voisitteko linkittää jonkun hyvän ruiskun jolla voi maalata vesivärejä?
Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Onko kukaan maalaillu näillä uusilla vesiohenteisilla automaaleilla. Olin automaalamossa kesätöissä ja siellä maalattiin vesiohenteisilla maaleilla. Kuulemma helppoa ja kyllä se siltä näyttikin. Mietin vain että tarviiko ruiskun olla erilainen? en kehannu kysyä ku tuli muutenki kyseltyä niin paljon siellä
Mankismi on sairaus
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer
Ite oon maalannu vesiväreillä jonki verran. En oo huomannu oikeestaan muuta eroa kun että on helpompi putsata ruisku ja ei käy "höyryt" niin paljo nenään.
Ei siinä mitään erilaista ruiskua tarttee.
Kannattaa käyttää vähä reippaammin rahaa heti siihen ruiskuun. Kyllä bilteman yläsäiliöllisellä ruiskullakin jonkilaista pintaa saa aikaan, mut kannattaa laittaa rahaa siihen ruiskuun reilu 100€ niin saa jo oikeesti hyvää pintaa ja säätäminenki onnistuu hyvin.
E: http://aijaa.com/005769257629.jpg tollane on iha pätevä peli (kuvan on ottanu flame1995, löyty tän topicin sivulta 35)
Ei siinä mitään erilaista ruiskua tarttee.
Kannattaa käyttää vähä reippaammin rahaa heti siihen ruiskuun. Kyllä bilteman yläsäiliöllisellä ruiskullakin jonkilaista pintaa saa aikaan, mut kannattaa laittaa rahaa siihen ruiskuun reilu 100€ niin saa jo oikeesti hyvää pintaa ja säätäminenki onnistuu hyvin.
E: http://aijaa.com/005769257629.jpg tollane on iha pätevä peli (kuvan on ottanu flame1995, löyty tän topicin sivulta 35)
Old subarus never die
they just get faster...
they just get faster...
oon saanu ihan hyvää pintaa tuolla parinkympin yläsäiliö ruiskullakin. vois kokeilla tuolla samalla ruiskulla maalata vaikka se halpispaska onkin. liuotinmaaleilla kun oon mankeja maalannu ni oon saanu melkein täydellistä pintaa.
Mankismi on sairaus
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer
Onhan tuossa yksi katosta vastaava häkellys, täytyypi kokeilla. Kiitoksia 
Tuli ostettua MOTIP:n pohjamaalia ( harmaa ), kiiltävää mustaa maalia ja lakkaa.
Purkissa ei sen kummempia ohjeita ole milloin esim. pohjamaalin päälle saa heittää maalit, ja milloin sitten maalin päälle lakat.
V1. Eli kun olen paukuttanut ekan kerroksen pohjia, annanko kuivua vähän aikaa ja sitten toinen pohja kerros päälle vai mennäänkö ekan kerroksen jälkeen vaiheeseen kaksi? Jos "pitää" maalata toinen kerros pohjia, pitääkö ensimmäistä kerrosta hioa/putsata?
V2. Pohjat juuri saatu maalattua, maalaanko nyt itse maalit hieman märkään pohjamaaliin. Pitääkö pohjia putsata/hioa, ja milloin? Vai pitääkö pohjien antaa kuivua kovaksi ja sitten putsata/hioa ja maalata itse maalit?
V3. Kiiltävän mustat maalit saatu maalattua, kun maali on vielä hieman märkää sprayaan lakat, annan kuivua ~5min ja sitten toinen kerros lakkaa?
Tulipa pitkä
Purkissa ei sen kummempia ohjeita ole milloin esim. pohjamaalin päälle saa heittää maalit, ja milloin sitten maalin päälle lakat.
V1. Eli kun olen paukuttanut ekan kerroksen pohjia, annanko kuivua vähän aikaa ja sitten toinen pohja kerros päälle vai mennäänkö ekan kerroksen jälkeen vaiheeseen kaksi? Jos "pitää" maalata toinen kerros pohjia, pitääkö ensimmäistä kerrosta hioa/putsata?
V2. Pohjat juuri saatu maalattua, maalaanko nyt itse maalit hieman märkään pohjamaaliin. Pitääkö pohjia putsata/hioa, ja milloin? Vai pitääkö pohjien antaa kuivua kovaksi ja sitten putsata/hioa ja maalata itse maalit?
V3. Kiiltävän mustat maalit saatu maalattua, kun maali on vielä hieman märkää sprayaan lakat, annan kuivua ~5min ja sitten toinen kerros lakkaa?
Tulipa pitkä
Onks muuten mitään spray maalii, mikä kestää, jos bensaa lirahtaa tankille?
Jincheng Monkey -07vm.
2k spray maali ja sen päälle 2k spray lakka niin luulis kestävän.
Monkey ikä koko ikä.
Mistä niitä saa? Ja mist tiiän et se on 2k maalii, lukeeko siin? 
Kestäisköhän noi motipin spraymaalit mitään?
Kestäisköhän noi motipin spraymaalit mitään?
Jincheng Monkey -07vm.
Yleensä spraymaaleissa on ollut, että päällemaalattavissa alle 30 minuutin, tai yli viikon kuluttua. Eli pohjamaalin päälle maali puolen tunnin sisällä (suunnilleen, riippuu lämpötilasta), tai sitten odotat viikon, jolloin kaikki haihtuvat aineet ovat haihtuneet. Sitten taas lakka samalla tavalla. Ja tämähän on siis yleisohje, jonka olen kuullut. Koita vielä netistä jostai etsiä Motipin omaa ohjetta, että ei mee maalaukset perseelleen...keetsy kirjoitti:Tuli ostettua MOTIP:n pohjamaalia ( harmaa ), kiiltävää mustaa maalia ja lakkaa.
Ja tuo pintamaalin maalaaminen pohjamaalin päälle heti on järkevää vain silloin, kun pohjamaalaus on tasainen ja hyvin onnistunut. Jos tulee esim. valuma pohjamaaliin, ei ole järkeä jatkaa pintamaaliin... Ja pohjamaalauksen onnistuminen taas riippuu paljolti pohjatöiden tasosta, jne. Kokeilemalla oppii parhaiten.
Ite maalasin at-colorin spraylla noin 2,5v sitte ja lakkaa sitte reilusti, about 4-5 paksua kerrosta ni ei haittaa vaikka kaatuis bensaa.jonn kirjoitti:Onks muuten mitään spray maalii, mikä kestää, jos bensaa lirahtaa tankille?
Mastoniki kesti hyvin bensaa..
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Kiitoksia Vaeltaja.
Kaippa simmoset 2 kerrosta pintamaalia ja siihen päälle 2 kerrosta lakkaa olis ihan riittävä...(?)
Piti vielä kysyä, että laitanko tarran kiinni pintamaaliin, ja sitten lakat tarran päälle?
Kaippa simmoset 2 kerrosta pintamaalia ja siihen päälle 2 kerrosta lakkaa olis ihan riittävä...(?)
Piti vielä kysyä, että laitanko tarran kiinni pintamaaliin, ja sitten lakat tarran päälle?
Siten se on kestävämpi, mutta täytyy kyllä antaa sitten pintamaalin kuivua kunnolla ennen tarrojen asennusta. Ja ne tarrat on kertomusten mukaan helpoin liimata saippuaveden avulla, eli saippuavettä tarran kohdalle, asennus ja sitten vedet pois alta jollain lastalla tms. En ole itse kokeillut, mutta näin on kerrottu. 
Jep, Vaeltaja sen sanoi
Saippueveden avulla saa sit näppäräst viel liikutettuu tarraa. Anna sen tarran laitonkin jälkeen kuivua sitten hyvin ennen lakkaa.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Pitäis kaverin katteet maalata ja tuli siitä pari kysymystä.
Sopiihan 2k spraylakka alkyydi paukun päälle? Tuleeko kestävä pinta? Omaan mankiin oon laittanu normi lakkaa, ku maksaa toi 2k niin paljon, niin pienestä kolhusta irtoo heti pieni pala maalii pois. Estääkö tää 2komponentti lakka semmosen?
Olis tommosta 2komponentti lasikuitu kittiä. Käykö se muoviin tulleiden naarmujen peittämiseen? Kuulemma joustaakin hieman, niin ei pitäis heti tippua poiskaan?
Mistä kaikkialta tota 2k lakkaa saa? selailin vähän, niin 400ml pullo maksaa jtn. 28€ Saako jostain halvemmalla?
Sopiihan 2k spraylakka alkyydi paukun päälle? Tuleeko kestävä pinta? Omaan mankiin oon laittanu normi lakkaa, ku maksaa toi 2k niin paljon, niin pienestä kolhusta irtoo heti pieni pala maalii pois. Estääkö tää 2komponentti lakka semmosen?
Olis tommosta 2komponentti lasikuitu kittiä. Käykö se muoviin tulleiden naarmujen peittämiseen? Kuulemma joustaakin hieman, niin ei pitäis heti tippua poiskaan?
Mistä kaikkialta tota 2k lakkaa saa? selailin vähän, niin 400ml pullo maksaa jtn. 28€ Saako jostain halvemmalla?
Käy kyselee Turun maaliliikkeist. Proväri jne..
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Lasikuitukitti on yleensä vähän isompiin lommoihin, voi olla pieniin naarmuihin turhan jytyä tavaraa. Jos on yhtään isompi kate kyseessä niin ettet yhellä pullolla maalaa ni jos vaan mahiksia on ni ruiskulla... 2k lakka on paljon halvempaa "irtona" Maksaa äkkiä takasin parin kympin ruisku ittensä.
Toi lohkeeminen on paljolti pohjista kiinni, jos on hyvin tehty niin ei juuri lohkeile. Toisiinsa sopivia maaleja ja hyvät pohjat ni ei lohkeile mihinkään, tulee vaan naarmu
Jos alkydimaali on tärpättiohenteista ni en lähtis kokeileen ylilakkausta tinnerilakalla.. mutta jos se on ksyleeni tai tinneriohenteista niin sitten se vois kestääkin. Sen pitää sitten vaan olla ihan viimeisen päälle kuiva ettei lakan alle jäävät höyryt kuplita lakkaa irti. Ja jos maali on kiiltävä ni pinta pitää karhentaa.
Toi lohkeeminen on paljolti pohjista kiinni, jos on hyvin tehty niin ei juuri lohkeile. Toisiinsa sopivia maaleja ja hyvät pohjat ni ei lohkeile mihinkään, tulee vaan naarmu
Jos alkydimaali on tärpättiohenteista ni en lähtis kokeileen ylilakkausta tinnerilakalla.. mutta jos se on ksyleeni tai tinneriohenteista niin sitten se vois kestääkin. Sen pitää sitten vaan olla ihan viimeisen päälle kuiva ettei lakan alle jäävät höyryt kuplita lakkaa irti. Ja jos maali on kiiltävä ni pinta pitää karhentaa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
kun tuli spraylla maalattua muutama " ei niin pikkutarkka osa " kuten takanapa, niin kaipaisin vähän neuvoa etunapaa varten.
eli maalasin harmaalla pohjamaalilla 3 kerrosta, pinta sileä. pitäisikö karhentaa ennen pintamaalia, milloin, ja millä?
kun 3. pohjamaali kerros oli kuivunut ( en karhentanut millään annoin vain kuivua ) tarpeeksi sprayasin pintamaalia sen 3 kerrosta, pinta melko sileä. pitäisikö karhentaa ennen lakkaa, milloin, ja millä?
kun pintamaalin viimeinen kerros oli kuivunut ( en tätäkään karhentanut millään ) sprayasin 4 kerrosta lakkaa. pinta ei niin sileä ja peili mitä olisin halunnut. pitäisikö karhentaa..jne?
missäs vaiheessa on porukat karhentanu tota pohjamaalia tkarhuntassulla / 800 paperilla ?
ja kannattaako lakkaa yrittää millään sitten saada kiiltävämmäks, kun jossain oli ohjeena että kun on lakannu niin vielä paremman pinnan saa kun vesihioo 1200 + jotain kiillotustahnaa.
eli maalasin harmaalla pohjamaalilla 3 kerrosta, pinta sileä. pitäisikö karhentaa ennen pintamaalia, milloin, ja millä?
kun 3. pohjamaali kerros oli kuivunut ( en karhentanut millään annoin vain kuivua ) tarpeeksi sprayasin pintamaalia sen 3 kerrosta, pinta melko sileä. pitäisikö karhentaa ennen lakkaa, milloin, ja millä?
kun pintamaalin viimeinen kerros oli kuivunut ( en tätäkään karhentanut millään ) sprayasin 4 kerrosta lakkaa. pinta ei niin sileä ja peili mitä olisin halunnut. pitäisikö karhentaa..jne?
missäs vaiheessa on porukat karhentanu tota pohjamaalia tkarhuntassulla / 800 paperilla ?
ja kannattaako lakkaa yrittää millään sitten saada kiiltävämmäks, kun jossain oli ohjeena että kun on lakannu niin vielä paremman pinnan saa kun vesihioo 1200 + jotain kiillotustahnaa.
Eipä sitä välihiontaa välttämäti tarvi.
Vetää vaan paksun lakka kerroksen et melkee valuu, niin tulee kiiltävää. Jos menee lakkaus huonosti et tulee huonoa pintaa, niin sitten kevyt hionta jollaki 1200 ja sitte vaikka metal polishilla hinkkaa kiiltäväks.
Eikös se velho oo metal polishia tossa käyttäny?
It was at this moment that he knew, he fucked up.
-
kurri
jos kiiltävän kuivan maalin tai lakan päälle vedetään lisää väriä/lakkaa niin pitää karhentaa jollain että tarttuu hyvin. Mä oon yleensä joka välissä ku maalannu kuivalle pinnalle uutta pyyhkässy nylonmatolla ni lähtee ilmasta pudonneet pölyt ym. roskat pois.
http://www.onewood.fi/verkkokauppa/prod ... g.php?c=59
(tätä varmaan karhuntassulla meinasit?)
Hiomavahaa on olemassa jälkiviimeistelyyn, sillä saa kivasti pieniä mokia paikattua. Metalpolish varmaan toimii, muttei se oikeaa ainetta ole tähän tarkoitukseen.
http://www.onewood.fi/verkkokauppa/prod ... g.php?c=59
(tätä varmaan karhuntassulla meinasit?)
Hiomavahaa on olemassa jälkiviimeistelyyn, sillä saa kivasti pieniä mokia paikattua. Metalpolish varmaan toimii, muttei se oikeaa ainetta ole tähän tarkoitukseen.
En saanut kunnon vastausta toisessa topicissa joten kannattaako miranolilla maalata (esim runko etu- ja takanapa ja svingi)? Ja sitten toinen että millä kannattaisi tankin maalata?
jeps, tuota meinasin.
kun eilen maalasin tankoa, olin maalannut 2 kerrosta ja annoin kuivua 12h, sileä pinta tuli niin päätin kokeilla tuota karhunkieltä. oikeen näky ne "ns. naarmut" mitä se karhunkieli teki, ei siis menny pohjamaaleista läpi, mutta pinta oli karheampi ja hieman "naarmuinen". koitin aluksi hellemmin muttei se näyttänyt mitenkää erilaiselta joten päätin kokeilla kovempaa painaen
kun olin käyny tuon 2. kerroksen läpi karhunkielellä maalasin tuon kolmannen kerroksen, joka on nyt siis sileä ja näyttää hyvältä, kuivunut sen 12h. kysymys kuuluukin, että käynkö tuon nyt hellästi läpi karhunkielellä, vai painanko saman verran kun tuossa aiemmin että näkyy simmoset jäljet siitä?
kun eilen maalasin tankoa, olin maalannut 2 kerrosta ja annoin kuivua 12h, sileä pinta tuli niin päätin kokeilla tuota karhunkieltä. oikeen näky ne "ns. naarmut" mitä se karhunkieli teki, ei siis menny pohjamaaleista läpi, mutta pinta oli karheampi ja hieman "naarmuinen". koitin aluksi hellemmin muttei se näyttänyt mitenkää erilaiselta joten päätin kokeilla kovempaa painaen
kun olin käyny tuon 2. kerroksen läpi karhunkielellä maalasin tuon kolmannen kerroksen, joka on nyt siis sileä ja näyttää hyvältä, kuivunut sen 12h. kysymys kuuluukin, että käynkö tuon nyt hellästi läpi karhunkielellä, vai painanko saman verran kun tuossa aiemmin että näkyy simmoset jäljet siitä?
-
kurri
Sulla taitaa olla jotain tosi karkeeta se matto... ei mulla ainakaan mitään näkyviä naarmuja sillä aikaseks saa, lähinnä vaan pinta menee mataks.
Pohjamaalikerroksia siis oot vetäny?
pohjamaalin päälle kyllä voi vetää ihan ilman välihiontaa kunhan ei oo kiiltävä pinta.
Pohjamaalikerroksia siis oot vetäny?
pohjamaalin päälle kyllä voi vetää ihan ilman välihiontaa kunhan ei oo kiiltävä pinta.
Kuinka hyvin spray-maali pysyy esim. tankissa? Oletuksena, että on pohjamaalia ja lakkaa. Liuottaako bensa heti sen lakan pois siitä tankista, jos sitä läikkyy siihen?
Entäs paljonko teillä on maksanu automaalaamoissa maalauttaa: tankki, sivukoppa ja umpio? Jos ei ole mitään tuttava yms. alennuksia?
Entäs paljonko teillä on maksanu automaalaamoissa maalauttaa: tankki, sivukoppa ja umpio? Jos ei ole mitään tuttava yms. alennuksia?
Honda monkey vm -90-EX EX EX EX EX
72cc pytty, isovena kansi 16mm kaasutin, Malossi ilmanputsari, 17/35,
Skyteam -11, elämää ohituskaistalla..Käyttis/stunt
72cc, isovena kansi, 19mm Jingke, pipercross, 17/37, minicrossin alkukäyrä bud-vaimentimella
72cc pytty, isovena kansi 16mm kaasutin, Malossi ilmanputsari, 17/35,
Skyteam -11, elämää ohituskaistalla..Käyttis/stunt
72cc, isovena kansi, 19mm Jingke, pipercross, 17/37, minicrossin alkukäyrä bud-vaimentimella