Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)
Eipä juuri muualta kun vaijerista. Ei oo muuta säätöä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Onko siitä sit jotain hyötyä että on secondary? Mitä muuta eroa sillä ja primaryllä on ku sijainti?

Kytkimen säätömutteri löytyy jo tosta, eli siis secondarylle pitää olla erilainen vaijeri kuin noille mopoversioille? Ja pirun raskas on käyttää tuo, johtuuko vaan siitä että löytyy jäykemmät jouset ja mun löysään mopokytkimeen tottuneet ripulisormet ei sitä jaksa vetää?

Kytkimen säätömutteri löytyy jo tosta, eli siis secondarylle pitää olla erilainen vaijeri kuin noille mopoversioille? Ja pirun raskas on käyttää tuo, johtuuko vaan siitä että löytyy jäykemmät jouset ja mun löysään mopokytkimeen tottuneet ripulisormet ei sitä jaksa vetää?
-
kurri
Joo, onhan ne järeempiä ne jouset. Rasvaa vaijeri hyvin, vois auttaa.
No, onhan se secclutchi paljon isompi, enemmän halkasijaa levyissä ja niitä on ainakin neljä.
No, onhan se secclutchi paljon isompi, enemmän halkasijaa levyissä ja niitä on ainakin neljä.
Olisiko tälläinen hyvä konepaketti mankiin? Ja tuossa on käsittääkseni sec clutch tos yx125, eli siks inneri.
Minimotoracingilta:
YX125cc moottori
€275.00 €275.00
Öljynlauhdutin Billet
€49.00 €49.00
CDI boxi YCF
€12.00 €12.00
Inner Rotor & Alu- tasapainoittaja
€69.00 €69.00
Tuotteet yhteensä: €405.00
24MX:sältä:
Äänenvaimennin CNC Punainen, /Kiinnitys/Pakoputkisto cnc
1 kpl á € 109,00
- + x
Mikuni VM24 Uni Kaatusinsetti
Ja onko tuo alumiininen tasapainoittaja kuinka tarpeellinen eli kannattaako otaa tuo inneri ilman
Minimotoracingilta:
YX125cc moottori
€275.00 €275.00
Öljynlauhdutin Billet
€49.00 €49.00
CDI boxi YCF
€12.00 €12.00
Inner Rotor & Alu- tasapainoittaja
€69.00 €69.00
Tuotteet yhteensä: €405.00
24MX:sältä:
Äänenvaimennin CNC Punainen, /Kiinnitys/Pakoputkisto cnc
1 kpl á € 109,00
- + x
Mikuni VM24 Uni Kaatusinsetti
Ja onko tuo alumiininen tasapainoittaja kuinka tarpeellinen eli kannattaako otaa tuo inneri ilman
-Honda Cr 125 -01
-Honda Monkey -89
-Peugeot 306 -98
-Lada 2105 -95
-Honda Monkey -89
-Peugeot 306 -98
-Lada 2105 -95
Puola puuttuu!
Ja eipä tota billet lauharia oo mitenkään ihmeellisesti kehuttu. Ite ostaisin tolla hinnalla mielummin 140cc Lifanin jossa on myös sec. clutch ja muut hilppeet mukana (jos Jouni Niemellä näitä enään on. Paketissa kaasari, lauhari, sähköt, letkut. vaijerit puuttuu). Innerin saa sitten jälkeenpäin jos sellasta enään haluaa
Ja tuo "Alu- tasapainottaja" on pakollinen. Menee muuten kampuran päät epätasapainoon ja rasittaa petaria reilusti enemmän.
Ja eipä tota billet lauharia oo mitenkään ihmeellisesti kehuttu. Ite ostaisin tolla hinnalla mielummin 140cc Lifanin jossa on myös sec. clutch ja muut hilppeet mukana (jos Jouni Niemellä näitä enään on. Paketissa kaasari, lauhari, sähköt, letkut. vaijerit puuttuu). Innerin saa sitten jälkeenpäin jos sellasta enään haluaa
Ja tuo "Alu- tasapainottaja" on pakollinen. Menee muuten kampuran päät epätasapainoon ja rasittaa petaria reilusti enemmän.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Vaan eihän tuohon tarvitse ottaa tuota YCF cdi boxia? Kun eikös inner rotorin mukana tule innerin oma cdi boxi? Itselleni ainakin tuli.
mitä +125cc konetta suosittelette piikki mankiin tulis stuntti + normi ajokäyttöön.. tehoa voi mieluiten vois olla minimissään se 15hp ja sais kans kestää että ei kokoajan tarvis olla huoltamassa tai korjaamassa.. eli joku luotettava kone. mites toi minimotoracingin lifan 150cc? tai ooracingin koneet onko hyviä?
Ooracingilt kattelet sopivan tehosen tai sitten käytettynä yksityiseltä.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Jos pitää olla luotettava niin kuullun perusteella en ainakaa lifania ostaisi. Tuppaa oleen vaihteisto ja kampura herkkiä hajoamaan. Yx ja zongcheng on vissiin ihan hyviä ja jos ei raha ole este niin 150 daytona on varmaan hyvä vaihtoehto.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
no ei hirveesti viittis maksaa siitä koneesta max max 500 jos ees sitä tulossa siis piiki mankiin kun jos sellasen nyt hommaan.. Nii sais kestää normi ajoa ja kikkailua
kyllä lifanissa pitäis vaihteisto ja kampura kestämään ainaki tossa ö-suodatinmallissa, niissä edellisissä tuppas sitä onkelmaa vissiinki olemaan. Tuossa 150 lifanissa vaan tuppaa käymään yläkerta stuntti käytössä herkästi kuivillaan...Näksä kirjoitti:Jos pitää olla luotettava niin kuullun perusteella en ainakaa lifania ostaisi. Tuppaa oleen vaihteisto ja kampura herkkiä hajoamaan. Yx ja zongcheng on vissiin ihan hyviä ja jos ei raha ole este niin 150 daytona on varmaan hyvä vaihtoehto.
Monkeyt.net vanki numero 1005
Saako tosta samurain 110cc koneesta sähköjä laitettua valoille?
Minkäslaisia nuo YX:ät on? Daxdodolta sais 140cc YX:ää outer rotorilla (= saa valot pihalle?) hintaan 325€, tulee järkevämmäks ku tuo bore kitti MMR:ltä. Miten niissä mahtaa vaihteet mennä?
-
kurri
Kaikissa outereissa ei oo valoja. (mutta staattorissa on tyhjä paikka mihin vois tehä käämin..)
Mun yxissä on ainakin kaikki vaihteet ylös.
Mun yxi oli nimenomaan toi stomp, ja se lahosi, mutta se oli gen.2. jossa oli vielä kuulalaakerit, jos tuo on oikeasti 2011 malli niin sen pitäis olla jo kestävämpi.
Mä en tiedä mitä meinaat klx-typellä, koska tuohan ei oikeastaan ole enää klx type, enemmänkin klx-look. Lohkot on hondakopiot ja pytty&kansi on klx:ää mukaillen. (mutta en oo suoraa klx-kopiotakaan nähnyt) Ekoissa yxeissä oli suoraan klx:n valu kannessakin, mutta näissä uudemmissa on imukaulan kiinnitys kannessa eri asennossa niin ei tarvi ihme-imukaulaa vaan yleisimmät hondaan sopivat kaulat käy. (ja näyttää tulevan mukanakin)
Jos ihan liikenteeseen meinaat ni kantsii hommata öljynsuodatin, joko kytkinkoppaan tai letkulla.
Toi petrolscooterin hinta ei oo mikään älyttömän halpa muuten ku tossa ei tuu kaasaria, mutta ei taida suomesta saada lähellekkään tuohon hintaan...
Ja sanon edelleen että jos ostat tuollaisen niin hommaa se puolipuristin. Vaikket ite polkaisisi huonosti, niin joku kaveri menee kuitenkin tekemään niin.
Mä oon tilannu tuolta, ja kyllä ainakin silloin tuli kamat perille.Mopar kirjoitti:Onkos tämä ihan aito yx kone ettei oo niil paskoilla lohkoilla ja eikös ookkin klx-type http://www.petrolscooter.co.uk/catalog/ ... -pit-bike/ ja onko kokemuksia tosta kaupasta?
Mun yxi oli nimenomaan toi stomp, ja se lahosi, mutta se oli gen.2. jossa oli vielä kuulalaakerit, jos tuo on oikeasti 2011 malli niin sen pitäis olla jo kestävämpi.
Mä en tiedä mitä meinaat klx-typellä, koska tuohan ei oikeastaan ole enää klx type, enemmänkin klx-look. Lohkot on hondakopiot ja pytty&kansi on klx:ää mukaillen. (mutta en oo suoraa klx-kopiotakaan nähnyt) Ekoissa yxeissä oli suoraan klx:n valu kannessakin, mutta näissä uudemmissa on imukaulan kiinnitys kannessa eri asennossa niin ei tarvi ihme-imukaulaa vaan yleisimmät hondaan sopivat kaulat käy. (ja näyttää tulevan mukanakin)
Jos ihan liikenteeseen meinaat ni kantsii hommata öljynsuodatin, joko kytkinkoppaan tai letkulla.
Toi petrolscooterin hinta ei oo mikään älyttömän halpa muuten ku tossa ei tuu kaasaria, mutta ei taida suomesta saada lähellekkään tuohon hintaan...
Ja sanon edelleen että jos ostat tuollaisen niin hommaa se puolipuristin. Vaikket ite polkaisisi huonosti, niin joku kaveri menee kuitenkin tekemään niin.
Jaahas, no unohdetaan YX sitten. Nyt iskin silmäni tuohon Lifanin 150cc:hen, Wandalta sais 399€, Monkeybikeriltä 4500sek med förgasare ja kaikki muutkin härpäkkeet, kumpi on kannattavampi? Mites niissä vaihteet menee, Wandan tuotekuvan mukaan yks alas ja loput ylös, mut Wandan tuotekuvausten mukaan myös turbo-ilmanputsari tuo tehoa.
Mistähän mahtais saada ton yx 160 motin hyvään ilman tullimaksuja? Itse en meinaa oikein löytää mistään kyseistä mottia.kurri kirjoitti:Kaikissa outereissa ei oo valoja. (mutta staattorissa on tyhjä paikka mihin vois tehä käämin..)
Mä oon tilannu tuolta, ja kyllä ainakin silloin tuli kamat perille.Mopar kirjoitti:Onkos tämä ihan aito yx kone ettei oo niil paskoilla lohkoilla ja eikös ookkin klx-type http://www.petrolscooter.co.uk/catalog/ ... -pit-bike/ ja onko kokemuksia tosta kaupasta?
-Honda Cr 125 -01
-Honda Monkey -89
-Peugeot 306 -98
-Lada 2105 -95
-Honda Monkey -89
-Peugeot 306 -98
-Lada 2105 -95
-
Bartholomew
Näin juuri..MB93 kirjoitti:Jaahas, no unohdetaan YX sitten. Nyt iskin silmäni tuohon Lifanin 150cc:hen, Wandalta sais 399€, Monkeybikeriltä 4500sek med förgasare ja kaikki muutkin härpäkkeet, kumpi on kannattavampi? Mites niissä vaihteet menee, Wandan tuotekuvan mukaan yks alas ja loput ylös, mut Wandan tuotekuvausten mukaan myös turbo-ilmanputsari tuo tehoa.
-
kurri
lifaneita on montaa versioo... Sitä "pakettimopo" konetta jossa on löysä nokka ja pienet puristukset ja sitten tätä mitä krossimopoista löytyy.. Ei voi oikein tietää mikä toi on.
Mardelle osu varmaan sellanen pakettimopokone ku tilas jostain saksasta, oli aika laiska kunnes laitoin siihen yx:n nokan jossa oli nostoo 4mm enemmän
sitten katkeskin kampura kun oli iso paino päässä...
Mardelle osu varmaan sellanen pakettimopokone ku tilas jostain saksasta, oli aika laiska kunnes laitoin siihen yx:n nokan jossa oli nostoo 4mm enemmän
Ite ostasin mikaelilta ja portauttaisin sen kannen sillä oliko se teflonmats vai mikä joka sen jarezin ex koneenkin kannen portaili..MB93 kirjoitti:Jaahas, no unohdetaan YX sitten. Nyt iskin silmäni tuohon Lifanin 150cc:hen, Wandalta sais 399€, Monkeybikeriltä 4500sek med förgasare ja kaikki muutkin härpäkkeet, kumpi on kannattavampi? Mites niissä vaihteet menee, Wandan tuotekuvan mukaan yks alas ja loput ylös, mut Wandan tuotekuvausten mukaan myös turbo-ilmanputsari tuo tehoa.
Ei vaan kiinnosta maksaa koneesta 450€, porttauksesta 100€ ja postikuluista 50€, tulee pirun kallis kone. Ja saahan sen kannen Suomessakin portattua, ukon verstaalle vois mennä sitä tekemään, se kun noista vähän tietääkin jo. Paitsi että ulkomailta saan tilattua verovapaasti, joten vois olla järkevämpi jopa sieltä... Paljonkohan mahtaa tuo porttaus vaikuttaa koneen luonteeseen?
Ja kerros Jesperi miten ne vaihteet siinä Lifanissa menee? Sullahan on se ölppäfilsuversio?
Ja kerros Jesperi miten ne vaihteet siinä Lifanissa menee? Sullahan on se ölppäfilsuversio?
onhan mulla muistaakseni meni mulla kaikki ylös..
taikka sitten se oli sillein normisti 1 alas 3 ylös... ei voi muistaa ku viimeks viime talvena sillä ajoin 
No käys piruuttas kokeilemassa, semmosen vois ostaa jos ne menee normaalisti eli yks alas ja loput ylös.
-
kurri
http://www.diytrade.com/china/4/product ... ngine.html
Tuossa ainakin on tommone 1n234 / n1234... että kai niitä on kumpaaki. Pitää kysyä myyjältä.
Vaihderummun vaihtamallahan tuon toki saa muutettua jos se kauheesti häiritsee.
e: http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3194
sama teksti näyttää olevan wandallakin..
Tuossa ainakin on tommone 1n234 / n1234... että kai niitä on kumpaaki. Pitää kysyä myyjältä.
Vaihderummun vaihtamallahan tuon toki saa muutettua jos se kauheesti häiritsee.
e: http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3194
sama teksti näyttää olevan wandallakin..
Jep sitä ei kyllä oikeen voi varmaks sanoo kumman vaihtajan se kiinan kokooja on siellä linjalla sinne nakannu.. 
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... j8bse1omn2'
Onko tua tuommosilla kiinnityksillä kumminkin kun kuvan konekkin, jos tua ei kerran kuvan kone ole?
Onko tua tuommosilla kiinnityksillä kumminkin kun kuvan konekkin, jos tua ei kerran kuvan kone ole?
Mailmanlopun vehje (125cc tuttifrutti)