Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
juu mul ei oo ollu ees ohitint, ni ei niitten kierrosten kans tarvi pelailla nii paljoo 
"säästä luontoa aja takapyörällä"
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
mä oon enemmän tän metodin kannalla: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
"Remember that both hard acceleration and hard engine braking (deceleration) are equally important during the break in process."kurri kirjoitti:mä oon enemmän tän metodin kannalla: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Eli onko moottorijarrutus vain hyvä asia sisäänajossa? Itse olen lukenut moneen kertaan eri paikoista, että se on pahinta, mitä voit tehdä sisäänajossa.
2-tahti ei siitä tykkää 
-
ukkoperkele
- Viesti:
kun laittaa männänrenkaita (harmaa ja musta) niin kumpi ylös ja kumpi alas?
Gas, grass or ass. No one rides for free
Harmaa (kiiltävä) ylös ja musta laitetaan alempaan.
Kuvia menopeleistä
"Kiiltävä ylös, musta alas.Se puoli jossa on tekstiä ylöspäin (jos on)"
Opetteleminen kestää 5 min ja auttaa aina mäntää asentaessa
Opetteleminen kestää 5 min ja auttaa aina mäntää asentaessa
mä kokeilin sillein että laitoin ensiks rattaan "o" kirjaimen kohalle ja sit ku mulla oli magneetto irti niin laitoin sitte magneeton suoraa kiinni sillein että se "t" merkki meni kohalleen 
Puolautomaatista tehty 4-vaihteinen!
Ohitin, välit: 15-40, ite tehty alkukäyrä. Imukaula porautettu ja muuta pientä!
Uudet kuvat http://www.motot.net/galleria/albumi3880/
Vanhat kuvat http://www.motot.net/galleria/43689
Ohitin, välit: 15-40, ite tehty alkukäyrä. Imukaula porautettu ja muuta pientä!
Uudet kuvat http://www.motot.net/galleria/albumi3880/
Vanhat kuvat http://www.motot.net/galleria/43689
Jos en nyt ihan väärin oo ymmärtäny niin eikös nokkaketjun vaihtaminen tapahdu niin että, Nokkaratas irti, Kansi irti ja pytystä se kumirulla pois, magneeton pohjalevy auki ja sieltä ketju ulos? Avatessa Magneetto klo 12 ja nokkaratas klo3? Ja pitääkö venttiilien olla samassa asennossa kun välyksiä säädettäessä?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Noin se käy mutta nokka-akseli klo9. Siellä on ne merkit. Ja venttiilien pitää olla "vapaana" välyksiä säädettäessä. Säädä välykset kannen päätykansi auki niin näät helposti nokasta millon venttiilit ei kanna.
Juu ton tiesinkin jo. Tarvii sitten vaihtaa se ketju tässä jokupäivä kun rahisee ilkeesti :/. Jossei ääni lopu niin lähtee kyllä joku 72cc kansi tilaukseen kun ei jaksa kantta ruveta purkamaan...
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
eli mikä laatta siellä on siellä nokkarattaan takana? oon kuullu että sitä ei ois uudessa mallissa : O
Ööö? Mitäköhän mahdat tarkoittaa? Nokkaratas tulee nokka-akseliin kiinni ja ei siinä pahemmin mintään ylimääräsiä "laattoja" ole.
-
kurri
Jossain mallissa oon muistaakseni nähny pulttien alla lukkolevyn mistä taitetaan kulmat, mutta ei rattaan ja nokan välissä mitään ole.
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Vanhassamallissa tais muistaakseni olla kun siitä kannen irrotin... Mut missään muussa en oo nähny.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Ei mulla ainakaan oo tullu vielä vastaan semmosta mistä ois kulmat taitettu. Välimallissa mulla ainaki oli semmone levy pulttien ja rattaan välissä. Uuemmissa ei oo.
- Monkey -89, 110cc, Korkeapainemäntä,Mikuni 26mm, 17/35 välit, Takegawan
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
kuinka paljon pitää ajaa sisään tuota motorpowerin 70cc sylinteri ja kansi settiä?
aja vaik 500km.
Musta se levy ei oikein mitään merkkaa siellä.
Musta se levy ei oikein mitään merkkaa siellä.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
pitääkö sen nokkaketjun rattaan olla jossakin oikeassa asennossa kun sitä laittaa paikalleen? olisko pitäny laitta joku merkki missä kohassa se oli?
jos on väliä nii miten vaikeeta se on taas säädellä oikein?
pyydän anteeksi jos on hirveän tyhmiä kysymyksiä
jos on väliä nii miten vaikeeta se on taas säädellä oikein?
pyydän anteeksi jos on hirveän tyhmiä kysymyksiä
Mun mankin edellinen omistaja oli laittanut toisen keinuvivun holkin väärin päin. Sitä ihmettelin, että kun ei tule pois. No pienellä talttameisselillä tuli suhteellisen helposti pois. 
Se kellä on eniten romua, voittaa!
Tarvitseeko kantta purkaa eli ottaa sieltä venttilejä tai nokka-akselia pois jos aikoo vaihtaa pytyn 72cc;hen? (kantta siis ei ole tarkoitus vaihtaa)
Ja pitääkö venttiilit säätää sen jälkeen kun on vaihtanut pytyn?
Ja pitääkö venttiilit säätää sen jälkeen kun on vaihtanut pytyn?
-
kurri
Ei tarvi purkaa, eikä venttiilejäkään oo pakko säätää. Se säätö on vaan tosi helppo homma sillon kun kansi on pöydällä... Pitää vaan kattoo että nokka on oikeessa asennossa irti ottaessa.
okei
No montako alatiivistettä pitää laittaa ton uuden-mallin 72cc ja avarretun uuden mallin kannen kanssa?
Ja ei tänne kuulu mutta nooh.. paljo menis: 72cc,16mm lorto, avarrettu uudenmallin (imu:23mm ja kaventuu 16mm. Pako 21mm joka kaventuu 16-17mm) kansi,17/37,tehari ja ohitin?
ja paljo menis noilla samoilla mutta siihen laittais vielä virinokan?
Ja ei tänne kuulu mutta nooh.. paljo menis: 72cc,16mm lorto, avarrettu uudenmallin (imu:23mm ja kaventuu 16mm. Pako 21mm joka kaventuu 16-17mm) kansi,17/37,tehari ja ohitin?
-
pipsapossu
Kaks alatiivistettä riittää.jojjo kirjoitti:okeiNo montako alatiivistettä pitää laittaa ton uuden-mallin 72cc ja avarretun uuden mallin kannen kanssa?
about 75
kovaa menis, kunnes venttiilit nappais mäntään. Noo, virinokan kanssa vois pistää kaasarin jo 18-20mm, paremmat venttiilin jouset ois poikaa. Niin eiköhän sillä sit joku 80 saa vingutettua.
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
Mitenkäs tuohon vanhan mallin kanteen käy venavarren kumien vaihto
Jos joku viitsisi auttaa ensikertalaista.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_