kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Olisi kiva kun tulis koko moposta kuvia. Muuten ihan ok topic!
-
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Mielenkiintosta luettavaa ku joku vertailee ihan tuloksilla nuita eroja paljonko on hyötyä ajotukse muuttamisesta, vieläkö otat tarkat tulokset ylös.
Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Kiinnostais nähä kuvia tästä modatusta nokka-akselista verrattuna vakioon. Hyvä idea tuo 50cc virittäminen, kun monesti ollaan heti lyömässä isompaa palikkaa koneeseen 

Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Kiitokset kehuista!
Gabirt ja mango: Järjestän teille kyllä kuvat noista, älkää huoliko. Ne ovat jo otettuna kännykällä, mutta en saa kuvia monkeyttiin muuten kuin koneen kautta.
Honkleibomba: Juu no tuo osien optimointi on aika tärkeää virittäessä, kun halutaan samoista osista isompi hyöty. Juurikin tätä varten pitäisi olla kyllä dyno, jossa suorittaisi kaikki testit, mutta ei voi mitään, käytetää omaa uskollista persdynoa ja huippuja mittarina. Ehkä pitäisi ottaa tulevaisuudessa vielä 0-60km/h -aika, josta näkisi vähän muutakin kuin huipputehot, vaikka huipputehojahan parhaimpaan huippunopeuteen vaaditaan.
Juu ja kaverilla oli mankissa tällä kertaa 19mm jinke ja paremmin säädöissä ja lähdimme liikennevalojen lähettämänä viivoille. Minulla ei tullut mitenkään huonoa lähtöä, mutta kyllä se kaveri vaan vei seiskakympeillä, ymmärrettävästi.
E:gabirt, tarkoititko modattua nokka-akselin ratasta? Nokka-akselihan tässä on vakio (vielä)
Gabirt ja mango: Järjestän teille kyllä kuvat noista, älkää huoliko. Ne ovat jo otettuna kännykällä, mutta en saa kuvia monkeyttiin muuten kuin koneen kautta.
Honkleibomba: Juu no tuo osien optimointi on aika tärkeää virittäessä, kun halutaan samoista osista isompi hyöty. Juurikin tätä varten pitäisi olla kyllä dyno, jossa suorittaisi kaikki testit, mutta ei voi mitään, käytetää omaa uskollista persdynoa ja huippuja mittarina. Ehkä pitäisi ottaa tulevaisuudessa vielä 0-60km/h -aika, josta näkisi vähän muutakin kuin huipputehot, vaikka huipputehojahan parhaimpaan huippunopeuteen vaaditaan.
Juu ja kaverilla oli mankissa tällä kertaa 19mm jinke ja paremmin säädöissä ja lähdimme liikennevalojen lähettämänä viivoille. Minulla ei tullut mitenkään huonoa lähtöä, mutta kyllä se kaveri vaan vei seiskakympeillä, ymmärrettävästi.
E:gabirt, tarkoititko modattua nokka-akselin ratasta? Nokka-akselihan tässä on vakio (vielä)
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Joo ratasta tarkotin. Mua ei kyllä haittaa vaikka kuvat olis kännykällä napattuja jos niistä saa jotenki selvää 

Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Itelläki on tapana aina modauksen jälkee käydä testaamassa huiput/kiihtyvyys ja viivoja, sit näkee et paljonko ollu hyötyä, vai onko vaa lumetta koko homma. Tuntuu että menee paremmin vaik oikeesti menee hitaammin 

a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Viime päivityksen jälkeisenä iltana kävin ajelulla ja kyllä tuli kiihdyteltyä ja kierrätettyä aika huolella. En tiedä oliko se vain vainoharhaisuutta koneen kestävyydestä tai jotain, mutta siinä kun rallattelin kolmosella 70km/h niin rupesi kuulostaa kuin venttiilit olisivat alkaneet ääntelemään. Varmaankaan eivät tervehtineet mäntää, kun ei ainakaan ruvenneet venat vuotamaan.
Saattaahan se olla, että kun nokka avaa venttiilin niin yhtäkkisesti niin venttiili haluaa maassan hitauden takia jatkaa avautumisliikettä nokan huippukohdan yli ja kun venttiilinjousi sitten vetää venttiilin kiinni niin yhtäkkisesti, osuu se keinuvipuun, joka paukahtaa nokan takaosaan suht kovalla voimalla ja aiheuttaa tuon äänen. Tai voihan se olla, ettei keinuvipu paukahda nokan takaosaan, vaan venttiili pamahtaa suoraan seetipintaan.
Mutta aika tyytyväinen olen siihen, että vakiot kiinalaiset venttiilijouset pysyvät mukana pikkuvenaisessa n.11000rpm.
Tässä teille kuvat, joita lupailin.
Itse Keltainen Paholainen

Tässä nyt nokkaratas myöhästettynä niin paljon kuin pystyy. Eihän tuo silmällä ole paljon mitään, mutta kyllä se persdynossa ja huipuissa tuntuu. Vähän jäi ketuttamaan, että tuo kohdistusmerkki meni niin vinoon nokan halkaisijasta. No ei voi mitään...

edit: Mittasin suoraan tietokoneen näytöltä kulman astekolmiolla ja näyttäisi olevan myöhästetty n.4-5 astetta, eli 8-10 astetta kampiakselilta. Ja vertailun vuoksi siis yhden piikin kun laittaa väärään niin ajoitus myöhäistyy/aikaistuu n.25,7 astetta kampiakselin asteissa.
Saattaahan se olla, että kun nokka avaa venttiilin niin yhtäkkisesti niin venttiili haluaa maassan hitauden takia jatkaa avautumisliikettä nokan huippukohdan yli ja kun venttiilinjousi sitten vetää venttiilin kiinni niin yhtäkkisesti, osuu se keinuvipuun, joka paukahtaa nokan takaosaan suht kovalla voimalla ja aiheuttaa tuon äänen. Tai voihan se olla, ettei keinuvipu paukahda nokan takaosaan, vaan venttiili pamahtaa suoraan seetipintaan.
Mutta aika tyytyväinen olen siihen, että vakiot kiinalaiset venttiilijouset pysyvät mukana pikkuvenaisessa n.11000rpm.
Tässä teille kuvat, joita lupailin.
Itse Keltainen Paholainen

Tässä nyt nokkaratas myöhästettynä niin paljon kuin pystyy. Eihän tuo silmällä ole paljon mitään, mutta kyllä se persdynossa ja huipuissa tuntuu. Vähän jäi ketuttamaan, että tuo kohdistusmerkki meni niin vinoon nokan halkaisijasta. No ei voi mitään...

edit: Mittasin suoraan tietokoneen näytöltä kulman astekolmiolla ja näyttäisi olevan myöhästetty n.4-5 astetta, eli 8-10 astetta kampiakselilta. Ja vertailun vuoksi siis yhden piikin kun laittaa väärään niin ajoitus myöhäistyy/aikaistuu n.25,7 astetta kampiakselin asteissa.
Viimeksi muokannut kabaNOSsi, 12.09.2015 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Ei tuo ulkonäöllisesti hirveen siisti ole.
Eikö putki ole muualta kiinni kuin kannesta?

Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Juu ittellä ei oikein ole kiinnostusta silleensä ulkonäköä parannella. Jos nyt jollain osalla on käytännöllinen merkitys niin sitten vaihtuu. Tästä nyt esimerkkinä niin paljon haukuttu pösön peili. Tuo on siis Peugeot XPSästä otettu vakiopeili jota en onneksi antanut pösön mukaan, kun se lähti minulta. Tuo on siis ylivoimaisesti paras peili, jota olen kokeillut.
Ja kyllä. Putki on kiinni vain kannesta
Ajelin jossain kohtaa vakioputkella niin että oli vain kannesta kiinni ja hyvin kesti
Tuo rööri nyt on sen verran kevyempi, että kyllä sillä uskaltaa ajella. Ja enemmän tulee sanomista muilta, jos sen laittaa nippusiteellä riippumaan. Ei kukaan sano mitään, jossei ole mitään tuolla 
Ja kyllä. Putki on kiinni vain kannesta



50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Niin eihän sitä ulkonäöllä ajeta. Ja itselläkin pysynyt hyvin pelkillä kannen pulteilla putki.
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Pysyy siihen asti kunnes kansi hajoaa.. Eihän se paha homma olisi tehdä pellistä kiinikettä, mutta jos haluaa testata kestääkö kansi niin siitä vaan 

Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Kansi mitään hajoa, korkeintaan pultit/pinnapultit, jos putkea riuhtoo.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: kabaNOSsin 50cc virittelyä ja muuta pientä
Kaveri tarjosi joskus mankin vaihtoa solikkaan pienellä välirahalla, kun se vielä minulla oli. Myöhemmin kun myynti tuli ajankohtaisemmaksi niin ei hän halunnutkaan enää ottaa solikkaa itselleen. Käväisin solikan myyneenä ja vähän rahaa keränneenä kyselemässä hintaa hänen mankistaan ja sen verta pieni oli tarjous, että pois hainkin heti seuraavana päivänä.


Eipä tuossa mitään vikaa ole. Normi pikkulaittoa vaan.
Viikko oston jälkeen ajoin Paholaisella konttorille laittamaan tuon uuden(ei ole vielä lempinimeä) omiin nimiin ja eipä lähtenytkään enää käyntiin. Aivan kuin olisi virtalukosta off-asennossa...
Tulikohan mustasukkaiseksi?
No uutukaisen laitoin sitten myyntiin nettimotoon. Jos kiinnostaa vilkaista niin nettimoto-ID 1923293. Parit yhteydenotot jo tullut.
Tämä kaveri, jolla oli 72cc, alkoi oireilemaan manki sen verran, että jonkin aikaa oli rankkasateella ulkona ja ei enää lähtenyt käyntiin. Työnsi sen kaverin talliin kuivattamaan sähköjä vuorokaudeksi, mutta ei auttanut. Avasi sitten yläkerran ja palotila öljyssä tai jotain vastaavaa, mitä nyt ymmärsin. Itse sanoin, että venanvarrenkumit vikana tai sitten männän öljyrengas. Hän osti sitten pikkuvenaisen ja iski kiinni. Toimi taas ja kehui traktorivääntöjä. Meni kuulemma paikalleen ilman extra-alatiivisteitä tai venankolojen avarrusta. Lisäsi öljyä ja jonkinverran sillä ajoi, ja valitteli voimakkaan oloista nakutusta joka lähti alakerrasta, kunnes ilmeisesti kampiakselin laakeri leipasi.
Edit: Tuo uutukainen lähtikin tänään. Hyvät rahat sain taskuun siitä
. Nyt kun ei sitten kouluun enään ollutkaan ajokkia niin olipa pakko laittaa Paholainen toimivaksi. Tulpan kärkivälin epäilin pienenneen liiaksi tuon modauksen takia. Vilkaisin sen ja 0,8mm oli tönärillä katsottuna. Pienensin 0,6:een ja ei vieläkään mitään. Vieressä oli vakio-CDI(minulta lainattu), kun kaverin kanssa samassa tallissa mankeja räpelletään. Otin sen, iskin kiinni ja johan lähti tulille. Toistin vielä kisa-CDI:tä ja ei toiminut. No nyt toimii taas, mutta kierrosherkkyys ja alaväännöt vähän kärsivät tuon vakio-CDI:n myötä.



Eipä tuossa mitään vikaa ole. Normi pikkulaittoa vaan.
Viikko oston jälkeen ajoin Paholaisella konttorille laittamaan tuon uuden(ei ole vielä lempinimeä) omiin nimiin ja eipä lähtenytkään enää käyntiin. Aivan kuin olisi virtalukosta off-asennossa...



Tämä kaveri, jolla oli 72cc, alkoi oireilemaan manki sen verran, että jonkin aikaa oli rankkasateella ulkona ja ei enää lähtenyt käyntiin. Työnsi sen kaverin talliin kuivattamaan sähköjä vuorokaudeksi, mutta ei auttanut. Avasi sitten yläkerran ja palotila öljyssä tai jotain vastaavaa, mitä nyt ymmärsin. Itse sanoin, että venanvarrenkumit vikana tai sitten männän öljyrengas. Hän osti sitten pikkuvenaisen ja iski kiinni. Toimi taas ja kehui traktorivääntöjä. Meni kuulemma paikalleen ilman extra-alatiivisteitä tai venankolojen avarrusta. Lisäsi öljyä ja jonkinverran sillä ajoi, ja valitteli voimakkaan oloista nakutusta joka lähti alakerrasta, kunnes ilmeisesti kampiakselin laakeri leipasi.
Edit: Tuo uutukainen lähtikin tänään. Hyvät rahat sain taskuun siitä

50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.