Vastuksella ei ole mitään väliä kummin päin sen laittaa.waltt kirjoitti:kokeile vielä toisinpäin, jos ei niinkään toimi niin laita ihan tavallinen ledi. (mulla on vihreä)Garash kirjoitti:Joo elikkä sellanen juttu, kävin ostaa 22kilosen vastuksen ja katkasin sinivalkosen johdon ja kolvasin niitten väliiin sen vastuksen, mutta ei tunnu kiertävän yhtään sen paremmin, että mikähän olisi, pitäiskö koittaa kolvata toisin päin sitä vastusta kenties?mana muute vakio
Ohitin
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Ohitin
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Siinä tapauksessa mikshän se vastus ei sit hyövyttäny mitää 
Puna-musta orkkismanki, vakio, -94 
jos mana on muuten vakio ni voi olla ettei se vaikuta kovin paljoo.. itellä ei ees 12mm mikunin kanssa tuntunu vaikuttavan mitää mutta nyt kun sain 18mm dellun kiinni ni huomasin heti eron
koitin siis vastuksen kans ja ilman.. mutta jos muut on sitä mieltä että pitäs vaikuttaa vaikka oiski muuten vakio ni selvä.. mulla vaa ei vaikuttanu 
EDIT: sanoisin näin että se ohitin lähinnä tehostaa muita virejä. Eli jossei oo ohitinta ni aika turhaa virittää.
EDIT: sanoisin näin että se ohitin lähinnä tehostaa muita virejä. Eli jossei oo ohitinta ni aika turhaa virittää.
sehän riippuu ihan väleistä että kiertääkö vakio kaasarilla yms. 
sitä vaan meinaan että eihän sitä mankia saa oikeen vakiona silti kiertään niille viimisille kirroksille asti pelkän ohittimen kanssa
pitäs melkee olla kaasari isompi tai sitte just välit uusiks että kiertäs 
Ai et sää oot sitä mieltä et esim 72cc ei oo mitään hyötyä jos ei oo ohitinta? Kyllä se ohittimen pitäs vaikuttaa vakiossakin tosin eihän se nopeutta tuo juurikaan mut kyllä sen pitäs huometa ku se kiertää enemmän.Jarso- kirjoitti:
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
nii i
muistan kyllä ku oli vakio manasa mulla 15 40 välit ja muut vakiota niin ohitin oli niinku boost 
minkä kokoinen vastus pitäs laittaa manaan, joka on vuosimallia 91
Ite en ole välimallin mankia saanut ohitettua normaalilla vastuksella. (220kOhm/22kOhm)
Ledillä sain toimimaan.
Ledillä sain toimimaan.
Petu^: kyllä se voi vähä se 72cc takkuilla jos on kierrokset rajotettu kuuteen tuhanteen
meinaan voi vähä pätkii.
Siis eihän mankissa oo esim sellasta rajotinta kuten joku phot-eco et pätkis, mankissa se on vaan tasasta hurinaa eikä sellasta pätkimistä, tokihan se on hyvä olla 72cc kanssa mut ei pakollinen.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
Kyllä tähän mennessä kaikilla sivuilla joissa on mankin virityksestä puhuttu niin on lukenut "Ohitin pakollinen muiden virien kanssa" tai vastaavaa. Ja todellakin olen sitä mieltä että ei oo järkee laittaa 72cc:tä jossei oo ohitinta. Ei siitä saa paljo paskaakaa irti.
Nii kyllähän parhaan hyödyn saa ohittimen kanssa mut kyllä 72cc kans kulkee n.75km/H ilman ohitinta ja ohittimen kans sit N.80km/H eli pärjää ilmankin jos niin tahtoo.
Kaikille se vauhti ei ole tärkein, mutta 10xVääntöä 72cc tuo vakioon verrattuna=mukavampi ajella.Jarso- kirjoitti:Kyllä tähän mennessä kaikilla sivuilla joissa on mankin virityksestä puhuttu niin on lukenut "Ohitin pakollinen muiden virien kanssa" tai vastaavaa. Ja todellakin olen sitä mieltä että ei oo järkee laittaa 72cc:tä jossei oo ohitinta. Ei siitä saa paljo paskaakaa irti.
Mulla ei ees oo 72cc:tä ja silti menee 75 km/hPetu^ kirjoitti:Nii kyllähän parhaan hyödyn saa ohittimen kanssa mut kyllä 72cc kans kulkee n.75km/H ilman ohitinta ja ohittimen kans sit N.80km/H eli pärjää ilmankin jos niin tahtoo.
On se 72cc ihan toista kun 50cc oli ohitin tai ei. Ja ne tehot löytyy muutenkin sieltä alhaalta, ei mulla ainakaan sen 6500 rpm jälkeen enää hirveesti tapahdu vaikka kuinka on 72cc. Huiput otetaan tietysti ohitin päällä, mutta tehot löytyy sieltä paljon alempaa, esim. kiihtyvyys on aika sama ohittimella tai ilman kun ei siitä ole mitään hyötyä vinguttaa vaihteita loppuun kun isommalla jaksaa vetää jo paremminJarso- kirjoitti:Kyllä tähän mennessä kaikilla sivuilla joissa on mankin virityksestä puhuttu niin on lukenut "Ohitin pakollinen muiden virien kanssa" tai vastaavaa. Ja todellakin olen sitä mieltä että ei oo järkee laittaa 72cc:tä jossei oo ohitinta. Ei siitä saa paljo paskaakaa irti.
Tietty jollain virinokalla, isommalla kaasarilla ja paremmalla kannella alkaa yläkierroksillakin herätä, mutta esim. 72cc avarretulla uudenmallin kannella ja 19mm keihinillä on selkeesti vääntökone.
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
Siis, pitääkö siihen sinivalkoisen johdon välille kolata mitään muuta kuni ledi?
En saanut oikeen selvää. Tai mielellään jos joku tekisi vaikka kuvan miten laittaa "ohitin" kiinni?
En saanut oikeen selvää. Tai mielellään jos joku tekisi vaikka kuvan miten laittaa "ohitin" kiinni?
Ahdin määrää tahdin
Johtojen väliin vaan kolvata vastus tai sitte se ledi..
http://www.motot.net/galleria/48154 Kuvia mankista ja kotkasta
Eli ledi tai vastus, okei. Ei siis tarvitse laittaa kumpaakin siihen johtoon?-tomBa- kirjoitti:Johtojen väliin vaan kolvata vastus tai sitte se ledi..
Ahdin määrää tahdin
Pistin keltasen ledin sinivalkoisenjohdon väliin nii manki ei lähtenyt käyntiin ensinkään.
Viimeksi muokannut [allu], 24.11.2007 15:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Laita se ledi toisin päin. Ledi toimii vain toisin päin (perus sähköoppi), vastuksella on ihan sama miten päin sen laittaa.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland