JWDesigns Monkey

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
JWD

JWDesigns Monkey

Viesti Kirjoittaja JWD »

Siispä kaikki alkoi siitä kun ostin 20.9 itselleni Skyteamin Monkey:n 125cc koneella ja kevariksi rekisteröitynä. Seuraavaksi hieman tietoja nykykuosista.

Moottori
- 125cc skyteam kone
- pipercross vaahtomuovisuodatin
- Suora tehoputki johon liitetty ISO äänenvaimennin. (edellisen omistajan laitelmia, en ymmärrä kyllä miksi vaimennin on täytynyt ottaa Yamahan 450cc mönkijästä..selvitin vaimentimessa olevalla tyyppikoodilla mistä se on lähtöisin... Kauhea savuhormi :D )

Muuten taitaa olla vakio ainakin päällisin puolin katseltuna. Moottorista en tiedä mitä on sisällä kun en ole purkanut sitä.

Vikojakin löytyy..

- Nopeus mittari ei toimi (korjattu, ei ollu vaijeria, kuoret vaan jälellä :shock: )
- Parkkivalo puuttuu
- Takavalo palanut (korjattu) (Y)
- Vilkut ei toimi
- töötti ei toim
- jarruvalot ei toimii
- Nappistartti ei toimi
- Kipinä hävis kokonaa, puola oli ottanu runkoon ja käräyttäny ties kaikki loputki sähköt, kun kiinikkeet katkes

Tuohon puolaan liittyen on "hauska" tapaturma. Olin tänää menossa käymään yhden kaverin luona 30 kilsan päässä ja arvelin etää kyllä tuo kestää sen matkan.. Kerkesin suurin piirtein ajaa 20 kilsaa ja yli ku puola oli katkennu kiinnikkeistää ja se + johto otti runkoon.. kärähti sitte vissii loputki sähköt siinä samalla. Aikani siinä kirosin ja totesin ampuvani tuon kiinaan eli sinne mistä on tullukki.. onneks toinen kaveri vastas puhelimee ja pääsin sen autolla manki mukana takas mistä lähin.. kiros kaveri ku oli heränny soittoon 23 aikoihin ja piti vielä lähtee noin 40 kilsaa ajamaan.. :evil:

Viikonlopun aikana siis olisi tarkoitus purkaa sähköt ihan osiksi, mittailla ja vetää uudelleen sekä eristää ja suojata paremmin nii ainakin tiedän sitten mitä pitää uusia.

Päivittelen tätä sitten sitä mukaa kun jotain tapahtuu. Ja saattaisin tarvita kaikki sähköosat uudet :think: Lisään varmaan viikonlopun aikan listaa vaihdettavista osista.

Ette sattuis tietämää mistä saisin kullanväriset vanteiden mutterit?

E: kuvat uudet
Liitteet
Iso apina taustalla, pieni apina edessä. Kertomuksen pääroolissa iso apina.
Iso apina taustalla, pieni apina edessä. Kertomuksen pääroolissa iso apina.
Viimeksi muokannut JWD, 22.06.2010 01:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Skyteam Monkey: 125cc, JWD edition
Minä myös apinoin :D
konkar

Re: JWDesigns Monkey

Viesti Kirjoittaja konkar »

Parit asiat:
- Tervetuloa foorumille!! et ollu tarpeeks nopee Koshceck
- Alotus viestis pitäis olla kuvia
- Mitäs noi oma-valmisteiset osat on sun allekirjoitukses? :D

Kuulostaa aika perus kevari mankilta ja rautakaupoistahan niitä saa nimellä "hapon kestävät mutterit" (ehkä, auttakaa?)
E: Ei sitte
Viimeksi muokannut konkar, 02.10.2009 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~Supermoto ready monkey~
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008

Viesti Kirjoittaja kurri »

Keltapassivoidut on melkein kullanvärisiä ainakin, haponkestävät on harmaita. Yks vaihtoehto on tietysti ettiä harrikkamiesten kaupoista oikeasti kullattuja pultteja...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
JWD

Viesti Kirjoittaja JWD »

nyt on kuva päivitetty alotusviestiin. Mistä niitä kelta anodisoituja pultteja saa?
Tänään katselin taas sähkökaaviota ja sen mukaan on CDI boksi palanut jos ei puolalle tule ollenkaan virtaa.. Varmaan maanantaina tilaan sen viritys CDI-boksin tilalle. Toivottavasti ei ole muuta palanu mut vielä on selvittämättä se vilkkujen, töötin, ja startin toiminta.
anapoolis

Viesti Kirjoittaja anapoolis »

Tämä taitaa olla se kuopiosta ostettu piikkimanki? Näyttää ainakin siltä ja tuo hirvee norsunkyrpä putki kuullostaa tutulta :D

Katsotaan mitä saat aikaiseksi (Y)
Kuvia menopeleistä
JWD

Viesti Kirjoittaja JWD »

Joo, siis oikein arvattu. Kuopiosta ostettu kun oli lähin mahdollinen 125cc manki 150 kilometrin säteellä. :D Tuolla putkella on kyllä hyvät ja huonot puolensa. hyvät puolet on ku ei ainakaan kylmällä kelillä selkä jäädy kun putki lämmittää mukavasti "peetä" sekä selkää ja onpahan miehekkäät äänet.. :lol: Ruma putkiviritelmä tuo on kyllä eikä omaan silmään tollainen savustuspönttö oikein iske. Toisekseen vähän liiankin kanssa herättää nuo äänet poliisissa huomioo.. Muutaman kerran olen ollut jo pysäytettynä.
:roll:

Toi putkiviritelmä olis vissii myytävänä tai ainakin vaihdan sen jos joku sen huolii.. (Y)
JWD

Viesti Kirjoittaja JWD »

Nyt taas on sen verran edistynyt projekti eteenpäin että sain sähköt vedettyä uusiksi ja suojattua paremmin. Nyt se sentään toimii paremmin kuin mitä minulle tullessa.. Oli siinä hommaa sen verran että koko mopo piti melkein lihoiksi laittaa mutta nytpähän tiedän että mikä menee minnekkin.

- Aamulla purin koko vehkeen osiin.. penkki, tankki, kilven teline, valot, vilkut ja muut.. jäljelle jäi pelkkä puhdan sunko, moottori, keulan osat, svingi ja renkaat.. Oli aika aneemisen näkönen..:D Lisäilen kuvia myöhemmin..

- Aamupäivä meni metsästäessä sähköliikkeestä liittimiin pinneille vastakappaleita ja abicoliittimiä sekä parempaa 12V puolaa, laatu-puolan onneks sain pienkonekorjaamolta hyvään hintaan :D vakiona kun on ihan omituisesti maadotettu puola skyteamissa. :shock:

- Iltapäivän sitten tinailin kaikki liitokset toisiinsa tukevasti ja kasailin liittimet johtojen päihin. Eipä ole enää hapettumia missään. Lopuksi suojasin kaikki johdot kunnolla kutistesukilla ja sähköteipillä. Aikaa meni jotain 3-4 tuntia väkerrellessä sähköjä :roll:

- Pienen kahvitauon jälkeen sitten kasasin takas kaikki mitä olin joutunu purkamaan tieltä. Ulkoisesti mitään radikaalia muutosta ei tapahtunut mutta huomasin että toimi hieman paremmin (Y)

Illalla oli pakko päästä taas aiheuttamaa kaupunkii kaduille pahennusta tolla mökäpöntöllä :twisted: Poliisikin tuli vastaan mutta ei viitsinyt enää edes pysäyttää kun tiesivät että täysin laillinen peli oli kyseessä. :D Kattovat vaa pitkää ku ajovat vastaa ja jotai juttelivat toisilee.. :think:

Mutta joo.. Siinäpä asiaa taas yhdeksi kerraksi.. Huomenna pitää kattoo jo jotain tuning suunnitelmaa valmiiks kun kerran tässä sillä linjalla ollaan että rotta-mankia rakennetaan..

Olisko mitää ideoita? Olettekos viritelleet mankiin suurjännitetulpanjohtoja? :P
Vois parannella tuon sähköpoelen kokonaan..
konkar

Umm..
kaikki tulpan johdot on suurjännittejohtoja mutta sait aika paljon aikaan yhden päivän aikana.. :o
Ostat minimotoracingilta superpuolan yms.?
~Supermoto ready monkey~
JWD

Viesti Kirjoittaja JWD »

Oli tuossa vapaata aikaa yks päivä nii paljon kerkesin. :P Sen tiesin että kaikki tulpanjohdot ovat suurjännitejohtoja mutta siitä tuo kysymys kun autoihinkin on kilpakäyttöön saatavana erikseen paremmat johdot.. pitäiskö modata kilpa-auton johdosta mankiin käypäseks. :D

Onko kellään tietoo siitä että mikä on etupyörän laakerien mitat skyteamissa (tai laakerin tyyppi nro?) ja montako niitä on?
10mm akselilla on. On alkanu tässä muutaman päivän sisällä kahisemaan ikävästi. (N)

Oisko muute siinä ideaa että jos olis muuten musta pyörä mut muutamia osia olis eloksoitu kullan väriseks? vähä ongelmia tuon värin päätöksen kanssa ku pitäis musta olla ja joku hillitty väri lisämausteena muutamissa kohti.

Sitte viimeseks tietenki se pahin. (Y) onkos sellasesta kokemusta että kun ajatte kaupunkialueella ja eikä näy mitään muuta liikennettä liikennevaloristeyksessä nii joutuu nii pitkää odottamaa vihreeks vaihtumista kunnes auton valot palaa takana..? :roll: johtuisko väärin suunnatusta tai himmeestä valosta?
viltzu

Viesti Kirjoittaja viltzu »

Jep, hyvältä kuullostaa (Y) Laakerin mitat 10 * 35 * 11mm ja koodi on 6300 RS. 2kpl löytyy laakereita etukeskiöstä.
kurri

liikennevaloanturit on yleensä induktiivisia, siihen tiehen on usein laitettu kela jonka leikkaukset näkyy, kannattaa yrittää ajaa sellaiselle kohdalle että on mahollisimman paljon kelan päällä.
(eli ei ihan pysäytysviivalle asti ja kun leikkaukset on yleensä neliöitä niin siihen neliön kulman päälle.)

Näin oon aika usein saanu valot vaihtumaan moottoripyörän kans, jotkut valot ei kyllä haista millään ja sit on vaan ajettava punasia päin :P

e: laakeritopikista tuokin tieto ois löytyny..
Viimeksi muokannut kurri, 07.10.2009 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JWD

Viesti Kirjoittaja JWD »

Kiitti laakereiden mitoista. Ei tarvinnu purkaa ekaks nii vähä säästyy aikaa muthin kiireisiin. Mutta siis tänään vielä laakerikauppaan ja illemmalla kasaus alle. Ja taas toimii. (Y)

Tuo liikennevalo ongelma on kyllä rasittavaa kun ei noin pientä vehjettä meinaa huomata :D
Pitää kuitenkin vielä testata tuo valo -juttu myöhäis illasta kuhan on saanu laakerit paikallee.

Kertokaas muute mitä sen jälkee rupeis laittelemaa ku sähköt on laitettu kokonaa. Ite suunnittelin että purkaisin skytarin kokonaa osiin ja alkaisin maalailemaa osia ihan urakalla 2-k maalilla? Ja jos saisin kommenttia siihen väritykseen mistä mainitsin ylempänä?
Jericho

Viesti Kirjoittaja Jericho »

JWD toisessa topicissa kirjoitti:Ja mitä luulette mitä tuo JWDesigns tarkoittaa allekirjoituksessa. En minä sitä vitsillä siihen lisännyt.
No kerroppas tietämättömälle mitä tuo "JWDesing" tarkoittaa? Aikasemminkin ollaan kysytty mitä noi omavalmiste osat on, mutta et ole vastannut. Mitä teet mittatilaustyönä, mitä olet tehnyt mittatilaustyönä vai oletko edes tehnyt mitään ja mitä välineitä löytyy/mihin on mahdollisuus päästä käsiksi, jolla näitä 'töitä tehdä? Kuvia myös olis kiva saada. Tulee niin mieleen joku KUKAKUSKAAN kirjottamaan oppinut veli vain nossit puuttuu, joten olis mukava jos valaisisit vähän ja tämän vois tosissaan ottaa.

Musta pyörä jonkun värisillä yksityiskohdilla on aika yleistä, mutta jos jotain erikoisempaa osaa meinaat tähän, ni eiköhän poikkee massasta. Btw aikamoine tuuba, kun noin hyvin toltakin puolelta näkyy. :)
JWD

Viesti Kirjoittaja JWD »

Ihan perusosilla en meinannut skyteamia koota vain maalaamalla niitä. Osia tulee enemmänkin olemaan juuri tuon omavalmisteisuuden takia muokattuna :D Tämän hetkinen projektin etenemisvauhti on kuitenkin hidasta johtuen vuorotöistä ja tilojen puutteesta. Niin ja joo, tuo "tuuba" niinkun Koshceck asian ilmasi niin on kummallinen laitelma. Vaimentimen kyljessä oli yamahan merkki ja tyyppikoodi, selvitin sitten sillä että mistä se on. Kyseessä on 500cc yamahan 4x4 mönkijä josta tuo on.. :shock: Ilman varsinaista vaimennusta. 8) Mikä lie idea tuossa..

Oho.. niimpä näkyy olevankin kysytty tuota JWD:n juttua. Sori kun en ole vastannut tuohon, kai jääny kiireessä huomaamatta ku nopeesti oon lukenu. :roll: Mutta siis se meinaa sitä että on tässä itsellä suunnitteilla yrityshaaveiden toteutus. Nykyisin kuitenki olen tehnyt muutamia hommia harrastuspohjalta resurssien mukaan muutamalle tutulle, enkä ole vielä kerennyt uppoutua tuohon yritysmaailmaan. Mutta siis se mitä olen tehnyt niin perustuu haaveyritykseni mainoslauseeseen "teemme melkein mitä vain melkein mistä vain"

Tarkoituksena siis on valmistaa uniikkeja tuotteita joko tekemällä alusta loppuun tai modailla jo olemassa olevaa resurssien salliessa tehdä.
Tämä siis ei ole ** jauhantaa. Anteeksi sanamuotoilujen käyttöni.

Tilat pitäisi etsiä jostain. Entisen hallipaikan vuokrasopimus päättyi kesällä missä kasailin esim autoanikin ja en viitsinyt enää vuokrasopimusta uusia kun ei silloin ollut tarvetta. Tämä manki-projekti tuli myöhemmin.

Ne muutamat projektit mitä on tullut tehtyä nii eivät liity oikeastaan 2-pyöräisiin ollenkaan (pari nojatuolin runkoo auton penkeille, muutamia kaiverrustöitä, sähköhommia pienesti, muutamia sorvauksia, sekä muutaman huonekalun mitä nyt tulee ekana mieleen). Omaan autoon olen tehnyt muutamia koriste osia alumiinista vesileikkurissa ja kiinanmönkijääni vaihdoin värin ruiskun avulla.. Suurin osa oli vuokrattuja työvälineitä kun halvemmaksi tuli silloin erään tutun kautta. Suuremmat kuten sorvaukset ja vesileikkuut kävin muualla teetättämässä kun en itse niitä tarvinnut hommata.

Kuvia voin järjestää projektihommista mutta mitenkäs lie, saako tänne niitä kuvia laitella mihinkään topicciin? Vai linkitänkö jostain muualta?

Käsiksi on mahdollisuus päästä tekemään tai teetättämään melkein mitä tahansa. Nyt tosin joutuu kai suurimman osan teetättämään tilojen ja välineiden puuttuessa suurimmaksi osaksi.

Vielä sen verran että hirveästi en ala tekemään noita juttuja ilman yrityksen toimilupaa koska muuten verottajalla voisi olla minulle asiaa ihan liikaakin. :P

Mutta näin siis tänään..töistä päästyäni.

ainiin. Se vielä unohtui mainita että hirveästi en myöskään ole tehnyt 2-pyöräisiin koskaan mitään joten sinällään tuo manki on hyvä kohde. Mutta ennen kun jos joku jotain pyytää niin saattaa olla että joutuu tekemään niin sanotun "koekappaleen" tai "harjoituskappaleen". Omista osista voin koekappaleita tehdä jonkun verran ja ainahan saan uusiakin tilalle. Hinnoittelusta en osaa sanoa mitään.. menee tapauskohtasesti.

E: poistettu vahingossa tehty tuplapostaus ja liitetty tähän viestiin.
JWD

Viesti Kirjoittaja JWD »

onko kellään myytävänä minicrossin kuritonta alkukäyrää tohon? Saisin sitte etenemään tuon putkiprojektin?

Motorpowerilta tilasin tuon PRB:n kromiänkän mutta alkukäyrä puuttuu..
orgu

Viesti Kirjoittaja orgu »

JWD kirjoitti:JWDesigns -omavalmiste osat ja projekti työt mittatilauksena
Nyt on pakko sanoa, että mikset itse väännä jos sen kerran hallitset? :/
Tai kysyä, miten vaan
eDT: vielä vois ton moton tohon heittää...
500 viestiä silkkaa paskaa
JWD

Viesti Kirjoittaja JWD »

Yritän nyt toistaseks selvitä mahdollisimman nopeasti kun ei nuo poliisit tykkää tuosta putkesta jostain syystä. sitten ku alkaa lomat tässä talvella nii väännän ite sen alkukäyrän ja muutenki pitää saada se vaimennin parempaan kohtaan kuin mitä se sillä crossin alkukäyrällä tulee olemaan.

Sorvasin muute nyloniset puslat tuossa eile illalla yhellä tutulla, vielä en kuitenkaa laita paikoillee ku sorvaan vielä uretaanisetki ja testaan sitte että kummilla on parempi ajaa..
Montako kilometriä luulisitte että pitää ajaa jotta kestävyys alkaa näkyä?
Minusta 100-200km nii alkaa hahmottumaa kunnolla persdynossa
JWD

Viesti Kirjoittaja JWD »

tänää tuli päivällä se prb:n vaimennin postissa. Huomenna pitää käydä ostamassa vielä kullan värinen ohjaustanko. Keskiviikkona pitäis tulla postissa uudet mustat sähkönamikat. Löysin commanchen mönkijästä tarvittavat katkaisimet sekä otin myös saman vehkeen peili adapterit. Laittelen kuvia viimeistään kuhan olen saanut uuden tangon ja namikat kiinni mankiin.

Edit: nyt on kiinni tanko..

Vaihdoin myös nuo kahvakumit samalla ja otin tuosta sivukopasta sen 125cc -tarran. Teetätän siihen tutulla JWD tarran :)
Edelleen odottelen niitä katkaisijoita, myyjä ilmoittikin tänään että niitä ei kai olekkaan enää mutta etsii vielä.. Peilin kiinnikkeet siltä kuitenkin löytyi onneks.

Editoin vielä tällä viikolla paremmat kuvat kun saan otettua päivänvalossa ulkona. Tuo kuva on vähä epäselvä :(
Liitteet
mankeli 2.jpg
ukkoperkele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Saa kans nähä mitä tästä tulee nyt ainakin taas rumempi mitä ennen. Sulla ei tunnu olevan yhtään silmää manan tuunaukselle
Gas, grass or ass. No one rides for free
konkar

Valitettavasti komppaan ukkoperkelee:n kanssa.
- Tanko on aivan liian levee ja muutenkin sopimaton mankiin
- Pbr:n äänenvaimennin, miks? Ruma, vie tehoja ja ruma.

Miksei vaikka motorpowerilta se carbon änkkä?

E: pbr se on, googleta vaikka..
Viimeksi muokannut konkar, 22.10.2009 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~Supermoto ready monkey~
panyz

Viesti Kirjoittaja panyz »

prb änkkä se on
-
juhmu

Viesti Kirjoittaja juhmu »

JWD kirjoitti:Yritän nyt toistaseks selvitä mahdollisimman nopeasti kun ei nuo poliisit tykkää tuosta putkesta jostain syystä.a
No mitä se haittaa jos poliisit ei tykkää kun kerran on kevari manki eikä mikään mopo... -_-
Jericho

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Ai se on ihan sama laittaako vakioputken vai vaikkapa suoran putken mopoa isommassa pyörässä? :think:

E: Jep nääs, muutenhan kaikenmaailman ikuiset mopopojat ajelis suoral putkel.
ukkoperkele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

juhmu kirjoitti:
JWD kirjoitti:Yritän nyt toistaseks selvitä mahdollisimman nopeasti kun ei nuo poliisit tykkää tuosta putkesta jostain syystä.a
No mitä se haittaa jos poliisit ei tykkää kun kerran on kevari manki eikä mikään mopo... -_-
Mopolijiotahan poliisit vaan rankaisee -.- Ei putkea sen enempää saa kevarissakaan vaihtaa.
Gas, grass or ass. No one rides for free
kurri

joo, kyllä se tarkastuskatsastus voi iskeä mille pelille hyvänsä...

Vastaa Viestiin