Mopokortti (Korttiasiaa...)
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Mopokortti (Korttiasiaa...)
Läpi meni
. Oli paljon helpompi mitä luulin.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
E: mitäköhän taas ajattelin.
tarkotin siis sitä että kortin hinta nousee aivan tajuttomasti. vuonna 2010?
tarkotin siis sitä että kortin hinta nousee aivan tajuttomasti. vuonna 2010?
Viimeksi muokannut Grimnir, 30.08.2009 14:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Eikö se nytkin ole 15?
Tämä asetus tulee voimaan 1 päivänä
tammikuuta 2010.
Ennen tämän asetuksen voimaantuloa
voidaan ryhtyä asetuksen täytäntöönpanon
edellyttämiin toimenpiteisiin.
Tuollaisen poimin, kun luin koko ehdotuksen/asiakirjan.
Myös toisesta poimin tuon saman päivämäärän.
Tämä asetus tulee voimaan 1 päivänä
tammikuuta 2010.
Ennen tämän asetuksen voimaantuloa
voidaan ryhtyä asetuksen täytäntöönpanon
edellyttämiin toimenpiteisiin.
Tuollaisen poimin, kun luin koko ehdotuksen/asiakirjan.
Myös toisesta poimin tuon saman päivämäärän.
500 viestiä silkkaa paskaa
Voi anus, kortti vasta 10kk pääst 
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Honda monkey -81
Tosiaan, tuohon viitaten. Oman autokoulun opettaja menos mopokorttikoulutukseen perjantaina.sammppa123 kirjoitti:Voi anus, kortti vasta 10kk pääst
Eli uskon tuohon ensivuoden päämäärään, että sinne tosiaan tulee jotain lähiaikoina. Ja jotain se vihjaili ~400e hinnasta. Ei tässä muuta.
Oon syntyny 1.1.95.
Ois käyny isä ja äiti pari päivää aiemmin pukilla ni ois 400 euroo halvempi kortti. 
Mut jos sä pistät paperit menee tän vuoden puolella ni ei kai siit mtn tuu?Tommi kirjoitti:Oon syntyny 1.1.95.Ois käyny isä ja äiti pari päivää aiemmin pukilla ni ois 400 euroo halvempi kortti.
Aika hyvinTommi kirjoitti:Oon syntyny 1.1.95.Ois käyny isä ja äiti pari päivää aiemmin pukilla ni ois 400 euroo halvempi kortti.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -81
Honda monkey -81
Onko se nyt sitten 100% varma et nousee heti alkuvuodesta? Ja mitä tulee lisää tohon m-kortin suoritukseen? Inssin tyylinen ajokoe vai...
Zongshen z155 -> 188cc bigbore, 28mm vm-kopio ja muuta kivaa, +20hp
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Kävimpäs tänään hakemassa noi kolme paperia poliisiasemalta, oishan ne myöhemminkin ehtinyt mutta kun nyt oli turhaa aikaa niin kävimpäs hakemassa... Nyt odotellaan sitten terveystodistusta.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Jeps, mulla teoria koe maanantaina
Toivottavasti menee läpi ekalla, onko se vaikee ja mitä siin kysytää? Heittäkää vähä sinne päi?
Tämän tyylisiä kysymyksiä muun muassa. Myös täällä enemmän. Huom! Sivun vasemmalla puolella lisää kohdan Harjoittelu alla, myös noita kuvallisia.
Ihan helppo on, itellä meni sillo pari vuotta sitten ekalla ilman lukemista ja 0 virhettä kirjallisis-ja kuvallisis. Vähän jännitti ensin istua siellä, kun oli iskän kanssa pikku veto käynnissä. Sitte joku mummo tuli ja talutti pimeesee huoneesee ja laitto oven kii. Huonees oli yks tietokone, kuulokkeet ja semmone kapula, jossa nuo A,B,C namiskat o. Konees sai tehä pari harjotusta ja sitte päästiin asiaan. Koe oli suoritettu ni siihen tuli "Kokeesi on.... Läpäisty." Lähin pois huoneesta ja sain seltä samalt mummolt ne testitulokset ja sen lippu lappusen, mikä kelpaa kortista.
Ihan helppo on, itellä meni sillo pari vuotta sitten ekalla ilman lukemista ja 0 virhettä kirjallisis-ja kuvallisis. Vähän jännitti ensin istua siellä, kun oli iskän kanssa pikku veto käynnissä. Sitte joku mummo tuli ja talutti pimeesee huoneesee ja laitto oven kii. Huonees oli yks tietokone, kuulokkeet ja semmone kapula, jossa nuo A,B,C namiskat o. Konees sai tehä pari harjotusta ja sitte päästiin asiaan. Koe oli suoritettu ni siihen tuli "Kokeesi on.... Läpäisty." Lähin pois huoneesta ja sain seltä samalt mummolt ne testitulokset ja sen lippu lappusen, mikä kelpaa kortista.
Jeps enköhä mä pääse sen, oon lukenu just noita moponetin juttuja ja en iha mikää talikaa oo niin kyllä se läpi menee. 
Joo tosiaan tosta kortista x)
Autokoulun setä mulle vähän tarinoi tulevasta.
Eli ensvuoden alusta (kait) tulee heti se, että ois 4 teorituntii, 2 A ja 2 Btä, 2 tuntia ajamista ja käsittelykoe. Sitte vielä mönkijälle ja mopoautolle omia pieniä juttuja. Ei tässä muuta. Ainii hinta kuulemma sinne 400e paikkeille, riippuen paikkakunnasta.
Autokoulun setä mulle vähän tarinoi tulevasta.
Eli ensvuoden alusta (kait) tulee heti se, että ois 4 teorituntii, 2 A ja 2 Btä, 2 tuntia ajamista ja käsittelykoe. Sitte vielä mönkijälle ja mopoautolle omia pieniä juttuja. Ei tässä muuta. Ainii hinta kuulemma sinne 400e paikkeille, riippuen paikkakunnasta.
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Oliskos kenelläkään mitään hyvää linkkiä jonnekkin jossa olis traktorikorttiin jotain harjottelumateriaalia? Ite en oo löytänyt muutakuin mopokorttiin...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Sompsa.fi-> Kopioi tästä mopokorttikoulu tietokoneellesi-> asenna jne-> "Testit" välilehti (2 vasemmalt)-> Sanalliset tehtävät -> T-kortti ja sitte Aloita T-kortin koe.
Koitin ite asentaa, eikä tullut viruksia, kun tuossa lukee Asennuksen yhteydessä saattaa tulla aiheeton virushälytys. Lisätietoa...
Niin ja kun painat tosta Aloita T-kortti koe, saat 12 kysymystä, mutta kun painat Näytä kaikki tehtävät, itel tuli 68 yleistä kysymystä.
En tiedä kuinka lähellä kysymykset on oikeita koe kysymyksiä. Itellä kun ei korttia ole, vaikka maalla asunki.
E: Ei muuten toimikkaan, kun laittaa ton "Näytä kaikki kysymykset"...
Mutta mikä tää L olikaan, kun siihen tulee "Liikennetietous(traktori)" ja enemmä kysymyksii.
Koitin ite asentaa, eikä tullut viruksia, kun tuossa lukee Asennuksen yhteydessä saattaa tulla aiheeton virushälytys. Lisätietoa...
Niin ja kun painat tosta Aloita T-kortti koe, saat 12 kysymystä, mutta kun painat Näytä kaikki tehtävät, itel tuli 68 yleistä kysymystä.
En tiedä kuinka lähellä kysymykset on oikeita koe kysymyksiä. Itellä kun ei korttia ole, vaikka maalla asunki.
E: Ei muuten toimikkaan, kun laittaa ton "Näytä kaikki kysymykset"...
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Ai katos perhana, siellähän niitä oli. Luulin aikasemmin että tuohon ohjelmaan piti maksaa jotain että pääsee tekemään noita kysymyksiä...
Noooooou...
No onnea teille -95 sitten vielä ainakin. Olis kyllä voinu mun puolesta tulla heti nyt vuoden alkuun. Saa nähä tippuuko hintakin.
No onnea teille -95 sitten vielä ainakin. Olis kyllä voinu mun puolesta tulla heti nyt vuoden alkuun. Saa nähä tippuuko hintakin.
jee! saa nähä että millon syksyllä tulee voimaa ku oon syntyny 8.8 
Skootterit on hinteille!
Honda monkey 4ever<3
Honda monkey 4ever<3
ihkuu, ollaan samiksii
Paljo sen mopokortin hinta nyt on suunnilleen?
Paljo sen mopokortin hinta nyt on suunnilleen?
~Supermoto ready monkey~
Tällä hetkellä se on noin 75-90e, riippuen mitä tarttee.
Tällä hetkellä mopokortin hintaan sisältyy ajokorttilupa 40eur + koemaksu noin 20eur + oppimateriaalit ja passikuvat noin 30eur = noin 90eur
Itel tais olla 75e paikkeil, oppimateriaalia ei ollut ja passikuvat 10e paikkeil. Mun mielestä joku kävi tältä paikkakunnalta semmoses mopokorttikoulus(?) ja sen maksu oli 50e.
Tosta 400-500e kortti suunnitelmissa oli myös tämä: Opetusluvalla kortin saa jatkossa 150-200 eurolla. Ekaa kertaa tosta kuulin.
Joku sentään on ymmärtänytkin jotain kortin hinnan haitoista... Ministeriössä tunnustetaan uudistukseen liittyvä vaara: Kortitta mopoilu saattaa lisääntyä.
Tällä hetkellä mopokortin hintaan sisältyy ajokorttilupa 40eur + koemaksu noin 20eur + oppimateriaalit ja passikuvat noin 30eur = noin 90eur
Itel tais olla 75e paikkeil, oppimateriaalia ei ollut ja passikuvat 10e paikkeil. Mun mielestä joku kävi tältä paikkakunnalta semmoses mopokorttikoulus(?) ja sen maksu oli 50e.
Tosta 400-500e kortti suunnitelmissa oli myös tämä: Opetusluvalla kortin saa jatkossa 150-200 eurolla. Ekaa kertaa tosta kuulin.
Jaahas. Siirtyykin vasta ensisyksyyn se mopokorttiuudistus. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Mopoko ... 5250158153
Noni... Miten mulla on semmonen tunne, että tästä oltas just keskusteltu? Déjà vu
E: Mikä sherlock tää Vilzzekin spämmer on olevinaa?Koshceck edellisellä sivulla kirjoitti:Noooooou...![]()
Ei se ole syksyllä tulossa... Ne antaa vasta sen lakiehdotuksen syksyllä, jossa on muitakin pieniä muutoksia. Eli veikkaan, että jos tulee niin tulee joskus 2012 alusta.
"Hallituksen esitys EU:n ajokorttidirektiivin mukaisesta ajokorttilaista on tarkoitus antaa eduskunnalle syksyllä 2010."
"Hallituksen esitys EU:n ajokorttidirektiivin mukaisesta ajokorttilaista on tarkoitus antaa eduskunnalle syksyllä 2010."