Ohitin

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Kaasua!

Viesti Kirjoittaja Kaasua! »

silloin on liikaa vastusta ja se ei päästä ollenkaan virtaa läpi. jos ois on off kytkimellä niin silloin se ois on asennossa oikein mutta ei tässä säädettävässä mallissa.
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! ;)
Eki

Viesti Kirjoittaja Eki »

Mistä sais halvalla tilattua vuoden 92 mankiin hyvän toimivan ohittimen pistäkää linkkiä ja sais olla kokemusta kyseisestä paikasta. :)
mönkey

Viesti Kirjoittaja mönkey »

Vaikka moposportista.
.
Monkey Rider

Viesti Kirjoittaja Monkey Rider »

Eki kirjoitti:Mistä sais halvalla tilattua vuoden 92 mankiin hyvän toimivan ohittimen pistäkää linkkiä ja sais olla kokemusta kyseisestä paikasta. :)
Mikset laittais ihan vaan vastusta? Ajaa täysin saman asian rutkasti halvemmalla. Ja laitat vielä katkaisijan niin saat sen sitten poiskin jos haluttaa. Omasta mielestä nuo ohittimet mitä myydään jossain mopoliikkeissä on ihan täyttä rahastusta, kun pelkkä vastus maksoi mulla 50c.
Smoogeli

Viesti Kirjoittaja Smoogeli »

Juuri näin. Eli vastus siis 50centtiä ja tilattuna moparilta 13e+ postimaksut. Siinä voi kukin miettiä et kumpi loppuunsa kannattaa. Onhan se toki ymmärrettävää jos joku vain ei osaa tinata sitä vastusta sinne johdon väliin ja heittää päihin katkasijan johtoja.. :D
Kaasua!

Viesti Kirjoittaja Kaasua! »

Smoogeli kirjoitti:Juuri näin. Eli vastus siis 50centtiä ja tilattuna moparilta 13e+ postimaksut. Siinä voi kukin miettiä et kumpi loppuunsa kannattaa. Onhan se toki ymmärrettävää jos joku vain ei osaa tinata sitä vastusta sinne johdon väliin ja heittää päihin katkasijan johtoja.. :D
Muttakun sen mopparin säätövastuksenki joutuu kolvaamaan ellei oo puristettavia liittimiä :mrgreen:
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! ;)
Monkey Rider

Viesti Kirjoittaja Monkey Rider »

Kaasua! kirjoitti:Muttakun sen mopparin säätövastuksenki joutuu kolvaamaan ellei oo puristettavia liittimiä :mrgreen:
Niinpä. Joten tästä voi siis jokainen itsekseen päätellä, että mitä kannattaa ostaa ja mitä ei.
Leichtmetallfelgen

Viesti Kirjoittaja Leichtmetallfelgen »

Kysyn nyt vain ihan huvikeen, että mulla oli ohitin kiinne (vastus) hyvin kiersi ja toimi, mutta yksi päivä otin ohittimen pois. Niin kiertää samalla tavalla kuin ennen. Ja kysessä kuitenkin vakio CDI-boxi. Mikähän siinä mahtaa olla, että CDI:Stä olisi tavallaan rajoitin mennyt tjsp. ?
Spedr
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Spedr »

Leichtmetallfelgen kirjoitti:Kysyn nyt vain ihan huvikeen, että mulla oli ohitin kiinne (vastus) hyvin kiersi ja toimi, mutta yksi päivä otin ohittimen pois. Niin kiertää samalla tavalla kuin ennen. Ja kysessä kuitenkin vakio CDI-boxi. Mikähän siinä mahtaa olla, että CDI:Stä olisi tavallaan rajoitin mennyt tjsp. ?
Sama juttu kiinnostais, omalle kohdalle osunut jo kaksi vakio CDI-boksia joista rajoittimet kadonneet :?
Tomi

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Joo mulla sama homma mutta välillä menee ohitin päälle ja välillä ei :D Sit ku poliisit testaa ni varmaan ohitin päällä
Leichtmetallfelgen

Se voi olla, kun kauan ohitin ollut paikoillaan niin cdi-boksi:sta häviää rajoitin. No halvemmaksi se tällein tulee, ettei tarvitse ostaa rajoittamatonta cdi-boksia :D
Spedr
Vip-käyttäjä

Leichtmetallfelgen kirjoitti:Se voi olla, kun kauan ohitin ollut paikoillaan niin cdi-boksi:sta häviää rajoitin. No halvemmaksi se tällein tulee, ettei tarvitse ostaa rajoittamatonta cdi-boksia :D
Periaatteessa joo, mut mun mielestä ainakin olis kiva et sais käännettyä ohittimen katkaisijasta pois kun sinitakit tulee.
Leichtmetallfelgen

^^Joo itseasiassa sellain huomasin, kun olin katkaisijaa ohittimeen laittamassa ja ihmettelin, että kumma kun ei toimi... No otin sitten ohittimen kokonaan pois, ja silti nappaa samallain kierroksia.
Pekko

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Tarviiko vuoden -82 mankiin ohitinta virien kanssa?? :wink:
mönkey

Viesti Kirjoittaja mönkey »

Ei.
.
Apes

Viesti Kirjoittaja Apes »

Mitens mulla ku laittaa ohittimen kiinni nii pätkii 51km/h vauhdissa saakelisti mutta ohittamattomana ei pätki ollenkaan ja menee 56km/h... Huono ohitin vaii? Punainen-punainen-oranssi-kulta on vastuksen värit ja vm. on 1991.

EDIT: Pistin vihreen ledin ja toimi paremmin. Mut pätkii ylimmillä kierroksilla silti. Jääkööt prkl koko ohitin laittamatta. Parempi niin...
1337

Viesti Kirjoittaja 1337 »

Tai sitten ostat moposportin sikahintaisen :lol: Itse olen melkein sellaista harkinnut, kun alkaa vähän ärsyttämään toi ledien/vastuksien kanssa sekoilu, eikä tässä lähellä ole sellaista liikettä joista em. osia saisi. Kouluelektroniikassakin minimitilausmäärä sen 14€. Sillä rahalla saisi sen sikahintaisen jo :lol:
Spedr
Vip-käyttäjä

1337 kirjoitti:Tai sitten ostat moposportin sikahintaisen :lol: Itse olen melkein sellaista harkinnut, kun alkaa vähän ärsyttämään toi ledien/vastuksien kanssa sekoilu, eikä tässä lähellä ole sellaista liikettä joista em. osia saisi. Kouluelektroniikassakin minimitilausmäärä sen 14€. Sillä rahalla saisi sen sikahintaisen jo :lol:
Yläastella niitä ledejä ja vastuksia sai aina kätevästi kässäluokasta :twisted:
^henri^

Viesti Kirjoittaja ^henri^ »

Spedr kirjoitti:Yläastella niitä ledejä ja vastuksia sai aina kätevästi kässäluokasta :twisted:
Saahan sieltä räikät, hylsyt, hitsipuikot yms. :twisted: Apes ookko koittanu keltasta lediä?
Eemil-

Viesti Kirjoittaja Eemil- »

^henri^ kirjoitti:
Spedr kirjoitti:Yläastella niitä ledejä ja vastuksia sai aina kätevästi kässäluokasta :twisted:
Saahan sieltä räikät, hylsyt, hitsipuikot yms. :twisted: Apes ookko koittanu keltasta lediä?
Itte otin aina hitsipuikkoja ja ohittimia kun oli tarvis!
Apes

^henri^ kirjoitti:Saahan sieltä räikät, hylsyt, hitsipuikot yms. :twisted: Apes ookko koittanu keltasta lediä?
Mulla oli vääränlainen vastus, se oli 22kOhm... Ois siis pitäny olla 220kOhm eli puna-puna-kelta-kulta. Keltanen ledi oli joskus ja se kyllä pelitti mut sillon oli vakio kaasari.
Garash

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Garash »

Joo elikkä sellanen juttu, kävin ostaa 22kilosen vastuksen ja katkasin sinivalkosen johdon ja kolvasin niitten väliiin sen vastuksen, mutta ei tunnu kiertävän yhtään sen paremmin, että mikähän olisi, pitäiskö koittaa kolvata toisin päin sitä vastusta kenties? :D mana muute vakio
Puna-musta orkkismanki, vakio, -94 :)
waltt

Viesti Kirjoittaja waltt »

Garash kirjoitti:Joo elikkä sellanen juttu, kävin ostaa 22kilosen vastuksen ja katkasin sinivalkosen johdon ja kolvasin niitten väliiin sen vastuksen, mutta ei tunnu kiertävän yhtään sen paremmin, että mikähän olisi, pitäiskö koittaa kolvata toisin päin sitä vastusta kenties? :D mana muute vakio
kokeile vielä toisinpäin, jos ei niinkään toimi niin laita ihan tavallinen ledi. (mulla on vihreä)
Apes

waltt kirjoitti: kokeile vielä toisinpäin, jos ei niinkään toimi niin laita ihan tavallinen ledi. (mulla on vihreä)
Mulla ei oo mikään vastus toiminut. 220kilosella ei kulkenu virta läpi ja 22kilosella pätki siinä noin 5000rpm. Vihreellä ledillä pätki siinä missä rajoitus on eikä kiertänyt enempää. Ainoa joka on toiminu on keltainen ledi.
Petu^
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Petu^ »

Toi vastuksen kokohan riippuu et mikä vm on, eli periaatteessa turha vertailla, noista ledeistä en sit tiiä..
Viimeksi muokannut Petu^, 02.11.2007 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
Vastaa Viestiin