Eli se siitä. Pitää hankkia joskus 28-30mm keihin tai vastaava alle 180€...lokitekki kirjoitti:"26mm". Imukaula aika paska
Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
uuden 50cc skyteamin koneen mukana tuli deni 17 c kaasari.. aloin sit laittaa kii mut ei lähde käyntiin mitenkään vaikka mitä säätää, koitin ns. "tehdasasetustakin" eli kiersin aluksi 1,5 kierrosta seosruuvia auki ja koitin polkea ryypyn kanssa käyntiin, ei lähde. pitäiskö prikka siirtää neulan ylimpään koloon, auttaisko? vai tarviiko isompaa suutinta vai mitä? 
Mitä teen kun ''26mm mikke'' käy nihkeesti tyhjäkäyntiä ja ryyppypäällä toimii paremmin, paitsi sillon kierrokset nousee todella korkealle kun pistää ryyppyä.
Nosta tyhjäkäyntiä? Mulla on sama juttu ryypyn kanssa, muttei sitä tarviikkaan kun käynnistäessä.
Ei sitä joutokäynti saa silläkään tasaseks, muutenkin iskee välillä kaasariin.Andhu kirjoitti:Nosta tyhjäkäyntiä? Mulla on sama juttu ryypyn kanssa, muttei sitä tarviikkaan kun käynnistäessä.
Nyt manki toimii hyvin paitsi yläkierroksilla hyytyy/sammuu tarviiko isompaa suutinta, jos tarvii niin mikä? vakio suutin 60 (skyteamin deni 17 kaasari) ? 
Millähän sais parhaiten 50cc Skyteamiin puhtia. Kuhan sen 65 menee mut nyt on kyllä ihan liian laiska ku pitää mäet nousta kolmosella.
...ja jumala loi moottorin että pääsisi ihmisistä nopeammin eroon.
-
HPT
- Vip-käyttäjä
16mm lortto tai 17mm keihin...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Avasin jinkusta ''26mm'' mikuunin. Huomasin että sieltä puuttui neulan stoppari.
Elikkä sitä neulaa pysty nostaa ylös päin somilla.
Normaalia tos kaasarissa?
Elikkä sitä neulaa pysty nostaa ylös päin somilla.
Normaalia tos kaasarissa?
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Ei mullakaan mitään stoppareita sielä oo?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Ei kyllä mullakaan dellussa mitään "stoppareita" sielä oo
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Mikähän mun 15 PHBG: ssä on vikana: Lähtee vaan ryyppy päällä käyntiin kylmänä, okei niin kuin pitääkin. Mutta ryyppy päällä kone huutaa niinkuin painais kokoajan kaasua, ihan tajuttomasti, joten heti käynnistyksen jälkeen pitää aina ottaa ryyppy heti pois päältä.
Mutta sitten kun vääntää kaasua nii rupee heti boooaaamaan, oli kone sitten jääkylmä tai tulikuuma. Pitää pikkasen vaa antaa ekaks kaasua, ja sitten ku kierrokset alkaa olee pikkasen korkeemmalla, niin sitten voi antaa enempi kaasua.
Ja sitten kun ajaa täysiä, niin ei kierrä kunnolla, eli rupee "räkimään". En tiedä parempaa sanaa sille, siltä se vaan kuulostaa.
Neula on ylimmässä asennossa (prikka alimmassa) ja pääsuutin on 85. Kokeilin 74 suuttimella, ja booas entistä enemmän... Eli mun käsittääkseni saa vieläkin liian vähän bensaa, mutta miten se on mahdollista, kun on jo suutinkin noin iso? Ilmanputsari ei ole tukossa ja kaasari on putsattu. Ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin imuvuoto? On vaan ihme juttu kun joka liitoksessa on tiiviste ja kaikki on kiristetty kunnolla...
Mutta sitten kun vääntää kaasua nii rupee heti boooaaamaan, oli kone sitten jääkylmä tai tulikuuma. Pitää pikkasen vaa antaa ekaks kaasua, ja sitten ku kierrokset alkaa olee pikkasen korkeemmalla, niin sitten voi antaa enempi kaasua.
Ja sitten kun ajaa täysiä, niin ei kierrä kunnolla, eli rupee "räkimään". En tiedä parempaa sanaa sille, siltä se vaan kuulostaa.
Neula on ylimmässä asennossa (prikka alimmassa) ja pääsuutin on 85. Kokeilin 74 suuttimella, ja booas entistä enemmän... Eli mun käsittääkseni saa vieläkin liian vähän bensaa, mutta miten se on mahdollista, kun on jo suutinkin noin iso? Ilmanputsari ei ole tukossa ja kaasari on putsattu. Ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin imuvuoto? On vaan ihme juttu kun joka liitoksessa on tiiviste ja kaikki on kiristetty kunnolla...
Mulla teki samaa kun oli imuvuoto.. 
Mulla on ihan sama vika tossa mun 125cc lifanissa. Todella mielenkiinnolla odottelen, vian selvitys vastauksiaJanetsky kirjoitti:Mikähän mun 15 PHBG: ssä on vikana: Lähtee vaan ryyppy päällä käyntiin kylmänä, okei niin kuin pitääkin. Mutta ryyppy päällä kone huutaa niinkuin painais kokoajan kaasua, ihan tajuttomasti, joten heti käynnistyksen jälkeen pitää aina ottaa ryyppy heti pois päältä.
-
Zapperslam
itel ois 2 jinkkee, ostakaa pois toinen 18mm ja toinen 22mm jos oikein muistan. Imukaulat tulee molempiin.
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Joku tossa väåitti ettei imuykaulan poraaminen muka auta. Sen verran vaan siihen että noi yhtiöt jotka tuo mopoja suomeen kuristaa niitä isolla rahalla koska täällä on toi Vitun 45km h rajotus. Miksi kuristaa imukaula jos se ei muka oikeesti tee mkitää. Tänää avasin omani ja jumalauta lähti lyyti kirjottaa.
Osta MMr semmonen imukaulan säätölevy tai tee itse niin menee ainakin
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
nonnii kohta alkaa menee jo hermot, mikä mun kaasarissa on vialla (skyteam 50cc:n kaasari 17c deni)?, muuten toimii ihan hyvin mutta heti kun on ajanut noin 500m niin heti mopo alkaa pätkii ja sammuu (ihan kun bensa loppus mut ei lopu) , se tapahtuu yleensä sen jälkeen kun on ajanut kaasu pohjassa vähän matkaa. muuta vikaa ei oo kun että sammuu joka saatanan mutkaan, aluksi toimii hyvin. Oon koittanu 70 suutintakin ei silti auta (vakio 60), neulaa on koitettu vaikka missä asennossa, eikä auta.. mankissa on tällä hetkellä vapaavirtasempi putsari ja avarrettu imukaula ja kuriton putki. joten auttakaa ja sanokaa mikä helvetti tota ruoskaa vaivaa? ainakin 2 viikkoo ton kaasarin kanssa räplätty eikä helvetti toimi!
Ite ainakin omasta JinKestä (joka on nyt apesilla) niin sahasin sampan vakioimukaulasta kannen laipasta sen "levennyksen" pois ja laitoin tiivisteliimaa. Mahtuu just ja just, eikä vuotanut.HeeFeeld kirjoitti:-> Samurain vakio imukaula ei mee Jin Ke kaasuttimen kanssa mankiin kiinni, ottaa sinne ilmanputsarin kiinnikkeeseen rungossa meinasin jo ite vitutuksessa ottaa rälläkän mutta ajattelin sitten vähän mankin parastaja ei saa modaamalla imukaulaakaan ellei sitten alumiinihitsaa
Aikonaan kävi mulla samlla tavalla. Ainaki putsari kannattaa puhistaa ettei potki likaa sinne kaasarin. Mulla vikana oli ite kaasari. Sellanen metalli siru esti bensan valumisen. Hetken se liikuu jos antaa ryyppyä mutta sitten sammuu koska ei kule bensa. Näin oli ainaki iotellä. Pistä niin pieniin osiin ku saat ja likoomaan.
tantan kirjoitti:nonnii kohta alkaa menee jo hermot, mikä mun kaasarissa on vialla (skyteam 50cc:n kaasari 17c deni)?, muuten toimii ihan hyvin mutta heti kun on ajanut noin 500m niin heti mopo alkaa pätkii ja sammuu (ihan kun bensa loppus mut ei lopu) , se tapahtuu yleensä sen jälkeen kun on ajanut kaasu pohjassa vähän matkaa. muuta vikaa ei oo kun että sammuu joka saatanan mutkaan, aluksi toimii hyvin. Oon koittanu 70 suutintakin ei silti auta (vakio 60), neulaa on koitettu vaikka missä asennossa, eikä auta.. mankissa on tällä hetkellä vapaavirtasempi putsari ja avarrettu imukaula ja kuriton putki. joten auttakaa ja sanokaa mikä helvetti tota ruoskaa vaivaa? ainakin 2 viikkoo ton kaasarin kanssa räplätty eikä helvetti toimi!
no alkoko sit toimiin ku metalli siru lähti? eli siis puhistan ton koko vitun kiinanromun ja jne..
Ei sun tarvi puhistaa kun kaasari. Itellä oli manassa tuo sama vika, ja oli joku pieni hiekan jyvä joossain ettei saanu kunnolla bensaa.
-
mää vaan pistin paloiks ja likoomaan. Ootko kenties viilannu imukaulaa? Siitä saattaa mennä niitä metallin siruja ja tukkia sen.
'
'
Tuskin menee siruja suuttimeen saati neulaventtiiliin jos imukaulaa viilaa. Ja erikseenhän sitä kuitenkin viilattas. Sainpa taas pädetäpjyyko kirjoitti:mää vaan pistin paloiks ja likoomaan. Ootko kenties viilannu imukaulaa? Siitä saattaa mennä niitä metallin siruja ja tukkia sen.
'