Hei
Kiitos vinkeistä. Mistä olette tilanneet noita kiinanmonkeyn osia?
Entä minkämalliset/tyyppiset vilkut sopivat parhaiten Hondaan? Onko esim. jokin tietty sarja jonka saa helpoiten kiinnitettyä ja joka toimii?
Noista vilkuista samaa mieltä, sopivatko koko Monkeyn tyyliin, mutta jälkikasvun turvallisuutta liikenteessä tässä mietin.
VIlkut Monkeyhyn
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: VIlkut Monkeyhyn
Mopossahan vilkut eivät ole pakolliset ja moni ne pois ottaakin. Näyttää sitten jaloilla tai kädellä mihin menee.
Käytettynä lähtisin itse etsimään tuolta "Myydään" ja "Ostetaan" alueelta, tai sitten kauppoja löytyy "monkey kaupat" -topicista.
Käytettynä lähtisin itse etsimään tuolta "Myydään" ja "Ostetaan" alueelta, tai sitten kauppoja löytyy "monkey kaupat" -topicista.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Tervehdys Mie71. Avauksessa ei ollut mainintaa kumpi on kyseessä 6v vai 12v. Kirjoitan tämän 12v järjestelmään. Sinulle on ehdotettu kiinailmiötä, joten mennään niillä eväillä.
Esim: Motonetistä saat kaksinapaisen releen mikä käy tavallisille vilkuille(ei Led)maksaa muistaakseni 10 euron paikkeilla. Samasta paikasta saat pienet vilkut joissa on taustat kromin väriset, hintaa en muista. Näitä olen paljon nuorisolle asennellut, on kuulema hyvän näköiset ja kirkkaat, turvallisuus ennen kaikkea.
Asennus:
Virtalukon virran ulostulosta musta/musta valk/ riippuu lukosta(sisäänmeno johto on punainen, suojattu sulakkeella ei siis punaiseen)
vedät johdon releelle(sisään meno L)
Ulostulo eli X, siitä vedät johdon vilkunkytkimelle sisään menoon.
Yhdistä vasemman puoleiset vilkut kytkimen johtoon oranssi
Yhdistä oikean puoleiset vilkut kytkimen johtoon vaalean sininen
Maadoita kaikista vilkuista toinen johto. Tämä oli siis Kiinan johdotus ja värit. Kaikki, jos oikein meni pitäisi vilkkujen toimia, ei toimia, toimia, ei toimia
Esim: Motonetistä saat kaksinapaisen releen mikä käy tavallisille vilkuille(ei Led)maksaa muistaakseni 10 euron paikkeilla. Samasta paikasta saat pienet vilkut joissa on taustat kromin väriset, hintaa en muista. Näitä olen paljon nuorisolle asennellut, on kuulema hyvän näköiset ja kirkkaat, turvallisuus ennen kaikkea.
Asennus:
Virtalukon virran ulostulosta musta/musta valk/ riippuu lukosta(sisäänmeno johto on punainen, suojattu sulakkeella ei siis punaiseen)
vedät johdon releelle(sisään meno L)
Ulostulo eli X, siitä vedät johdon vilkunkytkimelle sisään menoon.
Yhdistä vasemman puoleiset vilkut kytkimen johtoon oranssi
Yhdistä oikean puoleiset vilkut kytkimen johtoon vaalean sininen
Maadoita kaikista vilkuista toinen johto. Tämä oli siis Kiinan johdotus ja värit. Kaikki, jos oikein meni pitäisi vilkkujen toimia, ei toimia, toimia, ei toimia
Kiitos taas kaikille vastanneille.
Tuo 12V lienee se yleisin tapa mitä olen asiaa Googlettanutkin.
Onko 6V aivan kuolleena syntynyt ajatus?
Kummalla tavalla tulee vähemmän ärräpäitä ja muutoksia / töitä?
Tuo 12V lienee se yleisin tapa mitä olen asiaa Googlettanutkin.
Onko 6V aivan kuolleena syntynyt ajatus?
Kummalla tavalla tulee vähemmän ärräpäitä ja muutoksia / töitä?
-
apinanraivo
Ehkä tämä kuuluisi tuonne tuuninkiin ja paranteluun?
Mutta joo, puolarikoneella mulla oli valokäämiltä tasasuuntaimelle ja tasasuuntaimelta vilkkureleelle piuhat. Vilkkureleeseen sitten asianmukaisesti kytketty 12 voltin vilkkuhehkupolttimot. "Kahvarunko" on jostain kiinanpuolarimönkijästä, sammutusnappi on kolmeasentoinen, eli siihen sai hienosti vilkut kiinni. Liian tehokkaalla etuvalolla ei toiminut vilkut alakierroksilla lainkaan (jännitteensäätimenkään kanssa). Nyt on kiinankrossin alakerralla 12 voltin jännitteensäädin, ledivilkkurele ja ledipolttimot joka paikassa. Vieläkään ei toimi vilkut tyhjäkäynnillä, mutta nyt etuvalo ei vilku kilpaa vilkkujen kanssa. Todennäköisesti viritelmä toimiihuomattavasti paremmin mankin um-staattorilla ja akulla.
Ja tuo 6-12v muutos tapahtuu jännitteensäätimen vaihtamalla, ei sen isompi urakka.
Kännykällä autossa kirjoitettu, pahoittelut sekavuudesta.
Mutta joo, puolarikoneella mulla oli valokäämiltä tasasuuntaimelle ja tasasuuntaimelta vilkkureleelle piuhat. Vilkkureleeseen sitten asianmukaisesti kytketty 12 voltin vilkkuhehkupolttimot. "Kahvarunko" on jostain kiinanpuolarimönkijästä, sammutusnappi on kolmeasentoinen, eli siihen sai hienosti vilkut kiinni. Liian tehokkaalla etuvalolla ei toiminut vilkut alakierroksilla lainkaan (jännitteensäätimenkään kanssa). Nyt on kiinankrossin alakerralla 12 voltin jännitteensäädin, ledivilkkurele ja ledipolttimot joka paikassa. Vieläkään ei toimi vilkut tyhjäkäynnillä, mutta nyt etuvalo ei vilku kilpaa vilkkujen kanssa. Todennäköisesti viritelmä toimiihuomattavasti paremmin mankin um-staattorilla ja akulla.
Ja tuo 6-12v muutos tapahtuu jännitteensäätimen vaihtamalla, ei sen isompi urakka.
Kännykällä autossa kirjoitettu, pahoittelut sekavuudesta.
"Jos se toimii, sitä ei ole modattu tarpeeksi."
Pikkutankki x2 (-76, -77)
Solifer S1:n runkoon istutettu puolarimoottori
YZ125 -06
Pikkutankki x2 (-76, -77)
Solifer S1:n runkoon istutettu puolarimoottori
YZ125 -06