Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)
Onko tuommonen moposopin 72cc kone hyvä ,onko kellään kokemusta ja missä maassa tuo on valmistettu?
Mulla on tuosta 50cc malli ja ~2000km oon ajellu ongelmitta..
Sanoisinko että se kone on merkkiä Zongshen eli kiinassa varmaan.oscar kirjoitti:Onko tuommonen moposopin 72cc kone hyvä ,onko kellään kokemusta ja missä maassa tuo on valmistettu?
Zongshenit on kyllä selvästi keskitasoa laadukkaampia kiinalaisia.
KYllä ne moposopin zongsheniton laadukkaita, mutta esim. sellanen 125cc Zongshen (kuulema) hajoo, eikä varmaan pärjää näille lifaneille jne.Dirtti kirjoitti:Zongshenit on kyllä selvästi keskitasoa laadukkaampia kiinalaisia.
Mulla on zonsheng 110cc, alussa meni mangeeton kopan kierteet. Ajotukset,venttiilin välykset, mutterit, tiivisteet oli täyttä huuhaata, venttiilinkorkit oli jotain muovia
nokkarattaan poksi heti raksahti, koneen mukana tullut cdi kärähti 500 kilsan jälkeen. Ei mitään suurempaa, no makso 260e 
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
onks kellään kokemuksia tosta minimotoracing 150cc lifanista?? onko hyvinki tehoo ja vääntöö? saaks siihen valot kun olis luultavasti tieliikenteeseen tulossa? tai saisko jostain muualta minimissään 140cc konetta jossa olis hyvin tehoo ja vääntöö? suunnilleen samanhintanen kun toi lifani ja valot pitäis toimii...
honda monkey 1997: 50cc, um-kansi, 14-39
huiput n.45km/h
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2832 <-- mankini mun
huiput n.45km/h
Keinosella on toi 150cc lifanin. Siitä lähtee se reilu 12 heppaa takarenkaalta ja joku 13-15 heppaa koneelta?
Valot siihen saa, mutta se maksaa sitten enemmän, kun tuolta minimotoracingilta ostat.
Tossa on jo tehoo sen verran että mankissa varmasti riittää ja jaksaa EHKÄ mennä kaikki mäetkin ylös. 80-90km/h matkavauhtia tolla myös pääsee ja tarvittaessa varmaa yli 110km/h huiput.
E1: Ei todellaakaan ole noilla vakiohinnoilla toi minimotoracing se halvin paikka, vaan ulkomailta etsimällä varmasti saat ton sähköineen halvemmalla tai jonkun 140cc lifanin sellasella 300e:n hintaan.
Valot siihen saa, mutta se maksaa sitten enemmän, kun tuolta minimotoracingilta ostat.
Tossa on jo tehoo sen verran että mankissa varmasti riittää ja jaksaa EHKÄ mennä kaikki mäetkin ylös. 80-90km/h matkavauhtia tolla myös pääsee ja tarvittaessa varmaa yli 110km/h huiput.
E1: Ei todellaakaan ole noilla vakiohinnoilla toi minimotoracing se halvin paikka, vaan ulkomailta etsimällä varmasti saat ton sähköineen halvemmalla tai jonkun 140cc lifanin sellasella 300e:n hintaan.
Viimeksi muokannut Rouni89, 04.03.2009 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kiitos tästä
kevariin siis tulossa luultavasti toi kone, kevariks oon aatellu ostaa thumpstar tieliikenne mallin tai skyteam manki piikin kattoo nyt kumpaan saa rahaa 
huiput n.45km/h
huiput n.45km/h
Ihan ok toi lifan. Ainut mikä vähä näin jälkikäteen harmittaa on viriosien saatavuus/niiden hinta.
Mutta potkii ihan mukavasti jo vakiona ja on semmonen helppo ajettava kone, ei tartte vaihevipua koko ajan rämplätä
Mutta potkii ihan mukavasti jo vakiona ja on semmonen helppo ajettava kone, ei tartte vaihevipua koko ajan rämplätä
Osta mielummin toi thumpstar, jos haluat et kestää ton koneen kanssa. Mulla on toi pikkimanki lahonnut jo vähän sieltä sun täältä, vaikka on vielä vakio kone vähän kutiteltuna.sorrow kirjoitti:kiitos tästäkevariin siis tulossa luultavasti toi kone, kevariks oon aatellu ostaa thumpstar tieliikenne mallin tai skyteam manki piikin kattoo nyt kumpaan saa rahaa
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
ARMY SS Monkey 150cc
-
Zapperslam
gravelpitistä vaa lifaniin valopuolalla varustetun mangneeton tai ainakin käämit nii 50e
145.3cc, 28mm mikuni yms...
joo pitää kattoo kumpaan kevariin riittää rahat vai riittääkö kumpaankaan 
huiput n.45km/h
huiput n.45km/h
Oliko kelläänmitään ajatuksia siitä voisko lifanin 125cc nokka olla hioottu vituiks kiinalaisten toimesta kun konetta ei saa vitullakaan toimimaan.....pätkii kokoajan....kokeiltu vakio sähkäillä ja sitten itte väännetyillä sähköillä(ei pitäisi olla sählö vika) ...venttiilien ajotus säädetty kohdalleen(ei siis ajotuksesta kiinni) kaasaria säädetty varmaan 2viikkoa (25mmkeihin) kokeiltu aikalailla kaikki mahdollinen mitä vaan voi....niin että kannattaisko sitä nokka kattoa ajan kuluks kun ei enää muutakaan tuu mieleen 
Tuskin, mut venat voi vuotaa.
-
Jouluomenajaffa
Elikkäs.. oon aatellu ostaa tuommosta 110cc konetta ni siitä lähtee magneetolta 5 johtoa ja mankin koneesta lähtee 6 eli miten se onnistuis? Onko mankissa se yks johto sitte se rajottimen? eli passaako vakio sähköille se kone?
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Passaa, se yks johto on luultavasti vapaavalon anturi.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
-
Jouluomenajaffa
Kiitti
ens kerralla ku käyn kattomassa konetta ni saattaa lähtä matkaan 
Jialing 125cc ja Lifanin 125cc koneilla paljoa eroa? Vaikkapa nyt kestävyydessä tai tehoissa.
98
tehari
15/38
16mm dellu
avarahko kansi
tehari
15/38
16mm dellu
avarahko kansi
Jialingissa on pidempi isku niin on parempi virittää.
Lifan taitaa muutenki olla 120cc.
Lifan taitaa muutenki olla 120cc.
Minkä maalaisia noi ducarin koneet muuten on?
Kiinalaisia.
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Ei ne muistaakseni kiinalaisia olleet, pieni mututieto takaraivossa sanois et korealaisia? Laadukkaampia kuitenkin ku kiinankoneet...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
On lifanikin kiinalainen ja varmasti laadukkaampi, kun ducari.
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
ARMY SS Monkey 150cc
Kiina tai Korea = melkein sama asiaHPT kirjoitti:Ei ne muistaakseni kiinalaisia olleet, pieni mututieto takaraivossa sanois et korealaisia? Laadukkaampia kuitenkin ku kiinankoneet...