Keuliessa öljyä yläkerralle?
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Keuliessa öljyä yläkerralle?
En haulla löytänyt niin kysytään sitten täältä. Eli olis suunnitelmissa rakentaa Monkey stunttailu käyttöön. Onko joku toteuttanut tai onko ideoita miten toteuttaa öljypumppu yläkerralle ettei kansi kärsi voitelun puutteesta keuliessa?
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
No tuota eipä kukaan ole vissiin tehnyt erikseen öljypumppua yläkerralle.. Aika pirusti saa aina kerrallaan keulia että sais koneen laukeamaan pelkästään siks et yläkerta ei saa voitelua. Varsinkin kuulalaakeroitu nokka-akseli kestää paremmin.
Mutta jos pelkäät konees puolesta niin osta 270% tehokkaampi öljypumppu.
Mutta jos pelkäät konees puolesta niin osta 270% tehokkaampi öljypumppu.
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Kyllähän se pumppu senverran kovaa sitä ruikkii että menee sitä öljyy kanteenkin. Mistä kohin muuten pumppaa kun itse pumppuhan on ihan alakerran edessä ja keuliessa öljyt on koneen takana, tai ainakin melkein
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
kyllähän vakio kone hyvin pumppaa mut joku 150 lifani rupee oleen aika kuivilla jo jos pitempiä matkoja vetelee.. mm tuo oma lifanini on 2 kertaa leiponu sen takia ku keulittu liika pitkälti ja yläkerta ei oo saanu voiteluu
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
En ite kyllä paljoo enempää uskaltais mankilla keulia kuin joku 2km. Siis ihan kunnon matkaa. Kun kekereenaa niin ainakin ite aina välillä normisti ajaa että saa enemmän voitelua. Ja kyllä, omistan 270% paremman öljypumpun Kyllähän se yläkertakin öljyä saa kun vaihteisto yms roiskuttaa sitä.
Mut jos oikeesti keulis mankilla suoraa vaikka 13km saa olla aika helvetillisen iso suora , niin alkaa paikat mm. kiertokangen alapäänlaakeri varmaan huutamaan hoosiannaa. Samoin koko yläkerta muutenkin.
Mut jos oikeesti keulis mankilla suoraa vaikka 13km saa olla aika helvetillisen iso suora , niin alkaa paikat mm. kiertokangen alapäänlaakeri varmaan huutamaan hoosiannaa. Samoin koko yläkerta muutenkin.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Suunnitteilla olis juuri vähän tehokkaampi motti, mahdollisesti 150 Lifan. Oon todistanut vierestä kun kaverin stuntti minicrossi pamahti kahdesti öljyn puutteesta. En osaa enää luottaa siihen että hytti ilmassa öljyä roiskuis vaihdelaatikosta tarpeeksi. Joku ratkasu pitäis keksiä, onko kellään mitään ideaa? Tai ehkä joku ulkomaan jannu on toteuttanut tämän, jos jostain löytyis juttua?
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Vois olla mahollista virittää joku putki niin että pumppu imis öljyn lohkon takareunasta. Joko lohkon sisäpuolelle tai ulkopuolelle.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Ratkaisuna olisi rakentaa kuivasumppuvoitelu. Järjestelmään tulee sähkökäyttöinen ulkoinen öljypumppu, säiliö, pirusti putkea ja letkua, ja tietenkin valtavan iso öljynjäähdytin, kun niin kova vaiva on jo nähty.
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Mut mites se sylinterin voitelu hoidetaan ettei leivo? kun tietääksen mankissa kampura roiskuttaa ölppää sylkän seinille.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Mä oon nähny jonkun ulkomaan projun jossa oli tehty öljyruisku männälle. Ei siis mahdotonta, mutta vaikeaa. Toinen vaihtoehto ois porata kiertokangen keskelle reikä niin että alapään laakerilta poistuva öljy tulis männäntapin laakerin kautta pytylle.
Molemmat on kyllä niin utopiavaihtoehtoja että ei mitään järkee
Helpointa lienee ylitäyttää öljytila niin hilkulle että se vielä pelaa savuttamatta, kyllä se vaihteisto väkisinkin roiskii aika paljon.
Molemmat on kyllä niin utopiavaihtoehtoja että ei mitään järkee
Helpointa lienee ylitäyttää öljytila niin hilkulle että se vielä pelaa savuttamatta, kyllä se vaihteisto väkisinkin roiskii aika paljon.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Joo mut tos kurrin vaihtoehdossa tulee sit taas se et pitäs päästä eteekipäin mahd. ripeesti
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Kyllä pytty saa voitelua keuliessa mutta kansi joutuu koville, varsinki jos on liukulaakeroitu nokka. Ite laitan joskus hiukan ylimäärästä öljyä koneeseen, kiertääpähän hiukan paremmin.
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Sun on syytäkin laittaa joka päivä ölppää lisää siihen öljypyssyys. Ekana kesänä kun kortti oli niin tuli keulittua paljon ja silti ei pytty tai kansi näyttäny yhtään normaalia kuluneemmalta. Jos et kovin montaa minuuttia aio keulia kerrallaan niin ei kannata alkaa viritteleen mitään juttuja öljypumpulle.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Tossa yx160cc:sä on tollanen putki joka menee varmaan lohkosta kanteen---> http://media.photobucket.com/image/yx16 ... 1262960592
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: Keuliessa öljyä yläkerralle?
Tokihan kanteen paineellinen öljytulo menee. Tavanomaisissa mankin koneissa tämä kanava on piilossa, tuossa versiossa on käytetty erillistä ulkopuolista putkea. Käsittääkseni kovin ison sylinterinhalkaisijan kanssa tähän ajaudutaan ns. käytännön syistä kun pulttien on oltava eri kohdassa.tokzz kirjoitti:Tossa yx160cc:sä on tollanen putki joka menee varmaan lohkosta kanteen---> http://media.photobucket.com/image/yx16 ... 1262960592
Toiminnallisesti mitään eroa ei ole sen perusteella mitä päällepäin voi nähdä. Öljypumppu lienee isompaa sorttia, mutta sehän ei auta mikäli keuliessa pumppu haukkaa pelkkää ilmaa. Voi tuossa tietenkin olla erilainen öljypohja ja imusihdin paikka tms.