Virityssylinterit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja rocket »

sitkuura kirjoitti:Olikohan kitaco tai vastaava se 84,5cc mitä moposportti myi... erääseenkin kertaan tuli vihreetä raamattua selattuu ja kuolattua..
Niinpä, vanhaa hyvää aikaa. Voi miten helppoa nykypäivänä on kun on netit,skypet,chatit,watsupit ym, ennen tilattiin postilla tuo paperikuvasto ja amerikkaa oli kun keltainen pörssi ilmestyi, kävi puhelinlangat kuumana....:)
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja onkimato »

rocket kirjoitti:Aikoinaan mankiin sai 73cc ja 85cc pyttyjä, valmistajaa en muista mutta aika harvinaisia jo tuolloin 20 vuotta sitten olivat.
Onkohan jostakin vielä saatavissa?

Korotuspaloja saa tehtyä laserilla ja olen niitä pv:n pyttyihin tehnytkin.
Tiiviste pitää skannata koneelle ja muuttaa kuva pdf -tiedostoksi jotta siitä saa käännettyä ohjelman, jos joku tuon saa tehtyä niin laippoja saan tehtyä eri paksuisia.
Harmi kun en omista skanneria, olisin voinut sulle toimittaa pdf tiedostona.
Kuitenkin, 72cc ja 85cc kittejä on saatavilla:
http://pitracing.fi/shop/85cc-sylinteri ... nterisarja
http://pitracing.fi/shop/72cc-sylinteri ... nterisarja
Noiden lisäksi ihmiset ovat istuttaneet 110cc yläkertaa 50cc alakertaan ja 88cc settejä on myöskin saatavilla. Sitten japsiosana saa 105cc yms. hieman erikoisempaa kittiä.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja rocket »

Mopo-sport myy näköjään myös 85cc pyttyä: http://www.moposport.fi/sylinteri-hon-z ... 5cc-kitaco
Maikhou
Viestit: 75
Liittynyt: 21.02.2015 12:29

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Maikhou »

Nyt kun tänne sektorille päädyin, niin kysympä: Mitä helkkaria siihen 72cc asennukseen tarvii? :lol: Kuinka monet tiivisteet? Tarviiko kantta vaihtaa? Onko Jinkussani siis iso- vai pikkuvenakansi? Potilaana toimii siis -92vm Jincheng Monkey, koneen puolelta aivan vakiokunnossa. Kaikki tieto on tervetullutta, ensimmäinen kerta kun sylinteriä alan vaihtamaan missään härvelissä :oops:

Paljon kiitoksia jo näin etukäteen (Y)

T. Tietämätön :(
"Koht lähtee keulimaa!"
toivapo
Viestit: 44
Liittynyt: 21.07.2013 16:45
Paikkakunta: Joensuu

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja toivapo »

Maikhou kirjoitti:Nyt kun tänne sektorille päädyin, niin kysympä: Mitä helkkaria siihen 72cc asennukseen tarvii? :lol: Kuinka monet tiivisteet? Tarviiko kantta vaihtaa? Onko Jinkussani siis iso- vai pikkuvenakansi? Potilaana toimii siis -92vm Jincheng Monkey, koneen puolelta aivan vakiokunnossa. Kaikki tieto on tervetullutta, ensimmäinen kerta kun sylinteriä alan vaihtamaan missään härvelissä :oops:

Paljon kiitoksia jo näin etukäteen (Y)

T. Tietämätön :(
Vastahan siitä tuolla pari sivua sitten puhuttiin, mutta sanotaan tässäkin:
-72cc tiivistesarja
-72cc sylinterisarja
-Perustyökalut

En osaa tuohon kansiasiaan puuttua. Kannattaa varmistaa ettei koneeseen pääse roskia, ja että männänsokka ei lennä silmään tai kampikammioon. Ajoituksen säätäminen voi olla haastavaa ensimmäisellä kerralla, kannattaa ottaa rauhallisesti sen kanssa.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Maikhou kirjoitti:Nyt kun tänne sektorille päädyin, niin kysympä: Mitä helkkaria siihen 72cc asennukseen tarvii? :lol: Kuinka monet tiivisteet? Tarviiko kantta vaihtaa? Onko Jinkussani siis iso- vai pikkuvenakansi? Potilaana toimii siis -92vm Jincheng Monkey, koneen puolelta aivan vakiokunnossa. Kaikki tieto on tervetullutta, ensimmäinen kerta kun sylinteriä alan vaihtamaan missään härvelissä :oops:

Paljon kiitoksia jo näin etukäteen (Y)

T. Tietämätön :(
Kannen näet kun irrotat sen. Mittaa venttiililautasten koko. Jos 16/19mm niin on pikkuvena, 19/23 isovena. Ja jinkkua ei tainut ihan vuonna 92 vielä olla...
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Maikhou
Viestit: 75
Liittynyt: 21.02.2015 12:29

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Maikhou »

onkimato kirjoitti:
Maikhou kirjoitti:Nyt kun tänne sektorille päädyin, niin kysympä: Mitä helkkaria siihen 72cc asennukseen tarvii? :lol: Kuinka monet tiivisteet? Tarviiko kantta vaihtaa? Onko Jinkussani siis iso- vai pikkuvenakansi? Potilaana toimii siis -92vm Jincheng Monkey, koneen puolelta aivan vakiokunnossa. Kaikki tieto on tervetullutta, ensimmäinen kerta kun sylinteriä alan vaihtamaan missään härvelissä :oops:

Paljon kiitoksia jo näin etukäteen (Y)

T. Tietämätön :(
Kannen näet kun irrotat sen. Mittaa venttiililautasten koko. Jos 16/19mm niin on pikkuvena, 19/23 isovena. Ja jinkkua ei tainut ihan vuonna 92 vielä olla...
Meinaat siis halkasiaa? Ja ainakin tyyppikilvessä ainoa numero joka vuosimalliin viittaisi on tuo 92 :lol:
"Koht lähtee keulimaa!"
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Juu halkaisijasta kyse.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Maikhou
Viestit: 75
Liittynyt: 21.02.2015 12:29

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Maikhou »

Kiitti jätkät! Nyt on 72cc pytty kiinni ja huutaa sisäänajoa. Vittu kun se tehovalvonta on ens viikolla :lol:
"Koht lähtee keulimaa!"
Lilo125cc
Viestit: 57
Liittynyt: 11.11.2013 16:44

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Lilo125cc »

Haluaisin tietää kumpi olis tehokkaampi 72cc korkeakupu männän kanssa. 1. 72cc pytty,korkeakupu mäntä jossa aika syvät venataskut, ja 110cc kansi.
2.samat osat muuten paistsi 72cc kansi myös.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Teroaissa vaihtoehto 1. 47mm palotila ja 47mm mäntä. Persedynossa ei juurikaan eroa huomaa 110 ja 72 kannen välillä.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Lilo125cc
Viestit: 57
Liittynyt: 11.11.2013 16:44

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Lilo125cc »

meneekö korkeakupumäntä tolle 72cc kannelle
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Menee. Asentaessa varmista vaan että ei ota mäntä venoihin. Eli sinitarraa männän venataskuihin, pari pyöräytystä ja yläkerta auki --> katsot että paljonko on välystä. Jos näyttää että sinitarra rikki tai melkein rikki venan painauman kohdalta --> extra alatiiviste pytyn alle.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Lilo125cc
Viestit: 57
Liittynyt: 11.11.2013 16:44

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Lilo125cc »

Ok. Mutta se 110cc kansi ois tehoo kyl ehkä enemmän, koska isommat kaikki reiät.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Se taas riippuu ihan kansista, että onko isommat kanavat vai jopa samankokoiset. Venttiilit kun ovat 110 ja 72 kansissa samat. Lisäksi vaikka kanavissa olisi eroa niin mikä estää avartamasta 72cc kannen kanavia optimikokoon ja samassa putsaantuu kiinalaisten valuvirheet ja paranee virtaukset?
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Mango »

72cc Skyteamin kannessa oli mulla pienemmät venttiilit, kuin 110 loncinissa. Itse ottaisin sen 110 kannen
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja panda »

Mie en oo huomannu mitää eroo 110 ja 72 kannessa, muuta ku reilu millin erikokonen palotila. Laitat kumman parhaaksi näät, yhtä hyviä ne molemmat on työstettynä. Perseessä tuskin eroa huomaa.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Veikkaan että mangolla ollut 125 ns "isovena" kansi olikos niissä jossain nyt 24/27 venat vai mitkä ne olikaan...No jokatapauksessa 72cc kansissa ja 110 kansissa on kummassakin 20/23 venat, joskus olen tavannut jotain 19,5mm/22,5mm ja muita hasardikokoja, mutta käytännössä voidaan laskea samaksi. 110 kannen venttiilit ja 72cc kannen venttiilit käy ristiinrastiin keskenään.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Mango »

110:ssä oli 20/23 ja 72:ssä oli 19/21.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Sitten se on ollu kyllä joku hassumpi kansi tai venat tyyliin reunoista palaneet :lol:
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Mango »

Venttiilit oli täysin ehjät. Kiinassa varmaan loppunu toisen kokoset venat :mrgreen:
Ssantuux
Viestit: 77
Liittynyt: 27.07.2014 00:20

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Ssantuux »

Kertokaas saako jostain vielä vanhanmallin 72cc kantta ja mäntää ku ite en ainakaa löydä :oops:
Masaitti
Viestit: 23
Liittynyt: 15.12.2014 22:02

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Masaitti »

Käykö 72cc sylinterin kanssa jossa korkeapainemäntä 125 kansi? :think:
kabaNOSsi
Viestit: 132
Liittynyt: 27.05.2014 17:34
Paikkakunta: Kotka

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kabaNOSsi »

Masaitti kirjoitti:Käykö 72cc sylinterin kanssa jossa korkeapainemäntä 125 kansi? :think:
Ei käy. Pinnapulttijako on erilainen.

E: hyvä että selvensit erppa
Viimeksi muokannut kabaNOSsi, 21.05.2015 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...

"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Erppa
Viestit: 473
Liittynyt: 02.11.2012 23:09

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Ei välttämättä :wink:
Saattaa hyvinkin käydä jos sitä mallia missä mäntä 53mm. Eli siis sama kuin 110 koneissa
Hyvä ja Halpa
Vastaa Viestiin