Tää on huikee prokkis seurata, kun lähes päivittäin ainakin jotain saatu aikaiseksi. Itse oon ehdottomasti ton monoiskarin kannalla. Näyttäis toimivan todella hyvin. Hommaat vaan tarpeeksi jämäkän iskarin siihen.
Oishan se mono vähä Rajumman näkönen kyllä. Pitäs vaan tietää että minkä vehkeen iskaria seuraavaks koittais, viitti hirveen montaa ostaa sen takia että saa todeta niiden olevan aivan liian löysiä.
Ja onko jollain tietoa tuosta kun isommissa pyörissä iskarin alapään kiinnitys on sillä vipusysteemillä toteutettu, niin onko sillä jotain vaikutusta jäykkyyteen, vai miksi niissä se on sillä tavalla toteutettu?
Eli pitäskö tässä nyt alkaa tekemään tolla systeemillä tuota takapäätä.
Itsellä kun on tollanen derbi kakkos mopona tallissa ja kaverilla myös, itsellä on karvalakki malli kaverilla kalliimpi ja paremmin varusteltu. Kaverilla juuri tuo t-luu/linkku kiinnitys ja mulla ihan normaali kiinteä takahaarukka kiinnitys. Kalliimmassa derbissä jäykkyys säädettävä iskari millä saa melkein täysin jäykäksi ja sitten samanlaiseksi ellei löysemmäksi kun omassa karvalakki mallissa. Luulisin että joku enskamopon säädettävä iskari olisi sopiva, kun säätövaraa kumminkin löytyy?
E: Manki painaakin puolet vähemmän kuin derbi joten kyllä derbin tms säädettävä iskari luulisi riittävän vaikka kuormaa olisikin enemmän, itse mopo ei paljoa paina... Joten tuollainen linkku järjestelmä tuskin tarpeellinen oikealla iskarilla
Gabirt kirjoitti:Omaan silmään sopisi nui pienet iskarit siinä asennossa mitä ne oli ekaksi Tois siihen vähän lisää monkeymaisuutta.
Mjoo, ainut vaan että ne oli aevan persiistä sillon, eikä ne nyttenkään mitään vaimenna, joustaa ainostaan, ihan ku jousipyssyllä ois potkutellu. Ja tulevaisuutta ajatellen voishan se alustakin olla kunnollinen jos tekniikka päivittyy jossakin kohtaa järeämpään versioon.
Alkuviikosti pitäsi saapua 600 CBR:n takaiskari niin etenee taas tämäkin kikotin. Sitte vois pikkuhiljaa hitsailla takahaarukan kokonaan kasaan, ja koneen vois myös lyödä nippuun niin pääsis hiukan suunnittelemaan pakoputkea/vaimentimia.
Dodiii, pientä edistystä. Tosiaan 600 CBR:än takaiskarin hommasin, ja ai että kyllä se tuntuu hyvältä persiin alla. Just täydellinen. Huomenna varmaan pääsee tekeen kiinnikkeitä. Pikkusen tarvii kyllä vehjettä tiputtaa alas päin, rajana oikeestaan vain se ettei kenkä hirveen helposti osuis maahan.
Ohan se, mutta kyllä on hyvän tuntunenkin, tohon ku hyppää persiilleen, ni pehmeesti ottaa vastaan ja nostaa hienosti takasin ylös, ja säätökin löytyy. Pitää kattoo minkälaisia tukia tohon perään saa tehtyä, niin saa hiukan "piiloon" tuota iskaria. Tälläi vanhemmiten tuo ajomukavuus menee pikkusen jo ulkonäön edelle
Pientä edistystä. Aloin korjaan noita jalkatappiasennuksia koska ne ei omaa silmää mielyttänyt, tulivat aivan liian alas. Ratkaisu ongelmaan, vaihdoin oikean puolen kiinnityspalikan vasemmalle puolelle ja toisinpäin, näin sain tappien kiinnityshommelit paljon ylemmäs vaikka itse jalkatapit pysyy samassa kohdassa kuin ennenkin.
Takahaarukan iskarikiinnitystä hahmottelin. Tuo yläpää on hiukan hankalampi toteuttaa, mutta eiköhän sekin siitä saada tehtyä.
Tänään tuli pari tuntia tehtyä tota iskarin yläpään kiinnikettä, ja paikalleen asennuksen jälkeen totesin että seo vttu ihan hirvee, joten se lensi romukoppaan. Ehkä tokalla yrittämällä luonaa paremmin kun prototyyppi on jo tehty
Alumiinista tuon osan teen joten kiinnitys tulee parilla pultilla runkoon, rungossakin on valmiina jotain reikiä niin onnistuu sekin näppärästi.
Pientä edistystä. Tuon iskarin alakiinnitysken teen tuohon lattarautaan mikä on taottu kaarevaksi. Tota etummaista rautaa en jaksanu alkaa toistaseks enempää hifistelemään, se jää muutenkin iskarin taakse vähän piiloon niin olkoon nyt toistaseks vain tollanen suora.