Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Kokeilemalla selviää, impulssikäämi on mulla ainakin noin kello 5, ja sytytys on aikasimmalla muistaakseni kans. Vähän aikaa tutkiskelee niin tajuaa miten toi ennakonsäätö toimii ja mihin suuntaan pitää siirtää (C)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Jeps,itel ihan suoraa alas. Saattaa olla joo ettei kaasarin säädötkää satu kohallee enää senjälkee ku kääntelet sytkyy.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Korjaan nyt vielä että siis impulssikäämi on n. puoli 7 :D

Ja kun vauhtipyörän magneetin etuosa osuu impulssikäämin anturin kohdalle, on nokkarattaan merkki puolipiikkiä yläpuolella, niinkuin vakiossakin. :)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
tazm
Viestit: 23
Liittynyt: 10.01.2010 04:56

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja tazm »

Sopiiko tollane inneri lifan 125cc koneeseen? Kävi silleen hassusti että magneetto meni säpäleiksi ja ajattelin hommata ton inner rotorin sen tilalle. Onko innerissä muuten valopuolaa kun olis ihan hyvä että mankissa olisi valot :D
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Ei oo inneris valoi, mut taitaa jostaa isol rahal saaha semmosiiki mis on. Hommaa outer-rotor kamat valoil!
tazm
Viestit: 23
Liittynyt: 10.01.2010 04:56

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja tazm »

Hmm onkohan sitten tuollaisessa outerissa valoja --> http://www.gravelpit.fi/webshop/index.p ... cts_id=205 :think:
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Ainakin mulla on samanlaisessa setissä 8) Ainoo et on ostettu kylläkin monkeybikeriltä mutta samaa tavaraa. Aika heikko valopuola kylläkin, jotkut ledivalot laittais eteen ja taakse niin vois olla vähän kirkkaammat edes..
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Joo mullaki on, mut noit on kahta mallia,valoilla ja ilman. Valollisen tunnistaa siitä että siinä on 1 puola enempi(?näin ainaki muistelisin) ja johtonivaskaan tulee keltainen johto. Näin ainakin mulla.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Jeps. Juurikin näin.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Vinkkejä kaipaillaan! Miten saa vauhtipyörän pidettyä hyvin paikallaan kun sitä kiristää? Ihan perusvauhtipyörä siis. Ei riittänyt nimittäin puristuksia vastaan kiristäminen.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Ruuvari vauhtipyörän reikään ja sitä vasten.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja petsku »

Jos yläkerta on auki, niin joku meisseli kiertokankeen.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Ei ole yläkerta auki, tuolla rukarikeinolla on pari kaveria saanut käämit paskaksi niin en oikein uskalla sitäkään tehdä...
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Tulpan reiästä jotain koneeseen jotta ei pääse pyörähtään tai joku kiinteä avain jota hakkaa vasaralla niin toimii niinku pulttipyssy :D
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Vauhtipyörässä olevan töyssyn impulssia varten ja rungon väliin kampesin ruuvimeisselin, pysyi perkeleen hyvin. :D Ei siis ole mankia enään vaan kehtorunkoinen pärrä niin onnistui hyvin.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
tazm
Viestit: 23
Liittynyt: 10.01.2010 04:56

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja tazm »

Nyt kaivataan pikaista vastausta. Voinko laittaa skyteam vakiokoneen magneeton ja kaikki muut härpäkkeet lifanin 125cc koneeseen koska lifanista hajosi magneetto ja pitäisi saada toiminta kuntoon.
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Voit. Samoja ne sähköt on..
Renova
Viestit: 44
Liittynyt: 06.08.2008 12:50
Paikkakunta: Keitele

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Renova »

Et voi, nimittäin skytarissa on käämit mg-kopassa ja vauhtipyörä väärinpäin.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

jos laittaa sen sähköstartin lohkon lifanii kans nii ei mitää ongelmaa. Sit saa sen skytarin kopan kiinni ja sitämyötä sähköt kuutenki.
Poutsi
Viestit: 94
Liittynyt: 08.06.2006 17:56
Paikkakunta: Nivala

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Poutsi »

Mikä tuossa wandamotorin innerin vauhtipyörässä on ajotusmerkkinä ja miten se toimii? Siinä on yks kaiverrettu suora viiva, pitääkö sen olla sitä lohkon klo 12 merkkiä vasten vai miten?
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Kokeile onko mäntä sillon ykksa ku merkki kohillaan, jos ei ole niin mäntä ylös, nokkaratas kohilleen.
Myös siitä voi päätellä että kampuran se lukitus kiila on kello 9 ykksa.
Poutsi
Viestit: 94
Liittynyt: 08.06.2006 17:56
Paikkakunta: Nivala

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Poutsi »

lokitekki kirjoitti:Kokeile onko mäntä sillon ykksa ku merkki kohillaan, jos ei ole niin mäntä ylös, nokkaratas kohilleen.
Myös siitä voi päätellä että kampuran se lukitus kiila on kello 9 ykksa.
Miten pystyn kokeilemaan yläkuolokohdan kun kansi ja pytty on paikoillaan? Pysytyykö sen kattoon venttiileista esim?
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Otat tulpan pois ja katot millon mäntä tulee ylös, tai koittaa tulpanreijäst jollaa ruuvaril varovasti.
tazm
Viestit: 23
Liittynyt: 10.01.2010 04:56

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja tazm »

Miten saisin helpoiten nuo staattorin pohjalevyn 2 ristipää ruuvia auki? Ovat nimittäin todella tiukassa ja kohta varmaan tylppääntyvät muodottomiksi, sekä on kokeiltu avata vasaraa apuna mutta ruuvit eivät löysty. anteeksi pieni offtopic.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Vastaa Viestiin