skytäri kolisee kylmänä

Huolto, korjaus, vianhaku ja muu ylläpito.
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
kabaNOSsi
Viestit: 132
Liittynyt: 27.05.2014 17:34
Paikkakunta: Kotka

skytäri kolisee kylmänä

Viesti Kirjoittaja kabaNOSsi »

-Mankin merkki, malli ja vuosimalli: Skyteam monkey '13
-Viritykset: vaparisuodatin, kuriton imukaula, kuriton vakioputki, kiinan"racingcdi", 15-40, imukanavan lähtöä kairattu kevyesti
-Miten vika ilmenee: käyntiin laiton jälkeen kopsuttaa/naputtaa samaa tahtia kuin moottori käy
-Milloin vika ilmenee: koneen ollessa kylmä ja pariminuuttia lämmitystä jonka jälkeen loppuu
-Minkä jälkeen vika ilmeni: vaihdoin alakerran edellisen hajottua
-Kuuluuko epäilyttäviä ääniä (Jos, niin mistä?): napsutus, nokkaketjua lähtisin ensin syyttämään. Verrattuna venttilien napsutukseen, on tämä ääni heti käyntiinlaitossa aika kova ja huomattava
-Oletko kokeillut jo tehdä jotain asian vuoksi? (Jos, niin mitä?): vilkaisin venttiilien ajoituksen ja näytti olevan kunnossa.
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...

"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: skytäri kolisee kylmänä

Viesti Kirjoittaja Minkey »

onks vauhtipyörä kunnolla kiinni?
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
kabaNOSsi
Viestit: 132
Liittynyt: 27.05.2014 17:34
Paikkakunta: Kotka

Re: skytäri kolisee kylmänä

Viesti Kirjoittaja kabaNOSsi »

Kyllä sen voin tarkistaa, mutta selittääkö se miksi naksutus loppuu parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen?

Edit: kokeilin onko vauhtipyörässä väljää ja en kyllä mitään havainnut... epäilin että vauhtipyörän magneetti löisi pickup-anturiin.

vertasin edellisen alakerran vauhtipyörän magneettia rakotulkin kanssa uuden vauhtipyörän magneettiin ja vanha magneetti oli n.0,30mm ulompana kuin uusi. Eli siis vanha olisi lyönyt pickup-anturiin vielä kovempaa.

Sitten vertailin pickup-antureita ja käyössä olevasta mg-kopasta se oli silmin nähden lähempänä vauhtipyörää. Ruuvasin sen auki ja asettelin uudelleen ja takaisin kiinni. Sain sitä 0,60mm kauemmas vauhtipyörästä. Tämä ei kumminkaan auttanut vaan kone hakkaa edelleen.

Edit2: hakkaus tuntui olevan paljo kovempi nopeasti kaasuttaessa vrt. Hitaasti pintakaasulta eteneminen täyskaasuun
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...

"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
kabaNOSsi
Viestit: 132
Liittynyt: 27.05.2014 17:34
Paikkakunta: Kotka

Re: skytäri kolisee kylmänä

Viesti Kirjoittaja kabaNOSsi »

Ongelma ratkaistu. Olin laittanut kannen kiinni ensin liian kovaa siitä ruuvista joka kiinnittää sen pyttyyn. Tästä oli seurannut että kansi oli jäänyt vinoon ja kolina tuli siitä kun kansi vuoti seosta pihalle.
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...

"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Vastaa Viestiin