiin

Ruiskusuuttimilla on eri osanumerot:
50cc: 33920-15A10
125cc: 33920-16H00
Päällysletkuliitinkorkilla on sama numero: 33921-16H00

Imukauloilla on eri numero:
50cc: 11011-15AD1
125cc: 11011-15AD0

Ecuilla on eri osanumero:
50cc: 33910-15A10
125cc: 33910-16H00
Noniin hyvä homma jos tulee jotain viri palikkaa! minkäköhänlaisia osia ovat :D
ja mistä niitä saa sitten.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 26.09.2018 19:33
Kirjoittaja moped
Motorpowerille tulee ainakin obd-lukija ja viritys ecuja.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 26.09.2018 20:49
Kirjoittaja mopopoika555
moped kirjoitti:Motorpowerille tulee ainakin obd-lukija ja viritys ecuja.
en paljoa näistä ruiskulaitteista tiedä,niin mikä tuo obd-lukija on?
ja miten toimii?

ja entäs ne ecut? rajotin?

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 27.09.2018 17:10
Kirjoittaja moped
Obdlukijalla voi selvittää esim. mikä osa on rikki ja näkee kierrosluvun yms. tietoa moottorin toiminnasta.
En tiedä millaiset ominaisuudet viritysecuissa on.
Toivon että rajoittimesta pääsee eroon.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 01.10.2018 14:52
Kirjoittaja Pelperimatias
Onkohan nuissa muissa Efi-monkeyssa erilaiset ruiskut kun ilmoittavat tehoiksi 1,9 kw ja sky team vain 0,95kw? esimerkiksi https://www.tuontitukku.fi/tuote/monkey ... 019814284/

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 01.10.2018 19:31
Kirjoittaja Lepa
Käytännössä niillä ilmoitetuilla tehoilla ei ole mitään tekemistä realimaailman kanssa. Ikinä ollutkaan. Eiköhän ne kaikki samasta fabriikista ulos tule samoin käytettävissä olevin perusosin. Värejä ja nimeä sekä muuta pientä voi sitte tilaaja halutessaan speksailla. Riippuen tietysti vähän mihin markkina-alueelle halutaan tuote-erä viedä.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 02.10.2018 18:04
Kirjoittaja mopopoika555
tuokohan avarampi putki ja vaahtomuovi suodatin tota yhtään pirteemmäks?
putkeen toki lamba kiinni
ja sitten miksi tuon ruisku mankin ilmanputsariin menee koneesta vielä joku letku?

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 05.10.2018 19:29
Kirjoittaja Pelperimatias
mopopoika555 kirjoitti:tuokohan avarampi putki ja vaahtomuovi suodatin tota yhtään pirteemmäks?
putkeen toki lamba kiinni
ja sitten miksi tuon ruisku mankin ilmanputsariin menee koneesta vielä joku letku?
Tarviiko tuota lambdaa edes laittaa kiinni?

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 05.10.2018 19:56
Kirjoittaja SamPPaT
Voihan sen poiskin jättää jos tykkää huonosti käyvästä moposta.. :think:

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 05.10.2018 21:09
Kirjoittaja Pelperimatias
SamPPaT kirjoitti:Voihan sen poiskin jättää jos tykkää huonosti käyvästä moposta.. :think:
Youtubessa oli joku pätkä, jossa se oli jätetty pois ja ei kuulemma vaikuttanu mihkää.

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 06.10.2018 19:56
Kirjoittaja SuperNarkkari
Jos laittaa 72cc pytyn suoraa kii ni toimiiks tol ruiskul iha normaalisti?

Re: EFI- Skyteam Monkey

Lähetetty: 07.10.2018 20:27
Kirjoittaja mopopoika555
SuperNarkkari kirjoitti:Jos laittaa 72cc pytyn suoraa kii ni toimiiks tol ruiskul iha normaalisti?
ei se varmaan kun testaamalla selviä.