Sivu 4/4

Re: Dax projekti

Lähetetty: 13.12.2015 12:55
Kirjoittaja Halaro
Jalkatapit asenneltu, löysin Saksasta Daxin alkuperäiset jalkatapit. Muuten sopi heittämällä, mutta poljin otti jalkatappirunkoon kiinni. Lenkkiavaimella pieni vääntö tuohon polkimen stoppariin ja hyvä on.

Alkuperäinen jarruvalonkytkin ei sopinut, vaan otti jarrusylinterin kiinnikkeeseen kiinni. Aina löytyy pieniä eroja näissä rungoissa vuosimallien välillä. Tuo banjopultti jarruvalkonkatkaisijalla on kyllä todella siisti.
Kuva

Re: Dax projekti

Lähetetty: 26.12.2015 18:00
Kirjoittaja Halaro
Nyt ei voi sanoa, kuin että hyvin meni. Valot lopettivat toiminnan, ja kävi näin. Haluaako joku kertoa mitä tälle on käynyt?
Kuva

Re: Dax projekti

Lähetetty: 28.12.2015 00:10
Kirjoittaja palapeli
Valopuolassa näyttäs olevan kuparilanka poikki? Korjatkaa jos olen väärässä. :roll:

Re: Dax projekti

Lähetetty: 28.12.2015 00:28
Kirjoittaja Halaro
Näkeehän sen tuosta tyhmempikin, että käämit ovat kärsineet. No, sainpahan hyvän syyn nyt päivittääkin sytkäpuolen suuremmalla latauksella olevaan.

Re: Dax projekti

Lähetetty: 11.01.2016 15:48
Kirjoittaja Halaro
Löysin 4 1/2" H4 umpion. Onhan tuo kirkkaampi kun tuo alkuperäinen, mutta valokuvio on paska. Lyhyellä valolla keskellä valokuviota on tumma alue.

Tuossa pieni pätkä jossa vaihtelen lyhyen ja pitkän välillä.
https://www.youtube.com/watch?v=mFo0ppT4HH0

Tilasinpa Hondalta lampunkopan uudemmasta Daxista, niin saa sopimaan noita 5 3/4" umpioita. Samalla saa laitettua kuitenkin tuon alkuperäisen mittarin, niin ei mene liian tuningiksi.

Re: Dax projekti

Lähetetty: 18.01.2016 13:21
Kirjoittaja Halaro
Tuossapa on uusia osia.

KuvaKuvaKuva
KuvaKuva

Re: Dax projekti

Lähetetty: 26.02.2016 14:17
Kirjoittaja Halaro
Kuva Kuva

Re: Dax projekti

Lähetetty: 26.02.2016 15:17
Kirjoittaja ariilari
Moi! On kyllä nätti kokonaisuus, ei pomppaa tuningit tällaisen vanhemman mopomiehenkään silmään. Tuolla uskaltaa varmaan ajella pidemmänkin reissun pelkäämättä että mutterit putoaa tielle :wink:

Re: Dax projekti

Lähetetty: 26.02.2016 15:30
Kirjoittaja kride97
Komea dax (Y) Näitä voisi olla enemmän liikenteessä tai foorumilla. (Y) Daxit taitavat olla nykyään aika harvinaisia ja vaikeita löytää. :?

Re: Dax projekti

Lähetetty: 27.02.2016 19:58
Kirjoittaja jarez
Japanin meininkiin ja maulla rakennettu aito Dax (Y)

Vähän omaa replicaa jää kaipaamaan kun tälläsiä kattelee. Mikäs ton nykysen tekniikan ulosanti on btw?

Re: Dax projekti

Lähetetty: 27.02.2016 22:10
Kirjoittaja Halaro
ariilari kirjoitti:Moi! On kyllä nätti kokonaisuus, ei pomppaa tuningit tällaisen vanhemman mopomiehenkään silmään. Tuolla uskaltaa varmaan ajella pidemmänkin reissun pelkäämättä että mutterit putoaa tielle :wink:
Alkuperäinen on kaunista, tosin pieniä parannuksia voi tehdä. Näissäkin on uudemmissa malleissa menty huomattavasti rumempaan suuntaan, kuten yleensäkin homma menee. Itse olen ainakin todella tyytyväinen lopputulokseen, koska ei juurikaan näytä liian tuunatulta vehkeeltä.

Eikä tällä nyt viitsi kovinkaan pitkälle reissulle lähtä, etenkin tuo 2.5l tankki rajoittaa menoa eniten, vaikka tässä on litran kokoinen lisätankki laitettu. Ja tekniikkakin on melko kovalla viritysasteella, niin ei voi mistään luotettavasta vehkeestä puhua kuitenkaan.
kride97 kirjoitti:Komea dax (Y) Näitä voisi olla enemmän liikenteessä tai foorumilla. (Y) Daxit taitavat olla nykyään aika harvinaisia ja vaikeita löytää. :?
Suomessa nämä ei oikein koskaan menestyneet, koska oli kuitenkin paljon kalliimpi kuin manki ja melko laiska vekotin loppujen lopuksi. Vakiona nämä menee sen n. 70kmh, mikä on noilla vanhemmilla malleilla jo melko kova vauhti jousitukseen nähden. :mrgreen: Ulkomailtahan näitä löytyy todella paljon mopoina ja kevareina. Useinhan näitäkin on myynnissä täälläkin, mutta hinta on jotain käsittämätöntä. Halvemmalla ja paremmasta valikoimasta ulkomailta saa.
jarez kirjoitti:Japanin meininkiin ja maulla rakennettu aito Dax (Y)

Vähän omaa replicaa jää kaipaamaan kun tälläsiä kattelee. Mikäs ton nykysen tekniikan ulosanti on btw?
Valmistaja valehtelee näille jotain 17hp, mutta ei varmaan todellisuudessa ihan noihin lukemiin päästä. Kiva pieni kone.

Tuossa vähän uudempaa pätkää kierrättelystä, vähän paremmilla säädöillä. Täytyy nyt keväällä/kesällä laittaa lopullisesti kohdalleen. https://youtu.be/yVjecfaMfiA

Re: Dax projekti

Lähetetty: 23.07.2016 17:58
Kirjoittaja Halaro
Muutama huono kuva. Mitään ei oikeastaan ole muuttunut, ajossa vain ollut. Mietin että voisi laittaa G-craftin aluhaarukan epäkeskoilla kiristimillä, niinkuin isoissakin pyörissä on.

KuvaKuva

Re: Dax projekti

Lähetetty: 23.07.2016 18:41
Kirjoittaja kossi
Kieltämättä silmään istuva vekotin! (Y)

Re: Dax projekti

Lähetetty: 25.07.2016 22:29
Kirjoittaja kride97
Hieno ja siisti daxi 8) Aluhaarukka sopisi tähän loistavasti (Y)

Re: Dax projekti

Lähetetty: 06.08.2016 23:12
Kirjoittaja silvjorr
Looks great!
I bet this thing flies :!:

Silver

Re: Dax projekti

Lähetetty: 15.08.2016 02:05
Kirjoittaja Halaro
It is pretty fast. Although certainly not as fast as it was with the Over. The Takegawa exhaust is a bit restrictive. It does look and sound great (not too loud) though.

Re: Dax projekti

Lähetetty: 07.02.2017 17:00
Kirjoittaja Halaro
Hankin vähän vahvistuksia.
Kuva

Re: Dax projekti

Lähetetty: 08.02.2017 21:55
Kirjoittaja Moniosaaja97
Pakko kyllä sanoa että tuo Honda MSX on kyllä kiinnostavan oloinen vekotin vaikka en itse tykkää paljoa naku/kyykkypyöristä. Jokin kyseisessä vekottimessa vetää puoleensa, olisikohan se tuo pienikokoisuus sekä monkey-type moottori :D .
Jottei ihan Off-topikiksi mene niin hyvännäköisiä molemmat vekottimet, varsinkin tuo daxi joka on tehty hyvällä maulla (Y) .

Re: Dax projekti

Lähetetty: 23.08.2018 18:49
Kirjoittaja Aleksanteri III
on kyllä mahtavan näkönen peli itselläkin on daxi mutta kun en oikein tiedä mitä sille tehdä alakauttasta putkea on ja usd keula mutta en tiedä oikein mitä muuta siihen voisi tehdä jo onkohan näitä daxeja kuinka paljon suomessa? :think:

Re: Dax projekti

Lähetetty: 27.08.2018 20:52
Kirjoittaja Halaro
Voihan sille tehdä vaikka mitä. Toinen asia onkin sitten kannattaako. En osaa määristä sanoa, mutta vähän.

Re: Dax projekti

Lähetetty: 04.11.2018 12:56
Kirjoittaja Jerppa98
Hieno projekti on kyllä. Mahtaako mitään hondan orkkis osaa olla ylimääräseksi jäänyt? Oma daxi kaipailis kaiken näköstä osaa :think:

Re: Dax projekti

Lähetetty: 05.11.2018 21:14
Kirjoittaja Halaro
Jotain pientä voi löytyä. Takanapa, ja vanne? Moottorin alakerta, yläkerraksi löytyy joku mallia tarvike. Hondan satula löytyy. Ovat tosiaan eri mallista kuin nämä Suomeen tuodut yksilöt. Heitä yv jos jotain tarvitset.

Re: Dax projekti

Lähetetty: 08.04.2019 19:19
Kirjoittaja Aleksanteri III
kride97 kirjoitti:Komea dax (Y) Näitä voisi olla enemmän liikenteessä tai foorumilla. (Y) Daxit taitavat olla nykyään aika harvinaisia ja vaikeita löytää. :?


joo kyllä tuntuu olevan vähän vähäisellä, itselläkin on daxi mutta vain kiinalainen