Sivu 5/9
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 04.08.2015 23:57
Kirjoittaja Halaro
Joitain kepspeedin osia livenä nähneenä voi kyllä sanoa etten ole ollut kovin vaikuttunut laadusta.

Ainakin ulkomaisilla foorumeilla on ollut todella yleistä vaihtaa noihin haarukoihin uutena suoraan paremmat laakerit. Iso maa ja isot toleranssit?
G-craftin laatuun olen ollut aina todella tyytyväinen. Tietysti sitä saa mistä maksaa. Yksittäiset osat eivät itsessään g-craftilta ole välttämättä pahan hintaisia, mutta riippuen tietysti minkälaista setuppia tehdään, saattavat vaatia paljon muitakin g-craftin osia. Harvoin saa ns. täydellisiä paketteja näiltä merkeiltä.
Jos olet tosissani näistä JDM palikoista, niin minulta voi aina kysyä neuvoa. Jotain näistä saatan tietää.

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 10:53
Kirjoittaja ZJ90
Renkaista woblaus tuskin on kiinni, kun ne nopeusluokat ei juuri vaikuta jos hetkellisesti ylittää. Ja tuskin tuo sitä 130kmh oikeaa nopeutta kelaa? Ja renkaisiin ei kannata laittaa liikaa painetta.
edit. Ja halvin G-Craftin swingi mitä löysin 240dollaria.

Tulis muute hieno manki jos ois vaikka 10000€ budjetti ja tilais vaan G-craftia, Takegawaa ja Daytonaa.

sori OT.

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 14:58
Kirjoittaja minex
Ite en ainakaa arvosta jos
kaikki kannetaan suoraan kaupasta

Mutta todella hieno tää gorilla omaan silmään nappaa aika todella hyvin

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 15:46
Kirjoittaja panda
Itellä toi piikin mittari kun näytti 120km/h nii gps jäi 107km/h ja 8" vanteilla. Tuo 107 voi olla lähempänä totuutta, kun kaveri on päässy 110kmh viritetyllä 140cc 16/24 väli ja 8" vanteilla, ja 150cc meni 108km 17/24 väleillä. Saa bombaseni ite tulla korjaan jos muistan väärin

Isomalla tekniikalla kaupunkinopeudet menee 3 vaihteella aika hyvin eikä juurikaa eroa 140-150 moottoreista, mut matka-ajoon se on kivempi ku menee lepposasti sen 100km/h
Renkaan nopeusluokka tuskin tekee sitä seilaamista, johtuu varmemmin tienpinnasta ja tuulesta tms ulkosista tekiöistä. Ainaki löysä haarukan pusla tekee ajosta aika karmeeta, itellä ollu Wandamotorin haarukka ja ollu hyvä, ite ollu täysin tyytyväinen. Nyt tänäkesänä vaa hajos tuo pusla. En kyllä sen kummemmin noista haarukoista tiedä, paree se on kumminki ku vakio

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 17:06
Kirjoittaja ZJ90
En voi kuvitella mankilla 100kmh "matkavauhtia"

No kai mulla on vaan niin laiska että menee vaan huippuja sen vähän päälle 100kmh.

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 18:16
Kirjoittaja jarez
Halaro : Vois tolla laakerikikalla ja parilla asennusoluella ruveta asiaa ja toleransseja ihmettelemään. Tota japsiosan lompakkoa repivää domino efektiä kyllä vähän jännitän..

Kepseedin laatu on nyt tiedossa, lähinnä kaduttaa vakioswingin myynti kun tolla hinnalla sai nyt taas vähän sekundaa.
Panda : Veikkaan ite kans et realistiset huiput 18/26 väleillä toi 110 (gps), tosin lapsettais aivan helvetisti jos tehoa olis niinpaljon, ettei tuo tuulenvastus tuntuis missään ja vois motaripätkillä noille ohitteleville osamaksusankareille vähänväliä näyttää että Gorillallakin voi olla kiire oikealla kaistalla.
Minex : Sama täällä, tosin välillä en voi käsittää miten noiden muiden bolt on vekottimet näyttää toimivan aina moitteettomasti, kun omia tarvike osia saa ihan huolella sovitella ja hieroa paikalleen. Tosin tämänkin vekottimen osista kasaaminen valmiiksi ilman välikasausta toki vaikutti paljon *itutus käyrään, tosin voiton puolella ollaan jo

ja talvella pikkuparannukset vie murto osan aikaa verrattuna tohon ekaan versioon.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 20:25
Kirjoittaja ZJ90
Kuulostaa törkeen pitkiltä nuo 18-26 välit...

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 20:36
Kirjoittaja panda
zj90 on se vaa oikeesti ihan törkeen laiska se sun pörrätin jos 10hp on nii peukkua ylös. 18-26 on melkeenpä just sama ku 17-24. Mut kannataa vaa siirtyä isompii koneisii kerralla, on se lepponen ku TODELLA harva pääsee ohi 130+ asti

Sit loppuu välitykset... Se kun menee 100kmh jollai 1/3 kaasulla ja kiertää nii vähän että se on ihan lepposta matka huristelua.

Klx type moottoria vaa kehiin nii alkaa hymy leviään.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 20:46
Kirjoittaja ZJ90
Kyllähän tuo mun rutku laiska on.
Mikä tämä KLX oikeen on?

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 21:17
Kirjoittaja honkleibomba
Ihmeesti sulla woblaa tuo vekottimes ku ihtellä vaikken oo ikinä vaihtanu laakereita rattaisiin/puslia mihinkää nurkkaa nii ei oo ikinä ollu ravistamis ongelmia.
Tai sitte on tottunu nii paskaan että ei huomaa edes

takarattaan laakeri välyksen kyllä huomaa varmasti ku lyö rannetta ja hölläilee nii nylkyttää.
Tuskin renkaista ainakaa kiinni ku ihtellä aina halvimmat kumit alla ja välillä aiva sileät eikä ravistele.
Honda type on tuo 140cc alaspäin ja klx type 150cc ylöspäin eli tuo mikä ei näytä enää "mankin koneetla" kansi yms on yx mallisia.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 21:25
Kirjoittaja jarez
Tuo woblaus nyt aika pientä (etupäässä), ei siis mitään isoa ja tapahtumaan pitää huomioonottaa kans noi motarien urat jne.
Jatketaas moottorienopiskelua yv:nä
Tottahan se on, että "isolohkot" vetää kyllä ilosemmin pidempiä välejä kuin normi 125:set ja eihän vakiokoneella kannata ees yrittää 17/29 välejä pidempiä (vakiot siis 15/29). Pitää sivubudjetti laittaa kunnon tekniikalle ja käydä viikonloppusin teinien kaljatölkkejä keräämässä et sen sais vielä fiksuun tahtiin kasaan
Tai ehkä vois tota syöttöpuolta koittaa parantaa ja kannen kanavat käydä läpi talvenaikana? Vaatis uuden tiivistesatsin ja aidon / replica pwk:n. Säätörumbaa unohtamatta

Tuntuu jotenkin vähän jäävän vajaaks toi nykynen molktin syöttö varsinkin korkeammilla kierroksilla vai onko toi 2 venanen oikeesti noin mälsän tuntunen vaikka toi kireempi nokkakin löytyy? Pidetään silmät auki klx type mottien suhteen

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 21:38
Kirjoittaja ZJ90
Tossa sun moottorissa tuskin kovin paljoa enempää tehoa on kuin mullakaan, kun tuo mun on semmonen että ei vaparina oikeen 125cc:stä enempää tehoa saa kovin helpolla. Vois koittaa joskus ite vaikka 24 takarissaa, että paljonko kovempaa kulkis ku kelaa nykyiset rajoittajaan asti.

Ja joku vois myyä mulle jonku 170 4V tai 200cc mosan.

sori OT.

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 21:47
Kirjoittaja honkleibomba
Kyl tos 140 on huomattavasti enemmä ruttua mitä 125 vaikka ois mikä nokka ja kaasari ku 4mm isompi mäntä määrää tahtia. E: ja eri iskukin? tai sitte mulla on ollu laiskoja 125
Tosta 140 saisit hyvästi vielä irti ku avarrat kannen, kohistelet imukaula tulis huippuja ja vääntöjä vähä lisää. Jokunen 4 tunnin homma ku oikee rupiaa tuusaamaan.
Sylinteristä pois sitte vielä milli nii tulee mäntäki tasalle ja puristuksia sekä vääntöö taas lisää sitte vielä koittaa sääjettävää nokkapyörää.
Huomaakko tossa nokanrykäsyä ollenkaa? itsellä 140cc sillo akunarin nokalla nii huomasi luisua heittäessä ku pääsitehoalueelle nii mentii eikä meinattu.
E: mulla ois valmiiksi kairattu kansi

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 05.08.2015 21:50
Kirjoittaja ZJ90
Joo mullaki tekee tuolla nokalla semmosen "tehopiikin", että mitä enemmän kierrokset nousee sitä paremmin kulkee.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 06.08.2015 07:48
Kirjoittaja jarez
Kyllä pienen nokkarykäsyn tuntee. Tosin se on aika lyhyt ja oon miettiny, että eikö toi syöttöpuoli pysty tuomaan ylärekisteriin tarpeeks kakkua vai onko toi vakio cdi jotenkin vajaa

Kanavien läpikäynnillä sais varmasti vähän lisäluonnetta. Pistäs honklei kuvaa yv:n kautta ja hintaa hieman, vois ehkä harkitakkin syssymmällä.
Huonon virtauksen näkee jo alkukäyrän väristäkin kun hieman epätasaisesti toi värjäys leviää alkukäyrän juuressa. Pitäis toi bakkeeliitti (lämpöeriste) tiiviste tonne imukaulan ja kannen väliin kans laittaa, ettei kaula lämpenis kannen kanssa samaan tahtiin. Tilaakin olis korkeusuunnassa tolla molktilla vielä

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 15.08.2015 10:49
Kirjoittaja jarez
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 15.08.2015 14:34
Kirjoittaja Monsiriider
Tää on kyllä täydellinen mun silmään, isompi mosa vois tietty olla jees jos motareilla tällä vetelet niin pystyis autojenkin ohi suhauttelemaan

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 15.08.2015 15:15
Kirjoittaja jarez
Oon itekki suht tyytyväinen kokonaisuuteen

. Ehkä ajan ton nykysen tekniikan "loppuun" ja säästän ohella uuteen mosaan sit kunnon könttäsumman. Motareilla kyllä parikymmentä kuutiota tekis varmasti ihmeitä. Tosin sit toi toisioveto pitää jo päivittää jykevämmäksi. Noi 420 ketjut on jo nyt kestävyyden rajamailla jos vähän enemmän innostuu räppäämään.
Kannen huohotusletku vielä vois kauden aikana vaihtaa mustaan ja nhrc:n vaimentimen sisään kurkkia. Vähän omaan korvaan kova mekkala, vaikka korvatulppia pitelenkin ajossa aina

Sellasta vähän syvempää saundia jos sais ulos. Nykynen lähentelee sellasta "rääkimistä".
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 20.08.2015 11:33
Kirjoittaja Velho
Tuollainen ku olisi ollut kuudentoista vanhana, niin olisi tyttöjä ollut ympärillä!

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 20.08.2015 17:31
Kirjoittaja ariilari
Mites takanapa on kestänyt. Tässä ois hyvä jos ei hinta hirvitä. Saahan noita rumpujarruversionakin jossa noi kumit on iskuja vaimentamassa.
http://www.cmsnl.com/products/rear-disk ... dXjdLLtlBc
Tulevaan projektiin daytona 190 anima koneella, jonka haluan pitää sleeperinä tilaan tuon
http://www.cmsnl.com/products/rear-drum ... dYdRvntmko
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 21.08.2015 19:06
Kirjoittaja jarez
Velho : Vielä 27 vuotiaana toimii ihan hyvin
Ariilari : Toi rumputakanapa vois olla pukinkonttiin hyvä. Honlein napa toiminu täysin moittetitta koko kauden

Pitää tarkistaa vielä talvella purkaessa tarkemmin.
Öljyt tuli taas vaihdettua kun näyttivät tummilta, viimevaihdosta varmaan noin +1500km. Magneettiproppu toiminut kans hyvin.

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 06.09.2015 22:11
Kirjoittaja jarez
Päivitys ilman kuvia vaihteeksi.
Sivukopan maalipinta tärveltynyt ja syyksi selvisi vuotava tankki.. Ei vielä tutkailtu mistä tulee. Eli talven jatkoprojektia voisi kohta aloitella.
Vanteet nyt myös virallisesti myynnissä renkaineen. Takarengas kohta vaihtokunnossa, muuten pätevä vannesetti jos jollakin tarvetta. Yv:llä saa lisätietoa. Tialukseen lähtee 2,75 tubelessi ja 3,5 tubeless aluvanne taakse.
Ketjut lähtee myös vaihtoon. 420 vahvistetut o-rengasketjut kokeiluun ja ketjurullan vaihtokin edessä.
Aeroxin etujarrusatula lähtee hakulistalle ja uusi puristin + punosletku.
Pesulla ja bensojen poistolla alkaa rojekti varmaan alkuviikosta

Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 07.09.2015 19:53
Kirjoittaja Gabirt
Hieno Gorilla!

Oisko mahollista ostaa pelkkiä renkaita sulta?
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 07.09.2015 23:03
Kirjoittaja jarez
Kiitoksia

Pakettina mielellään myisin vanteiden kera. Tosin saa yv:llä pelkistä renkaistakin tarjota. Etunen hyvä ja takarenkaassa vielä vähän pintaa. Ei vielä ihan vaihtomerkillä asti.
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =8&t=22526
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Lähetetty: 11.10.2015 16:55
Kirjoittaja ariilari
"Aeroxin etujarrusatula lähtee hakulistalle ja uusi puristin + punosletku."
Moi! käykö tuo satula suoraan alkuperäisen levyn kanssa. Teräspunosjarruletkun voisi kyllä samalla laittaa. Onhan tuo jo kuitenkin brembo ja kahdella männällä. Olisi huomaamaton parannus eikä olisi turhan "tuning".