Kokemuksia käytettyjen varaosien ostosta
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Kokemuksia käytettyjen varaosien ostosta
Tänään rupes v..ttamaan sen verran että ajattelin nostaa asian myös täällä esille. Nettivaraosissa Nivalassa myytävänä mankin osia jota olen etsiskellyt,soitto myyjälle ja tiedustelen osien kuntoa. Täydellinen keula,ei ole uusi mutta vähän kulunut.. Etuvalon muovikupu,yksi halkeema ja ei muuta.. No tavarat Matkahuoltoon ja haen paketin,ei saatana oo ku romurautaa!!! Täysin paska keula,etuvalon muovikoppa jossa oli se yksi näkyvä halkeema mutta monta muuta sen kitti ja massa kasan alla,etuvanteen ostin myös siltä jätkältä niin ei tule kuin toinen puolisko. Soitto heebolle ja kyselemään että mitä vittua,sain paketillisen paskaa. No osan lupas osan rahoista takasin ja 40e sovittiin,kohta soittaa takaisin ja isi on kuulema sanonut että hyvitetään vaan 15e. Sanoin että laitetaan paketti takaisin ja sillä hyvä mutta isi oli sanonut että sitä pakettia eivät tule koskaan hakemaan. Jos satutte tilaamaan Nivalasta (nimen voin antaa yv:llä) mankin osia niin suosittelen vakavasti harkitsemaan,taitaa olla että pojan nimellä myydään ja isi hoitaa rahaliikenteen mutta ei mitään vastuuta oteta myytävästä tavarasta joka on toden näköisesti täyttä paskaa. On paljon niitä myyjiä jotka todella tietää mitä myy ja kertoo sen rehellisesti mutta paljon on myös näitä jotka kuseepi ostomiestä törkeesti silmään.. Ei ole isoista summista kyse vaan periaatteesta
Re: Kokemuksia käytettyjen varaosien ostosta
Näytähän löytyy, itse en tilaa käytettynä ikinä jollen saa kunnon kuvaa josta olen varma että se on hänen ottama kuva.
Tarkkana..
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
+1. Koskaan ei voi olla liian varma.
Turha topikki?
Nii ite oon ollut todella tyytyväinen jos jotain olen käytettynä ostanut ja oon varmaan se parikymmentä kertaa näin tehnyt, vain kerran olen pettynyt (ostin täydellisen mankin vaihepakat, no 1vaihteenratas puuttu)
Hyvät kuvat, ja silleen ja nimimerkistä voi päätellä jotaki ja jos soittaa niin kyllä sitä kautta jotenkin vain vaistoaa että onko luotettava myyjä.
Aina ois tietty paras jos pääsis paikanpäälle kattomaan mutta ei näin yleensä ole
E: Oho näköjää sultaki vielä huumoria löytyy:
Nii ite oon ollut todella tyytyväinen jos jotain olen käytettynä ostanut ja oon varmaan se parikymmentä kertaa näin tehnyt, vain kerran olen pettynyt (ostin täydellisen mankin vaihepakat, no 1vaihteenratas puuttu)
Hyvät kuvat, ja silleen ja nimimerkistä voi päätellä jotaki ja jos soittaa niin kyllä sitä kautta jotenkin vain vaistoaa että onko luotettava myyjä.
Aina ois tietty paras jos pääsis paikanpäälle kattomaan mutta ei näin yleensä ole
E: Oho näköjää sultaki vielä huumoria löytyy:
Tsihii repesin pikkase AsDItellä on muutamankin kerran sattunu kohdalle kusettaja. (ei koiran hehheh)
Viimeksi muokannut jojjo, 10.01.2011 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Annetaan nyt topicin olla, jos tänne järkevää keskustelua tulisi
Itellä on muutamankin kerran sattunu kohdalle kusettaja. (ei koiran hehheh)
Yleensä ollu kyse niin pienistä mutta haittaavista vioista ettei oo jaksanu ottaa paremmin yhteyttä, nykyään paljon varovaisempi kylläkin eikä tule itse lähetettyä paskaa toiselle.
Itellä on muutamankin kerran sattunu kohdalle kusettaja. (ei koiran hehheh)
Yleensä ollu kyse niin pienistä mutta haittaavista vioista ettei oo jaksanu ottaa paremmin yhteyttä, nykyään paljon varovaisempi kylläkin eikä tule itse lähetettyä paskaa toiselle.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Kaiken paras että ostaa tutulta osat ja sitten täältä foorumin jäseniltä, jotka toivottavasti suurin osa on rehellisiä
Muutaman kerran itsekkin tullu petyttyä, kun on kauempaa tilattu osaa yksityiseltä.
Varmaan reilut viitisenkymmentä kauppaa olen näin netin välityksellä tehnyt; käytettyä ostanut ja välillä myös myynyt. Postitädit on tulleet jo tuollakin määrällä tutuiksi...
Koskaan en ole joutunut pettymään. Tavara on aina ollut suurinpiirtein sitä mitä on sanottu ja yleensä osan hintakin jo kertoo omaa tarinaansa tuotteen kunnosta. Tärkein asia kaupan onnistumiselle on mielestäni molemminpuolinen yhteydenpito. Jos ostaja ei ole tyytyväinen, niin ottaa aina heti myyjään yhteyttä, jolloin yleensä onnistutaan sumplimaan asia kuntoon. Yhteydenpidon horjuessa nousee aina karvat pystyyn, ainakin meikäläisellä.
Oma lukunsa ovat nämä huijarit ja "rahat tilille ja paskaa postiin"-miehet, jotka yleensä tunnistaa huonosta myynti-ilmoituksesta tai viesteihin vastaamattomuudesta. Kaikista ikävämpiä ovat sitten ne, joita ei osaa tunnistaa ja jotka iskevät juuri silloin kun vähiten odottaa. Onneksi mopoissa ei kovin meglomaanisista hinnoista ole kyse, mutta varmasti se pienikin pistää ketuttamaan melkolailla lujaa.
Koskaan en ole joutunut pettymään. Tavara on aina ollut suurinpiirtein sitä mitä on sanottu ja yleensä osan hintakin jo kertoo omaa tarinaansa tuotteen kunnosta. Tärkein asia kaupan onnistumiselle on mielestäni molemminpuolinen yhteydenpito. Jos ostaja ei ole tyytyväinen, niin ottaa aina heti myyjään yhteyttä, jolloin yleensä onnistutaan sumplimaan asia kuntoon. Yhteydenpidon horjuessa nousee aina karvat pystyyn, ainakin meikäläisellä.
Oma lukunsa ovat nämä huijarit ja "rahat tilille ja paskaa postiin"-miehet, jotka yleensä tunnistaa huonosta myynti-ilmoituksesta tai viesteihin vastaamattomuudesta. Kaikista ikävämpiä ovat sitten ne, joita ei osaa tunnistaa ja jotka iskevät juuri silloin kun vähiten odottaa. Onneksi mopoissa ei kovin meglomaanisista hinnoista ole kyse, mutta varmasti se pienikin pistää ketuttamaan melkolailla lujaa.
Mulla on hyvää tuuria ollut, kaikki tavara on ollut hyvää, ehkei kukaan uskalla lähetää paskaa.
ps.olen luotettava myyjä
Mie täytän noi kaikki kireetit, vastaan joskus, kuvia en jaksa ottaa, postitus viivästyy yleensä parilla viikolla
ps.olen luotettava myyjä
Mie täytän noi kaikki kireetit, vastaan joskus, kuvia en jaksa ottaa, postitus viivästyy yleensä parilla viikolla
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Itse tilaisin noin kuukausi sitten alkukäyrän lämpöraudan. No yli viikko oli menny, eikä paketista ollut tietotakaan niin pistin viestiä, vastaus tälläinen:
Pistän paketin postii kuhan jakaa. malttia
No paketti tuli sitten reilu viikon päästä.. Ja lämpöraudassa oli reikä keskellä! Mitä sellaisella tekee? Ja kuka siitä maksaa 8e+ postikulut!
Tälläista, nyt ei vastaa sähköpostiin..
Pistän paketin postii kuhan jakaa. malttia
No paketti tuli sitten reilu viikon päästä.. Ja lämpöraudassa oli reikä keskellä! Mitä sellaisella tekee? Ja kuka siitä maksaa 8e+ postikulut!
Tälläista, nyt ei vastaa sähköpostiin..
Se kellä on eniten romua, voittaa!
Itse tilasin just 4 tai 5 henkilöltä käytettynä tavaraa ja äsken tuli ensimmäinen paketti missä oli mittari+vaijeri ja pyöritin ne osat olivat kunnossa. mutta saa näkee onko mua kusetettu kun ne loput osat tulee..Mutta kyllähän se tiedossa on että ei voi luottaa 100% toisen sanaan että osat ovat kunnossa.
Itse olin ostamassa aikoinani mankiin tarakkaa ja soitin yksityiselle myyjälle joka oli jättänyt puh. numeronsa ilmoitukseen. Siinä sovitiin kaupat ja n. 1vk kuluttua ei ollut tullut tarakaa postis ja pistin viestiä, mutta ei tullut vastausta ja tarakka jäi saamata
JA kun ostin 110cc koneen koulun mopo projektiin niin laitoin omaan mankiin silloin ensin, muttei tullut kipinää mistään ja sitten 50€ uusi mg pohjalevy ja hilppeet ja sitten tuli kipinä
Jonkun aikaa v.tutti, kun meni taas rahaa jota ei paljon tule, mutta enää ei jaksa murehtia. Ja silloin oli mankis taas oma kone eikä sitä ole tullut käyntiin laitettua, siis sitä 110cc konesta...
"Sitte kun mun auto on kunnos, niin sielä kuunnellaan Vesku Loiria."
itselle sattunut vain pari huonoa kauppaa,vaikka ostan ja myyn mankin tavaraa koko ajan,nyt 3 vuotta harrastanut näitä mankeja ja 2 vuotta nyt aktiivisemmin,eli kyllä on reilusti yli 100pakettia tullut ostettua.Tietenkin niitä myy pois kun ei sitten enää niitä tarvitse.Pakko tilata postin kautta kun täällä kouvolan seudulla ei oikein mankeja ole,lähinnä pv:tä ja dt:tä näkyy.
Yksi huono kauppa tuli täältä nimimerkiltä Johetsu,piti tulla Mukamas ehjää tavaraa,oli tavara kaikkea muuta kuin ehjää,kauppakumppanit topicissa lisää.
Toinen oli kun ostin tuon rullaavan mankin rungon,piti olla ehjä tyyliin kone kiinni ja menoksi,mutta siitä löytyi paljon pikkuvikaa,jonnekkin tänne siitä aikoinaan kirjoittelinkin.
Mutta, osa näistä kysyjistä nettimotossa ja muualla pistää välillä naurattamaan,tulee välillä niin tyhmiä tarjouksia ja muuta kysymystä että huhhu.Joku järki niihin tarjouksiinkin
Yksi huono kauppa tuli täältä nimimerkiltä Johetsu,piti tulla Mukamas ehjää tavaraa,oli tavara kaikkea muuta kuin ehjää,kauppakumppanit topicissa lisää.
Toinen oli kun ostin tuon rullaavan mankin rungon,piti olla ehjä tyyliin kone kiinni ja menoksi,mutta siitä löytyi paljon pikkuvikaa,jonnekkin tänne siitä aikoinaan kirjoittelinkin.
Mutta, osa näistä kysyjistä nettimotossa ja muualla pistää välillä naurattamaan,tulee välillä niin tyhmiä tarjouksia ja muuta kysymystä että huhhu.Joku järki niihin tarjouksiinkin
Hondalla mennään..
Itse olen myös ostellut netin kautta yksityisiltä enemmän kuin useammin, mutta ihme kyllä vain harvoin on joutunut pettymään. On tainnut käydä vain kerran siten, että tavara ei ollutkaan sellainen kuin luvattiin. Ostin eräältä luotettavan oloiselta myyjältä Rotaxin 123 motin Apriliaan. Moottorin piti olla täysin kunnossa, mutta eihän se tietenkään toiminut. Noh, en jaksanut myyjälle raivota, vaan pistin motin myyntiin epäkuntoisena(ei huvittanut sitä korjata, kun yksi moottori on yhä hieman projektina) ja sainkin sen sitten myytyä samaan rahaan mitä itse olin siitä maksanut ja jäi vielä kasa varaosia. Kyseinen moottori meni johonkin mönkiään vaihdelaatikoksi. ;D
Pidän itseäni luotettavana myyjänä ja kerron jokaisen puutteen ko. osasta ja valokuvaan kaikki virheet, jotta ostaja tietää mitä on oikeasti saamassa. Nyrkkisääntönä: "Tee toisille siten, miten haluat itsellesi tehtävän"
Pidän itseäni luotettavana myyjänä ja kerron jokaisen puutteen ko. osasta ja valokuvaan kaikki virheet, jotta ostaja tietää mitä on oikeasti saamassa. Nyrkkisääntönä: "Tee toisille siten, miten haluat itsellesi tehtävän"
Sic semper tyrannis!
Sama homma mullakin, ainakin omasta mielestä! Kannatan! Positiivista palautetta ainakin tullut!Veitsi kirjoitti: Pidän itseäni luotettavana myyjänä ja kerron jokaisen puutteen ko. osasta ja valokuvaan kaikki virheet, jotta ostaja tietää mitä on oikeasti saamassa. Nyrkkisääntönä: "Tee toisille siten, miten haluat itsellesi tehtävän"
Se kellä on eniten romua, voittaa!
pojat raamattua lukenu
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Kyseinen kirja ei oikein ole mieleeni, mutta mikäli satukirjat kiinnostavat, voin suositella vaikkapa Pekka Töpöhäntää.juQ kirjoitti:pojat raamattua lukenu
Sic semper tyrannis!
Mäki oon mooonta kertaa käytettynä ostanu usein tyytyväinen, mutta muutaman kerran hyvää penkkiä ostanu, mut ollu aina jotenki riekaleina..
It was at this moment that he knew, he fucked up.
hannuta kirjoitti:Itse tilasin just 4 tai 5 henkilöltä käytettynä tavaraa ja äsken tuli ensimmäinen paketti missä oli mittari+vaijeri ja pyöritin ne osat olivat kunnossa. mutta saa näkee onko mua kusetettu kun ne loput osat tulee..Mutta kyllähän se tiedossa on että ei voi luottaa 100% toisen sanaan että osat ovat kunnossa.
Ikinä en kyllä osta enään mitään käytettynä ilman että itse pääsee tarkastaan tavaran kunnon.
Yksi hyvä tapa tuohon,ettei tule kusetetuksi on se,että jos tilaa esim. Postiennakolla,niin pyytää lähettäjää laittamaa pakettiin,että saa avata ennenkuin maksaa,niin jos ei vastaa sovittua,niin sen voi saman tien pistää takaisin,eikä joudu maksamaan mitään.
allutz kirjoitti:Yksi hyvä tapa tuohon,ettei tule kusetetuksi on se,että jos tilaa esim. Postiennakolla,niin pyytää lähettäjää laittamaa pakettiin,että saa avata ennenkuin maksaa,niin jos ei vastaa sovittua,niin sen voi saman tien pistää takaisin,eikä joudu maksamaan mitään.
Tota oon just ite miettiny, mutta mihin se sen sitte kirjottaa, siihen pakettiinko johonki vaa?
HondaMonkey1992
Pahoittelen nostoa, mutta tää nyt on pakko kirjoittaa tänne. Eli olin ostamassa motot.netistä mankin osia ja kaupat oli paketin lähetystä vaille valmis, kunnes jätkä alkoi sanomaan ettei myykään pakettiin kuuluvaa moottoria. Ja sitten kattoin niin myyjä oli laittanut kaikki muutkin osat myyntiin jotka olisin ostanut! Ja sitten sanoo vielä kun kysyn muista osista myykö se ne mulle, niin vastaus tulee, että: "kattoo ny, ku on tullu muitakin tarjouksia." Pikkuusen suututtaa! Ei oltu ostettu mutta melkein!
Joo no itte ostelen käytettyjä osia paljon ja niitä myös myyn. Muistakaa aina se että käytetty osa on aina käytetty osa ja kauneus on katsojan silmissä. Jos joku idootti pitää ruosteista pakoputkea uutena ni sille ei voi mitään. Uusia saa kaupasta. Itte oon saanu aika paljon kaikkea paskaa mikä ei vastaa myyjän tarinaan. 95% kuitenkin osista oon saanu käyttökelposiks pienellä tai suurella vaivalla. Onhan se ikävää että toiset kusettaa ja vedättää, mutta pitää olla valmis ottamaan riski jos ostaa käytettyä osaa. Ja täällä monkeytissä on tuol infopisteessä sellane topic mihin voi mennä antamaan käyttäjistä palautetta kaupanteosta.
Joo jep, enhän mä niitä kuitenkaan ostanu ku myyjä veti kaupat takas. Ja migl: juuri samalta kusettajalta, saman nimimerkkinen kuin sinä, oli kysellyt olikahan sivuposkea ja tankkia mototis.