Niinpä niin. Muuten ku täs oon mankilla kikkaillut jonkun aikaa niin on ollut timelles racing stonga (http://sparewheel.net/p/p_info/i/2999) on ihan hyvä ollut ajella yms, mutta mahtasko vakio stongalla olla kikkailu helpompaa ?Näksä kirjoitti:Puhuttiin kyllä koneen öljyistä, jos vähääkään luit edellisii viestei.
Stunttimanat
Re: Stunttimanat
Re: Stunttimanat
Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.
Nyt kikkaileen, pelottaa vaan toi vakiokeula kun kolahtelee ikävästi
Nyt kikkaileen, pelottaa vaan toi vakiokeula kun kolahtelee ikävästi
Re: Stunttimanat
Sama juttu mulla.. Noh ei mankeissa muutenkaan ole mikään hyvä keulasotarotta kirjoitti:Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.
Nyt kikkaileen, pelottaa vaan toi vakiokeula kun kolahtelee ikävästi
Re: Stunttimanat
Joo muistan ku ajoin kaverin mankil pientä rinkii. Katukivetyksestä menin alas ja tuntu et koko keula olis menny paskaks. Tärähti aika lailla.NiGo kirjoitti:Sama juttu mulla.. Noh ei mankeissa muutenkaan ole mikään hyvä keulasotarotta kirjoitti:Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.
Nyt kikkaileen, pelottaa vaan toi vakiokeula kun kolahtelee ikävästi
Re: Stunttimanat
No mul o välil sillai et ku otan kulmaa, ja ku keula laskee ni hyväs tapaukses jouset lyö pohjaan
Re: Stunttimanat
mankin vakiokeula ei sovellu stunttailuun jinkun keula mulla ja pirun hyvä, endoki lähtee jotenki..
-94 PunaMusta joka jonnevuosina raiskattu.. Nyt taas kohti orkkista.. OSTAN PUNAISET ISKARIT
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
Re: Stunttimanat
En ees muista miltä vakiokeula tuntuu keuliessa, muistaakseni se oli aikas kevyt... Tosin ei toi nykynenkää mikää painava ole kun vakio t-paloihin laitettu samurain 25mm lyhennetyt pumput. Mut stunttailuun toi on just mahti, samurain etulevy ja skytarin puristin! onk kukaa koskaa aatellu kuin pitkää matkaa pystytte keulimaan ? itte en oo kans koskaa mitannu ku tullu treenattu tut hiljasest vaihist keulimista jonku aikaa eli circlecomboi ym nii..
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 13.07.2010 15:55
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Stunttimanat
mull on nestelevykeula muttei levyjarrui ja sen voin sanoo et reilusti parempi ku vakio vaik onkin 5,7333 kertaa painavempi. painaa keulan alas ja nykäsee ylös ni se on hytti pystyssä
Re: Stunttimanat
Haittaakos se muuten kuin että tehot lähtee jos laittaa liikaa öljyä ?
Hukutaan paskaan.
Re: Stunttimanat
Jos huohotinletku on jäässä niin stefojakin voi pullahtaa ulos, suositeltavaa kuitenkin pitää se normaali öljymäärä siellä
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Stunttimanat
Olikos se 7dl se oikea öljymäärä?
Ihmettelinkin kun lisäsin vähän extra-öljyä kun tuo vekotin vuotaa öljyä niin lähti tehot+kierrosherkkyyttä meni+vääntö väheni :O
Ihmettelinkin kun lisäsin vähän extra-öljyä kun tuo vekotin vuotaa öljyä niin lähti tehot+kierrosherkkyyttä meni+vääntö väheni :O
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
haistakaa mun vanhan apinan kampea
Re: Stunttimanat
kokeile vähentää 6.5 desiinQckS kirjoitti:Olikos se 7dl se oikea öljymäärä?
Ihmettelinkin kun lisäsin vähän extra-öljyä kun tuo vekotin vuotaa öljyä niin lähti tehot+kierrosherkkyyttä meni+vääntö väheni :O
Honda Monkey -91
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
Re: Stunttimanat
Mulla on nyt ehken ~8dl
Minäpä tänään vaihdan öljyt niin laitan vaikka 6,8 dl
Minäpä tänään vaihdan öljyt niin laitan vaikka 6,8 dl
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
haistakaa mun vanhan apinan kampea
Re: Stunttimanat
Mun mielestä hyvä stunttimanki on sellanen pieni kokonen, kuppipenkkiä,keulintarautaa,käppäri,stunttitapit,kunnossa oleva takajarru ,suht pitkät välit,vakiotanko ja jäykät takaiskarit. Tehoilla ei niin väliä, vakiolla tai melkein vakiolla mukavampi vetää hiljasesta vaúhdista keulaa, vakiolla mun mielestä kaikista helpoin keulia yhellä kädellä. Vähän viritetymmällä taas helpompi nostella kovasta vauhdista eikä tarvi vaihteita vaihtaa juurkaan kun kiertää ja vetää ylhäältäkin. Tehokkaammalla on muutenki helpompi pelastaa vielä jos keula laskee, vakiolla hankalaa kun ei oikeen kaasulla saa ylös, tarvii repiä aina niin paljon. Jokasella tietysti omat mielipiteensä mutta mun mielestä suht vakio tai pikkuviritteinen 72 on paras mutta varmaan johtuu tästä onnettomasta kikkailu taidosta Perus kewla menee melkein millasella mosalla vaan mutta sit circlet ja muut menee helpommin pikkuviri monkilla.
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Re: Stunttimanat
Omiin mieltymyksiin paras stunttimanki menisi jotenkin näin:
Mahdollisimman kevyt nestekeula, peeveen swingi, 320-330 jäykät takaiskarit, keulintarauta, stunt peqit, takakäsijarru, sopivasti luistava takajarru, korkea tanko, mutta ajoasennon pitää olla semmonen ku vakiotangolla, ei mikään hartialukko, vakiopenkki jos keulintaraudassa on semmonen pieni kupu takana, niinkun vakiotarakassa ja vähän vakiota leveemmat vanteet heidenaulla.
Koneena toimisi parhaiten joku n. 90cc vääntävä kone(Ei kevennettyjä koneenosia, 72cc pitkällä iskulla?), kohtuullisen pienellä kaasuttimella(Jotain 16millinen mikuni?), hyvin avarrettuna, skyteamin CDIiillä, piikkimankin putkella, sopivan pitkillä väleillä (16-35 ehkä pidemmätkin.) ja taitavalla kuskilla tolla voi tehdä mitä vaan.
50cceellä ei oikein paljoo kaasulla pysty pelastaan kun keula alkaa laskemaan, mutta +110cc koneissa alkaa moottorijarrutus oleen jo niin kova (ja aika ylävetosia tahtoo olla) että keulimisesta tulee kamalaa nykymistä.
E: Jos joku miettii, et miks PV swingi, niin vähän vakiota pidemmällä on ehkä vaikeempi saada keula ilmaan (pidempi akselivälitys), mutta on vakaampi keulia
Mahdollisimman kevyt nestekeula, peeveen swingi, 320-330 jäykät takaiskarit, keulintarauta, stunt peqit, takakäsijarru, sopivasti luistava takajarru, korkea tanko, mutta ajoasennon pitää olla semmonen ku vakiotangolla, ei mikään hartialukko, vakiopenkki jos keulintaraudassa on semmonen pieni kupu takana, niinkun vakiotarakassa ja vähän vakiota leveemmat vanteet heidenaulla.
Koneena toimisi parhaiten joku n. 90cc vääntävä kone(Ei kevennettyjä koneenosia, 72cc pitkällä iskulla?), kohtuullisen pienellä kaasuttimella(Jotain 16millinen mikuni?), hyvin avarrettuna, skyteamin CDIiillä, piikkimankin putkella, sopivan pitkillä väleillä (16-35 ehkä pidemmätkin.) ja taitavalla kuskilla tolla voi tehdä mitä vaan.
50cceellä ei oikein paljoo kaasulla pysty pelastaan kun keula alkaa laskemaan, mutta +110cc koneissa alkaa moottorijarrutus oleen jo niin kova (ja aika ylävetosia tahtoo olla) että keulimisesta tulee kamalaa nykymistä.
E: Jos joku miettii, et miks PV swingi, niin vähän vakiota pidemmällä on ehkä vaikeempi saada keula ilmaan (pidempi akselivälitys), mutta on vakaampi keulia
Re: Stunttimanat
Hyvä stunttimanki on semmonen suht pitkä ja vähän korkeekin. Korkeella tangolla, kuppipenkillä ja mahdollisimman pitävä päällinen. Lyhyehköt välit helpottaa hiljasessa vauhdissa kikkailua. Levyjarru ehdottomasti, ihan erilainen keulia levyllä kun rumpujarrulla. Kytkin pitää olla 1 sormen mallia eli kevyt painaa ja kaasukin mahdollisimman löysä ja pienellä liikkeellä.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Stunttimanat
Vois koittaa tuohon kuppipenkkiin päälliseen sellasta kumimattoo mitä käytetään noitten isompien pyörien "dekeissä" (tankkiin tehtävä syvennys esim. HC-keulintaa varten) parantamaan pitoa ettei pers luiskaha tankilta pois. Sama vois olla kuppipenkkiin hyvä, noi vakio koukkukiinnitteiset päälliset on ainakin vähän liukkaita niinkuin varmaan kaikki tarvike päälliset, sellaseen kun laittais tollasta istuinosaan niin vois helpottaa kikkailua vähäsen, aattelin ainakin napata ritsistä sen selän takana olevan tangon pois joten siihen ei enää voi nojata keuliessa joten pitävä päällinen ois hyvä
Kevyttä kytkintä varmaan tulossa, tollanen bse minicrossin kytkinkahvarunko on pirunkevyt käyttää samanlainen varmaankin käppärinkahvaksi
Kevyttä kytkintä varmaan tulossa, tollanen bse minicrossin kytkinkahvarunko on pirunkevyt käyttää samanlainen varmaankin käppärinkahvaksi
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Re: Stunttimanat
Ite oon ainakin huomannu korkealla mankilla, että esim. +13 swingi on kaikkea muuta kuin hyvä keulimiseen..Näksä kirjoitti:Hyvä stunttimanki on semmonen suht pitkä ja vähän korkeekin. Korkeella tangolla, kuppipenkillä ja mahdollisimman pitävä päällinen. Lyhyehköt välit helpottaa hiljasessa vauhdissa kikkailua. Levyjarru ehdottomasti, ihan erilainen keulia levyllä kun rumpujarrulla. Kytkin pitää olla 1 sormen mallia eli kevyt painaa ja kaasukin mahdollisimman löysä ja pienellä liikkeellä.
Oma mankini on varmaankin alustaltaan huonoin mahdollinen stunttailuun, kun on +13 swingi, 365 iskarit ja painava keula.. mutta ei sitä oikein voi mopon piikkiin laittaa, jos ei osaa keulia kunnolla niin ei osaa.
Minkä laiset välityksen ois 17/40 stunttailla? (mankis 72cc, vm kansi, tehari, ohitin ja 16mm kaasari)
Re: Stunttimanat
Just hyvät. Mahollisimman raskaat vaan, mutta sillee, että jaksaa vetää nelosella loppuun asti.
Re: Stunttimanat
Pitkä swingi on just hyvä keulimiseen, vakaampi esim matkaa keuliessa. Vaikeuksia voi tietysti olla 72cc koneella saada keulaa ylös mutta ei luulisi mahdotonta olevan. Samat temput tolla tekee kun pienelläkin stuntti mankilla kunhan vaan osaa. Kun tolla keula ylhäällä niin jos sen vaan osaa pitää siellä niin kyllä sen pitäis onnistua. Väleiks 16/35 tai ehkä hieman kevyemmät 16/37 ton kaasarin koon takia. Jinkee kiinni ja 16/35 välit niin on hyvä, nuo 17/40 vastaa aikalailla noita 16/37 välejä.JTT kirjoitti:Ite oon ainakin huomannu korkealla mankilla, että esim. +13 swingi on kaikkea muuta kuin hyvä keulimiseen..Näksä kirjoitti:Hyvä stunttimanki on semmonen suht pitkä ja vähän korkeekin. Korkeella tangolla, kuppipenkillä ja mahdollisimman pitävä päällinen. Lyhyehköt välit helpottaa hiljasessa vauhdissa kikkailua. Levyjarru ehdottomasti, ihan erilainen keulia levyllä kun rumpujarrulla. Kytkin pitää olla 1 sormen mallia eli kevyt painaa ja kaasukin mahdollisimman löysä ja pienellä liikkeellä.
Oma mankini on varmaankin alustaltaan huonoin mahdollinen stunttailuun, kun on +13 swingi, 365 iskarit ja painava keula.. mutta ei sitä oikein voi mopon piikkiin laittaa, jos ei osaa keulia kunnolla niin ei osaa.
Minkä laiset välityksen ois 17/40 stunttailla? (mankis 72cc, vm kansi, tehari, ohitin ja 16mm kaasari)
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Re: Stunttimanat
sanokaas viissammat ihmiset tääl mitä ois hyvä tehä jinkkuu et ois vähä helpompi keulii? nyt on imukaulan kuri pois, minikrossin putki ja siin se sit onki.
kiinanmaan miehiä...
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=10335
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=10335
Re: Stunttimanat
Pitemmät takaiskarit ja pitkät välit + harjotusta.Lolletroo kirjoitti:sanokaas viissammat ihmiset tääl mitä ois hyvä tehä jinkkuu et ois vähä helpompi keulii? nyt on imukaulan kuri pois, minikrossin putki ja siin se sit onki.
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
Re: Stunttimanat
Jinkuissa on kyllä ihan riittävän pitkät välit jo vakiona, jäykät ja pitkät takaiskarit ja reeniä vaan, ei niillä tehoilla niin väliä oo, kunhan takajarrua osaa käyttää niin voi ruveta mitä vaan opetteleen, itekki tänään kokeilin vakiolla sekä 72cc+110cc kansi+jinkellä keulimista, samat setit menee kummallakin, virimmällä saa kovemmasta vauhdista vaan keulaa ilmaan ja saa helpommin pelastettua jos keula alkaa laskeen, ei tosin vakiollakaan mahdotonta
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Re: Stunttimanat
itellä ainaski ku latto 15 piikkisen etee ni alko keula noustaLolletroo kirjoitti:sanokaas viissammat ihmiset tääl mitä ois hyvä tehä jinkkuu et ois vähä helpompi keulii? nyt on imukaulan kuri pois, minikrossin putki ja siin se sit onki.
ARMOTONTA JYYSTÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Re: Stunttimanat
Kröhöm, jinkuissahan on vissiin vakionakin 15 piikkinen eturatas, ei ne välit kauheesti vaikuta keulan nousemiseen, pidemmillä helpompi pelastaa jos keula laskee ja lyhemmät paremmat jos on ylävetonen kone ja kikkailee pienellä vauhdilla circlee ym.
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81