Sivu 1/6
Honda monkey projekti.
Lähetetty: 30.01.2009 20:19
Kirjoittaja ukiR
Eli oon aloittanut taas tekemään uutta manki rojektia jonka ostin kaverilta syksyllä. laitan siitä kyllä kuvia tulemaan lähipäivinä.
Oon moottoria jonka hommasin paripäivää sitte nii alkanu korjaamaan vaikka siinä ei pitänyt olla vikaa kun myyjä sano että paikalle vaan ja ajamaan..
No sitte se tuli ja avasin sen kattoakseni että kaikki on kunnossa..
Sitten kun olin saanut kytkimen kopan irti niin eiköhän siellä ollu jotai hammasrattaan palasia.
avasin koko koneen ja niin oli 1 vaihteen ratas hajalla ja magneeton puolimmainen lohko halennu sieltä käynnistyspolkimen alta.
Onneks mulla oli varastossa yks mankin kopio kone osina joten sain siitä sen rattaan ja pienellä säätämisellä se onnistu hyvin. Oon sen verran kummiski aukonu noita mankin koneita että tunnen ne kyllä.

Tähän mennessä oon saanu maalattua rungon ja jarru rummut, tankki on pohjamaaleissa.
Pohjamaaleissa olevat osat vien luultavasti tuntemalleni maalaajalle myöhemmin.
Tilattuja osia pitäis tulla ensviikon aikana joista laitan myös kuvia sitten.
E: Aloitusviesti päivitetty
E: Aloitusviesti päivitetty
E: Aloitusviesti päivitetty
E: Aloitusviesti päivitetty
E: Aloitusviesti päivitetty
Re: Honda monkey toinen projekti.
Lähetetty: 30.01.2009 20:20
Kirjoittaja ukiR
Tuossa on kone ostokunnossa.
sitä kiillotellaan sitten myöhemmin
Re: Honda monkey toinen projekti.
Lähetetty: 30.01.2009 20:45
Kirjoittaja Wave
ukiR kirjoitti:magneeton puolimmainen lohko halennu sieltä käynnistyspolkimen alta
En oikein älynny.Magneetto ja käynnistyspoljin ei ole samalla puolella, tarkoittanet vaihdepoljinta?

Btw. tee siisti manki!
Re: Honda monkey toinen projekti.
Lähetetty: 30.01.2009 20:50
Kirjoittaja ukiR
Siis juuri noin niinku sanoin.
Eli se magneeton puolimmainen lohko, jossa magneeton koppa on. Niin siellä sisällä on käynnistyspolkimen "juuri". No ihan sama se korjaantuu uudella loholla.
Tulee siisti Mopo

Värin voin paljastaa että siitä tulee Tumman metallihohto sininen.!
Kuvien lisäystä voi selata tuolla -->
http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=43445
Re: Honda monkey toinen projekti.
Lähetetty: 30.01.2009 23:18
Kirjoittaja Mannekyyri
ukiR kirjoitti:Eli se magneeton puolimmainen lohko, jossa magneeton koppa on. Niin siellä sisällä on käynnistyspolkimen "juuri".
menee jo vähän offtopiciks mutta eikös käynnistyspoljin ja kytkin oo samalla puolella

Re: Honda monkey toinen projekti.
Lähetetty: 30.01.2009 23:19
Kirjoittaja juQ
Se tarkoitattaa käynnistyspolkimen akselin juurta, eli se on mangeeton puolella.
Saanko kysyä että onko mikroa päässä liian vähän.
Re: Honda monkey toinen projekti.
Lähetetty: 31.01.2009 13:35
Kirjoittaja ukiR
Tänään tilaan moposopista laakereita ja stefoja koneeseen mitä tarvii, ja myös muuta osaa.
Kuinka pitkät takajouset sais olla ku takahaarukka on +6cm? Luulen että tuo on ehkä vähän liian lyhyt, mutta kattoo sitte ku se tulee.. sanoisin että 280-310mm takajouset? Mitä ootte mieltä

Re: Honda monkey toinen projekti.
Lähetetty: 31.01.2009 14:26
Kirjoittaja MoParmonster
310mm on aikas hyvät

Re: Honda monkey toinen projekti.
Lähetetty: 31.01.2009 14:28
Kirjoittaja ukiR
Ne kyllä on

. Pitää vielä mietiskellä ja kattoa ku se swingi tulee.. saattaa olla että vaihan siihen +10cm. Paitsi jos joltai löytyy +8cm mulle voi laittaa ilmotusta.!

Re: Toinen Honda monkey projekti.
Lähetetty: 31.01.2009 17:29
Kirjoittaja ukiR
penkin korjaaminen.
hiekkapuhallan tuon metalliosan ja maalaan uudestaan mustalla.. vaikka siitä lähtee noita reuoja kun on nii ruosteessa.
Re: Honda monkey projekti. [uusia kuvia]
Lähetetty: 31.01.2009 18:25
Kirjoittaja Wave
Aijaijai, onpa päässy lahoon kuntoon tuo penkin runko.Joskus hyppäät vauhdilla mopon selkään, ni toi penkki luhistuu sun perseen alle...

Re: Honda monkey projekti. "Osia Tulossa"
Lähetetty: 31.01.2009 18:34
Kirjoittaja ukiR

:D se on hyvin mahollista.
Pitää jotenki koittaa korjata tuota.. tai sitte sahaan kaikki irti tuosta..
Re: Honda monkey projekti. "Osat Tulossa"
Lähetetty: 01.02.2009 13:33
Kirjoittaja ukiR
Kyllä oli muuten magneeton vauhtipyörä lujassa.. ollaan hakattu sitä vaikka miten mutta ei oo lähteny ja sitte isä sano että ottaa kuumailma puhaltimen ja lähtee het ekalla kopautuksella irti..
No se sitä vähä aikaa lämmitti ja kopautti kylkeen nii lähti.!
Jos jollain on sama ongelma ettei meinaa lähteä nii kannattaa kuumentaa sitä
E:
hiljasta
Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 03.02.2009 17:55
Kirjoittaja ukiR
Nyt tuli viimeinkin uusia osia maailmalta.
Lisää kuvia uusista osista ja projektin etenemisestä löytää tuolta-->
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/43445
Mitäs ootte mieltä osista?

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 03.02.2009 20:04
Kirjoittaja haraa
kui pitkä toi swingi on?

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 03.02.2009 20:31
Kirjoittaja Rouni89
Makosaa osaa on. Just sopiva toi +5 tai +6 swingi niin ei tuu niin sairaan isoo. Onko noi sulla kympin vanteet, tulee nillä ja tolla keulalla aika passeli!!
Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 03.02.2009 21:03
Kirjoittaja ukiR
Kyllä swingi on +6cm ja 10" vanteet on
Muuta osaa mitä kuvissa ei oo nii on pitempi jalkatappi noille 10" vanteille, tankin korkki, keulan korotus palat (30mm), ja sitte tuommosta vanteiden kiillotusainetta (käy varmasti muuhunkin.)
osia pitäs maalauttaa että pääsis kasaamaan

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 03.02.2009 21:11
Kirjoittaja Rouni89
Keulan korotuspalat on kyllä turhat, tulee liian korkee keulasta jos tohon keulaan pistät noi ja vaan +6 swingi..
Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 03.02.2009 21:15
Kirjoittaja ukiR
no mutta ei ne oo ku 3cm.. pitää kuiteski kattoo miltä näyttää..
Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 04.02.2009 20:25
Kirjoittaja VPee
Myys mulle nuo keulan koropalat =) Itsellä olisi tarvis =) Laitas YV:tä jos kiinnostus heräs..
Jotta ei pelkkää OT:ta tule niin sanon tässä että luulen tuon swingin olleen aivan älyttömän hyvä valinta=) itse ostin piikkimanaan hitusen liian pitkän.
Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 05.02.2009 15:57
Kirjoittaja ukiR
Tänään vien osia maalautukseen ja sitten lasikuulapuhallan moottorin kaikki lohot, sylinterin ja kannen.. sitte vaa konetta kiillottelemaan

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 05.02.2009 16:29
Kirjoittaja zuhari1
Älä vain sano, että maalautat tämän puna-musta/hopeeksi?
En nopeella vilkasulla löytänyt tulevaa väriä.
Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""
Lähetetty: 05.02.2009 16:31
Kirjoittaja ukiR
Tuolla sen värin kyllä pitäis lukea mutta kuitenkin väri tulee olemaan Tumman metallihohto sininen ja runko jollai hopealla. ellei värit muutu.. Runko ainakin tulee hopealla se on varma mutta tuosta sinisestä en tiiä vielä..
Re: Honda monkey projekti. Kuvia tuli 10.9
Lähetetty: 10.02.2009 19:51
Kirjoittaja ukiR
Nyt tuli lohot, pytty ja kansi lasikuulapuhalluksesta.
Re: Honda monkey projekti. Kuvia tuli 10.9
Lähetetty: 10.02.2009 19:55
Kirjoittaja anapoolis
Ei pysy sylinterissä lasikuulapuhallus, ainakin minulla veti noin puolessa vuodessa ruosteen pintaan.