Mutta oon kyl sitä mieltä kuitenkin tuosta outer rotorista että on se kannattava ostos, valoteho on vaan vähän heikohko, jos tehokkaat ledit patentois etuvaloks
Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Nomitähelvettiä
Mulla ei ainakaan vääntöö ollu paljon yhtään, varmaankin ollu sitten niin väljä mäntä...
Mutta oon kyl sitä mieltä kuitenkin tuosta outer rotorista että on se kannattava ostos, valoteho on vaan vähän heikohko, jos tehokkaat ledit patentois etuvaloks
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Mulla outeri vei kaikki alaväännöt 125cc lifanista, koneesta tuli niinku 2 tahti, liian isolla vaihteella kun ajo hiljaa pieneenki ylämäkeen niin vauhti alkoi tippua ja manki alkoi vetää vasta yläkierroksilla. Tehoa tuli kyllä lisää yläkierroksille jonkin verran.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Saakos noille Lifan outer rotor sähköille minkään laista racing cdi:tä? mikä menis suoraan...
Monkeyt.net vanki numero 1005
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
eiköhän niissä oo aika aggressiivinen cdi jo vakiona.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Nyt on iso probleema! Oon hävittänyt oman outer-rotor kitin kytkentäkaavion eli sen missäjärjestyksessä johdot tulee cdihin kiinni...joku vois napata kuvan siitä liittimestä ja johtojen väreistä tai selittää sen selvästi! Laittakaa yv:tä vaikka!
Ois kiirus, tarkotus saaha tänää 90cc tulille
Ois kiirus, tarkotus saaha tänää 90cc tulille
Inner rotor kit ei oo kyllä mikään paras talvi ajossa kun sais hondan sähköt jostain muuten kyllä varma toiminen tuo inneri ollu 
Honda monkey - it´s a legend
haukkeli oiskos tosta kuvasta apua? jos ei niin voin sitten koittaa jaksaa käyä tuol ottamassa sulle kuvan 
Monkeyt.net vanki numero 1005
Just toi! Löysin arkistoistani joskus noitten sähköjen mukana saksasta tulleen ohjeenkin mut kiitos kuitenkin! Sain pelaamaan jopa 90cc mosan, mutta siitä ei sen enempää!
Meinasin viiskymppi masaihin pistää outer rotor kitin kun sellainen sattuisi olemaan niin joudunko vaihtamaan cdi-poksin tai sytytys puolan kun esim gravelpitillä näytti tulevan mukaan toinen cdi poksi ja sytytyspuola outer rotor kitin mukaan
?
Et joudu mutta saattaa olla vähän säätämistä että saat sähköt oikein kun ei mee väri väriin.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Onko isoki tehoero jos innerin laittais,
72cc, 19 jinke+putsari/imukaula jinkun kannen ja teharin kans?
Onko kauhee homma laittaa kiinni, ja onkos jinkussa primary cluch vai secondary?
Kestääkö?
Onko kauhee homma laittaa kiinni, ja onkos jinkussa primary cluch vai secondary?
Kestääkö?
Ei se ole vika, se on ominaisuus.
Kiertää vähän paremmin mutta ei kestä niiin hyvin. Jinkuissa on ihan primary clutch. Outer rotori on parempi koska paino menee edes vähän tasasemmin ja saat viel valotkin viriteltyä. Ei siinä muuta ole kun johdot irti, vakio magneetto ja pohjalevy pois ja sit inneri tilalle ja säätöö, johtojen värit ei varmaankaan samat joten joudut vaan kokeileen että menee oikein, eli ihan suoraan menee mutta kuluttaa tosiaankin alakertaa nopeammin kuin vakio magneetolla, itse en näe mitään järkeä heikentää kestävyyttä koska ei tuo inneri noin matala viritteisessä koneessa tuo suurtakaan hyötyäRasseP kirjoitti:Onko isoki tehoero jos innerin laittais,
Kestääkö?
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Noniin, te viisaammat. Kertokaapa mulle, onko mahdollista tehdä tuohon daytona-style outteriin toinen valopuola, kun sielä paikka on? Käämilankaa sinne, mutta kuinka paksua ja montako kierrosta... Pitäs riittää polttamaan 35W etuvaloo +2x5/21W takavaloo... Ja myöskin lataamaan hiukan akkua. Toivoisin nopeita vastauksia!
Zongshen z155 -> 188cc bigbore, 28mm vm-kopio ja muuta kivaa, +20hp
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
jos vaikka jotain 0,7-0,5 mm2 käämilankaa löydät, lakattua mieluusti. pitäis kestää tuo kuorma kevyesti. Sit vaan niin paljon kierroksia kun mahtuu. Mahollisimman siististi kierrokset päällekäin ja tiiviiseen ja teippiä päälle
Langan toinen pää runkoon ja toinen lamppuun. Yksjohtonen jännitteensäädin voi olla aika ässä kytkennän kaveriks.
Mitä enemmän kierroksia sitä enemmän jännitettä, mitä paksumpaa johtoo sitä enemmän virtaa kestää. Kierrosmääriä en osaa heittää hatusta enkä hommaa ite oo tehny (vaikkakin samanmoinnen outeri löytyy hyllystä...)
Toinen vaihtoehto on kytkee käämin molemmat navat suoraan tasasuuntaussiltaan ja sen jälkeen miinus runkoon ja plussa lampulle. Sekin tarttis jonkin sortin jännitteensäätimen toki.
Langan toinen pää runkoon ja toinen lamppuun. Yksjohtonen jännitteensäädin voi olla aika ässä kytkennän kaveriks.
Mitä enemmän kierroksia sitä enemmän jännitettä, mitä paksumpaa johtoo sitä enemmän virtaa kestää. Kierrosmääriä en osaa heittää hatusta enkä hommaa ite oo tehny (vaikkakin samanmoinnen outeri löytyy hyllystä...)
Toinen vaihtoehto on kytkee käämin molemmat navat suoraan tasasuuntaussiltaan ja sen jälkeen miinus runkoon ja plussa lampulle. Sekin tarttis jonkin sortin jännitteensäätimen toki.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
käykös se siten et kytkee tommosee nelinapasee jännitteensäätimeen sen valkosen paikalle, kun se jäis muuten tyhjäksi?
Zongshen z155 -> 188cc bigbore, 28mm vm-kopio ja muuta kivaa, +20hp
Moi! Mulla ois kysymyksiä vähän tollasesta inner rotorista..
Antaako paljonki tehoa 125cc lifaniin? meneekö suoraan vaan kiinni laittamalla? pitääkö tasapainottaa? mistä sais halvan ja hyvän innerin? suomesta siis! Tarviiko esim. erilaisen puolan kuin vakio puola? jos tarvii niin mistä sais? (mahdollisimman halvalla)
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Antaako paljonki tehoa 125cc lifaniin? meneekö suoraan vaan kiinni laittamalla? pitääkö tasapainottaa? mistä sais halvan ja hyvän innerin? suomesta siis! Tarviiko esim. erilaisen puolan kuin vakio puola? jos tarvii niin mistä sais? (mahdollisimman halvalla)
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
No ei kai se inneri mitään tehoa tuo, vaan muuttaa koneen käytöstä, ku on vähemmän painoa kampuran toisessa päässä. Jos koneessa on tehoa 2kW vakiovauhtiksella niin saman verran siinä on tehoa IRK:lläkin.
-
Bartholomew
Nyt alkaa olla niksit vähissä ja olis pakko päästä ajelee ku ilmat vaa paranee kokoaja.. 
Niin että tossa vaihdoin samurain koneen ja otin tosta mankin koneesta magneetonpohjan ja staattorin tohon uuteen koneeseen mutta en ottanut mankin omaa vauhtipyörää vaa samurain.
Valot ei vaan toimi vaikka ollaa kaikki johdot tarkastettu..
Ite epäilen jotai siel magneetos mut antaa hyvin kipinää ja käy hyvin..
Te viisaammat kertokaa että mistä vois johtua tämä??
P.S. Sry vähä sekava teksti..
Niin että tossa vaihdoin samurain koneen ja otin tosta mankin koneesta magneetonpohjan ja staattorin tohon uuteen koneeseen mutta en ottanut mankin omaa vauhtipyörää vaa samurain.
Valot ei vaan toimi vaikka ollaa kaikki johdot tarkastettu..
Ite epäilen jotai siel magneetos mut antaa hyvin kipinää ja käy hyvin..
Te viisaammat kertokaa että mistä vois johtua tämä??
P.S. Sry vähä sekava teksti..
Voi olla että samukan vauhtiksessa on isompi sisä halkasija joten se ei pyöri tarpeeks lähellä valokäämiä, kokeileppa mankin vauhtipyörällä.
---------
-
Bartholomew
Juuri jotain tämmöstä itekki mietiskelin.. Kiitoksia!
Pitääpä kokeilla..
-
SuperChargedHonda
Paljonko vanhanmallin magneetosta kehtaisi keventää metallisorvilla?
kannataako inneri laittaa lifan 125cc koneella
Ei, 125lifanihan on primarykytkimellä = menee kampura epätasapainoon.
Outeri olis terveellisempi vaihtoehto.
Outeri olis terveellisempi vaihtoehto.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Jääny meitsille vähän epäselväksi, eli inneriltä ei saa muita sähköjä ku sytytyksen ulos?
E: Vai saako sytytystäkään? Ainakin sen sytytyksen ajoituksen saa, mutta tuleeko kaikki sähkö sen kipinän saamiseen akulta? Neuvokaa tyhmää...
E: Vai saako sytytystäkään? Ainakin sen sytytyksen ajoituksen saa, mutta tuleeko kaikki sähkö sen kipinän saamiseen akulta? Neuvokaa tyhmää...
Mä oon käsittäny että ainoastaan sytytykseen tarvittava pieni virtamäärä sieltä tulee ulos