Kisanen 50cc pientä edistystä
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: Kisanen 50cc Kampurasta kuvaa!!!
Mä voin mittailla nyt illalla, laakereiden kanssa tietty?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Joo koko paska. Se olis hyvä, kiitti 
siinä nomi kampuran paino toinen laakeri puuttu eli sen painon saa tuohon lisätä. 
Mut ootko sekopää varma et onde punnitsi kampuran ilman kiertaria vai sen kanssa? Kun sulla näyttäs toi lähes samaa ilman laakeria, et oisko ondella sit ollu kiertariki kii punnitessa.. Vai kuseeko mun silmät ja luulen et sul ei o kiertari kii tos kuvas 
Zongshen z155 -> 188cc bigbore, 28mm vm-kopio ja muuta kivaa, +20hp
Aivan, mulla oli kiertari ja kaikki kiinni punnittaessa. Tossa näyttäs puuttuvan ainakin kiertari ja laakeri 
ei tuosta puutu kun tuo laakeri. 
Entäs tuo siun punnittemis laitos? Onko se ihan tarkka? : D Niin ja ei se välttis tossa oo niin nuuka, mut ajossahan sen huomaa että ottaako kiekkaa 
Mikäs toi reikä sitten on, mihin normaalisti tulee kiertarin alapää kiinni 
Ja mun punnittema on aikalailla tarkka, keittiövaa´alla
Ja mun punnittema on aikalailla tarkka, keittiövaa´alla
punnittimpa sitte väärän kampuran tuohon on joku porannu kevennys reijä ajattelinkin miks nuo mittaus tulokset on niin lähellä toisiaan.saadaanpa vertailtua jos grimnir laittaa vielä yhden mittaus tuloksen.ja vaaka on tarkka mitaan sillä maaleja kun laitan kovetetta ja ohennetta. 
Joo-o, ei ollu kunnollista vaakaa saatavilla, tai oli mutta vanhuuttansa rikki mennyt.
Tsumpailin sitten painojen kanssa ja sain suht oikeen tuloksen henkilö vaa'an ja tollasen "tarkkuus" vaa'an kanssa ja n.~1 950g olis toi vakio.. (50g +- tarkkuus)
Kalavaakakin jossain hukassa
E: Pakko kyllä hommata maalauksia varten toimiva digivaaka... Ei tuu hevonvittuakaa ilman.
Tsumpailin sitten painojen kanssa ja sain suht oikeen tuloksen henkilö vaa'an ja tollasen "tarkkuus" vaa'an kanssa ja n.~1 950g olis toi vakio.. (50g +- tarkkuus)
Kalavaakakin jossain hukassa
E: Pakko kyllä hommata maalauksia varten toimiva digivaaka... Ei tuu hevonvittuakaa ilman.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Kyllä taitaa vähän kusta toi henkilövaaka, kun kevennetty olis muka painavempi
no jos vie itte sais jostain vakio kampuran niin vois punnita
Helvetti, pitihän siitä unohtaa se ykkönen edestä, eli 1950g
ja se +-50g varaus..
E: Mulla oli siis sellanen 10g tarkkuudella näyttävä vaakakin, mutta se kusi aina sata grammaa kerrallaan niin koitin kalibroida sitä 1L vettä jotta saisin oikeen tuloksen.
E: Mulla oli siis sellanen 10g tarkkuudella näyttävä vaakakin, mutta se kusi aina sata grammaa kerrallaan niin koitin kalibroida sitä 1L vettä jotta saisin oikeen tuloksen.
No onhan siitä sitten lähteny muutama sata grammaa 
Joku parikymmentä prosenttia siitä lähti painoo, tälläi nopeesti mietittynä
Loppujenlopuks se on suht iso määrä vaikkei kuulostakkaan siltä..
Loppujenlopuks se on suht iso määrä vaikkei kuulostakkaan siltä..
Jepulis, luulis vaikuttavam koneen luonteeseen aikalailla 
onko tuo sun kampura vm koneesta vai välimallinkoneesta mittailin ihan mielenkiinnolla tuos aamulla niin välimallin vakio kampura veivin ja laakerien kans paino 1692g ja vm kampura oli 1935g.ja tuo minkä eileen laitoin oli joku vm koneen paskottu kampura poraamalla reikä siihen.
Tolla kampuran painollahan voitais selittää välimallin tehokkuuden vrt uudenmallisee.
Kuitenkin melkein samanlaiset moottorit lukuunottamatta muutamaa pikkujuttua (liukulaakerinokka, kampuran eripainosuus). Jos UM kampura on tuon reilun 1900g ja välimallin kampura reilu 1650g, niin kiertäähän se ihan eritavalla?
E: oletetaan siis että tuo mun "mittaus" on edes lähellä oikeeta
Kuitenkin melkein samanlaiset moottorit lukuunottamatta muutamaa pikkujuttua (liukulaakerinokka, kampuran eripainosuus). Jos UM kampura on tuon reilun 1900g ja välimallin kampura reilu 1650g, niin kiertäähän se ihan eritavalla?
E: oletetaan siis että tuo mun "mittaus" on edes lähellä oikeeta
No kyllähän 250g vaikuttaa jo aika paljon, kumma olis jos ei vaikuttas. 
Nelitahti vääntää kuin hirvi paskalla.
Kinukkikoneiden kampiveivi taitaa sit vastata välimallin veiviä, koska ainakin mun -96 vm monkkelis on vakio kamppari paljon kevyempi kuin vastaavasti skyteam koneen omassa on limput huomattavasti paksummat ja kiertokanki jykevämpi. Plus että alatappikin on paksumpi.
E: Vai miten se nyt meni hondan veivien kanssa...
eikö sen pitäny olla justii päi vastoon...?Haukkeli kirjoitti:Kinukkikoneiden kampiveivi taitaa sit vastata välimallin veiviä, koska ainakin mun -96 vm monkkelis on vakio kamppari paljon kevyempi kuin vastaavasti skyteam koneen omassa on limput huomattavasti paksummat ja kiertokanki jykevämpi. Plus että alatappikin on paksumpi.
Eli oikeestaan mulla on nyt um-koneessa välimallin kampura
No näillä mennään, ja huomenna jatketaan kytkimen kanssa sekoilua
No näillä mennään, ja huomenna jatketaan kytkimen kanssa sekoilua
Re: Kisanen 50cc
Osaisko joku sanoo kuuluuko tonne joku pultti, ton kumihatun lisäksi, mikä on mulla kädessä

Ja onhan tossa nyt tullu vähän kiilloteltua noita osia. Koitin saada jotain kuvaa, mutta vääristää aikalailla ton kiillon suhteen. Luonnossa paaljon parempi
Ja aattelin että tohon lätkään, missä tota mun tussaamista nyt on, niin vois kehitellä jotain omaperästä

Ja saattaa olla jo väri ideakin selvillä. Kun ajattelin ostaa tähän uuden tankin, minkä maalaan ja säästän vakio tankin

Ja onhan tossa nyt tullu vähän kiilloteltua noita osia. Koitin saada jotain kuvaa, mutta vääristää aikalailla ton kiillon suhteen. Luonnossa paaljon parempi

Ja saattaa olla jo väri ideakin selvillä. Kun ajattelin ostaa tähän uuden tankin, minkä maalaan ja säästän vakio tankin
-
asanenseta
- Vip-käyttäjä
hyvin kiiltelee osat. Ja sinne kumihatun alle kuuluu tulla pultti.
Käyttäjä numero 1620.
Ei ne mankitkaan täydellisiä ole niistä puuttuu viat
Ei ne mankitkaan täydellisiä ole niistä puuttuu viat
Sinne tulee pultti, joka pitää vaihderumpua kiinni. Pultin kuuluu pyöriä rummun mukana ja kumitulppa tulee pultin päälle tiivisteeksi, koska tuonne koloon pääsee vähän öljyä...
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
No kaippa sinne täytyy ruuvata vaan joku pultti kiinni.