Katsastus/rekisteröinti/vakuutus-topic

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Matzq

Re: Katsastus/rekisteröinti/vakuutus-topic

Viesti Kirjoittaja Matzq »

Olisin myymässä mankiani josta lähti kilvet pari viikkoo sitten. Kysymys kuuluu että mitä kaikkia papereita mun pitää sille ostajalle antaa? Riittääkö jos vaan tekee jonkun semmosen luovutustodisuksen? Vai tarviiks siinä jotain muuta vielä? Kiitos!
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008

Viesti Kirjoittaja kurri »

Rekisteriotteen molemmat osat, ilmoitusosasta ruksaat kohdan omistajan vaihto, allekirjoitat sen ja laitat myyntipäivämäärän.

Sillain menee kaikista helpoiten. Jos paperit on hukkuneet niin pelkkä luovarikin pitäis riittää.

(normaalissa kaupankäynnissä sulle siis pitäs jäädä luovari jolla saat vakuutukses poikki, mut ny sitä ongelmaa ei taida enää olla)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Tokzz

Viesti Kirjoittaja Tokzz »

Nyt pitäis manki laittaa omiin nimiin, katsastaa ja rekisteröidä. Saanko laitettua kilpiin ja mun nimiin jos ei oo luovareita siltä ekalta omistajalta. Itte oon kolmas omistaja. Sekavaa tekstiä (Y)
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
mirski

Viesti Kirjoittaja mirski »

se riippuu kuinka pitkä aika siitä on ku se on vaihtanu ekalta omistajalta toiselle. :roll:
Paino on voimaa! Ylipaino on ylivoimaa!
man·ki -97þ
toppppppsu
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja toppppppsu »

Voinko saada tota runkoa kilpiin kun mulla on kotona yks mankin runko jossa ei kilpiä eikä papereita?
fontti on leveetä, matalaa ja venyyki viel.
asanenseta
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja asanenseta »

topppsu kirjoitti:Voinko saada tota runkoa kilpiin kun mulla on kotona yks mankin runko jossa ei kilpiä eikä papereita?
Voi sen saada kilpiin. Kun ottaa runkonumeron ylös ja menee kysymään katsastuskonttorilta, että ne kattois kuka on sen viimene rekisteriin merkitty omistaja. Ja sitten sen viimesen rekisteriin merkityn omistajan kanssa teet luovarit siitä rungosta ja 6 vuoden omistushistoria selvityksen.

Tai toinenvaihtoehto on, jos rungosta ei löydy mitään tietoja ajoneuvorekisteristä, niin voit tehdä vaikka jonkun kaverin kanssa luovarin ja 6 vuoden omistushistoria selvityksen siitä kyseisestä rungosta.
Käyttäjä numero 1620.

Ei ne mankitkaan täydellisiä ole niistä puuttuu viat
Plattu

Viesti Kirjoittaja Plattu »

Mites tuota, voiko tälläinen olla mahdollista ku moni väittäny jo vuosia sitte että mankia ja pv:tä ei saa kilpiin enää vuonna 2010 JOS siitä lähtee kilvet, eli siis saisi kilpiin jos joskus itse poistettu rekisteristä mutta ei jos poliisit vievät kilvet? Nyt on taas ollu paljo puhetta tosta että se olis jo voimas...

E: Jep oon ollu samaa mieltä aina että ei voi pitää paikkaansa, mutta yks kaveri väitti että ake.fi oli lukenu tosta.. itte en kyllä löytäny..
Viimeksi muokannut Plattu, 10.06.2010 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kurri

Samanlainen urbaanilegenda kiersi vuoden 2000 tienoilla, ei pidä paikkaansa.

e: verorasitteet on toki hoidettava pois pelistä ennen uudelleenrekisteröintiä...

seppo96

Viesti Kirjoittaja seppo96 »

Meneekö kilpii iman tööttiä :?:
mirski

Viesti Kirjoittaja mirski »

kannattaa laittaa vaikka pyörän kello. :wink:
Paino on voimaa! Ylipaino on ylivoimaa!
man·ki -97þ
kalleppi3

Viesti Kirjoittaja kalleppi3 »

mirski kirjoitti:kannattaa laittaa vaikka pyörän kello. :wink:
sen kanssa ainakin menee (Y)
kalis

Viesti Kirjoittaja kalis »

Mitä mun pitää tehä kun ostan mankin ja pitäis se laittaa omiin nimiin ja poistaa rekisteristä.
Honda monkey 110cc kinkkikoneella,22mm Jinke,juresin alakauttanen tuplaulostuloilla ja 15/32väleillä=menee nykyyää enemmän ku videossa.
http://www.youtube.com/watch?v=cBMGCFUh ... r_embedded
Marc

Viesti Kirjoittaja Marc »

Ostin muutama päivä sitten ostin projekti mankin, nyt haluaisin tietää tarkasti mitä kaikkea tuohon tarvii jotta sen katsastuksesta saa läpi. Honda monkeyn vuosimalli on 1990.

Pytty: Pääseekö katsastuksesta läpi 70cc pytyllä, josta on 70cc merkintä hiottu pois? Tietenkin muu tekniikka on vakio, kuten kaasari jne. (Eihän ilmanputsarin pidä olla vakio?)

Valot: Tarvitseeko etuvalossa olla pitkät? Entä onko 1990 vuoden mankissa takavaloa(muutaman kaverin mukaan ei ole).

Muu:
- Virtalukko, tarvitseeko olla?
- Haittaako pienet viat, kuten esimerkiksi vääntyneet jalkatapit?

Sitten pieni muodollisuus, jos nyt pääsen läpi, niin tuleeko kilvelle olla jo katsastukseen vietäessä paikka vai riittääkö että kotona tekee myöhemmin telineen?
Grimnir
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Pytyssä pitää lukee 49cm3.
Putsarin ei tarvi olla vakio.
Ei tarvi olla pitkiä valoja, takavalo on pakollinen.
Virtalukko / sammutusnappi on pakollinen
Entiie, jalkatapit on kyl yks tärkeimmistä ohjaukseen liittyvistä ulokkeista, riippuu katsastusmiehestä

Ei tarvi olla kilvelle paikkaa valmiiksi.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
JiiTee

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

No sehän on itestään selvyys et pitää olla takavalo. :D
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Velho
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Velho »

Tästä lähtee velhon paperitarina/probleema:

Olen ostanut honda monkeyn vm.1987 punaisen välimallin vuonna 2008.
Mopo oli tuolloin poistettu rekisteristä, mutta paperit ok. Noh, minä sitten tietämättömänä näistä paperijutuista (tai mistään muustakaan) en tehnyt sitä seitsemän päivän kuluessa tehtävää välttämätöntä omistajan vaihdosta (enkä ole tehnyt vieläkään). Aikaa kului aina näihin päiviin asti kunnes veljeni kanssa jutustelimme ja sattui tämä puheeksi. Sain tietää koko homman karmeuden siis viime viikonloppuna.

Mopossa on nyt asiat tässä tilanteessa: Pihassani lepää honda, jonka teknisessä osassa lukee vanhan omistajan nimi ja sitten ilmoitusosassa on kaikki muu tyhjää paitsi myyjän tiedot on täytetty ja pari vuotta vanha päivämäärä seisoo myös oikeassa kohdassaan.
Kysymys kuuluu, että miten saan tämän pirun mopon omiin nimiini ja ehkä vielä rekisteriin?
Tuo ilmoitusosa tuskin enään käy mihinkään, kun on vuoden 2008 päivämäärä merkattuna.

Entinen omistaja asuu jossain toisella puolen suomea ja en ole muutenkaan ollut tämän kanssa missään yhteydessä muuten kuin mopo jutuissa, eli mitään tuttuja ei olla. Katsastuksen tuo mopedi menisi kyllä läpitte, vakio kun on ja vieläpä ihan hyvässä kunnossa, mutta nuo paperit, ne paperit...
kurri

Soita katsastusasemalle ja kysy, tuo 7 pv sääntöhän on lähinnä vakuutuksien takia, eikä niitä nyt kilvettömässä mopossa ole.

Mä oon joskus tehnyt yliajalla ihan kilvelliseen vehkeeseen, vakuutusyhtiössä vieläpä.. mutta se ei ollut kun kun pari päivää. Jotain kikkailua siinä oli, mut meni läpi kuitenkin.

Tokzz

Dodi. Nyt on luovari edelliseltä omistajalta (Y) Mut tarttenko luovarit siltä ensinmäiseltä omistajalta jolla mopo on ollut viimeksi rekisterissä? Maanantaina kuitenki kokelemaan saanko kilvet.

E: Ei tullu kilpiä :x Puuttuu luovari siltä jolla on ollu viimeks kilvissä. Ja nyt vituttaa.
Nii mut katsastuksessa lampuista huomautus ja 14 piikkinen eturatas (N)
Viimeksi muokannut Tokzz, 15.07.2010 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VaLjUs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VaLjUs »

Käytiin tossa katsastus konttorilla kokeilemas laittaa runko omiin nimiin,niin ne ei löytänyt siitä mitään tietoja ja sanos et on ollut liian kauvan pois rekisteristä.
Eli mun joko tarvii rekisteröidä se vakiona että saan nimiini, tai metsästää 6v selvitys että missä on on manki matkaillut. Ukkoperkeleeltä tämän ostin, mutta ei ole ollut sen nimissä, Sen jälkeen pitää kysyä sakmundilta, jos on ollut sen nimissä niin sen tarvii täyttää luovarit ja sen jälkeen tarvi ne 6vuoden aikaiset omistajat kun sakmundilla tää ei ollut kun jonkun vuoden ja sitten niiltä tavii jotai papereita ja pitää tehä selitys miksi ollut niin kauvan pois rekisteristä

Ja sakmund oli ostanut tän joltai kakkilat toivottavasti oli ollut sen jossain ladossa kauvan ettei tarvii miljoonaa omistajaa ettii

Ja ei sitten yhtään vaikeemmaksi ole voitu tehdä tätä hommaa.
Toisin kyllä jos ei joutuis tekee näin niin olisi helppo rekisteröidä joku varastettu kulkuväline josta ei ole vaan tietoja katsastus järjestelmässä.
Osmo_
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Teet vaan luovarin jonkun kaveris kans ja sanot et on ollu sulla pihamopona ton 6 vuotta.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
VaLjUs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VaLjUs »

Jotain täälästä teenkin :D
Tokzz

Velho kirjoitti:Tästä lähtee velhon paperitarina/probleema:

Mopo oli tuolloin poistettu rekisteristä, mutta paperit ok. Noh, minä sitten tietämättömänä näistä paperijutuista (tai mistään muustakaan) en tehnyt sitä seitsemän päivän kuluessa tehtävää välttämätöntä omistajan vaihdosta (enkä ole tehnyt vieläkään). Aikaa kului aina näihin päiviin asti kunnes veljeni kanssa jutustelimme ja sattui tämä puheeksi. Sain tietää koko homman karmeuden siis viime viikonloppuna.

Mopossa on nyt asiat tässä tilanteessa: Pihassani lepää honda, jonka teknisessä osassa lukee vanhan omistajan nimi ja sitten ilmoitusosassa on kaikki muu tyhjää paitsi myyjän tiedot on täytetty ja pari vuotta vanha päivämäärä seisoo myös oikeassa kohdassaan.
Kysymys kuuluu, että miten saan tämän pirun mopon omiin nimiini ja ehkä vielä rekisteriin?
Tuo ilmoitusosa tuskin enään käy mihinkään, kun on vuoden 2008 päivämäärä merkattuna.

Entinen omistaja asuu jossain toisella puolen suomea ja en ole muutenkaan ollut tämän kanssa missään yhteydessä muuten kuin mopo jutuissa, eli mitään tuttuja ei olla. Katsastuksen tuo mopedi menisi kyllä läpitte, vakio kun on ja vieläpä ihan hyvässä kunnossa, mutta nuo paperit, ne paperit...

Mulla melkein samanlainen ongelma.
sopuli95
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja sopuli95 »

tokzz kirjoitti:
Velho kirjoitti:Tästä lähtee velhon paperitarina/probleema:

Mulla melkein samanlainen ongelma.
Muutat vaan luovutuspäivämäärää, esim numero 3 voi muutta numero 8:ksi ja 1 > 7 5 > 6

Vain mielikuvitus on tossa hommassa rajana. :lol:
Se kellä on eniten romua, voittaa!
zuhari1
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja zuhari1 »

Marssit katsastusasemalle ja kerrot ongelmasi. Osaavat aika varmasti auttaa.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
Velho
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Velho »

Tänään sain aikaiseksi tuon soiton ja kyllähän se vielä kahdenkin vuoden päästä käy tuo omistajanvaihtaminen. Kuten kurri jo tuossa tarinoikin, niin se 7pv on sen vakuutuksen takia, mutta sitä ei vakuutusta ei nyt minun ongelmassani ollut häiritsemässä.
Minun ei kuulemma tarvitse edes katsastaa mopoa rekisteriin saamiseksi, kun kuulemma on 'sen verran tuore tapaus tuo rekisteristä pois ottaminen'. Eli saan mopon omiin nimiini ja vieläpä rekisteriin, ihan vain kun vilautan lappuja konttorilla. :D
siistii...
Vastaa Viestiin