Tuplakaasarit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
foordi
Viestit: 27
Liittynyt: 15.03.2007 19:16
Paikkakunta: hollola

Tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja foordi »

Nii eikai siinä mitään suurempaa ongelmaa pitäs olla vai? meinasin tohon 110cc kaks jotain pientä kaasaria. olis aika komee. 8)

Edit: ulkoasu ja otsikko. -Motori
4k1
Vip-käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 11.12.2005 20:39
Paikkakunta: SUUR-KUUSAA

Re: tupla kaasarit

Viesti Kirjoittaja 4k1 »

foordi kirjoitti:nii eikai siinä mitään suurempaa ongelmaa pitäs olla vai? meinasin tohon 110cc kaks jotain pientä kaasaria. olis aika komee 8)
mc-scatterilla oli jonkin aikaa sitten moto-x minicrosseja myynnissä, joissa oli tuplakaasarit....

Toimii varmaan, mutta enemmän kaiken maailman säätöä vaatii tietysti...
foordi
Viestit: 27
Liittynyt: 15.03.2007 19:16
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja foordi »

täytyy ruveta tekee kun saa rahat kaasareihin :) imukaula vaan pitää tehä symmetrisesti että imut jaakaantuu tasasesti
lauri-
Viestit: 170
Liittynyt: 11.10.2006 19:27
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja lauri- »

foordi
Viestit: 27
Liittynyt: 15.03.2007 19:16
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja foordi »

no joo mutta en kyllä tee tota imukaulaa tollee ja sit käännän kummatki kaasarit sillee eri puolille 8)
ahmaa
Viestit: 101
Liittynyt: 20.10.2006 12:45
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja ahmaa »

Minkä kokoset kaasarit ajattelit laittaa?

Motot.netissä käyttäjällä swifty oli pevekissä tuplakaasarit. Se oli laittanu niin että toinen kaasari toimi normaalisti vaijerilla ja toinen solenoidilla. Kun paino tööttiä ni solenoidi nosti luistia.
foordi
Viestit: 27
Liittynyt: 15.03.2007 19:16
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja foordi »

onko siin nyt mitää järkee sitte? meinasin pari jotain 12mm ja laittaa ihan kummatki vaijeril
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Kertoisko joku mulle, et mitä hyötyä saavutetaan verrattuna yhteen isoon kaasariin? :roll: Helppohan toi vaijerisysteemi on tehdä, jossain näinkin joskus sellasia haarottimia vaijeriin ;)
Bld
Vip-käyttäjä
Viestit: 165
Liittynyt: 17.08.2005 15:01

Viesti Kirjoittaja Bld »

Juuzmo kirjoitti:Kertoisko joku mulle, et mitä hyötyä saavutetaan verrattuna yhteen isoon kaasariin? :roll: Helppohan toi vaijerisysteemi on tehdä, jossain näinkin joskus sellasia haarottimia vaijeriin ;)
Tuskin mitään muuta hyötyä kuin ulkonäkö ;) Ihan kiva idea ja siistin näköinenkin voi olla jos tuon imukaulan tekee hyvin :P
SaturdayMorning(B)
foordi
Viestit: 27
Liittynyt: 15.03.2007 19:16
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja foordi »

ulkonäön takia ne siihen teenkin. ei siitä varmaan mitää hyötyä ole. mutta pirun siistit ne on 8)
ahmaa
Viestit: 101
Liittynyt: 20.10.2006 12:45
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja ahmaa »

foordi kirjoitti:onko siin nyt mitää järkee sitte? meinasin pari jotain 12mm ja laittaa ihan kummatki vaijeril
No ajattelee että viivalla vaikka näyttää että menee toisen kanssa tasoihin ja sitte painaa tööttiä ja meneekin ohi. :D
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Tuskin toimii ihan noin yksinkertaseksi, että se toine kaasari toimii "boost" tyyliin. Ihan mielenkiintone varmasti tulee jos joku saa tälläsen aikaan :)
foordi
Viestit: 27
Liittynyt: 15.03.2007 19:16
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja foordi »

kait sen joteki toimimaan sais, mutta ehkä ei mikään kauheen kiva viritys.. ei kannata. haaroittuva vaijeri vaan
ahmaa
Viestit: 101
Liittynyt: 20.10.2006 12:45
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja ahmaa »

Juuzmo kirjoitti:Tuskin toimii ihan noin yksinkertaseksi, että se toine kaasari toimii "boost" tyyliin. Ihan mielenkiintone varmasti tulee jos joku saa tälläsen aikaan :)
Siitä oli videotakin. Hyvin se ainakin kulki :D
foordi
Viestit: 27
Liittynyt: 15.03.2007 19:16
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja foordi »

ei varmaa enää löydy niit videoita?
Tuom4s
Viestit: 70
Liittynyt: 21.09.2005 17:30
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Tuom4s »

Ja totanoiniin, ne 2 pientä kaasaria vastaa yhtä hiukan isompaa, eli se ei mene sillai "12+12=24", joten tehomielessä melko turhaa :D mut olishan ne komiat, tosin on toi 28mm mikkeki ihan kohtuu komee ;P
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 941
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Juu ei todellakaan :) Kaksi 12mm kaasutinta vastaa yhta noin 17mm kaasutinta.
Tuom4s
Viestit: 70
Liittynyt: 21.09.2005 17:30
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Tuom4s »

Jep, jotenkin noin.
Tomppeli
Viestit: 70
Liittynyt: 08.02.2007 19:10
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Tomppeli »

Jos tommotteet saat aikaseks niin mulla repee perse! :D
....
Uhtuan Parooni
Viestit: 274
Liittynyt: 20.09.2005 22:32
Paikkakunta: Lahti/Hollola

Viesti Kirjoittaja Uhtuan Parooni »

No mielestäni tupla kaasareissa ei ole mitään ongelmaa työstää..
Forum rules (säännöstö)
Tuolla olisi kuvia mankista (vanhoja, talvi rojekti menossa) :
http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 09/cat/500
Tomppeli
Viestit: 70
Liittynyt: 08.02.2007 19:10
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Tomppeli »

No mulla olis ainakin aika vaikeeta kun olen tämmönen poropeukalo.
....
foordi
Viestit: 27
Liittynyt: 15.03.2007 19:16
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja foordi »

helppohan toi on tehä. meneeks se sillee sit et 12+12=17 :?: sitte vois laittaa vaikka kaks 16mm. eikö?
klrp
Viestit: 11
Liittynyt: 27.06.2006 03:29
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja klrp »

foordi kirjoitti:helppohan toi on tehä. meneeks se sillee sit et 12+12=17 :?: sitte vois laittaa vaikka kaks 16mm. eikö?
Et osaa ite laskea? :/
foordi
Viestit: 27
Liittynyt: 15.03.2007 19:16
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja foordi »

en osaa :cry:
Jake`
Viestit: 24
Liittynyt: 13.03.2006 22:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jake` »

Jos on 9lk matiikka hallussa nii on aika helppo lasku... :)
Vastaa Viestiin