Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
lokitekki
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

myynti? :D
Kaasua!

Viesti Kirjoittaja Kaasua! »

lokitekki kirjoitti:myynti? :D
Onnistuuko katsastus jos on hitsattu runkoo? Pitääkö olla ammattilaisen hitsaama ja pitääkö siltä olla joku leima tms? Ajattelin muutoskatsastaa ton hopperin keulan + levyjarrun eteen mut ei taida onnistuu kun oon ite hitsannu sen kiinnikkeen siihen.
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! ;)
lokitekki
Vip-käyttäjä

eipä taida muutenkaan onnistua :?
pontti

Viesti Kirjoittaja pontti »

Jos olen oikeassa niin mankin vakio etuakseli on liian lyhyt hopperin keulaan, joten millaisia akseleita ootte laitellu noihin?
Viimeksi muokannut pontti, 02.10.2007 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hm-90

Re: Hopperin keula

Viesti Kirjoittaja Hm-90 »

Mullon hopperin keula mankissa ja soitin katsastusmiehelle että pitääkö muutoskatsastaa, niin se vastas että se on niin "pieni" muutos että ei sitä tarvi muutoskatsastaa.... nii että eikait siinä... kyllä kai se näinki passaa. ;)
Eemil-

Viesti Kirjoittaja Eemil- »

Hm-90 kirjoitti:Mullon hopperin keula mankissa ja soitin katsastusmiehelle että pitääkö muutoskatsastaa, niin se vastas että se on niin "pieni" muutos että ei sitä tarvi muutoskatsastaa.... nii että eikait siinä... kyllä kai se näinki passaa. ;)
Pieni muutos? Suurin muutos varmaan mitä mankiin voi tehdä :) Muta eikös se muuta akseliväliä ja itse mopon korkeutta hieman, jollei ole lyhennetty.
Hm-90

Viesti Kirjoittaja Hm-90 »

Nojoo, mutta niin se minulle ilimotti. ;D
lokitekki
Vip-käyttäjä

kavin hakee samurain keulan :) näyttäs että rengas ei mahu sen väliin mut pitää pantentoida jotenki kiinni :roll:
johetsu*
Viesti:

Viesti Kirjoittaja johetsu* »

Voisko joku antaa ton hopperin keulan kasaus ohjeita ku ostin ton osissa enkä oikee tiiä mite sen kasais? Ja mikä nyt sitte on se paras tyyli kiinnittää se keula mankiihin?
Hönö
Vip-käyttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hönö »

johetsu* kirjoitti:Voisko joku antaa ton hopperin keulan kasaus ohjeita ku ostin ton osissa enkä oikee tiiä mite sen kasais? Ja mikä nyt sitte on se paras tyyli kiinnittää se keula mankiihin?
Siinä keulassa on tyyliin kolme liikkuvaa osaa :D
Sitten kun olet sen kasaamisen hahmottanut niin tästä ohjeet modaukseen: http://users.kymp.net/p409187a/hopperinkeula.html
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
semmer

Viesti Kirjoittaja semmer »

Tässä olis pojille katsottavaksi miun taannoin mönkköseen isukin ja enon kanssa yhteistyössä sovitettu hopperin keula:

http://koti.mbnet.fi/semmer/IMG_2737.jpg

Sovitus tapahtui sillä lailla että vanha haarukka kaikkineen pois ja romukopsaan suosiolla. Seuraavana laakerikehät pois emäputken reiästä ja hopperin laakerikehät laakereineen tilaukseen. Tämän jälkeen runko sorvin lähettyville ja sovitusholkkeja sorvaamaan, että saataisiin hopperin laakerikehät käymään. Holkkien valmistuttua keula kasaan ja etupumput irti. Pyörää piti sovitella siirtämällä pyörän akselin kiinnikkeitä alaspäin sopivan vahvuisen lattaraudan avulla. Etujarrukilven pidikkeen sai kätevästi hitsaamalla pultin vanhaan etuputken akselin reikään kiinni ja muokkaamalla sopivasti.

Lopuksi keula kasaan, ohjaus stoppari kuntoon ja taakse koroiskarit. En muista oliko nuo nyt 32cm vai 34cm pitkät.

Lopputuloksena on kuitenkin monkey, jolla 184cm jannu kykeni puottamaan 13km koulumatkan kesät talvet pakkasesta riippumatta. :wink:
Smoogeli

Viesti Kirjoittaja Smoogeli »

Pitääkö rattilukko nasauttaa irti kun laittaa tämän hopperinkeulan? Ite kun työnsin sen emäputken läpi siitä runkoputkesta niin tunnosti vähäsen kampeavan siihen rattilukon nappulaan emäputken kylki niin ei ylempi laakeri sitten ihan täydellisesti istunut paikoilleen.. :? Rattilukko taitaapi lähteä silleen että rälläköi sen niitin vaan vittuun mikä on sen lukon yläpuolella?
JUR1
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Ite viilasin siitä _ohjauslukon_ tapista pikkasen pois ni ei ota kiinni. ;) Juu lähtee noin irti.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Smoogeli

Viesti Kirjoittaja Smoogeli »

No en minä nyt tuommosta hienosto nimeä muistanu prkl.. :D Vaan kiitos kuitenkin, pitää lähteä näyttämään viilaa sille ohjauslukon nappulalle.
Eduski

Viesti Kirjoittaja Eduski »

Jöö itekki oon ehtiny valmiiks modattua hopperin keulaa mutta missään ei löydy ilmoitusta moisesta,joten ajattelin kysyä olisiko täällä jokin halukas myymääm hoppein keulan 40-50 €?Oman mankin etupää on mennyt jo niin huonoon kuntoon että koko etuhaarukka on syöpynyt melkeen puhki alapäästä :/.ainiin ja ei noita hopperin keuloja näy edes mopo-sportil enää olevan vaikka usealla foorumilla näin on sanottu.
Ramo

Viesti Kirjoittaja Ramo »

Eduski kirjoitti:Jöö itekki oon ehtiny valmiiks modattua hopperin keulaa mutta missään ei löydy ilmoitusta moisesta,joten ajattelin kysyä olisiko täällä jokin halukas myymääm hoppein keulan 40-50 €?Oman mankin etupää on mennyt jo niin huonoon kuntoon että koko etuhaarukka on syöpynyt melkeen puhki alapäästä :/.ainiin ja ei noita hopperin keuloja näy edes mopo-sportil enää olevan vaikka usealla foorumilla näin on sanottu.
Joo ei oo moposportilla enää mutta tuolla pitäis olla http://www.mopo-osa.com/kauppa/
Jns
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Jns »

the manki kirjoitti:mutta tuolla pitäis olla http://www.mopo-osa.com/kauppa/
Mä en ainakaan löytänyt...
Eduski

Juu ei tuollakaa kyl oo :D ei kehtais tommosta 150-200€ nestekeulaa oikeen mankiinkaa ostaa ku muutenki menny rahaa toho iha hyvi.
jousi

Viesti Kirjoittaja jousi »

Eduski kirjoitti:Juu ei tuollakaa kyl oo :D ei kehtais tommosta 150-200€ nestekeulaa oikeen mankiinkaa ostaa ku muutenki menny rahaa toho iha hyvi.
osta vaan eetu poika. on muuten kiva toi levykeula. ite ostin eilen sellasen :)
Eduski

jousi kirjoitti:
Eduski kirjoitti:Juu ei tuollakaa kyl oo :D ei kehtais tommosta 150-200€ nestekeulaa oikeen mankiinkaa ostaa ku muutenki menny rahaa toho iha hyvi.
osta vaan eetu poika. on muuten kiva toi levykeula. ite ostin eilen sellasen :)
öö tunnetaanko me? kkukas sä oot ?:D
paljo makso levykeula ja mistä? ;D
jousi

Eduski kirjoitti:
jousi kirjoitti: osta vaan eetu poika. on muuten kiva toi levykeula. ite ostin eilen sellasen :)
kyllähän minä ainakin tunnen sut. katteleppa vaikka mototnetin puolelta deetee06 nikiä niin alat tuntea :). motorpowerilta. 230e. kävin paikan päältä kun satuin olee tampreella 8)
Ramo

Viesti Kirjoittaja Ramo »

Jns kirjoitti:
the manki kirjoitti:mutta tuolla pitäis olla http://www.mopo-osa.com/kauppa/
Mä en ainakaan löytänyt...
Eipä tuollakaan enää näköjään ollu...
-tomBa-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -tomBa- »

jousi kirjoitti:
Eduski kirjoitti:
kyllähän minä ainakin tunnen sut. katteleppa vaikka mototnetin puolelta deetee06 nikiä niin alat tuntea :). motorpowerilta. 230e. kävin paikan päältä kun satuin olee tampreella 8)
Mites noi halvalla? Ite kattelin nii 268e näyttäs olevan halvin setti..
http://www.motot.net/galleria/48154 Kuvia mankista ja kotkasta
jousi

-tomBa- kirjoitti:
jousi kirjoitti: kyllähän minä ainakin tunnen sut. katteleppa vaikka mototnetin puolelta deetee06 nikiä niin alat tuntea :). motorpowerilta. 230e. kävin paikan päältä kun satuin olee tampreella 8)
Mites noi halvalla? Ite kattelin nii 268e näyttäs olevan halvin setti..
paikanpäällä tinkasin. koskaan ei kannata maksaa mitä pyydetään :)
pepsi

Viesti Kirjoittaja pepsi »

Mulle ei antanut € alennusta. :oops: Johtuu varmaan siitä että en käynyt paikanpäällä.
Vastaa Viestiin