Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Mittaa. Veikkaan että vakiokooossa eli 39mm.
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja ConneX »

Vanhanmallin alakerta+Uudenmallin mäntä+Vanhakansi/uusikansi=Ei workkaa helposti. Täytyy lyhentää pyttyä 2mm tai lisätä mäntään tavaraa 2mm! Typerin mahdollinen yhdistelmä.
Mulla toimii hyvin,menee viel kovempaa ku kaverin manki mis o samat virit kun mulla. :D
Vaikuttaako se 2mm niin paljon sitten?
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Tiiä näist,mulle sanottii et jinkun kannel ja um-mäntä+kampiveivi+pytty kokoonpanol ei toimis... Toimi paremmin kuin hyvin ja oli hyvin ruttuuki. Nyt tulossa 70cc pattipäämännällä ja tuo kansi,hope että kulkua piisaa!
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

ConneX kirjoitti:Vanhanmallin alakerta+Uudenmallin mäntä+Vanhakansi/uusikansi=Ei workkaa helposti. Täytyy lyhentää pyttyä 2mm tai lisätä mäntään tavaraa 2mm! Typerin mahdollinen yhdistelmä.
Mulla toimii hyvin,menee viel kovempaa ku kaverin manki mis o samat virit kun mulla. :D
Vaikuttaako se 2mm niin paljon sitten?
En muutenkaan oikeen tajunnu ku sanoit joskus että sulla oli tasalaki mäntä vaikka puolari...?
Gas, grass or ass. No one rides for free
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja ConneX »

En muista onko tasalakkinen mutta moposportista tulevan 72cc setin mukana tullut mäntä. Vanha mäntä ainakin oli tasa. :shock:
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Viittisikkö ottaa kuvan orkkis männästä? :think:
Gas, grass or ass. No one rides for free
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja ConneX »

ukkoperkele kirjoitti:Viittisikkö ottaa kuvan orkkis männästä? :think:
Tossa pöydällä se on. Kuvaa tulee:
http://img51.imageshack.us/img51/4302/img0047f.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/8752/img0046hb.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/6900/img0045hb.jpg
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

btw. samanlainen ovenkahva sulla tossa pöydällä mitä mulla! 8)

oli pakko :mrgreen:

... ja tosiaan mulla on tommone mäntä ovenkahvana
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Joo-o uudenmallin mäntähän tuo on. Ei ymmärrä :? Puolari+uudella männällä+vanhanmallin kannella.
Gas, grass or ass. No one rides for free
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

Mites toimii um alakerta, um mäntä (tasalakki) ja vm kansi. Ei ihan pysty ymmärtämään kun tuolla alkupostauksessa puhutaan um kupumännästä? :S
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Um kupumännäl meinataan varmaan 47mm(70cc) mäntää.
VaLjUs
Viestit: 187
Liittynyt: 30.03.2010 21:49
Paikkakunta: nousiainen
Viesti:

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja VaLjUs »

Onks joku tehny jonkun jutun että, Miten saa pidemmän iskun hondan koneeseen.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

Rivien välistä lukemalla eräistä projektitopikeista täältä löydät tuon tiedon.

Helpoin vaihtoehto on vaihtaa kampiakseli pitempi-iskuseen.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mistäköhän saisi 72cc:lle Kp-männän? Kansi on 110ccn vakio.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Hitsauttaa lisää kupua?
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Joku daxin mäntä? Kupu on kyl n.3.5mm korkee vaan, itellä ainaki hyvin pelittäny E22 kannen kanssa :)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Itsellä on paljon korkeampi kupu tuossa Mopo-sportin vanhan mallin männässä. Kupu on n. 7mm, mutta reunoilta puuttuu tavaraa. Tarvisi olla juurikin E22 -kannelle tehty mäntä.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

No, mulla on um alakerta ja sitten toi daxin mäntä, ja aluks rupes tuntuun siltä että pitääköhän syventää venantaskuja kun tulee senverta kupu pytystä ulos, mutta menee ilman lisätiivareita/ syventämistä. Ihan toimiva setti on, kunhan nyt sais sen takasi ajoon vaan 8)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mutta mulla onkin vanhan mallin alakerta. =Korkeempia puristuksia.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Kertokkees nyt varmaa tietoo et miten teitää onkos lifanin kone sitä vanhaa mallia vaiko ns uuttamallia :think: Sen verran voin sanoo että on prima clutchilla
Monkeyt.net vanki numero 1005
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Tarkottaako lifanin uusi malli sellasta missä normaalin kokonen vetoakseli ja pienet venat?
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

jaa en tiiä mut ite mietin et voiskos se olla että vanhamalli on prima clutc ja uus seck cluts ku oon molempina nähny noita lifaneita :think: mut itelläni tuo on joka tapauskessa primalla ja 20mm akselilla tiiä sit onko ees isovena kantta :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Jos on 2 kiinni venttilin säätö korkit niin pitäis olla iso vena, jos on sellaset normaalit kun mankissa vakio niin on pikkuvena.
Renova
Viestit: 44
Liittynyt: 06.08.2008 12:50
Paikkakunta: Keitele

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Renova »

Skyttari kirjoitti:jaa en tiiä mut ite mietin et voiskos se olla että vanhamalli on prima clutc ja uus seck cluts ku oon molempina nähny noita lifaneita :think: mut itelläni tuo on joka tapauskessa primalla ja 20mm akselilla tiiä sit onko ees isovena kantta :roll:
Eikös vanhamalli eli "aito" lifan oo sec. clutch, 17mm vetoakselilla ja isovenakannella? Näin ainakin mulla.
hondapv
Viestit: 84
Liittynyt: 29.03.2010 12:18
Paikkakunta: alavieska

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja hondapv »

voiko joku antaa linkkiä et mistä saa 72cc jotain kp mäntää tms? vaikuttaako toi niinku vääntöön :think:
se mikä ei kuseta se paskattaa..
Vastaa Viestiin