Olen 24-vuotias vanha kääpä, joka nyt halus ostaa jonkun projektin ja työmatka kulkuvälineen vasta myymäni Yamaha R6R:n tilalle. Mankeista minulla on kokemusta jo ennestään ja olen tännekin foorumille kirjoitellut monta vuotta sitten nimimerkillä ''Rouni89''. Tunnukset hukkuivat ja samalla ilmeisesti projekti topicit hävisivät. Minulla oli ja on -82 valkoinen puolarimanki kotona pölyttymässä. Sillä mopolla onkin sitten tunnearvoa ja en siitä aio koskaan luopua. Mopo on tuotu 80-luvulla Saudi-Arabiasta tuttavani toimesta.
Mutta tämän topicin ei ole tarkoitus käsitellä sitä mopoa, vaan pari päivää sitten ostamaani 125cc piikkimankia. Skyteamin historiasta minulle ei ole muuta tietoa, kuin että sillä on ollut ainakin kaksi omistajaa, joista ensimmäinen oli 50+ vuotias herrashenkilö, joka on tämän mopon nykyisen ulkomuodon takana. Hän on ostanut mbfmoto.com sivustolta osia mopoon ja nyt mopossa on aika vähän jäljellä alkuperäistä.
Mopoon on ostettu levykeulaa, pidempää swingiä (jonka pituutta en muuten tiedä. Heittäkää arvauksia / tietoa swingistä jos tiedätte), koroiskaria, 10'' vanteet, 125cc Lifanin kone ja kaikkea muuta pientä.
Näistä osista ainakin myynnissä ovat:
- Levykeula
- Iskarit
- Raiserit (joiden korkeutta en tiedä)
- Pakoputki (e-hyväksytty alkukäyrä sekä änkkä)
- Tankki ja lamppu
Projektin tarkoituksena on rakentaa luotettava, turvallinen ja näyttävä kulkupeli kesän kauniisiin päiviin. Projektissa tullaa näkemään jonkin verran Bolt-on osaa, koska aika ja tilat ovat rajallisia. Jonkinlainen visio tulevasta jo on ja osia olen jo katsellut valmiiksi, mutta lista voi muuttua.
Hankinta listalla olevat osat:
- 160 YX
- Pakoputki (japan worksin putki löytyy jo)
- Uudet iskarit 285mm, 305mm tai 330mm
- Uusi keula (mahdollisesti USD??)
- Vanhanmallin monkeyn tanko
- Gorillan tankki (VÄRI??)
- Matala penkki
- Keskiseisontatuki löytyy)
+ Kaikkea pientä, kuten vilkut..
Topicia tullaan päivittelemään aika-ajoin ja kaikenlaiset villit ideat ovat tervetulleita!