RestoMode FatAss Monkey
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
RestoMode FatAss Monkey
Terve vaan kaikille!
Tuli hommattua sit tommonen runkon raato projektiksi. Eli vuosimalli on 82 ja alkuperäis väri on sininen.
Tarkotus olis rakentaa alkuperäis värinen manki vähän tuunattuna kuten leveemmät vanteet, matalaprofiilirenkaat, ite tehty takahaarukka, koneeksi 85cc ja hieman matalempaa alustaa. Ei kuitenkaan mitään "lowrideriä" Puuttuu tosi paljo osia eli saa tarjota vähä kaikenlaista osaa.
Runko on ihan ok kunnossa paitsi jotkut kiinnikkeet on vähän vääntynyt ja takajarrupolkimen akseli on väärä ja kulunut joten semmonen tarvitsee sorvata ja hitsata uusi.
kromi osaa. Ehkä menee uudestaan kromaukseen, mut vissiin jarrupoljin kuuluis olla musta.
Muute ehjä toi tankon kiinnitys pala mutta toisella puolella on pieni halkeama ja noi kolot väljät, täytyy varmaan tigillä korjata.
Hienot sammalmaalit takalokarissa. Mites kun tuohon on porailtu reikiä niin saako ne jotenkin kitillä umpeen että ei heti hajoaisi?
Keula on kokenut kovia. Vois tehä itte noi liukuputket uusiks paksummasta putkesta. Mut mahtaaks tarvita jonkun kromauksen tms kun vakio liukuputketki on niin kiiltäviä.
Yheltä tutulta olis tarkotus hakea traktorivanteet, renkaat ja moottori + jotain pikkuosaa.
Kuva arvoitus mikä toi on?
kommentteja ja neuvoja otetaan vastaan!
Tuli hommattua sit tommonen runkon raato projektiksi. Eli vuosimalli on 82 ja alkuperäis väri on sininen.
Tarkotus olis rakentaa alkuperäis värinen manki vähän tuunattuna kuten leveemmät vanteet, matalaprofiilirenkaat, ite tehty takahaarukka, koneeksi 85cc ja hieman matalempaa alustaa. Ei kuitenkaan mitään "lowrideriä" Puuttuu tosi paljo osia eli saa tarjota vähä kaikenlaista osaa.
Runko on ihan ok kunnossa paitsi jotkut kiinnikkeet on vähän vääntynyt ja takajarrupolkimen akseli on väärä ja kulunut joten semmonen tarvitsee sorvata ja hitsata uusi.
kromi osaa. Ehkä menee uudestaan kromaukseen, mut vissiin jarrupoljin kuuluis olla musta.
Muute ehjä toi tankon kiinnitys pala mutta toisella puolella on pieni halkeama ja noi kolot väljät, täytyy varmaan tigillä korjata.
Hienot sammalmaalit takalokarissa. Mites kun tuohon on porailtu reikiä niin saako ne jotenkin kitillä umpeen että ei heti hajoaisi?
Keula on kokenut kovia. Vois tehä itte noi liukuputket uusiks paksummasta putkesta. Mut mahtaaks tarvita jonkun kromauksen tms kun vakio liukuputketki on niin kiiltäviä.
Yheltä tutulta olis tarkotus hakea traktorivanteet, renkaat ja moottori + jotain pikkuosaa.
Kuva arvoitus mikä toi on?
kommentteja ja neuvoja otetaan vastaan!
Viimeksi muokannut ise95, 28.04.2013 00:28. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Re: puolarimankin rakentelemista
Hyvä alotus viesti! Onnea projektiin ja voin sulle sit kertoo ku tulee lisää osaa mulle kotio. Niin sieltä joutaa jotakin myyntiin..
Ruosteiset sinkki/ keltapassivoidut osat joita on/ hommaat kannattaa laittaa sitruunahappoon..
E: Kolvilla sulattelet jotakin muovia tohon lokariin ja hiot + kitti. Joku kiinnike tuo on..
Ruosteiset sinkki/ keltapassivoidut osat joita on/ hommaat kannattaa laittaa sitruunahappoon..
E: Kolvilla sulattelet jotakin muovia tohon lokariin ja hiot + kitti. Joku kiinnike tuo on..
Honda Monkey: -76, -81, -97
Honda "DAX" ST70: -73
Honda "DAX" ST70: -73
Re: puolarimankin rakentelemista
Hyvältä vaikuttaa suunnitelmat toho kuva arvotukseen , että taitaa olla vanhanmallin jännitteensäädin tai mikälie valovastus onkaan
Re: puolarimankin rakentelemista
Kiitos!K4rpp4 kirjoitti:Hyvä alotus viesti! Onnea projektiin ja voin sulle sit kertoo ku tulee lisää osaa mulle kotio. Niin sieltä joutaa jotakin myyntiin..
Ruosteiset sinkki/ keltapassivoidut osat joita on/ hommaat kannattaa laittaa sitruunahappoon..
E: Kolvilla sulattelet jotakin muovia tohon lokariin ja hiot + kitti. Joku kiinnike tuo on..
Eli siis mitkä osat on sinkittyjä keltapassivioituja? Noi sarvet esim?
Tarvis hommata joku huono kolvi ku ei uutta kolvia viitti sutata muoviin
Juu laitas sit vaan yvtä kun osia on ylimääräisenä.
Kiitos! juurikin semmoinen se on. Se on aivan päreinä ja korjattu ilmeisesti jollain massalla tms. Epäilen että ei toimi.J0EL kirjoitti:Hyvältä vaikuttaa suunnitelmat toho kuva arvotukseen , että taitaa olla vanhanmallin jännitteensäädin tai mikälie valovastus onkaan
Re: puolarimankin rakentelemista
Minun lempiväri puolareissa
Onnea projektiin!
Onnea projektiin!
-98, -96, -89, -89, -85.
Re: puolarimankin rakentelemista
Kiitoksia vaan. Munki mielestä hieno väri.
Osia oon ettiny nyt illan aikana ja tuli semmonen tarjous että saisin 50eurolla Hondan um tankon,raiserit, jalkatappirunkon, etulokarin ja kaasukahvarunkon. Kuullostais ihan ok hinnalta?
Ens viikolla pittäis varmaan hakee ne vanteet, renkaat ja moottori.
Niin ja suunnittelin myös takahaarukkaa. Semmosen aattelin tehä mitä ei oo ennen nähty foorumilla.
Osia oon ettiny nyt illan aikana ja tuli semmonen tarjous että saisin 50eurolla Hondan um tankon,raiserit, jalkatappirunkon, etulokarin ja kaasukahvarunkon. Kuullostais ihan ok hinnalta?
Ens viikolla pittäis varmaan hakee ne vanteet, renkaat ja moottori.
Niin ja suunnittelin myös takahaarukkaa. Semmosen aattelin tehä mitä ei oo ennen nähty foorumilla.
Re: Puolarimankin rakentelemista
Tässä mallissa kuuluu olla krominen, jarrupoljin, vaihdepoljin & käynnistyspoljin.
Joten kromaukseen -->
Joten kromaukseen -->
Honda Monkey: -76, -81, -97
Honda "DAX" ST70: -73
Honda "DAX" ST70: -73
Re: Puolarimankin rakentelemista
Juupa juu en oikeen mittään muuta oo jaksanu tehä kun ostanut vanteet ja moottorin. Moottorin purin samantien palasiks ja takavanne on melkein levitetty valmiiks. vielä vähä hitsaamista ja suorimista.
renkas oli tiukassa mutta lähti crcn avulla ja muutamalla ruuvimeisselillä vääntämällä
Ei menny kauaa kun kone oli osissa...
Patentteja oli monenlaisia kuten näkeekin. toi kone saa toimia varaosa koneena, jos joku tarvii jottain osia niin voi kysyä myynkö.
[/URL
Siin kuvii vähä vanteitten levityksestä. leveyttä 5.18 tuumaa.
Hyvin levii traktor grippi, tosin siihen repes 3 reikää ja sisäkumi alko vuotamaan.
Hyvin sopi -95 mankiin, opettaja väitti ettei varmaan sovi, no pystynhän sen todistmaan loman jälkeen sille.
Tuli vähä liikaa kuvia mutta jos niitä kerran oon ottanu ni laitetaan tännekki sitte.
Tarvis vaan koittaa tehä niistä muistakin osista kauppoja että pääsis kunnolla projektoimaan.
renkas oli tiukassa mutta lähti crcn avulla ja muutamalla ruuvimeisselillä vääntämällä
Ei menny kauaa kun kone oli osissa...
Patentteja oli monenlaisia kuten näkeekin. toi kone saa toimia varaosa koneena, jos joku tarvii jottain osia niin voi kysyä myynkö.
[/URL
Siin kuvii vähä vanteitten levityksestä. leveyttä 5.18 tuumaa.
Hyvin levii traktor grippi, tosin siihen repes 3 reikää ja sisäkumi alko vuotamaan.
Hyvin sopi -95 mankiin, opettaja väitti ettei varmaan sovi, no pystynhän sen todistmaan loman jälkeen sille.
Tuli vähä liikaa kuvia mutta jos niitä kerran oon ottanu ni laitetaan tännekki sitte.
Tarvis vaan koittaa tehä niistä muistakin osista kauppoja että pääsis kunnolla projektoimaan.
Viimeksi muokannut ise95, 12.10.2012 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 20.07.2011 01:32
Re: Puolarimankin rakentelemista
Siitähän tuli jännä. Musta vähän tuntuu että ostin tangon ja raiserit sun nokan eestä jos ne nettivaraosasta olit löytäny...
Re: Puolarimankin rakentelemista
vannepornoo
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Puolarimankin rakentelemista
Oot sää kyllä sairas mies. Härskiä, härskiä
About 15 Monkeytä, pari Masaita ja muutama piikkinen.
Re: Puolarimankin rakentelemista
Joo olin vissiin ostamas niitä samoja osia mutta ei veli päässyt hakemaan niitä.VihainenLintu kirjoitti:Siitähän tuli jännä. Musta vähän tuntuu että ostin tangon ja raiserit sun nokan eestä jos ne nettivaraosasta olit löytäny...
Ja tohon vanteelle siis tulee 130mm levee matalaprofiili kumi. Eteen tulee vissiin 3.25-3.5 levee vanne ja siihen 90 mm levee kummi. mitä mieltä te ootte että minkä korkusen teen tuosta? oon aatellu tehä jonku +5 swingin mutta entä iskarit ja keula?
Re: Puolarimankin rakentelemista
Oisko sellanen muutaman sentin matalempi kuin vakio, eli ei mikään hirveen matala.
Tulee noista kuvista ihan mieleen omat vanteitten levitys ajat paitsi, että sun vanteissa on paremmat saumat.
Tulee noista kuvista ihan mieleen omat vanteitten levitys ajat paitsi, että sun vanteissa on paremmat saumat.
Re: 82vm puolarin rakentelemista
Taaska sen kummempaa ei oo tapahtunu paitsi sain ostettua tankin,penkin, takakeskiön ja jarrukilven juusobomperilta.
Tankkiin heitin heti nitromorssit, lähti maalit mukavasti pois, yks lommo on ja koitin hitsata pultin tankin kylkeen ja vetää, niin kyllä se siitä lähti oikenemaan.
Täytyy tällä koittaa oikasta enemmän.
Takakeskiö oli halki ja kaveri onneksi sai koulussa hitsattua sen jotenkin kasaan. Jotain paska alumiinia toi keskiö on nääs. Sit huomasin seuraavaan ongelman, sillä laakeri pesä oli 1-2mm väljistynyt ja tarvis hommata 12x30x8mm laakeri ja tehä laakeri pesän ja laakerin väliin holkki, vissiin täytyy tehä niin tarkasti että holkki menee laakeri pesään kun keskiötä lämmitetään, ettei se holkki tuu heti ulos sieltä,.ja sit se laakeriki pitäis saada jämptisti sinne holkkiin sisälle.
Jonnet oli tehny penkinpäällisen jostain mustasta teipistä. Varmaan pari rullaa sitä siinä oli.
Saa tarjota ryhdissä olevaa penkinpehmustetta. Ei haittaa vaikka olis kiinalainenkin.
Mitäs mieltä te muuten olette jos tommonen vanne heittää joku 3mm että onko se liian paljo että täriseekö kovemmissa vauhdeissa paljonki? Ku ei oiken huvittais alkaa suorimaan sen paremmin noita vanteita kun ei niitä varmaan sen suorempia tule.
Nii ja tuli osia vähä mallattua paikoilleen. Ehkä hieman voisi tulla matalempi?
joo, mut vissiin ens viikonlopuksi saan masamosottimen osat. et sitte on jo suurin osa haalittu. sekopäältäki pitäis tulla jossain vaiheessa renkaat, ja alkuperäis osia.
jos jollain on muuten, vakio ympyräreikäiset hondan vanteet( voin vaihtaa traktoripuolarin vanteisiin), vasemman puoleinen kahvarunko, mittarin pyöritin, virtalukko, vapaavalo niin voisin semmosia ostaa. :wink
Tankkiin heitin heti nitromorssit, lähti maalit mukavasti pois, yks lommo on ja koitin hitsata pultin tankin kylkeen ja vetää, niin kyllä se siitä lähti oikenemaan.
Täytyy tällä koittaa oikasta enemmän.
Takakeskiö oli halki ja kaveri onneksi sai koulussa hitsattua sen jotenkin kasaan. Jotain paska alumiinia toi keskiö on nääs. Sit huomasin seuraavaan ongelman, sillä laakeri pesä oli 1-2mm väljistynyt ja tarvis hommata 12x30x8mm laakeri ja tehä laakeri pesän ja laakerin väliin holkki, vissiin täytyy tehä niin tarkasti että holkki menee laakeri pesään kun keskiötä lämmitetään, ettei se holkki tuu heti ulos sieltä,.ja sit se laakeriki pitäis saada jämptisti sinne holkkiin sisälle.
Jonnet oli tehny penkinpäällisen jostain mustasta teipistä. Varmaan pari rullaa sitä siinä oli.
Saa tarjota ryhdissä olevaa penkinpehmustetta. Ei haittaa vaikka olis kiinalainenkin.
Mitäs mieltä te muuten olette jos tommonen vanne heittää joku 3mm että onko se liian paljo että täriseekö kovemmissa vauhdeissa paljonki? Ku ei oiken huvittais alkaa suorimaan sen paremmin noita vanteita kun ei niitä varmaan sen suorempia tule.
Nii ja tuli osia vähä mallattua paikoilleen. Ehkä hieman voisi tulla matalempi?
joo, mut vissiin ens viikonlopuksi saan masamosottimen osat. et sitte on jo suurin osa haalittu. sekopäältäki pitäis tulla jossain vaiheessa renkaat, ja alkuperäis osia.
jos jollain on muuten, vakio ympyräreikäiset hondan vanteet( voin vaihtaa traktoripuolarin vanteisiin), vasemman puoleinen kahvarunko, mittarin pyöritin, virtalukko, vapaavalo niin voisin semmosia ostaa. :wink
Viimeksi muokannut ise95, 11.11.2012 11:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 82vm puolarin rakentelemista
Omasta mielestä toi korkeus on just eikä melkein täydellinen.. Turha liian matalaa on tehdä
Honda Monkey: -76, -81, -97
Honda "DAX" ST70: -73
Honda "DAX" ST70: -73
Re: 82vm puolarin rakentelemista
Ihan hyvä, mut vois se matalempiki olla
Se kellä on eniten romua, voittaa!
Re: 82vm puolarin rakentelemista
No jos maavara on vakio mankissa 150mm niin tässä olis sopiva joku 70-100mm.. Tai rakentajahan sen päättää
Honda Monkey: -76, -81, -97
Honda "DAX" ST70: -73
Honda "DAX" ST70: -73
Re: 82vm puolarin rakentelemista
eli jos jättäis sitte sen maavaran vaikka 100 milliin? Täytyy vaan tehä sit siihen toiseen haarukkaan sillai iskarin kiinnikkeet että madaltus sen verran.
Re: 82vm puolarin rakentelemista Takahaarukkka valmis!
Taas ollaan jottain tehty.
Nimittäin tänään sain lasikuulapuhallettua kaikki tarvittavat osat.
Ja sit tuli korjattua se paska takakeskiö mikä oli ihan halki ja väljä paska.
Sadasosien tarkkuudella tehty holkki:
Holkki on laakeripesässä lämpösovitteella, joten pysyy varmasti kiinni eikä väljisty uudestaan. tuli todella hyvä eikä ollenka välystä.
Tuli myös tehtyy taka-akseliin tuleva holkki, en viitti 5e osasta maksaa minkä voi tehä itekki. Huomenna vois tehdä takahaarukkaan puslat, ja sitte vähä suoristella swingiä, kun se heittää takaakselin kiinnitys heittää n10mm runkonkiinnitykseen nähdenoops:
Tietääkö joku muute että kuuluuko toi runkon reikä mistä takahaarukka tulee kiinni olla 12mm halkaisialtaan? Ku siitähän tulee läpi 10mm pultti? vai kiristyykö se takahaarukka niin kovin runkoon kiinni että se ei heilu siitä kohtaa?
Sit vielä toinen kysymys, kun opettaja sanos että noi osat pitäis maalata melko pian ettei toi alumiini hapetu. Onko sillä mitään väliä vaikka hapettus jos maalattava pinta on vaan puhdas?
Niin ja tuli pummittua tommonen kärry, mistä tein mankin asennus kärryn. Tohon rautaan saa mankin kiinni moottorin pohjasta. niin saa kasattua kätevästi ku ei tarvi liikutella mihinkä ku se on ilmassa.
Nimittäin tänään sain lasikuulapuhallettua kaikki tarvittavat osat.
Ja sit tuli korjattua se paska takakeskiö mikä oli ihan halki ja väljä paska.
Sadasosien tarkkuudella tehty holkki:
Holkki on laakeripesässä lämpösovitteella, joten pysyy varmasti kiinni eikä väljisty uudestaan. tuli todella hyvä eikä ollenka välystä.
Tuli myös tehtyy taka-akseliin tuleva holkki, en viitti 5e osasta maksaa minkä voi tehä itekki. Huomenna vois tehdä takahaarukkaan puslat, ja sitte vähä suoristella swingiä, kun se heittää takaakselin kiinnitys heittää n10mm runkonkiinnitykseen nähdenoops:
Tietääkö joku muute että kuuluuko toi runkon reikä mistä takahaarukka tulee kiinni olla 12mm halkaisialtaan? Ku siitähän tulee läpi 10mm pultti? vai kiristyykö se takahaarukka niin kovin runkoon kiinni että se ei heilu siitä kohtaa?
Sit vielä toinen kysymys, kun opettaja sanos että noi osat pitäis maalata melko pian ettei toi alumiini hapetu. Onko sillä mitään väliä vaikka hapettus jos maalattava pinta on vaan puhdas?
Niin ja tuli pummittua tommonen kärry, mistä tein mankin asennus kärryn. Tohon rautaan saa mankin kiinni moottorin pohjasta. niin saa kasattua kätevästi ku ei tarvi liikutella mihinkä ku se on ilmassa.
Re: 82vm puolarin rakentelemista Takahaarukkka valmis!
On muute pikkuse asiallinen tuo kärry!
Re: 82vm puolarin rakentelemista Takahaarukkka valmis!
Työkalukaappi, osavarasto ja pukki samassa paketissa
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 82vm puolarin rakentelemista Takahaarukkka valmis!
jollaki on taitoa ja lisäksi vielä paljon työkaluja ja työstömahdollisuuksia! hyvä tullee!
Se kellä on eniten romua, voittaa!
Re: 82vm puolarin rakentelemista Takahaarukkka valmis!
Juu. ainut vaan että sais olla hiuka isompi tuo kärry ni mahtuis paremmin osat sinne. Juu, kylhän se helpottaa tekemistä kun laitteet löytyy. Eipä sitä ennen tiedä että osaako tehdä ellei kokeile. Yleensä se riippuu kiinnostuksesta/jaksamisesta että korjaako vanhan vaiko ostaako kaupasta kiinalaisen uuden osan.
Re: 82vm puolarin amistelua
Kusti polki muutamat paketit. muun muassa lampunkoppa, orkkis johtosarja, ym hilpettä.
MBFMoton kaupanpäällinen. Apinanaamari tms?
Keulasta laikkasin 5cm jousista pois ja näyttäis ihan sopivan korkuiselta.
Sekopään pitäis hoputtaa niitä kiinan poikia että saisin ne renkaat mahdollisimman nopeasti.
Niin ja tankin upotin sitruuna happoon
Tietääkö moni mihin muuhun sitruuna happoa käytetään kun vain osien puhdistukseen?
Nyt periaatteessa sais osia laittaa maalaus kuntoon, kun oikeastaan mittään ei enään tarttis tehä.
MBFMoton kaupanpäällinen. Apinanaamari tms?
Keulasta laikkasin 5cm jousista pois ja näyttäis ihan sopivan korkuiselta.
Sekopään pitäis hoputtaa niitä kiinan poikia että saisin ne renkaat mahdollisimman nopeasti.
Niin ja tankin upotin sitruuna happoon
Tietääkö moni mihin muuhun sitruuna happoa käytetään kun vain osien puhdistukseen?
Nyt periaatteessa sais osia laittaa maalaus kuntoon, kun oikeastaan mittään ei enään tarttis tehä.