Virinokka vakioon

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Aleksanteri III
Viestit: 16
Liittynyt: 03.03.2017 11:00

Virinokka vakioon

Viesti Kirjoittaja Aleksanteri III »

Onkohan mitään järkeä laittaa vakioon 50cc mankiin virinokkaa vai oisko homattava isompaa pyttyä ja mäntää vai toimiiko mitenkä vakiolla, meinasin että laittais virinokkaa isompaa kaasaria ja avarampaa putkea?
Moniosaaja97
Viestit: 179
Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Viesti:

Re: Virinokka vakioon

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Toimii myös vakiopytyllä ja kannella, tosin kaikkia hyötyjä ei saa irti kun niin "pienet" kuutiot koneessa. 72cc ja siitä isommissa koneissa alkaa hyöty jo pikkuisen tuntumaan mutta ei mitenkään hurjasti. Omassa 80cc koneessa jossa sylinteri 50mm porauksella ja 72cc kannella (47mm palotila) hyöty näkyi Mid-race nokka-akselin kanssa lisääntyneenä alavääntönä ja että puolella kaasulla pystyi pienet mäet ajamaan ylös ilman kaasunlisäystä ja ilman että nopeus juurikaan tippui.
Kumpi virinokka sinulla on suunnitteilla? Tämä ns. sikanokka isoilla nostoilla vai Mid-race nokka venttiilien pitemmillä aukioloilla?
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
Vastaa Viestiin