Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Auts. Käynyt männällä paska munkki.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Voikohan tuota kantta saada enää toimimaan jos dremelillä jyystää palotilan syvät naarmut pois? itelläki katkes pakovenan hattu kesken tiksimunkin, virinokka kyllä oli mutta ei nakuttanu kone yhtään, ei se minun mielestä ottanu mäntää kii
Kuva kannesta --> http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... G_5657.jpg ei viittis roskiinkaa heittää tota kantta oli niin kallis.. uusin venttiilit tonne ja kumit, ehkä jouset myös (?) ja tasotan nuo naarmut, häviääkö tehot radikaalisti ? tossa 72cc kannessa muutenkin jo niin iso palotila...
Kuva kannesta --> http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... G_5657.jpg ei viittis roskiinkaa heittää tota kantta oli niin kallis.. uusin venttiilit tonne ja kumit, ehkä jouset myös (?) ja tasotan nuo naarmut, häviääkö tehot radikaalisti ? tossa 72cc kannessa muutenkin jo niin iso palotila...
-94 PunaMusta joka jonnevuosina raiskattu.. Nyt taas kohti orkkista.. OSTAN PUNAISET ISKARIT
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Hommaa siinä on, mutta jos vain tasottaa noi naarmut ja pitää palotilan muodon samanlaisena niin kai sen uusiokäyttöön vois ottaa, mutta venttiilien tiivistyskohdat pitäis muotoilla luultavasti uusiks, tai ainakin hioo venat..
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Toi toimii ihan hyvin vielä, tasotat vaa jollaa esim hiomarullal hyvin ton ja vaihat venttiilit uusiin ihan vaa senvaralt et imuventtiili on vääntyny tms. Sit hiot venat hyvin vaa ja kasaat. Ja taas mennään!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Juuh, palotila pitäs saada varmaan täysin tasaseks että ei oo yhtään naarmuja, ja mahdollisimman symmetriseksi juu molemmat venat vaihdan, jos vaan moposopista saa noita 25mm ja 22mm venttiilejä...
-94 PunaMusta joka jonnevuosina raiskattu.. Nyt taas kohti orkkista.. OSTAN PUNAISET ISKARIT
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Eli jos 125cc lifanin nokat käy isovena kantiseen 125cc Zhongsheniin nii sillo tämän pitäis käydä? http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=153
Ei oo kyllä hinnalla pilattu, onkohan ees hyvä nokka?
Ei oo kyllä hinnalla pilattu, onkohan ees hyvä nokka?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Osta z 40 nokka jos haluut hyvin nokan missä korkeet nostot
Mutta kyllä tuokin varmaan parempi on ku vakio nokka siinä... vähän ehkä turhan pienet nostot virinokaks ..
Mutta kyllä tuokin varmaan parempi on ku vakio nokka siinä... vähän ehkä turhan pienet nostot virinokaks ..
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
ei oo ihan varaa 150 euron nokkaan..Skyttari kirjoitti:Osta z 40 nokka jos haluut hyvin nokan missä korkeet nostot
Mutta kyllä tuokin varmaan parempi on ku vakio nokka siinä... vähän ehkä turhan pienet nostot virinokaks ..
Mutta tuo halvempi vois olla hyvä korkepuristus männän kanssa?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
No eihän sillä ihan kaikkee paukkua saa irti mutta, taas toisaalta ei niin herkästi käy taas niinkään ku mun Lifanille... Ja on se minustakin kivempi et se kestää vähän pitempään ku mulla, että ajaa kerran pihan ympäri ja seuraavan kerranku ajaa sillä ja "pikkasen" antaa jenkaa niin sanoo jo pam..
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Noo sen k-puristus männän voi jättää poies, kestää paremmin.
Mitähän koneistamot ottaa kannen avartamisesta? Ja kuinka isoiks kanavat kannattaa avartaa, kun kannen imuvena on 27mm ja pakovena on 23mm. Muita virityksiä on 26mm kaasari ja tehoputki. Kyse siis 125cc Zhongshenista.??
Mitähän koneistamot ottaa kannen avartamisesta? Ja kuinka isoiks kanavat kannattaa avartaa, kun kannen imuvena on 27mm ja pakovena on 23mm. Muita virityksiä on 26mm kaasari ja tehoputki. Kyse siis 125cc Zhongshenista.??
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei kannata jättää mäntää pois, puristuksilla näistä pienemmistä ne tehot haetaan. JA kaivat siihen tarpeeks vena koloja niin ei mitään. Itelläni oli imukanava avarettu niin että ohjuri kokonaan pois ja pakopuolelle jätetty koko ohjuri ja pakovena meni poikki ja imuvena väänty sillon ku pamahti, ja ku katoin sillon ku kasasin että imuvenan ja männän väliin ja ijoku 5-10mm kun ei edes näkyny männässä jälkiä siinä kohalla ja pakovenanki kohalla oli joku 3mm väliä mut ei riittäny.
Monkeyt.net vanki numero 1005
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Katoitko kasatessa paljonko jäi venttiilien väliin pako ja imutahdin välissä...?
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Nii että venat ei ota vaihtoajalla kii toisiinsa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Eikai niitten pitäis ottaa kun samankokoset venat mitkä kannessa vakionakin
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jos nokas on älyttömäst overlappia nii seki on mahollista... mutten kyl usko
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
voiko 110-125cc kanne laittaa viiskymppisen pytyn kanssa että häviääkö kaikki puristukset????
Mankismi on sairaus
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Voi laittaa mutta ei se pelaa. Jos lasket kantts niin paljon kun pystyy nii voi toimia vaikka.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
palotila liian iso,
mäntä hukkuu palotilaan
mäntä hukkuu palotilaan
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22.01.2011 13:53
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Onko kellään kokemuksia vakionokan nostoihin hitsaamisesta? Jossain +140cc turbomonkey-projektissa oli muistaakseni räpsitty kempillä lisää nostoa nokkaan. Periaatteessa ei tuntuisi mitenkään monimutkaiselta jutulta, tavaraa kylkeen, hionta haluttuun profiiliin ja lopuksi pajalla tarkistaa suoruus?
Tuolla konstilla voisi myös periaatteessa vaikuttaa overlap-aikoihinkin. Minkähänlaiset mitat olisi sopivat virinokalle, jos aletaan puhua jo lähemmäs kisakäyttöön tarkoitetusta vempeleestä?
Tuolla konstilla voisi myös periaatteessa vaikuttaa overlap-aikoihinkin. Minkähänlaiset mitat olisi sopivat virinokalle, jos aletaan puhua jo lähemmäs kisakäyttöön tarkoitetusta vempeleestä?
"Palaa se piru vie vesikin kun tarpeeksi pannaan liekkiä"
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lokitekillä oli ainakin jotain ite hitsailtua nokkaa ja sen topicista löytyy muutama kuvakin siitä. Kannattaa hankkia jostain jonkun kireen nokan mitat ja alkaa muokkaan sen mukasiks ettei ihan perseelleen mene ja kovin montaa konetta hajoo. Nokan lasku saa olla melko jyrkkä ja korkein noston kohta pitkä että on venttiili kunnolla auki ja vakio nokkaan verrattuna saa jonkun verran aikastaa. Säädettävä nokka ratas voi helpottaa ajotuksen kohdalleen saamista jonkun verran.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Skyttari kirjoitti:Osta z 40 nokka jos haluut hyvin nokan missä korkeet nostot
Mutta kyllä tuokin varmaan parempi on ku vakio nokka siinä... vähän ehkä turhan pienet nostot virinokaks ..
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=151
Onko se z40 tämän linkin nokka?
Monkeyn osaa!
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =8&t=11092
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =8&t=11092
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Tarviiko tämän nokan kanssa kireämmät venajouset http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=154 jos laitan sen piikkimankiin (Jialing 125cc) jossa on tämä "korkeapaine" mäntä? http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=148
Skyteam Monkey 48cc http://www.motot.net/galleria/albumi4325/
Skyteam Monkey 125cc Black Power(piikkimanki) http://www.motot.net/galleria/albumi4324/
Skyteam Monkey 125cc Black Power(piikkimanki) http://www.motot.net/galleria/albumi4324/
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
En tiedä kuuluuko tämä nyt tänne, mutta mikä merkitys tällä osalla on?
edit: Ja kansihan on Samurai 125 vakio.
edit: Ja kansihan on Samurai 125 vakio.
Monkeyn osaa!
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =8&t=11092
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =8&t=11092