Stunttimanat

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Eli mimmosta palikkaa teijän stunttimankeissa on/on ollut? Välit ja muut virit, sekä kaikki modaukset. Asiallista keskustelua aiheesta (Y)
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

mahollisimman iso kone niin sit on helpointa..
zuhari1
Vip-käyttäjä
Viestit: 470
Liittynyt: 31.05.2006 11:59
Paikkakunta: Sastalama

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja zuhari1 »

Ei teho vaan taito. Vakiomanalla pääsee ihan samaa settiä kun hyperuubermegazomber viritetylläkin.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
Jarso-
Viestit: 406
Liittynyt: 26.08.2007 10:07
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Eipä vakio manalla hirveemmin endoa vedetä. :D Tai keulia kovasta vauhdista.
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

No ei munkaan mana mikään ubermegaviri oo mutta kyllä sillä ihan kivaa settiä saa tehtyä.. Silti luulis et stunttitarkotukseen tehdyllä on parempi vetää kuin vakiolla :| No kuitenkin kertokaan nyt vaan niitä speksejä!
johetsu*
Viestit: 122
Liittynyt: 05.08.2007 20:42
Paikkakunta: Sauvo
Viesti:

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja johetsu* »

Kyllä paras on varmaan just joku ettei ole mikään loppuun viritetty tai kauheen iso kone ku jos on tosi tehokas ni nykii nii perkeleesti ku keulii. Ja vakio mankilla taas se et aika hidasta se keulimine vaiks stunttailuha on sitä suurimmaks osaks et hitaasti vedetää just kaikkee circlee ymym.
Masi-
Viestit: 441
Liittynyt: 10.03.2007 12:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Masi- »

Ite kans aika vakiolla keulin, stunttimopoissa ala- sekä keskivääntö pitää olla kohillaan. Kovin moni ei mankilla nosta keulaa jos kierrokset on kakkosella ~8000rpm ja manki kiertää ajossa esim. 10000rpm. Myös akseliväli, painopiste ja alustan säädöt ovat tärkeässä asemassa stunttipyörissä. Jos on lyhyt akseliväli ja painopiste korkealla, on keuliminen paljon helpompaa. Myös hieman normaalia jäykempi perä on tässä vaiheessa hyvä (ei kuitenkaan jäykkäperse :mrgreen: ). Jos taas akseliväli on pitkä, painopiste matalalla ja alusta löysä, niin keuliminen ym. stunttailu on huomattavasti vaikeampaa. Itselläni helpottui vakiojinkulla keuliminen, kun laitoin 310mm jouset jolloin akseliväli lyheni ja kaasari säädettiin niin, että vakiokaasarilla mahdollisimman hyvä alavääntö. Oleellinen osa on myös takarenkaan leveys, leveämmällä renkaalla on parempi keulia matkaa, koska mopo on tällöin vakaampi, kun taas kapea ei ole yhtä vakaa, mutta helpompi circleissä ym. tempuissa. Näin itse neuvoisin aloittelijaa, joka on rakentamassa stunttimopoa. Kaikki kikat kantapään kautta opittuja. Stunttimopojen säädöt ovat myös paljon kiinni kuskista, jotkut pitävät etukenoisesta asennosta, jotkut taas päinvastoin. Kaikki on siis myös hieman henkilökohtaista säädöissä, nämä ovat vain suuntaa antavia 8)

-Masi-
lolletti
Viestit: 23
Liittynyt: 17.02.2008 02:03

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Minun mielestä stunttimanaan kuuluu se teini dhh? maski ja crossi stonga. Vääntöä paljon ala ja keski kierroksille :)
johetsu*
Viestit: 122
Liittynyt: 05.08.2007 20:42
Paikkakunta: Sauvo
Viesti:

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja johetsu* »

lolletti kirjoitti:Minun mielestä stunttimanaan kuuluu se teini dhh? maski ja crossi stonga. Vääntöä paljon ala ja keski kierroksille :)
Ehkä faitteriin mut mankissa crossistongalla iha kauhee ajaa ja keulia. (N)

omamielipide!
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

hyvä alavääntö ja riisuttu. Eli kaikki turha pois sitte näyttää stunttimanalta. Ja multa ainaki tulee rispectii jos keulii vakio kaasarilla ja pytyllä ja kannella. Kun joku laittaa 125c kone mankiin ja keulii kaasusta nelosella nii ei siinä tarvi taitoo yhtää, vakio mankilla ku vetää ni siin tarvii vetää taidolla enemmän
145.3cc, 28mm mikuni yms...
johetsu*
Viestit: 122
Liittynyt: 05.08.2007 20:42
Paikkakunta: Sauvo
Viesti:

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja johetsu* »

Zapperslam kirjoitti:hyvä alavääntö ja riisuttu. Eli kaikki turha pois sitte näyttää stunttimanalta. Ja multa ainaki tulee rispectii jos keulii vakio kaasarilla ja pytyllä ja kannella. Kun joku laittaa 125c kone mankiin ja keulii kaasusta nelosella nii ei siinä tarvi taitoo yhtää, vakio mankilla ku vetää ni siin tarvii vetää taidolla enemmän
Kyllä siinä 125cc kanssaki sitä taitoo tarvii. Jollet muuta osaa ku heittää kaasun pohjaa ni olet aika äkkii persseeltäs maas ja manki puskas! ;)
Apes
Viestit: 320
Liittynyt: 14.09.2006 17:50

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Apes »

Mulla on raskaammat välit (16/38) vakiomankissa ja tehari. Taidolla sitä keulitaan kuten sanottu ;) Nelosella menee matkaa kytkintä nostamatta ihan helposti, jopa ympyrän keulinta menee jotenkuten nelosella mutta kolmosella kaikkein parhaiten.

290mm takaiskarit löytyy kans, nykytaidoilla en oo kokeillu vakiojousia mut eiköhän nää samat kikat niilläki menis :)
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Mulla on tällä hetkellä 15-40 välit, kaikki kurit pois, ohitin ja avarrettu putsari. Muuten ihan hyvät virit, mutta 50kmh kohdalla loppuu vääntö. 14mm kassu jo odottaa kii laittamista. Sopivat välit noihin vireihin? Sais kulkeekin 60kmh. Miten olis 16-40?
Masi
Viestit: 77
Liittynyt: 13.12.2007 18:04

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Masi »

16/40 väleillä vois ehkä justii ottaa sen 60. Itellä on 15/35 välit +ohitin muuten vakiosa mankisa. Kyllä se keulii ilman kytkintä vielä nelosella :) mutta on se jo melkosta repimistä nelosella, kolmosella on paras keulia. Omasta mielestä pitemmillä väleillä on helpompi keulia ko lyhyillä.
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

nii voi veetää pidempää matkaa pienemmällä vaihteella. Itellä o muute vakio paitti ohitin välit ja tehari. Mutta pytty on väljä ja männänrengas poikki :). vkl sain taas vedettyä kilvelle ku oli pari kuukauden tauko kun takajarru hajos ja vedin ympäri nii ei enää kulmaa vedelty. Mutta nytte o jarru taas korjattu
145.3cc, 28mm mikuni yms...
eepee
Viestit: 36
Liittynyt: 12.05.2008 21:27

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja eepee »

Osaako kukaan keulia takajarrun varaan vakiotakajarrulla? Menikö offtopic? :/
joobe
Viestit: 244
Liittynyt: 09.04.2007 12:38
Paikkakunta: vammala

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja joobe »

Kuule kyllä osaa, varmaan 3/4 osaa, ketkä tällä foorumilla harrastaa kewlimista.
pyörät
Elämä on, manki ei.
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

eepee kirjoitti:Osaako kukaan keulia takajarrun varaan vakiotakajarrulla? Menikö offtopic? :/
juu, kello 12 menee helposti ylikin... ja osaan liuttaa kytkin pohjassa (keula pystyssä)
145.3cc, 28mm mikuni yms...
tinolius
Viestit: 9
Liittynyt: 01.05.2008 11:41
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja tinolius »

Miten teistä on helpointa keulia puoliautomaatilla 72cc ?
Sinä kysyit:

Onks mun mana hieno?


Oraakkeli vastasi:

Pikkulinnut kertoivat että on.
Pekko
Viestit: 517
Liittynyt: 13.06.2007 12:18
Paikkakunta: Lohja

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Pekko »

tinolius kirjoitti:Miten teistä on helpointa keulia puoliautomaatilla 72cc ?
Takarenkaalla. :lol:
Rouni89
Viestit: 282
Liittynyt: 30.11.2007 12:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Rouni89 »

tinolius kirjoitti:Miten teistä on helpointa keulia puoliautomaatilla 72cc ?
Ihan sama mikä vehje, puoliautomaatti tai kytkin, 72cc tai 50cc, sama idea. Nostat vaan sen keulan kolomosella (puolarilla) ja pidät sen ylhäällä kaasun ja jarrun avulla? Thäts it?
Flaka
Viestit: 2
Liittynyt: 23.03.2008 17:56

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Flaka »

kolmosella jaahas no sehän taas riippuu mikä välitys eikös? :lol:
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Jos aika kevyet välit ni 4 on paras, jos taas raskaat ni 2 / 3 vaihteel. Ei kulman vetäminen ole edes vaikeeta jos hyvät jarrut, Kyllä mä saan 12 o´clock kulman menee vääntyneellä tarakalla 8)
Race_
Viestit: 387
Liittynyt: 13.11.2007 18:47
Paikkakunta: Rauma (Lapland city)

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Race_ »

Mul on Hopperin keula, +10cm takahaarukka ja pitkät(sekä jäykät iskarit), niin painopiste on melko korkeella -> melko helppo keulia, kyllä 4-vaihteellakin vielä keulan ylös saa :) Varmaan tuo 19mm kaasari vähän turhan iso 50cc pytylle, mutta pian 72cc tilaukseen, jos tulisi vaikka alavääntökin perammaksi..
Vituttaa välillä, kun takajalkatapilla vetelee circlejä ja vauhti vähän hidastuu, niin keulaa on melko hankala pitää ylhäällä huonon alaväännön takia.. Normaalisti ympyrän keuliminen kyllä onnistuu, mutta takajalkatapilla se vaan on hauskempaa :P
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Stunttimanat

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Missäs päin muuten stunttailet Race_? Olitko lapista? :shock:
Vastaa Viestiin