Sivu 9/11

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 04.06.2012 20:22
Kirjoittaja pekkis
Haittaaks se paljonkin kun on noin iso tuo välys ?

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 04.06.2012 22:29
Kirjoittaja kurri
Ei juuri, pitää vaan kone pahempaa ääntä.

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 10.06.2012 20:37
Kirjoittaja pekkis
öö mun ei pidä pahaa ääntä ? Vaikuttaako tehoihin tuo välys ?

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 14.06.2012 16:02
Kirjoittaja Grimnir
Venttiilit aukee pikkasen vähemmän, mutta eipä kauheeta tehohäviöö tolla 0.1mm välyksellä muodostu, pahempi se olis jos venttiili jäis kantaan tai välys olis jotain luokkaa 0.3-0.5mm, jota ei kyllä kukaan moottorista välittävä pystyis kuuntelee...

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 14.06.2012 19:47
Kirjoittaja HondaAna
Morjes!
Elikkäs ostin tossa vuos sitten jonkun verran avarretun jinkun kannen (imu n.19mm)
Ei kulkenut kuin jotain 20km/h eli varmaan välykset päin vittua? Ajotukset oli oikein, tiedä sitten onko koko kansi sökö.. :roll: Nyt olis siis tarkotus laittaa kansi paikalleen ja kaveriksi 16mm dellorto phbg..
E: Niin että voiko se välys vaikuttaa noin paljon tohon kulkemiseen?

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 04.07.2012 15:58
Kirjoittaja juuzohq7
Onko venttiilin välyksillä mitään tekemistä sen kanssa että manki hyytyy todella pahasti pienimpäänkin ylämäkeen? :|

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 12.07.2012 23:58
Kirjoittaja vallu27
Mitkä venttiilinvälykset olisivat hyvät lifan 125cc koneelle.
nyt imu löysä 0.05-ja pako kireä 0.10.
ja noilla siis kuuluu tikitystä lämpimänä.

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 23.08.2012 16:38
Kirjoittaja eurola
mites tota säädettii venttilie välykset tos masais 0,05 ei toiminu kunnol. Sit säädettii 0,08 rupes toimii vähäse paremmin tuli 0,08:lla vääntöö vähä enemmä ku 0,05. Kummallakin välyksellä vauhit pysyy siin 50-55 enne säätöö oli 68-70 huiput. Ongelma ilmenee sillei että kone ei jaksa kiertää nelosella juuri ollenkaan vaikka kolmosella jaksaa niin kuin ennenkin. :?

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 25.08.2012 09:40
Kirjoittaja tmppa
Pakovena liian kireällä? Mulla teki tollasta joskus manki, ettei jaksanu mennä mihnää ku pakovenassa ei ollu yhtää välystä..

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 27.08.2012 14:17
Kirjoittaja SamPPaT
Kai sä säädit ne väkykset sillon ku kone oli kylmä? Muuten menee pieleen.

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 04.10.2012 20:33
Kirjoittaja jeredd
Onko tietoa minkä kokoinen välys pitäisi olla 150cc samurain koneessa? :? (loncinin kone)
Onko siinäkin tuo 0.05?

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 06.10.2012 21:42
Kirjoittaja VPower
Tiukka 0.10mm (lähellä 0.05 tai 0.07) on hyvä kaikkiin kiinankoneisiin.

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 11.10.2012 17:05
Kirjoittaja MonkiPv
Pystyykö venanvälykset säätämään kun kansi on irti? ku näytti vähän että imuventtiili kantaa aikasta paljon....

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 11.10.2012 18:45
Kirjoittaja T0by
Tottakai, paljon helpompi näin

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 11.11.2012 16:00
Kirjoittaja newii
Ensin kysäisen yhden jutun, miten tuon T-merkin saa siihen viivan kohdalle, kun ei se magneetto vaan pysy siinä vaan valuu siitä vasemmalle, vähän matkan päässä oikealla viivasta kyllä pysyy...

Niin ja sattuipa päivän vahinkokin, kiristin näköjään mutteria liikaa, nostimen pultti katkesi ja nyt on rakotulkki siellä välissä.

Mitäs kaikkea pitää tehdä jotta tuon katki menneen pultin saisi pois? Katkesi siis juuri tuosta venttiilinostimen kohdalta, eli pultti ei tule sieltä yhtään ulos.
Myydäänkö nuita pultteja ihan erikseen vai mitä kaikkea tuohon nyt sitten pitäisi ostaa jotta saisi sen kuntoon?

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 11.11.2012 16:06
Kirjoittaja T0by
Pidä vaa kädellä sitä siinä kohalla, tai sitte nii. Vähä maalaisjärkee käyttäen onnistuu pitämättäki. Kokeile vaikka laittaa se nokkaratas johonki kohtaa jakoketjussa, sitte T viivan kohalle ja katot onko pallo klo 9


Osta vaan uudet nostimet ja säätöpultit. Itte en alkais poraamaan tms. sitä sieltä pois, kun aika riskialtis paikka.

http://www.mbfmoto.com/shop/ tuolta löydät tarvitsemas osat.

http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... egory_id=4 tuossa on pultti.

Ja sitte voihan sitä pultintynkää sieltä koittaa ottaa tällä tavalla : viewtopic.php?f=15&t=1356

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 11.11.2012 16:15
Kirjoittaja SamPPaT
Ota se keinuvipu pois sieltä kannesta nii saat ruuvattua sitä toiselta puolen. Sitte vaan pistät uuden tilalla (ruuvin) :wink:

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 11.11.2012 16:17
Kirjoittaja T0by
No niinpä tietysti, vittuko mitään ohjetta pitäis kirjottaa ku css raundi kesken :D

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 11.11.2012 16:46
Kirjoittaja newii
Juu olishan siihen varmaan voinu heittää vaikka jonkun kalikan pitämään sitä, mutta eipä mulla noista muista keinoista ole tietoakaan. Kolmannesta virkkeestä 50% on itselle hepreaa. Nytkin kone on muuten valmis, kiinni rungossa jne. muttako meni tämä homma perseelleen.

Vielä sen verran, että eihän tuossa keinuvivun irroittamisessa ole pakko kantta ottaa irti? Mitä nyt omilla aivoilla ajattelin niin voisi lähteä ilmankin. Juuh kyllä tuo testaamalla varmaankin selviää, muttei ole juuri mahdollisuutta siihen.

E: kiitokset molemmille ohjeista!

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 11.11.2012 23:21
Kirjoittaja SamPPaT
Itseasiassa pitää ottaa, sillä muuten pinnapultti on sen kainuvivun kiinnitys tapin tiellä.

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 21.02.2013 17:41
Kirjoittaja eleksi
Mitkä välykset pistäisin 110cc koneelle kun 0.05 pistin kumpaakin.Mutta nakuttaa.

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 02.03.2013 19:28
Kirjoittaja kurri
Tai "nakuttaa" sellaista tikitystä sen kuuluu pitää. Jos on liian pienet välykset niin tulee käyntihäiriöitä.

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 10.03.2013 22:08
Kirjoittaja hante00
tartteeko uuden kannen välyksiä säätää ko ei lähteny käyntiin?

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 10.03.2013 22:21
Kirjoittaja Juhis
tarvii.

Re: Venttiilivälysten säätö

Lähetetty: 06.04.2013 18:14
Kirjoittaja Jombe
Lähes poikkeuksetta aina 0.05. Jos on kunnon motti ni voi harkita vähän löysempää 0.05 tai pinkeetä 0.10.