Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Kassµ
Viestit: 731
Liittynyt: 19.08.2010 22:12
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Kassµ »

Auts. Käynyt männällä paska munkki.
Plague
Viestit: 114
Liittynyt: 08.07.2009 19:36
Paikkakunta: Kuopio & Heinävesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Plague »

Voikohan tuota kantta saada enää toimimaan jos dremelillä jyystää palotilan syvät naarmut pois? itelläki katkes pakovenan hattu kesken tiksimunkin, virinokka kyllä oli mutta ei nakuttanu kone yhtään, ei se minun mielestä ottanu mäntää kii :?
Kuva kannesta --> http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... G_5657.jpg ei viittis roskiinkaa heittää tota kantta oli niin kallis.. uusin venttiilit tonne ja kumit, ehkä jouset myös (?) ja tasotan nuo naarmut, häviääkö tehot radikaalisti ? :?: tossa 72cc kannessa muutenkin jo niin iso palotila...
-94 PunaMusta joka jonnevuosina raiskattu.. Nyt taas kohti orkkista.. OSTAN PUNAISET ISKARIT
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Hommaa siinä on, mutta jos vain tasottaa noi naarmut ja pitää palotilan muodon samanlaisena niin kai sen uusiokäyttöön vois ottaa, mutta venttiilien tiivistyskohdat pitäis muotoilla luultavasti uusiks, tai ainakin hioo venat..
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Toi toimii ihan hyvin vielä, tasotat vaa jollaa esim hiomarullal hyvin ton ja vaihat venttiilit uusiin ihan vaa senvaralt et imuventtiili on vääntyny tms. Sit hiot venat hyvin vaa ja kasaat. Ja taas mennään!
Plague
Viestit: 114
Liittynyt: 08.07.2009 19:36
Paikkakunta: Kuopio & Heinävesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Plague »

Juuh, palotila pitäs saada varmaan täysin tasaseks että ei oo yhtään naarmuja, ja mahdollisimman symmetriseksi :D juu molemmat venat vaihdan, jos vaan moposopista saa noita 25mm ja 22mm venttiilejä...
-94 PunaMusta joka jonnevuosina raiskattu.. Nyt taas kohti orkkista.. OSTAN PUNAISET ISKARIT
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Eli jos 125cc lifanin nokat käy isovena kantiseen 125cc Zhongsheniin nii sillo tämän pitäis käydä? http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=153 :think:

Ei oo kyllä hinnalla pilattu, onkohan ees hyvä nokka? :?
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Osta z 40 nokka jos haluut hyvin nokan missä korkeet nostot :)
Mutta kyllä tuokin varmaan parempi on ku vakio nokka siinä... vähän ehkä turhan pienet nostot virinokaks ..
Monkeyt.net vanki numero 1005
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Skyttari kirjoitti:Osta z 40 nokka jos haluut hyvin nokan missä korkeet nostot :)
Mutta kyllä tuokin varmaan parempi on ku vakio nokka siinä... vähän ehkä turhan pienet nostot virinokaks ..
ei oo ihan varaa 150 euron nokkaan.. :|

Mutta tuo halvempi vois olla hyvä korkepuristus männän kanssa? :think:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

No eihän sillä ihan kaikkee paukkua saa irti mutta, taas toisaalta ei niin herkästi käy taas niinkään ku mun Lifanille... :roll: Ja on se minustakin kivempi et se kestää vähän pitempään ku mulla, että ajaa kerran pihan ympäri ja seuraavan kerranku ajaa sillä ja "pikkasen" antaa jenkaa niin sanoo jo pam..
Monkeyt.net vanki numero 1005
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Noo sen k-puristus männän voi jättää poies, kestää paremmin.

Mitähän koneistamot ottaa kannen avartamisesta? Ja kuinka isoiks kanavat kannattaa avartaa, kun kannen imuvena on 27mm ja pakovena on 23mm. Muita virityksiä on 26mm kaasari ja tehoputki. Kyse siis 125cc Zhongshenista.??
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Ei kannata jättää mäntää pois, puristuksilla näistä pienemmistä ne tehot haetaan. JA kaivat siihen tarpeeks vena koloja niin ei mitään. Itelläni oli imukanava avarettu niin että ohjuri kokonaan pois ja pakopuolelle jätetty koko ohjuri ja pakovena meni poikki ja imuvena väänty sillon ku pamahti, ja ku katoin sillon ku kasasin että imuvenan ja männän väliin ja ijoku 5-10mm kun ei edes näkyny männässä jälkiä siinä kohalla ja pakovenanki kohalla oli joku 3mm väliä mut ei riittäny.
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

Katoitko kasatessa paljonko jäi venttiilien väliin pako ja imutahdin välissä...?
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

siis että mitä.. :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

Nii että venat ei ota vaihtoajalla kii toisiinsa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Eikai niitten pitäis ottaa kun samankokoset venat mitkä kannessa vakionakin :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Jos nokas on älyttömäst overlappia nii seki on mahollista... mutten kyl usko
plymouth
Viestit: 389
Liittynyt: 04.08.2009 12:49
Paikkakunta: savonlinna/ oravi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja plymouth »

voiko 110-125cc kanne laittaa viiskymppisen pytyn kanssa että häviääkö kaikki puristukset????
Mankismi on sairaus
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Voi laittaa mutta ei se pelaa. Jos lasket kantts niin paljon kun pystyy nii voi toimia vaikka.
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja juQ »

palotila liian iso,

mäntä hukkuu palotilaan
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Bloodgress
Viestit: 2
Liittynyt: 22.01.2011 13:53

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Bloodgress »

Onko kellään kokemuksia vakionokan nostoihin hitsaamisesta? Jossain +140cc turbomonkey-projektissa oli muistaakseni räpsitty kempillä lisää nostoa nokkaan. Periaatteessa ei tuntuisi mitenkään monimutkaiselta jutulta, tavaraa kylkeen, hionta haluttuun profiiliin ja lopuksi pajalla tarkistaa suoruus?

Tuolla konstilla voisi myös periaatteessa vaikuttaa overlap-aikoihinkin. Minkähänlaiset mitat olisi sopivat virinokalle, jos aletaan puhua jo lähemmäs kisakäyttöön tarkoitetusta vempeleestä?
"Palaa se piru vie vesikin kun tarpeeksi pannaan liekkiä"
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Lokitekillä oli ainakin jotain ite hitsailtua nokkaa ja sen topicista löytyy muutama kuvakin siitä. Kannattaa hankkia jostain jonkun kireen nokan mitat ja alkaa muokkaan sen mukasiks ettei ihan perseelleen mene ja kovin montaa konetta hajoo. Nokan lasku saa olla melko jyrkkä ja korkein noston kohta pitkä että on venttiili kunnolla auki ja vakio nokkaan verrattuna saa jonkun verran aikastaa. Säädettävä nokka ratas voi helpottaa ajotuksen kohdalleen saamista jonkun verran.
raisubbi
Viestit: 212
Liittynyt: 09.01.2011 00:34
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja raisubbi »

Skyttari kirjoitti:Osta z 40 nokka jos haluut hyvin nokan missä korkeet nostot :)
Mutta kyllä tuokin varmaan parempi on ku vakio nokka siinä... vähän ehkä turhan pienet nostot virinokaks ..


http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=151


Onko se z40 tämän linkin nokka? :P
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Tuo on z40 nokka :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
NosSami
Viestit: 139
Liittynyt: 04.12.2009 13:57
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja NosSami »

Tarviiko tämän nokan kanssa kireämmät venajouset http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=154 jos laitan sen piikkimankiin (Jialing 125cc) jossa on tämä "korkeapaine" mäntä? http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=148
Skyteam Monkey 48cc http://www.motot.net/galleria/albumi4325/
Skyteam Monkey 125cc Black Power(piikkimanki) http://www.motot.net/galleria/albumi4324/
raisubbi
Viestit: 212
Liittynyt: 09.01.2011 00:34
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja raisubbi »

En tiedä kuuluuko tämä nyt tänne, mutta mikä merkitys tällä osalla on? :roll:


edit: Ja kansihan on Samurai 125 vakio.
Liitteet
[b]Ottaa siis kiinni nokan semmoiseen pykälään..[/b]
[b]Ottaa siis kiinni nokan semmoiseen pykälään..[/b]
Vastaa Viestiin