Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
Hekazi
Viestit: 153
Liittynyt: 08.08.2005 22:31
Paikkakunta: Kankoonpiä

Viesti Kirjoittaja Hekazi »

Saako hopperin keulan osia,irrallisina eli esim.pelkät stefat?
kananen
Viestit: 307
Liittynyt: 20.09.2005 18:01
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja kananen »

kyllä saa
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Redline
Viestit: 323
Liittynyt: 08.08.2005 19:24
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Redline »

Tota samaa piti kysyä kun laukes toinen stefa, mitähän se mahtaa kustantaa?
valtteri89
Viestit: 3
Liittynyt: 21.04.2006 13:52

Viesti Kirjoittaja valtteri89 »

onko muuten ketään poliisit pysäyttäny ja kyselly keulasta tai jos on isompi etu pyörä? ja onko se lailinen :?:
Redline
Viestit: 323
Liittynyt: 08.08.2005 19:24
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Redline »

Ei ole laillista tehdä mitään muutoksia mopoon, ei edes korojousia.
Motormaniac
Vuoden Foorumilainen 2006
Viestit: 337
Liittynyt: 09.08.2005 22:39
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Motormaniac »

Redline kirjoitti:Ei ole laillista tehdä mitään muutoksia mopoon, ei edes korojousia.
Riippuu muutoksista. Jotkut saa läpi muutoskatsastamalla. Olen kuullut että hopperin keulan saa lailliseksi muutoskatsastuksen kautta, varma en ole, mutta etupyörän saa vaihtaa tuuman max. kaksi(?) isompaan toisinkuin vetävää pyörää ei saa vaihtaa.
Lately I'm identifying with the Jews and all the horrible things that happened to them during Vietnam. -Paris Hilton's prison diary.
valtteri89
Viestit: 3
Liittynyt: 21.04.2006 13:52

Viesti Kirjoittaja valtteri89 »

kaäykö mankin mittariin kiini pv:n mittari vaijeri ja kaykö pv:n mittarin pyöritin hopperin vanteeseen vai miten sais mittarin toimimaan :?:
Redline
Viestit: 323
Liittynyt: 08.08.2005 19:24
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Redline »

Nyt laitoin keulaan öljyä, Valtran HT60 peräöljyä 8). Hyvin joustaa.
Tonde
Viestit: 28
Liittynyt: 08.04.2006 13:54
Paikkakunta: Vaihtelee manalla päristellessä

Viesti Kirjoittaja Tonde »

Minkälainen ääni teil tulee tost hopperin keulasta kun se lyö pohjaan, kun mulla kuuluu karmee kolahus vaan siitä :shock: vois lisätä varmaan jotakin öljyy tonne ettei ne pohjaa niin nopiasti, mitähän öljyy sinne vois laittaa :roll: Käykö ihan normi moottori öljy vaikka :roll:
Tuke
Viestit: 92
Liittynyt: 08.08.2005 00:21
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Tuke »

Tonde kirjoitti:Minkälainen ääni teil tulee tost hopperin keulasta kun se lyö pohjaan, kun mulla kuuluu karmee kolahus vaan siitä :shock: vois lisätä varmaan jotakin öljyy tonne ettei ne pohjaa niin nopiasti, mitähän öljyy sinne vois laittaa :roll: Käykö ihan normi moottori öljy vaikka :roll:
Kannattais hommata sitä niihin kuuluvaa öljyä, mutta mulla oli ihan normia kone öljyä siellä. Laita sinne vähän lisää jos niin kolisee, ku minä en ole ikinä saanut edes hopperin keulaa kolahtaa pohjille. Vaikka olen kuinka hyppinyt.
Keuruun kuumimmasta mankista kuvia -> http://www.motot.net/galleria/16779
Tonde
Viestit: 28
Liittynyt: 08.04.2006 13:54
Paikkakunta: Vaihtelee manalla päristellessä

Viesti Kirjoittaja Tonde »

Tuke kirjoitti:
Tonde kirjoitti:Minkälainen ääni teil tulee tost hopperin keulasta kun se lyö pohjaan, kun mulla kuuluu karmee kolahus vaan siitä :shock: vois lisätä varmaan jotakin öljyy tonne ettei ne pohjaa niin nopiasti, mitähän öljyy sinne vois laittaa :roll: Käykö ihan normi moottori öljy vaikka :roll:
Kannattais hommata sitä niihin kuuluvaa öljyä, mutta mulla oli ihan normia kone öljyä siellä. Laita sinne vähän lisää jos niin kolisee, ku minä en ole ikinä saanut edes hopperin keulaa kolahtaa pohjille. Vaikka olen kuinka hyppinyt.
Aijaa, kun mulla ne pumput menee jo pohjaa ihan jarruttaessakin :D noo tarvii sitte lisätä sitä öljyy, jos siellä sitä on edes koskaan paljoo ollutkaan :D
Uhtuan Parooni
Viestit: 274
Liittynyt: 20.09.2005 22:32
Paikkakunta: Lahti/Hollola

Viesti Kirjoittaja Uhtuan Parooni »

Nii ja pistä sinne jotai jäykempää öljyä, etkä mitään kuravettä.. :wink:
Forum rules (säännöstö)
Tuolla olisi kuvia mankista (vanhoja, talvi rojekti menossa) :
http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 09/cat/500
Jakoavain
Viestit: 17
Liittynyt: 27.05.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja Jakoavain »

Redline kirjoitti:Nyt laitoin keulaan öljyä, Valtran HT60 peräöljyä 8). Hyvin joustaa.
Eikö tuossa ole hyvä valinta? ;)
Tonde
Viestit: 28
Liittynyt: 08.04.2006 13:54
Paikkakunta: Vaihtelee manalla päristellessä

Viesti Kirjoittaja Tonde »

Dodii nyt laitoin sinne vanhat mankin lootan öljyt ,eips enää keula kolaja pohjaa 8)
Jaki
Viestit: 41
Liittynyt: 08.08.2005 12:20
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaki »

Tonde kirjoitti:Dodii nyt laitoin sinne vanhat mankin lootan öljyt ,eips enää keula kolaja pohjaa 8)
ei ei ei ja ei.... aina pitää laittaa uutta öljyä
Sporje
Viestit: 2
Liittynyt: 01.06.2006 18:10

Viesti Kirjoittaja Sporje »

Ei kukaan vois tehä tarkkoja ohjeita miten sen hopperinkeulan saa siihen.PARHAIMMALLA tavalla.??
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Jaki kirjoitti:
Tonde kirjoitti:Dodii nyt laitoin sinne vanhat mankin lootan öljyt ,eips enää keula kolaja pohjaa 8)
ei ei ei ja ei.... aina pitää laittaa uutta öljyä
Tuskimpa iskarit ottaa nokkiinsa jos niiden öljyt on koneesta peräisin,kun ei siellä voitelua kaivata hirveästi?
Tonde
Viestit: 28
Liittynyt: 08.04.2006 13:54
Paikkakunta: Vaihtelee manalla päristellessä

Viesti Kirjoittaja Tonde »

Jincheng ;) kirjoitti:
Jaki kirjoitti: ei ei ei ja ei.... aina pitää laittaa uutta öljyä
Tuskimpa iskarit ottaa nokkiinsa jos niiden öljyt on koneesta peräisin,kun ei siellä voitelua kaivata hirveästi?
Niin eikai sillä niin väliä, kun eihän siellä kai niin mitänn voiteluu tarvittavihi osia ole ja sen tarkotushan on vain vissiinki pehmentää sitä jousto iskua :roll:
Motormaniac
Vuoden Foorumilainen 2006
Viestit: 337
Liittynyt: 09.08.2005 22:39
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Motormaniac »

Jincheng ;) kirjoitti:
Jaki kirjoitti: ei ei ei ja ei.... aina pitää laittaa uutta öljyä
Tuskimpa iskarit ottaa nokkiinsa jos niiden öljyt on koneesta peräisin,kun ei siellä voitelua kaivata hirveästi?
Ei sillä minunkaan mielestäni ole niin kauheasti väliä mitä sinne lyöpi sisään. Kunhan iskarit ei lyö pohjaan asti. Jaki varmaan arveli että vanha lootaöljy olisi liian laihaa ja iskarit läiskisivät koko ajan pohjaan, mutta jos Tonde ei ole huomannut mitään tavallisuudesta poikkeavaa on lootaöljy ihan ok.
Lately I'm identifying with the Jews and all the horrible things that happened to them during Vietnam. -Paris Hilton's prison diary.
Redline
Viestit: 323
Liittynyt: 08.08.2005 19:24
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Redline »

Sporje kirjoitti:Ei kukaan vois tehä tarkkoja ohjeita miten sen hopperinkeulan saa siihen.PARHAIMMALLA tavalla.??
Se nyt taas riippuu siitä että mikä on se parhain keino, on paljon keinoja joissa on hyvät ja huonot puolet.
Sporje
Viestit: 2
Liittynyt: 01.06.2006 18:10

Viesti Kirjoittaja Sporje »

Helpoin ja kestävin. Jos joku viisas tekis joskus kuvalliset ohjeet jonnekkin sivulle. Ei kaikkien tarvis kysyä erikseen et miten ja kuinka. Nostan sille hattua jos joku joskus tekee kuvalliset ohjeet hopperin keulan laittoon.
Hönö
Vip-käyttäjä
Viestit: 268
Liittynyt: 09.08.2005 16:03
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hönö »

Väsäsin tässä nyt iltasella kuvattomat ohjeet tuosta keulan laittamisesta. Koitin täältä topicista kaivaa jotain faktoja noista asennustavoista, helpoinhan tietysti on selittää ne tavat joita olen itse käyttänyt/ollut näkemässä. Ilman kuvia tuo on aika vaikeaselkoinen vielä, oma kamera kun koki kovan kohtalan ja levisi niin kuvien saaminen ottaa aikansa. Toivottavasti joku nyt ymmärtää tuosta jotakin.

Iki-ihanien kehysten ansiosta en saa suoraa linkkiä tähän, mutta itse asia löytyy tuolta rakentelu-näppäimen alta.

http://www.tunetalli.urli.net/

Ja Sporje nostakoon hattuaan heti kun Spedr ystävällisesti lainaa kameraa(?) niin saadaan kuvatkin tuonne. Kaikki mitat yms. muita oleellisia tietoja tuosta vielä puuttuu, kirjoitusvirheitäkin saattaa olla, mutta ainakin se teksti on nyt olemassa. Jostainhan sitä on alettava muokkaamaan, eikö?

Ja niistä muista teksteistä on turha kommentoida mitään, kirjoitettu joskus aikojen alussa ja kopioitu suoraan tuonne vanhoilta sivuilta.

Kommenttia ja etenkin neuvoja saa vapaasti kertoa.
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
Bld
Vip-käyttäjä
Viestit: 165
Liittynyt: 17.08.2005 15:01

Viesti Kirjoittaja Bld »

Onkos kellään kokemusta noiden hopperin pumppujen lyhentämisestä.. Eli mitenkäs toi käytännössä tapahtuisi jne?
SaturdayMorning(B)
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

HND kirjoitti:Onkos kellään kokemusta noiden hopperin pumppujen lyhentämisestä.. Eli mitenkäs toi käytännössä tapahtuisi jne?
Kai jos otat sen ? pultin ? sieltä päästä sitten sahaat sopivan pätkän pois ja hitsaat sen ? pultin takaisin sinne päähän, näin vois ainakin tehdä (en ota vastuuta jos joku kokeilee ja keula räjähtää alle) :D
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Bld
Vip-käyttäjä
Viestit: 165
Liittynyt: 17.08.2005 15:01

Viesti Kirjoittaja Bld »

SaturdayMorning(B)
Vastaa Viestiin