Kierroslukumittari

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
webe_1
Viestit: 7
Liittynyt: 14.08.2005 02:24

Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja webe_1 »

Haluaisin tietoa miten tuommonen kierroslukumittariin saa laitettua jinkkuun. Monkeymaniassa oli poistettu se/ne topicit missä olisi voinut löytää tietoa siitä. Mistä sais semmosen halavan mittarin jonka voisi tilata suomesta.
Amplifier
Viestit: 5
Liittynyt: 16.08.2005 09:23
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Amplifier »

http://www.ostokset.fi/pd/f014f204/

tollasen triscon kiekkamittarin saa mankiin ja vieläpä näyttämään sen oikeinkin. Tuohan on auton kiekkamittari ja 4 sylinteriselle minimissään mut tos on sellasia "hienosäätö" potikoita joita ruuvailemalla ainaki mä sain sen näyttämään just oikein. Jinkussa se säätäminen voi olla hiukka vaikiampaa kun mankissa koska jinkus ei oo kierrosten rajotinta niin ei oikeen tiiä mitä mopo kiertää ja mitä sen mittarin pitäs näyttää mut kyllä sen ainaki suurinpiirtein säätöihin saa.
webe_1
Viestit: 7
Liittynyt: 14.08.2005 02:24

Viesti Kirjoittaja webe_1 »

no mihin mittarista tuleva/tulevat johdot pitää laittaa kiinni? saako tuon upotettua lampun koppaan ,jos poraa siihen reijän.
Honda is the best
Vip-käyttäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 08.08.2005 06:52
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja Honda is the best »

Huono ku on vaan kaheksaan tuhanteen kiekat :wink:
webe_1
Viestit: 7
Liittynyt: 14.08.2005 02:24

Viesti Kirjoittaja webe_1 »

oho niinpä onkin. Onko muuten muita mittareita minkä sais toimimaan ja joka näyttäis ainaki 10000.
Hönö
Vip-käyttäjä
Viestit: 268
Liittynyt: 09.08.2005 16:03
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hönö »

Mulle on tulossa tollanen Trisco
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
Amplifier
Viestit: 5
Liittynyt: 16.08.2005 09:23
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Amplifier »

webe_1 kirjoitti:no mihin mittarista tuleva/tulevat johdot pitää laittaa kiinni? saako tuon upotettua lampun koppaan ,jos poraa siihen reijän.
Siinon aika hyvät ohjeet mukana mut laittaa vaan virranjakajalle tulevan johdon mankin cdi:ltä puolaan menevään johtoon. Niija toi tarvii sitte sen 12 volttia tasavirtaa kun kerta auton mittari on.
toi 8000 kyl menee jo melekeen vakiokaasarillaki et toi mittari tosiaan loppuu kesken mut mun muistaakseni triscolla oli jotaki 12000 tuhanteenki näyttäviä mittareita mut ne on sitte jo pirun kalliita ja paljon isompia toi mittariku menee nätisti nopeusmittarin tilalle :)
tuumou
Viestit: 4
Liittynyt: 10.09.2005 10:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tuumou »

Minulla on juuri tollainen triscon kiekkamittari mankissa. Ite en saanut näyttämään oikeeta vain sitä hienosäätöruuvia ruuvamalla, vaan jouduin laittaa vastuksen. Olen ajatellut myydä sen pois. Ei muuten maksanu tuossa lähikaupassa vain 25,90 euroo. Ihan hauska kun voi vaihtaa tasutavaloo ja niin eespäin. Paitsi että en saa tuota mittarin viisaria toimimaan ollenkaan tasavirralla, vaan joudun ottamaan lampun vaihtovirtaa. :evil:
Hönö
Vip-käyttäjä
Viestit: 268
Liittynyt: 09.08.2005 16:03
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hönö »

Mulla toimii trisco ilman mitään vastuksen vaihtoakin. Vähän ruuvaili sitä säätöruuvia siellä kotelon sisässä niin näytti 6500 rajotin päällä.
Ja noudattaa vaan sitä mukana tulevaa ohjetta niin hyvin toimii. Se anturijohto vaan puolalle menevään... ööö... olikohan se nyt mustakeltaseen johtoon.
Mites toi olisi viisainta kiinnittää, nyt se on nippusiteellä ja musta tuntuu että joku nyysii sen siitä suht äkkiä. Teen varmaan joskus pikku kojelaudan, mutta ennen sitä se mittari täytyy saada pysymään mopossa kiinni.
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
samppa-1991
Viestit: 1
Liittynyt: 13.09.2005 17:41

Viesti Kirjoittaja samppa-1991 »

Hönö kirjoitti:Mulla toimii trisco ilman mitään vastuksen vaihtoakin. Vähän ruuvaili sitä säätöruuvia siellä kotelon sisässä niin näytti 6500 rajotin päällä.
Ja noudattaa vaan sitä mukana tulevaa ohjetta niin hyvin toimii. Se anturijohto vaan puolalle menevään... ööö... olikohan se nyt mustakeltaseen johtoon.
Mites toi olisi viisainta kiinnittää, nyt se on nippusiteellä ja musta tuntuu että joku nyysii sen siitä suht äkkiä. Teen varmaan joskus pikku kojelaudan, mutta ennen sitä se mittari täytyy saada pysymään mopossa kiinni.
laita tohon lampun muoviseen osaan noilla popniiteillä kiinni
mika_master
Viestit: 49
Liittynyt: 09.08.2005 23:50
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mika_master »

Honda is the best kirjoitti:Huono ku on vaan kaheksaan tuhanteen kiekat :wink:
jos ton säätää nelisylinteriselle ja tekee ite mittarinpohjan missä on 2x numerot niin näyttää oikein 16000 asti. :wink: sen pitäs riittää jo... tai toinen vaihtoehto on sitten ostaa se vastaava mikä näyttää 11000 asti.
Skyteam PBR tuplaputkilla ja aluvanteilla. myynnissä. http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/4643
Aprilia RS 125 Extrema -98 http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=10602
mankki

Viesti Kirjoittaja mankki »

tuli mieleen saako 2-tahtiseen kiekka mittarin??? mun tietääkseni ei mutta en oo varma
mika_master
Viestit: 49
Liittynyt: 09.08.2005 23:50
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mika_master »

:lol:
Skyteam PBR tuplaputkilla ja aluvanteilla. myynnissä. http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/4643
Aprilia RS 125 Extrema -98 http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=10602
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

mankki kirjoitti:tuli mieleen saako 2-tahtiseen kiekka mittarin??? mun tietääkseni ei mutta en oo varma
Miksei saisi?
Redline
Viestit: 323
Liittynyt: 08.08.2005 19:24
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Redline »

No miks sitte nsr:äs on kiekkamittari. Saahan siihen. Oon nähny monis peusseis.
E: Saa niitä kiekka mittareita mekaanisina ja sähkösinä.
Viimeksi muokannut Redline, 13.02.2006 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Motormaniac
Vuoden Foorumilainen 2006
Viestit: 337
Liittynyt: 09.08.2005 22:39
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Motormaniac »

Samanlainen moottorilla varustettu, kierroksia ottava vehjehän se on. Eli miksei. Niinkuin redline jo sanoi niin lähes kaikissa motareissa oli ne sitten neli- tai kakstahtisia on kierrosmittarit. (Sama tietenkin pätee 50cc:in)
Lately I'm identifying with the Jews and all the horrible things that happened to them during Vietnam. -Paris Hilton's prison diary.
Monkey-Tuning
Viestit: 1
Liittynyt: 15.03.2006 23:53

Viesti Kirjoittaja Monkey-Tuning »

Jos on ihan normaali auton mittari niin mihin johtoon se vastus tulee kun tota mittaria ei saa purettua?
Honda Monkey Potkii!
Whiplash
Viestit: 1
Liittynyt: 11.02.2006 02:25

Viesti Kirjoittaja Whiplash »

Ite oon haaveillut aika kauan kiekkamittarista, mut ei ole oikein tullut tietoon mistä niitä sais ja mittarin pitäis riittää 10 000 koska mun manalle ei 8 000 taida riittää ;) ... Ja sit se laittaminen.. miten sen liittäminen onnistuu ja otteko tehnyt erillisen kopan sille kiekkamittarille, kun yleensä ne on auton kojelautaan upotettavia..
4k1
Vip-käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 11.12.2005 20:39
Paikkakunta: SUUR-KUUSAA

Viesti Kirjoittaja 4k1 »

Pbr:n kiekkamittari vois toimiakki mankeissa... Taulukkoa riittää 12000rpm asti.....
Moposportin huollossa näky olevan pari noita joistain purkupyöristä....
Tosin toikin on tarkoitettu 12v sähköille.
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

MIten noi pebarin rundarit sitten kytketään? :?
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
4k1
Vip-käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 11.12.2005 20:39
Paikkakunta: SUUR-KUUSAA

Viesti Kirjoittaja 4k1 »

JUR1 kirjoitti:MIten noi pebarin rundarit sitten kytketään? :?
Paha sanoa, koska itse en ole asiaa tutkinut.
Sen voin kuitenki sanoa, että millään vaijerillahan toi ei toimi, vaan ihan sähköisesti.

Johtoja tosta kiekkamittarista lähtee varmaankin enemmän kuin vanhempien akuttomien mankien johtosarjassa on....
keijo.k.kojotti
Viestit: 34
Liittynyt: 13.08.2005 12:12
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja keijo.k.kojotti »

Nyt meni sormi suuhun.. Elikkäs. Olen täs asentamas tollast triscon jenka mittarii mankiin, ja ongelmana on se, kun mulla ei oo tos mankis akkua. Eli mahtaako se toimia sillä että pistän ton punasen johdon kiinni virtalukolta tulevaan mustaan johtoon. sitten maadotan sen samaan paikkaan kun kaikki
lamput sun muut ? Ja tietty toi vihree joto tulee siihen keltavalkoseen johtoon. :?
Hönö
Vip-käyttäjä
Viestit: 268
Liittynyt: 09.08.2005 16:03
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hönö »

Otit kai huomioon että trisco on auton mittari ja pelittää 12V tasavirralla?
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
keijo.k.kojotti
Viestit: 34
Liittynyt: 13.08.2005 12:12
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja keijo.k.kojotti »

kyl. eli pitää käydä hakee akku tohon.
tuoppi
Viestit: 44
Liittynyt: 10.07.2006 18:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuoppi »

Voisko joku kertoa että mikä on ongelmana mulla Jinkussa (vm.05) ku oon asentanu tollasen bilteman kiekkamittarin just noin ku ne ohjeet on siellä motot.netissä. Se toimii muuten oikein mutta ku kone kiertää yli 5000 niin se sekoaa ja sit ku ajaa kaasupohjas niin se ei näytä yhtään mitään. Mopossa on 12v sähköt ja virta otettu valoille menevastä johdosta johon tulee 12v, ja impulssijohto on otettu siitä vihreämustasta puolan johdosta eli kaikki pitäis olla periaatteessa oikein.
Vastaa Viestiin