Stunttimanat
Stunttimanat
Eli mimmosta palikkaa teijän stunttimankeissa on/on ollut? Välit ja muut virit, sekä kaikki modaukset. Asiallista keskustelua aiheesta
Re: Stunttimanat
mahollisimman iso kone niin sit on helpointa..
Re: Stunttimanat
Ei teho vaan taito. Vakiomanalla pääsee ihan samaa settiä kun hyperuubermegazomber viritetylläkin.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
Re: Stunttimanat
Eipä vakio manalla hirveemmin endoa vedetä. Tai keulia kovasta vauhdista.
Re: Stunttimanat
No ei munkaan mana mikään ubermegaviri oo mutta kyllä sillä ihan kivaa settiä saa tehtyä.. Silti luulis et stunttitarkotukseen tehdyllä on parempi vetää kuin vakiolla No kuitenkin kertokaan nyt vaan niitä speksejä!
Re: Stunttimanat
Kyllä paras on varmaan just joku ettei ole mikään loppuun viritetty tai kauheen iso kone ku jos on tosi tehokas ni nykii nii perkeleesti ku keulii. Ja vakio mankilla taas se et aika hidasta se keulimine vaiks stunttailuha on sitä suurimmaks osaks et hitaasti vedetää just kaikkee circlee ymym.
Re: Stunttimanat
Ite kans aika vakiolla keulin, stunttimopoissa ala- sekä keskivääntö pitää olla kohillaan. Kovin moni ei mankilla nosta keulaa jos kierrokset on kakkosella ~8000rpm ja manki kiertää ajossa esim. 10000rpm. Myös akseliväli, painopiste ja alustan säädöt ovat tärkeässä asemassa stunttipyörissä. Jos on lyhyt akseliväli ja painopiste korkealla, on keuliminen paljon helpompaa. Myös hieman normaalia jäykempi perä on tässä vaiheessa hyvä (ei kuitenkaan jäykkäperse ). Jos taas akseliväli on pitkä, painopiste matalalla ja alusta löysä, niin keuliminen ym. stunttailu on huomattavasti vaikeampaa. Itselläni helpottui vakiojinkulla keuliminen, kun laitoin 310mm jouset jolloin akseliväli lyheni ja kaasari säädettiin niin, että vakiokaasarilla mahdollisimman hyvä alavääntö. Oleellinen osa on myös takarenkaan leveys, leveämmällä renkaalla on parempi keulia matkaa, koska mopo on tällöin vakaampi, kun taas kapea ei ole yhtä vakaa, mutta helpompi circleissä ym. tempuissa. Näin itse neuvoisin aloittelijaa, joka on rakentamassa stunttimopoa. Kaikki kikat kantapään kautta opittuja. Stunttimopojen säädöt ovat myös paljon kiinni kuskista, jotkut pitävät etukenoisesta asennosta, jotkut taas päinvastoin. Kaikki on siis myös hieman henkilökohtaista säädöissä, nämä ovat vain suuntaa antavia
-Masi-
-Masi-
Re: Stunttimanat
Minun mielestä stunttimanaan kuuluu se teini dhh? maski ja crossi stonga. Vääntöä paljon ala ja keski kierroksille
Re: Stunttimanat
Ehkä faitteriin mut mankissa crossistongalla iha kauhee ajaa ja keulia.lolletti kirjoitti:Minun mielestä stunttimanaan kuuluu se teini dhh? maski ja crossi stonga. Vääntöä paljon ala ja keski kierroksille
omamielipide!
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 21.09.2005 07:29
Re: Stunttimanat
hyvä alavääntö ja riisuttu. Eli kaikki turha pois sitte näyttää stunttimanalta. Ja multa ainaki tulee rispectii jos keulii vakio kaasarilla ja pytyllä ja kannella. Kun joku laittaa 125c kone mankiin ja keulii kaasusta nelosella nii ei siinä tarvi taitoo yhtää, vakio mankilla ku vetää ni siin tarvii vetää taidolla enemmän
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Re: Stunttimanat
Kyllä siinä 125cc kanssaki sitä taitoo tarvii. Jollet muuta osaa ku heittää kaasun pohjaa ni olet aika äkkii persseeltäs maas ja manki puskas!Zapperslam kirjoitti:hyvä alavääntö ja riisuttu. Eli kaikki turha pois sitte näyttää stunttimanalta. Ja multa ainaki tulee rispectii jos keulii vakio kaasarilla ja pytyllä ja kannella. Kun joku laittaa 125c kone mankiin ja keulii kaasusta nelosella nii ei siinä tarvi taitoo yhtää, vakio mankilla ku vetää ni siin tarvii vetää taidolla enemmän
Re: Stunttimanat
Mulla on raskaammat välit (16/38) vakiomankissa ja tehari. Taidolla sitä keulitaan kuten sanottu Nelosella menee matkaa kytkintä nostamatta ihan helposti, jopa ympyrän keulinta menee jotenkuten nelosella mutta kolmosella kaikkein parhaiten.
290mm takaiskarit löytyy kans, nykytaidoilla en oo kokeillu vakiojousia mut eiköhän nää samat kikat niilläki menis
290mm takaiskarit löytyy kans, nykytaidoilla en oo kokeillu vakiojousia mut eiköhän nää samat kikat niilläki menis
Re: Stunttimanat
Mulla on tällä hetkellä 15-40 välit, kaikki kurit pois, ohitin ja avarrettu putsari. Muuten ihan hyvät virit, mutta 50kmh kohdalla loppuu vääntö. 14mm kassu jo odottaa kii laittamista. Sopivat välit noihin vireihin? Sais kulkeekin 60kmh. Miten olis 16-40?
Re: Stunttimanat
16/40 väleillä vois ehkä justii ottaa sen 60. Itellä on 15/35 välit +ohitin muuten vakiosa mankisa. Kyllä se keulii ilman kytkintä vielä nelosella mutta on se jo melkosta repimistä nelosella, kolmosella on paras keulia. Omasta mielestä pitemmillä väleillä on helpompi keulia ko lyhyillä.
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 21.09.2005 07:29
Re: Stunttimanat
nii voi veetää pidempää matkaa pienemmällä vaihteella. Itellä o muute vakio paitti ohitin välit ja tehari. Mutta pytty on väljä ja männänrengas poikki . vkl sain taas vedettyä kilvelle ku oli pari kuukauden tauko kun takajarru hajos ja vedin ympäri nii ei enää kulmaa vedelty. Mutta nytte o jarru taas korjattu
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Re: Stunttimanat
Osaako kukaan keulia takajarrun varaan vakiotakajarrulla? Menikö offtopic? :/
Re: Stunttimanat
Kuule kyllä osaa, varmaan 3/4 osaa, ketkä tällä foorumilla harrastaa kewlimista.
pyörät
Elämä on, manki ei.
Elämä on, manki ei.
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 21.09.2005 07:29
Re: Stunttimanat
juu, kello 12 menee helposti ylikin... ja osaan liuttaa kytkin pohjassa (keula pystyssä)eepee kirjoitti:Osaako kukaan keulia takajarrun varaan vakiotakajarrulla? Menikö offtopic? :/
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Re: Stunttimanat
Miten teistä on helpointa keulia puoliautomaatilla 72cc ?
Sinä kysyit:
Onks mun mana hieno?
Oraakkeli vastasi:
Pikkulinnut kertoivat että on.
Onks mun mana hieno?
Oraakkeli vastasi:
Pikkulinnut kertoivat että on.
Re: Stunttimanat
Takarenkaalla.tinolius kirjoitti:Miten teistä on helpointa keulia puoliautomaatilla 72cc ?
Re: Stunttimanat
Ihan sama mikä vehje, puoliautomaatti tai kytkin, 72cc tai 50cc, sama idea. Nostat vaan sen keulan kolomosella (puolarilla) ja pidät sen ylhäällä kaasun ja jarrun avulla? Thäts it?tinolius kirjoitti:Miten teistä on helpointa keulia puoliautomaatilla 72cc ?
Re: Stunttimanat
kolmosella jaahas no sehän taas riippuu mikä välitys eikös?
Re: Stunttimanat
Jos aika kevyet välit ni 4 on paras, jos taas raskaat ni 2 / 3 vaihteel. Ei kulman vetäminen ole edes vaikeeta jos hyvät jarrut, Kyllä mä saan 12 o´clock kulman menee vääntyneellä tarakalla
Re: Stunttimanat
Mul on Hopperin keula, +10cm takahaarukka ja pitkät(sekä jäykät iskarit), niin painopiste on melko korkeella -> melko helppo keulia, kyllä 4-vaihteellakin vielä keulan ylös saa Varmaan tuo 19mm kaasari vähän turhan iso 50cc pytylle, mutta pian 72cc tilaukseen, jos tulisi vaikka alavääntökin perammaksi..
Vituttaa välillä, kun takajalkatapilla vetelee circlejä ja vauhti vähän hidastuu, niin keulaa on melko hankala pitää ylhäällä huonon alaväännön takia.. Normaalisti ympyrän keuliminen kyllä onnistuu, mutta takajalkatapilla se vaan on hauskempaa
Vituttaa välillä, kun takajalkatapilla vetelee circlejä ja vauhti vähän hidastuu, niin keulaa on melko hankala pitää ylhäällä huonon alaväännön takia.. Normaalisti ympyrän keuliminen kyllä onnistuu, mutta takajalkatapilla se vaan on hauskempaa
Re: Stunttimanat
Missäs päin muuten stunttailet Race_? Olitko lapista?