Ohitin

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Eemeli

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

tietenki katote minkä paksusta se vakio sinivalkonen johto on ja valitsette suurinpiirtein saman kokosta sitte siihe ohittimeen?
Valmiin osan ostamalla jää paitsi rakentelun viehätyksestä, mutta toisaalta pääsee huomattavasti helpommalla! (4 stroke 4 ever)
Jaki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaki »

zEEMou! kirjoitti: Öhöm en tierä, mutta sanokaahan paljoko tois vauhtia jos tilaas tuollaasen racing cdi boksin moposopista?Eli son rajoottamaton
No se riippuu ihan virityksistä.
zEEMou!
Lifetime-bannit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zEEMou! »

Jaki kirjoitti:
zEEMou! kirjoitti: Öhöm en tierä, mutta sanokaahan paljoko tois vauhtia jos tilaas tuollaasen racing cdi boksin moposopista?Eli son rajoottamaton
No se riippuu ihan virityksistä.
No paljoko tuo vauhtia jos aiva ratastettuun vakioon pistääs?
Oisko mitään sivuu miltä sais 8" supermoto renkaita?
Jaki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaki »

zEEMou! kirjoitti: No paljoko tuo vauhtia jos aiva ratastettuun vakioon pistääs?
No varman sen 5-10km/h jos sitäkään. Itellä on tollanen "racing CDI" enkä ole minkäänlaista eroa huomannu vastus ohittimeen.
zEEMou!
Lifetime-bannit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zEEMou! »

Jaki kirjoitti:
zEEMou! kirjoitti: No paljoko tuo vauhtia jos aiva ratastettuun vakioon pistääs?
No varman sen 5-10km/h jos sitäkään. Itellä on tollanen "racing CDI" enkä ole minkäänlaista eroa huomannu vastus ohittimeen.[/quote

No paljoko lujempaa kulki?]
Oisko mitään sivuu miltä sais 8" supermoto renkaita?
Honda is the best
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Honda is the best »

taitaa olla sillä lailla että jos vaan vastus on oikeen kokonen niin ajaa ihan saman asian ku tuo racing cdi-poksi.
JUR1
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Honda is the best kirjoitti:taitaa olla sillä lailla että jos vaan vastus on oikeen kokonen niin ajaa ihan saman asian ku tuo racing cdi-poksi.
Säätövastus on paras siihen hommaan. Mulla ainakin tuo 22k ohminen vastus ei anna kiertää ihan loppuun asti. Kun vinguttaa kunnolla pätkii ikävästi melko loppukierroksilla.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Zapperslam

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

zEEMou! kirjoitti:
Jaki kirjoitti: No varman sen 5-10km/h jos sitäkään. Itellä on tollanen "racing CDI" enkä ole minkäänlaista eroa huomannu vastus ohittimeen.[/quote

No paljoko lujempaa kulki?]
lue dämä ääs :lol: 5-10km/h
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Redline

Viesti Kirjoittaja Redline »

Mulla kierti 22kilo-ohmisella säätövastuksella sen verran että alko venttiilit sakkaan. (menee sekasin)
Honda is the best
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Honda is the best »

Redline kirjoitti:Mulla kierti 22kilo-ohmisella säätövastuksella sen verran että alko venttiilit sakkaan. (menee sekasin)
Sama homma mulla, paikallaan kun kierrättää nii aika kierroksilla ruppee kuulumaan hirveä kolina ja pätkii kivasti :D Että kait se pätkiminen siitä johtuu..
SimppaMan

LED ja Vastus ohittimen kanssa temppuilua. :<<

Viesti Kirjoittaja SimppaMan »

Jee. Minä ostin Class Ohlsonilta ledejä (5mm keltanen ja 10mm punanen) ja vastuksia (1/4w 22k ja 220k) no sitten minä kokeilin mankiini lediä, kaverilla pärähti heti kierokset yli 6500 mutta minulla se VIELLÄKIN rajottaa, ei toimi minulla ohitin. :< Mitään apua? :o

Niin.. Kyseessä on 91vm manki (viime kuussa täytti 15. ;))
Mankiiiiiiiiiii
jupppe

Re: LED ja Vastus ohittimen kanssa temppuilua. :<<

Viesti Kirjoittaja jupppe »

SimppaMan kirjoitti:Jee. Minä ostin Class Ohlsonilta ledejä (5mm keltanen ja 10mm punanen) ja vastuksia (1/4w 22k ja 220k) no sitten minä kokeilin mankiini lediä, kaverilla pärähti heti kierokset yli 6500 mutta minulla se VIELLÄKIN rajottaa, ei toimi minulla ohitin. :< Mitään apua? :o

Niin.. Kyseessä on 91vm manki (viime kuussa täytti 15. ;))
22k vastus pitäisi toimia. Oletko varma että pistit sen oikean johdon väliin?
alccu

Viesti Kirjoittaja alccu »

Pistin tänää kiinni 22kilohmin vastuksen ja on/off-katkasijan, kyllähä se kiertää, mutta vauhtii toi vaan 3km/h lisää ku tossa on vakiovälit ku 16h eturissa on hukassa :x
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.
Bld
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Bld »

alccu kirjoitti:Pistin tänää kiinni 22kilohmin vastuksen ja on/off-katkasijan, kyllähä se kiertää, mutta vauhtii toi vaan 3km/h lisää ku tossa on vakiovälit ku 16h eturissa on hukassa :x
No ei se ohitin paljoa tuota enempää vauhtia tuokkaan ainakaan mulla oo vakiossa tuonut :wink:
SaturdayMorning(B)
Redline

Viesti Kirjoittaja Redline »

Muistaakseni mulla meni 91 manki vakiväleillä mutta kurittomana ohittimen kans 50kmh
alccu

Redline kirjoitti:Muistaakseni mulla meni 91 manki vakiväleillä mutta kurittomana ohittimen kans 50kmh
Mulla menee omaan mittarin 50km/h alamäkeen eli joku 45 oikeeta, mutta pitkäl suoral sama verran, kestää vaa kauan enneku ku ottaa kiekat tappiin :D
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.
Aksuli89

Viesti Kirjoittaja Aksuli89 »

alccu kirjoitti:
Redline kirjoitti:Muistaakseni mulla meni 91 manki vakiväleillä mutta kurittomana ohittimen kans 50kmh
Mulla menee omaan mittarin 50km/h alamäkeen eli joku 45 oikeeta, mutta pitkäl suoral sama verran, kestää vaa kauan enneku ku ottaa kiekat tappiin :D
kappas äijä on täälläkin... :D
Virit:

-Porattu pytty50cc
-13mm porattu kaasari 15mm liitoksella
-Imu & pako kanavat avarrettu
-Kuriton pakoputki
-16mm porattu imukaula
-Power Filter
-Ohitin 2kpl 39K/0.25w vastuksia
-15/33 välit
-4" renkaat
-60-pääsuutin
-Kylmempi tulppa
waltt

Viesti Kirjoittaja waltt »

Katkaseeko mankin cdi sytytyksen kun kierroksia 6500?
Eli voiskohan yläkierroksilla pätkiminen johtua siitä että rajotin puuttuisi peliin?
vireinä siis 72cc, 20mm phbg, virtaava putki, kansi avarrettu jne...
Uhtuan Parooni

Viesti Kirjoittaja Uhtuan Parooni »

Joo, toi voi olla aika ratkaseva tekijä :wink:
Forum rules (säännöstö)
Tuolla olisi kuvia mankista (vanhoja, talvi rojekti menossa) :
http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 09/cat/500
waltt

Viesti Kirjoittaja waltt »

Jep, mietin vaan että onko niin rikkaalla että ei ottaisi enempää kierroksia ilman ohitinta vai pätkiikö vaan seoksen takia. :wink:
alccu

Millai tekisin PBR.ään kierrosten rajottimen, säätövastuski olis, mutta mihin piuhaan laitan kiinni sen? :roll:
arsk4

Viesti Kirjoittaja arsk4 »

alccu kirjoitti:Millai tekisin PBR.ään kierrosten rajottimen, säätövastuski olis, mutta mihin piuhaan laitan kiinni sen? :roll:
Pitää laittaa kondensaattori cdi:ltä puolalle menevään johtoon, taitaa olla keltamusta mankissa, pbr:stä en tiedä.
Tuolla http://koti.mbnet.fi/olli007/skootterit ... otin.shtml ja http://www.monkeyt.net/foorumi/viewtopic.php?t=420 tuolla lisää tietoa.
Maku

Viesti Kirjoittaja Maku »

Kellään semmosta mustaa säätövastus poksia mankissa voi ostaa mm mc-scatterilta ? Mulla meinaan ei manki käynnisty ollenkaan kun on se nuppi käännetty ihan pohjaan (ohitin päällä) :? Jotain vikaa vai pitääkö tehä tollai ?
Kaasua!

Viesti Kirjoittaja Kaasua! »

ei pidä kääntää pohjaan. Laitat eka ohittimen pois, polkaset käyntiin. Sitten säädät sitä niin paljon että just ja just pysyy käynnissä. Siten saat siintä suurimmat hyödyt irti
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! ;)
Maku

Viesti Kirjoittaja Maku »

Mut eiks sen pitäs toimia pohjassa :D
Vastaa Viestiin