Tapaturmat
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Tapaturmat
ite eilen ajoin pientä pyörätietä ja tulin risteykseen jossa oli märkää mutaan en kerenny tajuta mitään kun olin jo massa kun oli painanu takajarrun pohjaan. No kaveri tuli sit vielä päälle siinä rytäkässä. Manasta lamppu ja lampun muovi koppa paskas. Ei muuta käyny. Itelle ei ees tullu naarmuja eikä kaverille. Sen dt:stä lähti vaan lämpösuoja irti. Ei mitään. Vähän vitutti 
Honda monkey - it´s a legend
Flamingoa keulin vauhtia joku 30-40km/h siitä lähti kulma isontumaan enkä painanutkaan käppäriä vaan kytkintä ja siitä ympäri
nykyään aina 2 sormea käppärillä.
Oltiin olkapääkyytiä menossa eilen kaverin kans ja mä aattelin et mennään pyörätien kautta kun pimeäkin oli jo tullut ja manassa ei valoja. Kaveri sit aatteli et mennään tien piennarta pitkin ja ajo fillarinsa takanakin mun etukumiin. Manasta jarrukahva paskaks ja multa uudet verkkarit ja polvi auki. Ei onneks pahempaa käyny.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Yks ilta tässä olin torpin alueella pillu-rallia vetämässä, ja soitin sitten kaverille että mentäis kaupan pihalle, kun se oli Eepan kyydissä, (juomassaaa) ja sitten kun sovittiin paikka missä tavata nii eiköhän vaan uponnu joku 7cm metalli-tikku (entiä mistähän mahto olla) takarenkaaseen, nii soitin takas kaverille, nii het tulivat eepan kanssa paikan päälle, nauramaan, mutta hyvä tuuri kävi ettei tarvinnut alkaa työntämään kotia (ainaki 6-7km) kun laitettiin jinQ lavalle, ja kotia kohti, tämä hupi maksoi 4€ kuskille, jota en edes kunnolla tunne, mutta reilu jätkä oli
nyt ostettu talvea varten kunnon nappula-renkaat, ja sisukumit, (4''taakse ja 3,50'' etteen
) vittu mie vihaan noita roskia jokka puhkassee renkaat 
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
Samallainen juttu kävi itelle paripäivää sit ku oli mustaa jäätä..tukse kirjoitti:ite eilen ajoin pientä pyörätietä ja tulin risteykseen jossa oli märkää mutaan en kerenny tajuta mitään kun olin jo massa kun oli painanu takajarrun pohjaan. No kaveri tuli sit vielä päälle siinä rytäkässä. Manasta lamppu ja lampun muovi koppa paskas. Ei muuta käyny. Itelle ei ees tullu naarmuja eikä kaverille. Sen dt:stä lähti vaan lämpösuoja irti. Ei mitään. Vähän vitutti
Kaverin kaa lähettii katoin lämpömittarist et ei se viel oo pakkasta ei muutaku ajelemaan ja oikein jalalla kokeilin tienpintaa et ei oo jäässä.. kun olin parisataa metriä ajanu ni aloin painaa takajarruu ni lähettii.. samalla sekunnilla olin maassa ja liuuin joku 10m.
Kaveri ajo mun manaa ja mä tulin takana CPI:in (kyydissä).
Kamu ajo manalla edellä ja sillä lähti perä alta ja me tultiin CPI:in kanssa manan kylkeen.
Ja siinä rytäkässä kaverilta katkes jalka.
Kamu ajo manalla edellä ja sillä lähti perä alta ja me tultiin CPI:in kanssa manan kylkeen.
Tuli tänään eka kaatuminen sitten manalla, on siis keulittu ympäri ennenkin mut tä oli vaan kaatuminen. Olin kaverin kanssa punttiksella, sitten kun lähdettiin, kaveri käänty salirakennukselta eka vasemmalle tielle ja mä lähin tulee perää ja kääntysin vähän kanttaamalla ja siitä sitte pam kyljellee. Liukasta siis on. Mut sitä ennen tuli mitä failein kaatuminen
Istahdin mankin päälle ja aloin siitä sitten jaloilla peruuttamaan mankia, törmäsin pyörätelineeseen ja kompuroin jaloilla ja kaatusin paikallani manalla sen pyörätelineen päälle
.
Mites kävi mankilles?bombero kirjoitti:Kaveri ajo mun manaa ja mä tulin takana CPI:in (kyydissä).
Honda monkey - it´s a legend
Mahto bomberon kaveria vituttaa... Itse lähdin eilen työharjoitteluun ja heti meijän risteyksessä perä alta ja naapuri tulee pielä takana autolla 
Foorumin säännöt. Lue.
EX. Devil, nyk. Osmo_
EX. Devil, nyk. Osmo_
Mankista meni vanne,iskarit,penkki,tanko ja jotain muita osia.Mut onneks on olemassa vakuutus.
Itte en oo viel kaatunu talven liukkailla. Siis tänä talvena. Pyörähdyksiä tulee kyl vähä väliä ku leikkii 
Kerran oltiin kaverin kans ajelee jossain korvessa hiekkatiellä, ajoin jotain 70kmh kaverin edellä ja pysähyin tien oikeesee reunaa, iha penkalle, ni eikö kohta kuulu kaverin sekava huuto ja perään pamahti. Eipä siin muuta ku kaveri lentää tangon yli tielle ja ite kylellee : D kaveri siis Yamaha DT:llä ajoi. Kummallekkaan ei mitään pahempaa sattunut muutaku kauhiat naarmut käsiin ja jalkoihin, ja tangot solmussa.
Ja tänää kaverin samurailla ensilumilla 2 pannut
Ja tänää kaverin samurailla ensilumilla 2 pannut
"Sit tällänen mankki, kaunis esine ja erillainen, joka erottuu näistä landetuntureista! ?"
-
Mannekyyri
Tosa yks päivä peeveellä kävin bussipysäkillä luisutteleen, niin eikös siinä ollu jäinen kohta, no mentiinhän sitä kylelleen... Iteltä polvesta nahat kasaan ja peeveen jarrupolin väänty silleinsä, että se ihan polkimen pää oli melkein moottoria ylempänä
Sain väännettyä takasin kun vähän pompin sen päällä 
No itsellä tullut muutaman kerran toilailtua. Keuliessa ajattelin, että vaihdan vaihteen kakkoselta kolmoselle. No tuloksena penkinrauta n. 90 asteen kulmaan niin, kuin ylöspäin (jos ymmärrätte), takalokari halki, kilpi taittui taiteellisesti, etu jarrukahva poikki ja vielä kaupan päälle aloin vasaralla moukaroida penkkiä kuntoon niin huitaisin sitten vielä tuon Led takavalon rikki
. Ei ollut minun päivä ei.
Seuraavan kerran, kun tuollaista harjoitellaan niin nurmikolla taitaa tapahtua, keulintaraudan kanssa
. Ja toinen oli, kun aloin kääntymään pieneltä tieltä suuremmalle tielle (kolmion takaa) niin auto tuli sillälailla aika kaukana, kun katsoin niin ajattelin pujahtaa äkkiä siihen väliin. Siinähän kävi niin, että tiet olivat kastuneet entisenä päivänä ja yöllä - kelit. Lähti eturengas alta ja nurin tielle (kylläkin vain n. 15 km/h vauhdeista), mutta kyllähän siinä aikanen hätä tuli äkkiä saada se mopo pystyyn, jos sillä autoilijalla ei esim. vielä ole nastat alla ja vaikka olisikin, niin se saattaisi jyrätä siinä päälle. Onneksi auto kääntyi sinne tielle mistä tulin ja tie on muuten aika hiljainen, niin pääsin siitä sitten ilman muita pelkoja lähtemään liikkeelle.
Jakke, olikos kenties valkoinen bemari se A-traktori
(viitaten tuohon entiseen viestiisi tässä viestiketjussa)
E: okkei.
Seuraavan kerran, kun tuollaista harjoitellaan niin nurmikolla taitaa tapahtua, keulintaraudan kanssa
Jakke, olikos kenties valkoinen bemari se A-traktori
E: okkei.
Viimeksi muokannut Pärtsääjä, 17.11.2009 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä enemmän ääntä sen enemmän tehoa. Honda Monkey vm.90
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Ei nyt omakohtanen kaatuminen ole, mutta kaverilla menny päin helvettiä kuulemma päivä, ensi kaatu koulun pihassa koulun jälkeen ja sitte tuossa ku tuli mua hakemaan nuopparille niin veti meidän pihan edessä luisua ja kumoon... Päivän saldona kytkinkahva keskisormen kohdalta poikki. Turbokitillä ja liukkaalla lumikelillä oli osuutta asiaan 
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Ei ollu KallePärtsääjä kirjoitti:No itsellä tullut muutaman kerran toilailtua. Keuliessa ajattelin, että vaihdan vaihteen kakkoselta kolmoselle. No tuloksena penkinrauta n. 90 asteen kulmaan niin, kuin ylöspäin (jos ymmärrätte), takalokari halki, kilpi taittui taiteellisesti, etu jarrukahva poikki ja vielä kaupan päälle aloin vasaralla moukaroida penkkiä kuntoon niin huitaisin sitten vielä tuon Led takavalon rikki. Ei ollut minun päivä ei.
Seuraavan kerran, kun tuollaista harjoitellaan niin nurmikolla taitaa tapahtua, keulintaraudan kanssa. Ja toinen oli, kun aloin kääntymään pieneltä tieltä suuremmalle tielle (kolmion takaa) niin auto tuli sillälailla aika kaukana, kun katsoin niin ajattelin pujahtaa äkkiä siihen väliin. Siinähän kävi niin, että tiet olivat kastuneet entisenä päivänä ja yöllä - kelit. Lähti eturengas alta ja nurin tielle (kylläkin vain n. 15 km/h vauhdeista), mutta kyllähän siinä aikanen hätä tuli äkkiä saada se mopo pystyyn, jos sillä autoilijalla ei esim. vielä ole nastat alla ja vaikka olisikin, niin se saattaisi jyrätä siinä päälle. Onneksi auto kääntyi sinne tielle mistä tulin ja tie on muuten aika hiljainen, niin pääsin siitä sitten ilman muita pelkoja lähtemään liikkeelle.
Jakke, olikos kenties valkoinen bemari se A-traktori(viitaten tuohon entiseen viestiisi tässä viestiketjussa)
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
Elämäni ekaa kertaa paukkus oikee kunnolla, enkä vaan kaatunut kikkaillessa tjsp. Oli joku 60km/h vauhtia, auto kurvaa eteen ja siinä oltiin sitikan kyljessä. Järjetön lommo hantin oveen ja joku muovilistaki lensi katolta, kun tuli lyötyä pää siihen. Mankista keula ihan vinttaan, liukuputket kieroks ja muuta ihan pientä. Jalka tais jäädä mankin alle ja sen takia sääri neljästä kohtaa turvonnut, murtumia ei ollu. Leukaan 6 tikkiä, antibioottikuuri lappunen käteen ja kylälle.
On se mukavaa, ku syödessäki sattuu leuka..
Autoilijan vika.
Autoilijan vika.
Kummallas mankilla olit liikenteessä?
Toivottavasti ei Sohvalla..
Itetkki oon välillä miettiny että kuka maksaa jos ajan kilvettömällä kolarin, vaikka olis autoilian vika.. 
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Ite oon ymmärtäny sillai että jos ei ole kilvissä oleva mopo ja ajaa kolarin nii joutuu maksaa kaikki vaikka ei oliskaa oma vika, eli kalliiks saattaa tulla ku ajaa mersun kylkeen tai pikku lapsen päälle 
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Luulis nyt että se mopoilija maksaa, sillä kilvetön mopohan on laitoin menopeli ja kaikki laitetaan sen piikkiin.
Viimeksi muokannut Zepzep, 20.12.2009 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hohhoijaa, ajoin nappi pohjassa paimion urheilukentälle ja sit vedin samalla vähän slaidii niin oli sitte kulmaa liikaa ja kyljelleen. Uus peili meni pillunpäreiks
Olihan tos syynä vähän toi mun holtittomuus mut silti ottaa päähän et sen piti hajota nii vakavast 
Oho, täällähä asuu muitaki täält turu seudult.pateeeh kirjoitti:Hohhoijaa, ajoin nappi pohjassa paimion urheilukentälle ja sit vedin samalla vähän slaidii niin oli sitte kulmaa liikaa ja kyljelleen. Uus peili meni pillunpäreiksOlihan tos syynä vähän toi mun holtittomuus mut silti ottaa päähän et sen piti hajota nii vakavast
Eilen ku sain manan kuntoon ilman jarruja.Ajelin tunnin niin että jarrupolin oli kiinni teipillä että pysyy ylhäällä.Sitten se teippi katkesi kaverin lähellä ja ois niille menty laittaa uusi,niin eiköhän siinä n. 50 metrin päässä jarrupolin kiveen. Ite lensin sarvien yli ja jarrupolin ja se pidike rungossa kieroon ja kytkinkahvapoikki (samurai laatua oleva) että näin.
-
Mä vedin mällin tossa n. 3 viikkoo sitte pebrulla...
Eli ajoin mopoille sallittua pyörätietä pitkin risteysalueen läpi, ja suojatiellä auto tuleeki sivulta, enkä ehdi reagoimaan mitenkään. Siinä risteyksessä siis ei ole erikseen valoja oikealle kääntyville autoille, eli meillä kummallakin paloi vihreä valo... Niin, auto tuli siis minusta katsoen oikealta puolelta, ja siinä kolahti sitte kivasti siihen auton keulaan, oikea jalka jäi mopon ja auton välii... Sitte ambulanssilla peijaksee siitä, ja röntgattii ja lääkäri siinä pällisteli ja sano sitten, että "Sun varmaa kannattaa alkaa käydä kirkossa, sillä tää sun jalkas ei oo murtunu"... Pääsinpä sitten vielä samana iltana (tai yönä) himaan, kepit sain mukaan. Jalka turpos melkein kaksinkertaiseksi normaalista, muuttu lilaks, ja nilkka ja polvi niin kipeet että ei voinu taivuttaa niitä melkeinpä ollenkaan...
Pebrusta meni sitte keula vinoon, runko vinoon, yms. yms. Ja tankki lähti irti siinä mun mukaan ku kolahti. Autosta irtos etupuskuri kokonaan irti...
Vietii pbr sitte pajalle tossa joku aika sitten, tyyppi siellä sano että saattaa olla aika vaikee saada korvauksia tästä kun on niin "tuunattu".
Mutta lisäs siihen vielä, että eiköhän tää kumminkin oo aika selvä tapaus, että ei ne sitä korjaamaan rupea, lunastukseen menee... Ja nyt 3 viikkoo mennyt, eikä oo kuulunu mitään...
Autoilijan vika oli siis, ratissa joku nuori likka... Sai kuulemma sakot suuruudeltaan n. 450€-4000€...
Onneks ei pahemmin käyny, vaikkakin nyt vituttaa kun ei oo enää mitään mopoa, kun mankikin tuli tossa myytyä jo syksyllä...
Tossa vielä kuva pebrusta kulta-aikana:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/51043
Tulipa sepustus
Eli ajoin mopoille sallittua pyörätietä pitkin risteysalueen läpi, ja suojatiellä auto tuleeki sivulta, enkä ehdi reagoimaan mitenkään. Siinä risteyksessä siis ei ole erikseen valoja oikealle kääntyville autoille, eli meillä kummallakin paloi vihreä valo... Niin, auto tuli siis minusta katsoen oikealta puolelta, ja siinä kolahti sitte kivasti siihen auton keulaan, oikea jalka jäi mopon ja auton välii... Sitte ambulanssilla peijaksee siitä, ja röntgattii ja lääkäri siinä pällisteli ja sano sitten, että "Sun varmaa kannattaa alkaa käydä kirkossa, sillä tää sun jalkas ei oo murtunu"... Pääsinpä sitten vielä samana iltana (tai yönä) himaan, kepit sain mukaan. Jalka turpos melkein kaksinkertaiseksi normaalista, muuttu lilaks, ja nilkka ja polvi niin kipeet että ei voinu taivuttaa niitä melkeinpä ollenkaan...
Pebrusta meni sitte keula vinoon, runko vinoon, yms. yms. Ja tankki lähti irti siinä mun mukaan ku kolahti. Autosta irtos etupuskuri kokonaan irti...
Vietii pbr sitte pajalle tossa joku aika sitten, tyyppi siellä sano että saattaa olla aika vaikee saada korvauksia tästä kun on niin "tuunattu".
Autoilijan vika oli siis, ratissa joku nuori likka... Sai kuulemma sakot suuruudeltaan n. 450€-4000€...
Onneks ei pahemmin käyny, vaikkakin nyt vituttaa kun ei oo enää mitään mopoa, kun mankikin tuli tossa myytyä jo syksyllä...
Tossa vielä kuva pebrusta kulta-aikana:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/51043
Tulipa sepustus