Eli siis tarinahan alkoi siitä kun ostin maaliskuussa -14 keltaisen skyteam monkeyn 300km ajettuna kurittomalla imukaulalla. Long story short: aika kului ja koko ajan kuristusta vaan lähti.
pari viikkoa sitten vaihdoin ketjut ja samalla laitoin 15-35 välit joiden olin kuullut olevan sopivat 72cc:lle, jotta olisivat valmiina isommalle sylinterille. Tässä vaiheessahan on 72cc mäntä ja tiivisteet tilauksessa pitracingilta, mutta ovat loppu niin olen jo useamman viikon odotellut. Kun kävin läheisellä suoralla kokeilemassa huiput niin pääsin johonkin hyvin kevyeeseen alamäkeen 71 ja tajusin että lisää vauhtiahan tässä on saatava. siitä se idea sitten lähti...
Olin joskus aiemmin nähnyt "huippunopeudet" topicin täällä ja koska munakyyry oli sallittu, niin eikös uudestaan kokeilemaan huiput joku ilta jolloin olisi suht lämpöinen ja kuiva.
Tämän hetkinen tekniikka(kopsattu suoraan huippunopeudet topicista):
-50cc sylinteri
-pieniventtiilikansi, 18,5mm imu- ja 16,5mm pakoventtiili, 14mm imukanava jossa ~18mm lähtö imukanavalle. pakokanavasta ei ole tietoa.
-vakiokaasutin eli deni 17.11mm 74 suuttimella.
-18mm imukaula joka on avarrettu huonohkosti eli molemmissa päissä on muutaman millin osuus 21mm
-vapaavirtausilmansuodatin
-15-35-välitykset
-kiinan "racing cdi"
-jonkun itsetehty "yläkiertoiselta" tuntuva putki verrattuna vakioputkeen ilman loppupilliä. tuntuu kuin "heräisi" yli 7000rpm kohdilla ja mitä enemmän antaa kiertää, sen enemmän se antaa takaisin. 18,5mm alkukäyrä, 26mm ulostulo ja vähän vuotaa änkän päädystä.
-modifioitu sytytystulppa antamaan vahvemman kipinän ja niin ettei ulkoelektrodi ole palorintaman leviämisen tiellä (tämä oli teoria ja oli kokeilemisen arvoinen uusien tulppien ollessa vain 3,90€ paikallisessa motonetissa.) tuntui olevan jopa jonkin verran merkitystä korkeilla kiekoilla.
tavoitteena oli 80kmh mutta koska modifikaatiot olivat vielä niin vähäisiä ja huiput 78,5kmh niin korotin tavoitteen suoraan 85kmh

Itsehän olen kiinnostunut moottoritekniikasta ja niiden virittämisestä yleisesti minkä takia nämä vielä suht pienet koneet sopivat hyvin testikappaleiksi ennen kuin siirrytään suurempiin liikenteenvaarantimiin

Harmillisesti minulla ei ole metallintyöstövälineitä kotonani, mikä osaltaan vaikeuttaa virittämistä, mutta koulussaautopuoli onnistuu kyllä pienissä määrin kun ei ole kokoaikaa opettajan hihaa vetelemässä. Myöskään rahatilanne ei ole koskaan mikään paras opiskelijabudjetilla joten uutta palikkaa en pahemmin pysty ostamaan kun pitää olla myös rahaa ajaa ja kumminkin käyttistä tässä värkkäillään
no tämän lisäksi on paria muuta projektia, vielä tosin haaveen tasolla mutta niistä lisää kun/jos ne etenevät.