Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Kuinka kuumaksi mahtaa putken alkukäyrä lämmetä? Kestäisköhän 800°C kuumakestomaali putkessa? 
Alkukäyrä voi olla sen 350-500. Mut jos on joku 125cc, niin voihan se ihan punasenakin hehkua eli 800C.
Kyllä toi riittää, mut yleensä kaikki maalit lähtevät joskus irti alkukäyrästä.
Kyllä toi riittää, mut yleensä kaikki maalit lähtevät joskus irti alkukäyrästä.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Jep, se maali on niin rankalla lämpörasituksella kun vähän sadevettä ja loskaa kuumaan putkeen ettei siinä mikään pysy... liesimusta pysyy ihan kivasti jos ei oo uus putki ja on ruosteinen karkea pinta mihin se voi imeytyä. Ja purkista riittää älyttömän moneen käsittelykertaan...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Reagoikohan normi mastonin maali jos siihe päälle vetäis 2k akryylilakan?
Sidde vielä et kuinka paljo ohennetta pitäis laittaa tuohon hiontamaaliin 1,5 suuttimella?
Sidde vielä et kuinka paljo ohennetta pitäis laittaa tuohon hiontamaaliin 1,5 suuttimella?
-
kurri
Ei ainakaan mastonin mattamusta reagoi... tai ainakaan näihin mitä mulla oli. Mut se mattamusta onkin xyleeniohenteista, ei meinaa saada pensseleitä puhtaaks tinnerilläkään 
mitä mieltä ihmiset on että oisko hieno/kannattaisko tehä sellane väritys että runko ois niiku kromin värine ja muute kiiltävän musta? Mahtaiskohan olla hankalaa? ja tietty muutakin krominkiiltävää osaa tulis...
NYT TARVIS APUA!!
Eli maalaan parhaillaan mankin tankkia ja itse maalaus vaihe onnistui ihan hyvin, mutta kun rupesin lakkaamaan niin veti lakkapinnan ihan appelssiinille!
Saisko tosta vielä kalua jos hiois vaikkapa 2000 vesihiomapaperilla veden kanssa, ja sen jälkeen kiillotuskoneella vielä vahais pinnan? Tai jotain muita menetelmia et sais pinnasta tasasen? APUA
Eli maalaan parhaillaan mankin tankkia ja itse maalaus vaihe onnistui ihan hyvin, mutta kun rupesin lakkaamaan niin veti lakkapinnan ihan appelssiinille!
Saisko tosta vielä kalua jos hiois vaikkapa 2000 vesihiomapaperilla veden kanssa, ja sen jälkeen kiillotuskoneella vielä vahais pinnan? Tai jotain muita menetelmia et sais pinnasta tasasen? APUA
-
kurri
Hiot ja vedät lisää lakkaa. Pitää hioo tosi varovasti ettei mee maalipinta puhki.
Mites on kun maalaisin takahaarukan ja keskiöt , niin mimostakohan pintaa mahtais tulla jos hiois jollain 800-1500 ja siihen vetäis maalit pari kolme kertaa ja lakka päälle?
No riippuu maalista ja maalaajasta.
Ei sitä ny noin huolellisesti tarvi hioa. Pelkkä 400:kin riittää. Ja pohjamaalikin kannattaa laittaa.
Maalia mastonin auto paukkumaalit ja maali keskivertoa huonompi
Kiitos vastauksesta!
-
kurri
korjauskynä, vesihiomapaperi ja hiontavahaa...
Pistäkkö jonku linkin millanen korjauskynä olis kysees?
-
kurri
Siis tarkotan sellasta maalin korjauspulloo mikä sisältää ihan maalia, tietysti tarttee olla samaa maalia kun tankissa että onnistuu... sitä ohuelti, häivyttää rajat vesihiomapaprulla ja viimeistelee hiomavahalla.
Ok. Olisko mitenköhän saan tietää mikä värikoodi tos tankis on ku maalaamos maalattu? Niin ja mistä tollaasia sitte saa?
Yks on et veät ihan tohon sinisen ja lähteneen maalin rajalle _tarkasti_ reunat, ja sitte suhutat oikeen väristä sprayta vaikka siihe suoja korkkii ja pienellä pensselillä veät sen kohan. samalla tavalla lakka jne. ja sitte just jollai hiomaaineel
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Hitto Toihan on helvetin hyvä idea ja löytyykö vielä saman väristä spaytä keskiöiden maalausta. Pitääpä heti huomenna koittaa. Kiitti tosi paljon 
Mites, passaisko muoviosista pyyhkiä tinnerillä spraymaaleja pois ? pitäs takapuoleltakin ettei keitä kun ruiskulla päästelee ja ei oikeen innostas hioa
Fix Or Repair Daily
-
kurri
On olemassa maalinpoistoainetta muovipinnoille... ja tinnerillä sulaa se abs-muovikin, se on liian järeetä kamaa tuohon.
Nonii olisiko jollaki hyviä myllytysvinkkejä? Lakkapintaan tuli jotain roskia ja muutama valuta, niin ajattelin hioa ja myllyttää ne pois.
Oon jo vähä kysellykki ja googlettanu, mut ainakaa googlella oikee mitää suomenkielistä kunnon ohjetta löytyny.
Eli eli mulla on nyt kaverin myllytyskone lainas ja siinä on semmone lampaanvilla(todennäköisesti?) laikka. Ja sit ostin kaverilta myös jotaki myllytysvahaa. Löytyy myös paperia 500-2000. Et et riittääks noi? Et mitä ny kannattaa tehä/ei saa tehä?
Eli eli mulla on nyt kaverin myllytyskone lainas ja siinä on semmone lampaanvilla(todennäköisesti?) laikka. Ja sit ostin kaverilta myös jotaki myllytysvahaa. Löytyy myös paperia 500-2000. Et et riittääks noi? Et mitä ny kannattaa tehä/ei saa tehä?
-
kurri
Lampaanvilla on vasta viimeistelykiillotukseen, tarvit vaahtomuovisienen varsinaiseen hiomiseen.
Sanoisin että vedät 2000 paprulla varovasti ja kevyesti painaen roskat ja valumat sileeks kokoajan veden kans lutaten ja sit otat koneen vaahtomuovilaikan kans.
Paperin kaveriks tarvit jonkin sortin palikan että se tasottaa paremmin, ilman palikkaa ei onnaa.
youtubeen heität hakusanaks vaikka car buffing ni tulee paljon videoita.
Sanoisin että vedät 2000 paprulla varovasti ja kevyesti painaen roskat ja valumat sileeks kokoajan veden kans lutaten ja sit otat koneen vaahtomuovilaikan kans.
Paperin kaveriks tarvit jonkin sortin palikan että se tasottaa paremmin, ilman palikkaa ei onnaa.
youtubeen heität hakusanaks vaikka car buffing ni tulee paljon videoita.
Ahaa. Kiitti.
Entäs käykö palikkana semmone vaahtomuovi palikka? Se on sellane suhtkoht kova. Vähä kovempi mitä se laikka siinä konees.
-
kurri
Niitä on olemassa just tohon häivytykseen ja viimestelyyn sellasia ohuita neopreenisieniä missä on hiomapinta, eiköhän tiukka sienikin käy. Se vaan pitää olla niin tiukka ettei se jousta tipan kohalla ja hio myös siitä tipan vierestä, sillon se tippa ei madallu suhteessa muuhun pintaan juurikaan....
Joo no sitte toi puupalikka varmaa olis parempi.
Sitte vielä vähä taas häiritten et pitääkö koko tankki hioa vai pelkät virhe kohat?
Sitte vielä vähä taas häiritten et pitääkö koko tankki hioa vai pelkät virhe kohat?